Mies sai perinnön - osti itselleen kalliin auton

  • Viestiketjun aloittaja arghh
  • Ensimmäinen viesti
"Abc"
[QUOTE="Minä vain";27281462]Ei se valitettavasti aina noin mene. Been there, done that. Kyllä tuossakin kuviossa joutuu sisarusten kanssa tappelemaan. Jopa omista elämänvalinnoista. Tuntuu ettet ole perheettömänä uskottava aikuinen vaikka ikää olisi yli kolmenkympin![/QUOTE]

Joo mutta sisaruksille voi haistattaa p.....t, jos heille ei kelpaa elämäntyylisi. He eivät kuitenkaan asu kanssasi tai käytä sinun rahojasi tai vie aikaasi.
 
"vieras"
Mä voisin ymmärtää ap:n kannan jos kyse ois siitä, että lapsille ei riitä ruokaa pöytään ja vaatteita päälle. Mutta remontti ei mitä luultavammin ole elintärkeä, vaan ihan samanlaista luksusta kuin se auto. Eli ongelma ei ole se, että mies laittoi rahat turhuuteen kun olisi tärkeämpiäkin asioita vaan ongelma on se, että mies ei laittanut rahoja siihen turhuuteen mitä ap halusi.
 
"Minä vain"
[QUOTE="Abc";27281497]Joo mutta sisaruksille voi haistattaa p.....t, jos heille ei kelpaa elämäntyylisi. He eivät kuitenkaan asu kanssasi tai käytä sinun rahojasi tai vie aikaasi.[/QUOTE]

Kiitos kauniista sanoista! Sä et vaan tunne mun sisaruksia, tai sitä, millainen kiltti, miellyttämishaluinen kynnysmatto mä olen aikaisemmin ollut! :D
 
"vieras"
Olenko ainoa, jolle tulee mieleen, että mistä tuo raha tuli, ja mitä sen edellinen omistaja olisi toivonut rahalla tehtävän? Toisinsanoen, olisko mummo tai pappa kumminkin toivonut, että ainakin osalla rahasta olisi tehty jotain enemmän lapsenlapsia (ja ehkä vähän sitä miniääkin) hyödyttävää tai ilahduttavaa..? Nimittäin jos multa jäis 100 000 perintöä ja perinnön saaja ostais sillä mersun, niin saisi odotella poltergeistia saapuvaksi |O :D
Mä taas toivosin, että mun perintörahoilla tehtäs jotain kivaa, ei järkevää. Lähdettäs maailmanympärysmatkalle, ostettas moottoripyörä, opiskeltas lentäjäksi jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli
"vieras"
minä helvetin "muina"? Se mihin vaimo tulee käyttämään rahansa on ihan hänen päätöksensä, ollaan me juteltu siitä mitkä on vaihtoehtoja ja mikä olisi järkevää, riippuen senkin suhteen että missä asutaan siinä vaiheessa kun perintö on ajankohtainen.

Mutta se on aivan se ja sama mitä me puhutaan kun loppujen lopuksi ne on vaimon rahoja ja hän päättää mitä niillä tekee, en minä. Jotenkin ällistyttävää että joku kehtaa olla niin röyhkeä että alkaa sanelemaan miten toisen omaisuus pitäisi käyttää, sama se vaikka hitto viskaa mereen jos siltä tuntuu. Siinä huomaa että parisuhde on aika epäterveellisen kontrolloiva jos eivoi mitenkään antaa toisen tehdä omille asioilleen niinkuin haluaa.
Minusta ällistyttävää ja röyhkeää kun jo etukäteen mietitään mihin perintö aikanaan käytetään. Kuvottavia tuollaiset ihmiset, toivotaan nopeaa loppua??!
 
Ymmärrän ap:n harmistuksen. Jos rahat ovat yhteisiä, niin sitten rahat ovat yhteisiä. Ei sillä ole väliä mistä ne ovat tulleet.

Tuo 100 000 euroa on niin iso summa että mies olisi hyvinkin voinut hemmotella koko perhettään ja rahaa olisi jäänyt vielä remppaan yms.
 
Tppii
Omasta mielestäni perintö on sellaista rahaa mitä missään nimessä ei saa humputella, vaan on nimenomaan sijoitettavaa rahaa jälkipolville jätettäväksi. Ei autoon, ei edes remonttiin.
 
