Mies sai perinnön - osti itselleen kalliin auton

  • Viestiketjun aloittaja arghh
  • Ensimmäinen viesti
vierass
[QUOTE="Heh";27282435]Onneks mulla ei ole niin tyhmä mies, että ostaisi auton, jos meillä pitäisi tehä remonttia asuntoon :D Tosin ei kyl asuttais vanhassa asunnossa muutenkaan..Meillä määrään minä, ei mies :D[/ QUOTE]

Niin kai, siihen asti kunnes hän kyllästyy olemaan sun crocksin alla ja lähtee omille teilleen. Silloin et enää virnuile.
Meillä päätökset tehdään yhdessä, ja perintönsä mies saa käyttää kuten lystää kunhan ei juo sitä.
"päätökset tehdään yhdessä", "mies saa käyttää kuten lystää", "kunhan ei juo sitä".... Miten nämä kolme asiaa voivat olla samassa lauseessa? :D

Ja jos ne kerta on MIEHEN RAHAT niin mikä sinä olet kieltämään miestä niitä ryyppäämästä? Jos mies-raukalla on raskasta elättää omia lapsiaan ja omaa perhettään niin kyllähän miehellä on oikeus yks 100 000 omia rahojaan pistää halutessaan vaikka viinaan.

Varo vaan ettet sun miehes lähde omille teilleen, kun noin tyrannisoit!
 
Hänenkin perheensä. Eikö tuo kotona oleva vaimo tee sitten muka mitään perheen eteen?

Mitä jos vaimo olisikin saanut tämän perinnön ja hassannut sen johonkin omiin juttuihinsa? Samalla tavallako täällä olisi oikeutettu vaimon toiminta? Kun kerta olivat hänen rahojaan...

Kyllä! Vaimo on ihan yhtä oikeutettu omaan perintöönsä. Miksi edes epäilet, ettei vaimo saisi käyttää perintöään omiin juttuihinsa????
 
"Minä vain"
Hänenkin perheensä. Eikö tuo kotona oleva vaimo tee sitten muka mitään perheen eteen?

Mitä jos vaimo olisikin saanut tämän perinnön ja hassannut sen johonkin omiin juttuihinsa? Samalla tavallako täällä olisi oikeutettu vaimon toiminta? Kun kerta olivat hänen rahojaan...
Ei varmaan, kun tässä tapauksessa vaimo lojunut peruskoulun jälkeen kotona sikien uutta tupajumia kuluttamaan. Mies on seitsemän vuotta tuonut rahaa perheeseen, tuo vielä ainakin viisi seuraavaa.
Suurin osa vastaajista ymmärtää, että mies tuon urakan jälkeen ansaitsee jotain itselleenkin.

Palstalaiset varmaan ymmärtäisivät, jos vaimo saisi 100 000 perintöä, palkkaisi hoitajan ja menisi opiskelemaan, eli panostaisi itseensä.
 
[QUOTE="jokunen vaan";27280237]100 000 euron tuhlaaminen autoon on kyllä sulaa hulluutta, ellei ole vähintään puolta miljoonaa tilillä odottamassa. Kyllä perheessä pitäisi neuvotella noin isojen ostosten tekemisestä, vaikka olisi miten miehen perintö. Minä olen meillä se, jolla on perintönä saatua omaisuutta enkä koe ollenkaan, että haluaisin käyttää ne vain itseeni.[/QUOTE]

Olen tarkalleen samaa mieltä. Itse tein aikanaan aika samantyylisen aloituksen, tosin auto ei ollut kyseessä, vaan täydellisesti remontoitava talo ulkomailla. Tuo asia on tosin jo käsitelty ja minäkin olen sen hyväksynyt. Silloin sain samantyylisiä vastauksia kuin ap, eli suurin osa oli miehen puolella. Mutta luulenpa, että kun monen omalle kohdalle tulisi sama, olisi suupielet alaspäin. Kyllä minusta parisuhteessa suurista hankinnoista pitää neuvotella yhdessä, ja varsinkin auton ollessa kyseessä tuon hintainen auto ihan "tavallisella" ihmisellä on ihan täyttä hulluutta. Johan siinä huollot ja osatkin maksaa mansikoita.
 
ei ole itsekästä
Onpas hirmuisen pitkä ketju. En jaksa lukea ekaa sivua pidemmälle, mutta melipiteeni on että miehen perintö -> mies saa tehdä perinnöllään mitä haluaa. Remontit sun muut pakolliset tehdään sitten yhdessä ansaituilla rahoilla. Mun mielestä puolisot ovat oikeutettuja käyttämään henkilökohtaisesti perimänsä perinnön asioihin joista on haaveillut.
 