"vieras"
Omasta mielestäni perintö on sellaista rahaa mitä missään nimessä ei saa humputella, vaan on nimenomaan sijoitettavaa rahaa jälkipolville jätettäväksi. Ei autoon, ei edes remonttiin.
Jotta hekin voivat taas jättää sen saman rahan perinnöksi ja heidän lapset voivat jättää sen perinnöksi niin että sitä rahaa ei varmasti kukaan tule ikinä käyttämään? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
hellahuone
Ymmärrän ap:n harmistuksen. Jos rahat ovat yhteisiä, niin sitten rahat ovat yhteisiä. Ei sillä ole väliä mistä ne ovat tulleet.

Tuo 100 000 euroa on niin iso summa että mies olisi hyvinkin voinut hemmotella koko perhettään ja rahaa olisi jäänyt vielä remppaan yms.
Kerrotko vielä, miten ne muuttuvat yhteisiksi ja missä vaiheessa, jos ainoastaan mies sai perinnön? :)
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Ymmärrän ap:n harmistuksen. Jos rahat ovat yhteisiä, niin sitten rahat ovat yhteisiä. Ei sillä ole väliä mistä ne ovat tulleet.

Tuo 100 000 euroa on niin iso summa että mies olisi hyvinkin voinut hemmotella koko perhettään ja rahaa olisi jäänyt vielä remppaan yms.
Ai, että miehen joka jo elättää perheensä olisi pitänyt käyttää perintörahansa perheen hemmotteluun ja vaimon haluamaan remonttiin eikä mitään itseensä? Voi jestas, oikeastiko jotkut naiset pitä`vät miehiä vain elättäjinä?
 
"siis"
sijoituksenahan auto on aivan idioottiratkaisu. Tavallaan kuitenkin ymmärrän ap:n miestä. Jos tekee vuosia töitä ja koskaan ei ole rahaa mihinkään ekstraan, niin se kiristää pinnaa. Perintö tarjos tähän ratkaisun. Kotiinjääminen tuliskin aina olla 100% yhteinen päätös, muuten se vain syö parisuhdetta.

Luulisin, että meidän 100 000 perintö menis talolainaan, sais sen perinnön kumpi tahansa. Olis ihana olla velaton:) Mä olen kotona yhteisestä päätöksestä. Säästöjä kerättiin niin, että kaikesta ylimääräisestä ei ole tarvis kotivuosinakaan luopua.
 
Jospa nyt sitten kuitenkin itsekin toteaisi sen saman, minkä moni muukin on tässä ketjussa jo sanonut, eli tietysti hintavan auton hankkiminen sillä perinnöllä oli idioottiratkaisu (jos se koko perintö siis meni tähän?). Mutta mitä sitten? Jos joku haluaa käyttää "ilmaiseksi" saamansa rahat typerästi, niin sittenhän haluaa. Hänen rahojaanhan ne ovat.

Itse olisin todennäköisesti päätynyt samaan ratkaisuun, kuin pari aikaisempaakin kirjoittajaa. Eli olisin sijoittanut summan johonkin tasaista tuottoa tuottavaan instrumenttiin (mahdollisesti juuri sijoitusasuntoon), jonka tuotoilla olisin sitten maksellut vaikkapa nyt sitten 2-3 moottoripyörää (kyykky, enduro ja matkapyörä). Näin perintö olisi tuonut sekä iloa että taloudellista tuottoa.
 
Ttppii
[QUOTE="vieras";27282275]Jotta hekin voivat taas jättää sen saman rahan perinnöksi ja heidän lapset voivat jättää sen perinnöksi niin että sitä rahaa ei varmasti kukaan tule ikinä käyttämään? :D[/QUOTE]

Oletko kuullut, että sijoituksista saa tuottoa?
 