Mun kaverille kävi ihan samalla tavalla, mies sai perinnön (ei kovin suurta mutta kuitenkin) ja mies osti sillä auton. Heilläkin olis ollu sata "tärkeempää" rahareikää kun kaksi autoakin perheessä jo oli. Musta on vähän lapsellista laittaa kaikki rahat omaan unelmaan kun kerran on perheen hankkinut. Mutta eiköhän se auto säilytä arvonsa, luulisin sen olevan sellainen "kerran kesässä" ajettava. Ehkä mies muutaman vuoden päästä tulee järkiinsä ja myy auton turhana pois.
 
"Arja"
[QUOTE="Minä vain";27281445]Juu, ei ole alle. Ja seuraan myös markkinoita. Etsi mulle esimerkiksi edes yksi länsi-metron varrella oleva yksiö, jonka hinta alle 100 000. Ja jossa ei ole tulossa kallista putkiremonttia lähivuosina.[/QUOTE]

Esimerkkini osoittaa hyvin, että 100keur riittää yksiöön länsimetron varrelta. Jos tunnet markkinat, tuon jo toki tiedätkin. Jos taas et tunne tai haluat muuten vaan trollata, niin hyvää jatkoa vaan :D
 
"Minä vain"
[QUOTE="Arja";27283949]Esimerkkini osoittaa hyvin, että 100keur riittää yksiöön länsimetron varrelta. Jos tunnet markkinat, tuon jo toki tiedätkin. Jos taas et tunne tai haluat muuten vaan trollata, niin hyvää jatkoa vaan :D[/QUOTE]

En ole trolli vaan noita asuntoja ei vain ole. Laitoin etuovi.comin hakuun espoo ja hintarajaksi 100 000.
Tuli 24 hakutulosta joissa yksi putkirempan alla oleva yksiö Lähderannassa ja muut kesämökkejä Jurvanperseessä Espoon perukoilla, länsimetro ei lähelläkään.
 
Kysyin isännältä ja kuulemma maksaisi lainat pois ja ostaisi auton. Lopuista ei osannut sanoa.

Aika kaksipiippuinen juttu tuo ap:n tilanne. Toisaalta on todellakin miehen rahat, joten saa tehdä mitä lystää MUTTA perheellisen pitäisi kyllä edes vähän miettiä eikä tuhlata noin isoa rahaa vain itseensä. Puolella tuosta rahasta olisi jo saanut hyvän auton.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"Arja"
[QUOTE="Minä vain";27284017]En ole trolli vaan noita asuntoja ei vain ole. Laitoin etuovi.comin hakuun espoo ja hintarajaksi 100 000.
Tuli 24 hakutulosta joissa yksi putkirempan alla oleva yksiö Lähderannassa ja muut kesämökkejä Jurvanperseessä Espoon perukoilla, länsimetro ei lähelläkään.[/QUOTE]

Outoa, minulla on krooninen haku päällä oikotiellä tiettyihin Espoon alueisiin ja Helsinkiin ns. kruununvuoren alueen lähettyville. Noista jostain ollaan ajateltu sijoitusasunto hankkia ja olen vuoden päivät perehtynyt, minkälaisia asuntoja ja mihin hintaan saatavilla. Tuo 100keur ei ole meillä rajana, mutta mielestäni alle tuon on saatavilla.
 
"päätökset tehdään yhdessä", "mies saa käyttää kuten lystää", "kunhan ei juo sitä".... Miten nämä kolme asiaa voivat olla samassa lauseessa? :D

Ja jos ne kerta on MIEHEN RAHAT niin mikä sinä olet kieltämään miestä niitä ryyppäämästä? Jos mies-raukalla on raskasta elättää omia lapsiaan ja omaa perhettään niin kyllähän miehellä on oikeus yks 100 000 omia rahojaan pistää halutessaan vaikka viinaan.

Varo vaan ettet sun miehes lähde omille teilleen, kun noin tyrannisoit!
Kylläpäs osasit vääntää jutun nätisti, sorry etten pitkän palstatauon jälkeen muistanut että täällä pitää vääntää rautalangasta joillekuille.
Eli yhteiset asiat, myös arjen rahakäytöstä päätämme yhdessä, minä en määrää miten tehdään. Jos mies saisi perinnön niin olisivat hänen rahojaan ja hän päättäisi niistä.
Mainitsemasi rahasumma on niin iso että sillä saisi ryypättyä itsensä hengiltä, en haluaisi miehen sairastuvan ja kuolevan jonkun perinnön takia. Sinä varmaan antaisit miehesi tehdä niin?
 
"sirkka"
Kylläpäs osasit vääntää jutun nätisti, sorry etten pitkän palstatauon jälkeen muistanut että täällä pitää vääntää rautalangasta joillekuille.
Eli yhteiset asiat, myös arjen rahakäytöstä päätämme yhdessä, minä en määrää miten tehdään. Jos mies saisi perinnön niin olisivat hänen rahojaan ja hän päättäisi niistä.
Mainitsemasi rahasumma on niin iso että sillä saisi ryypättyä itsensä hengiltä, en haluaisi miehen sairastuvan ja kuolevan jonkun perinnön takia. Sinä varmaan antaisit miehesi tehdä niin?
Niinpä, henkilökohtaisesti en lähtisi kieltämään aikuista ihmistä ryyppäämästä, jos niin haluaisi tehdä. Sen sijaan minä lähtisin. Niin ja lapset kanssa.
 
Ttppii
[QUOTE="vieras";27283750]Niin, mut sehän piti jättää jälkipolville. Ja sitten kun he sen joskus saavat perintönä niin sittenhän heidänkin pitää jättää se jälkipolville jne. jos kerran perintö on sellainen joka aina pitää jättää jälkipolville.[/QUOTE]


Pääoma vähintään jälkipolville. Trolli vai tyhmä?
Ja tietenkin tavoitteena, että jälkipolville jää enemmän mitä itse on saanut. Oman työn tulokset sen perityn lisäksi.
 
"Heh"
"päätökset tehdään yhdessä", "mies saa käyttää kuten lystää", "kunhan ei juo sitä".... Miten nämä kolme asiaa voivat olla samassa lauseessa? :D

Ja jos ne kerta on MIEHEN RAHAT niin mikä sinä olet kieltämään miestä niitä ryyppäämästä? Jos mies-raukalla on raskasta elättää omia lapsiaan ja omaa perhettään niin kyllähän miehellä on oikeus yks 100 000 omia rahojaan pistää halutessaan vaikka viinaan.

Varo vaan ettet sun miehes lähde omille teilleen, kun noin tyrannisoit!
Ollaan me jo 10 v oltu, eikä se oo lähteny :D Koskahan se lähtee.. Se tykkää et mää hoidan meillä raha-asiat, laskut ym..saan vapaasti käyttää sen tiliä. Se ei oo laskuja maksanut 10 v :D Osaa kyllä maksaa, mutta antaa mun hoitaa kun tietää että hoidan ne.. Meillä on kaunis suht uusi koti, kaikki on ihanaa. Mies on onnellinen. Meillä on sama maku..Mikäs siinä :) Kyllä mies sanoo, jos se tahtoo jotain ja se saa sen kyllä, mutta kysyy multakin mielipidettä.
 
jajjaa
Kysyin isännältä ja kuulemma maksaisi lainat pois ja ostaisi auton. Lopuista ei osannut sanoa.

Aika kaksipiippuinen juttu tuo ap:n tilanne. Toisaalta on todellakin miehen rahat, joten saa tehdä mitä lystää MUTTA perheellisen pitäisi kyllä edes vähän miettiä eikä tuhlata noin isoa rahaa vain itseensä. Puolella tuosta rahasta olisi jo saanut hyvän auton.
Minkä kuvan aloittajasta on saanut ei olisi yllättävää että asuntolainakin miehen ja sen yksin maksaa. Mikä huuto siitä olisi syntynyt jos mies omat perintönsä olisi laittanut oman lainansa lyhentämiseen... Aloittajan aika lopettaa lypsäminen ja mennä töihin?
 
Just Joao
Suurin osa oli sitä mieltä, että miehen perintö ja hän käyttää mihin haluaa. Mutta eikö perhe ole yhtä? Ei mikään ihme, että erotaan, kun ajatellaan vaan itseä koko ajan. Meillä perheenä yhdessä päätettäisiin ja oman perintöni haluan käyttää koko perheeseen, kuten miehenikin. Me kyllä sijoitettaisiin järkevästi rahat eli ei autoon.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"jokunen vaan"
Oli munkin sitten pakko kysyä mieheltä asiaa ja hän oli kyllä pöyridtynyt, että joku käyttää noin ison summan kokonaan itseensä ja vielä autoon ( ja mies vielä tosi kiinnostunit autoista ).
 
"jokunen vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitanner;27285614:
Jos mun mies sais ison perinnön, soisin ilomielin hälle sen uuden auton/kelkan/minkälie, mistä ois kauan haaveillut, muttei ole ollut varaa toteuttaa.
Mun mielestä tässä iso ongelma oli se, että se miehen unelma maksoi 100 000 euroa. Se ei voi olla kovin monelle ihan pikkunen summa.
 

Yhteistyössä