"Heh"
Onneks mulla ei ole niin tyhmä mies, että ostaisi auton, jos meillä pitäisi tehä remonttia asuntoon :D Tosin ei kyl asuttais vanhassa asunnossa muutenkaan..Meillä määrään minä, ei mies :D
 
[QUOTE="Heh";27282435]Onneks mulla ei ole niin tyhmä mies, että ostaisi auton, jos meillä pitäisi tehä remonttia asuntoon :D Tosin ei kyl asuttais vanhassa asunnossa muutenkaan..Meillä määrään minä, ei mies :D[/ QUOTE]

Niin kai, siihen asti kunnes hän kyllästyy olemaan sun crocksin alla ja lähtee omille teilleen. Silloin et enää virnuile.
Meillä päätökset tehdään yhdessä, ja perintönsä mies saa käyttää kuten lystää kunhan ei juo sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Hmm.. meillä 100,000e olis pistetty eka tod näk muutamaan kodinkoneeseen jk/pk, sitten lomalle esim 3-4vko jossain lämpöisessä yhdessä perheenä, sitten olis lainoja lyhennelty.

Jos itse joskus jätän perintöä, toivon todella että sillä tehtäis jotain kivaa, tai muuten elämää helpotettais. Esim palkattaisi lastenhoitajaa useammin, siivoojaa, käytäis jollain lomalla yms. Toki jos perinnön saajalla on esim kammottava keittiö joka häiritsee, niin se olis hyvä kohde pistää perintörahat :)
Sitten taas jos perinnönsaajalla olisi itsellään jo erittäin hyvin raha-asiat toivon että osaisivat tehdä fiksuja lahjoituksia sen sijaan että pitäisivät perinnön kokonaan itsellään.
 
"Nilla"
Hmm.. meillä 100,000e olis pistetty eka tod näk muutamaan kodinkoneeseen jk/pk, sitten lomalle esim 3-4vko jossain lämpöisessä yhdessä perheenä, sitten olis lainoja lyhennelty.

Jos itse joskus jätän perintöä, toivon todella että sillä tehtäis jotain kivaa, tai muuten elämää helpotettais. Esim palkattaisi lastenhoitajaa useammin, siivoojaa, käytäis jollain lomalla yms. Toki jos perinnön saajalla on esim kammottava keittiö joka häiritsee, niin se olis hyvä kohde pistää perintörahat :)
Sitten taas jos perinnönsaajalla olisi itsellään jo erittäin hyvin raha-asiat toivon että osaisivat tehdä fiksuja lahjoituksia sen sijaan että pitäisivät perinnön kokonaan itsellään.
Mutta kun se 100 000 oli miehen, ei parin yhteinen.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="Nilla";27282659]Mutta kun se 100 000 oli miehen, ei parin yhteinen.[/QUOTE]

Noh meillä se olis aikalailla yhteinen. Yhteisiä lapsia minä hoidan kotona, yhteinen jk/pk se olis ja yhteinen lomamatka. Ehkä miehen lainaa (meillä erilliset lainat) lyhennettäis enemmän kuin minun. Mutta kyllä meillä mielletään perintö yhteiseksi, jollei perinnönjättäjä olisi nimenomaan kieltänyt puolison hyötymistä rahasta.
 
"Vieras"
Ymmärrän ap:n harmistuksen jos koko raha meni autoon. Äärettömän huono sijoitus.

Kun meille joskus vastaavia summia tipahtaa, niin voi olla varma että kumpikin käyttää niitä yhteisiin asioihin: esim kaukomatka koko perheelle ja sen hetkisestä asuntottilanteesta riippuen remontteigin, kalusteisiin ym. Jotakin toki myms ihan itselle. Täytyy sanoa että Onneksi meillä kummalakaan ei ole viehtymystä ökyautoihin. 30k auto on jo aivan riittävä.
 
vierass
Minä olisin tehnyt aivan samalla tavalla. Hän tuo tilipussissaan teille rahaa, raataa perheenne eteen. Hän ei kenties koskaan saa käyttää tiliään siihen, mihin haluaisi. Nyt viimein hällä on mahdollisuus ostaa itselleen luksusta, se hänelle suorakoon :)
Hänenkin perheensä. Eikö tuo kotona oleva vaimo tee sitten muka mitään perheen eteen?

Mitä jos vaimo olisikin saanut tämän perinnön ja hassannut sen johonkin omiin juttuihinsa? Samalla tavallako täällä olisi oikeutettu vaimon toiminta? Kun kerta olivat hänen rahojaan...
 

Yhteistyössä