Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja hup:
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja toistensa elatukseen.

Akka töihin!!!!! :attn:

Ja kolmekuinen vauva hoitoon :saint: Minne?

Tarhaan :attn:

Tai isovanhemmille :attn:

Tai vaikka naapuriin :saint:

Sinä sen sanoit. Kyllä hätä keinot keksii jos vain on halua tehdä asian eteen muutakin kuin mäkättää.

Ainakin meillä perhe ja lapset on molemmille yhteinen asia, joka menee kaiken muun edelle. Omat menot tulee vasta sitten kun kaikki pakolliset, myös lasten kulut on hoidettu.

Aapeelle perhe ei ole yhteinen asia, vaan miehen tulisi maksaa kaikki kulut. Se on ahneutta ja laiskuutta!!

Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja toistensa elatukseen.

Siis suomessahan isovanhemmilla ei ole kasvatus velvolllisuutta, jos et niinkuin tiennyt..! HAloo?? Eikä suomessa myöskään kolmekuista voi laittaa tarhaan, kun ei sellaista tarhaa ole, joka niin pienen ottaisi. Onneksi. ,

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Siis ei ole todellista, ei ikimaailmassa toimis meillä. Meillä on yhteinen perhe, yhteiset lainat ja yhteiset rahat, jotka menevät yhteiselle tilille. Ja tollanen tili sun miehellä ja vielä kehtaa valittaa omien lastensa kuluista...

Uijui! Ei kaikkia rahoja yhteiselle tilille!

Jos toinen kuolee, tili jäädytetään, ja milläs sitten ostat ruokaa ym? Tai tulee ero? Toinen tyhjentää tiin ja milläs sitten itket rahojesi perään?

Molemmille omat tilit jonne palkka- ja muut tulot menee, ja sieltä siirretään rahaa yhteiselle "taloustilille".

Mistä tuon keksit?

Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Miehellä kuitenkin on velvollisuus raataa niska limassa töitä ja antaa rahat pikkurouvan tuhlattavaksi?

Molemmilla vanhemmilla on velvollisuus osallistua lasten kasvattamiseen, sekä aineellisesti että henkisesti. Jos toinen vanhemmista on kotona kasvattamassa lasta, on ihan luonnollista että toinen "raataa niska limassa töitä" (miksi ihmeessä työntekoa ilmaistaan niin vastenmielisin termein? Inhoatteko te töitä?) ja osallistuu silloin lasten kuluihin enemmän kuin se, joka käyttää faktisesti sen oman aikansa ja ansaitsemismahdollisuutensa yhteisten lasten kasvattamiseen ja hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Onko sinulla ap päihdeongelmia? Se on ainut tilanne, jossa ymmärrän erilliset tilit ja sun muut. Jos ei ole, niin suosittelen lämpimästi asumuseroa.

:laugh:

No mikä sua naurattaa? Minä tunnen henkilökohtaisesti tällaisen perheen ja ymmärrän täysin naisen päätöksen pitää rahat erillään.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
alapa laatia hinnastoa tekemistäsi kotitöistä tai lastenhoitokuvioista. Ei varmasti mene tasan. Ota oma työsi mieheltä rahana, jos haluaa tuota linjaa pitää. Itse en kattelisi tuota meininkiä. Meillä kaikki yhteistä ja tehdään&eletään yhteisen hyvän eteen. Älä muuten ainakaan avioehtoa suostu allekirjoittamaan. Jos tulee ero, niin pidä huoli, ettet jää puille paljaille. Nainen ja lapset yleensä kärsivät taloudellisesti.

Oletpa sinä perso rahalle!!!!!!!! :o

Päiväkoti ei todellakaan ota tuon ikäistä vastaan. Ja isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa vauva- tai muunkaan ikäistä lastenlasta.

Miehellä kuitenkin on velvollisuus raataa niska limassa töitä ja antaa rahat pikkurouvan tuhlattavaksi?

No, olin itse lasten kanssa kotona neljä vuotta yhteisellä päätöksellä ja mies oli luonnollisesti silloin se, joka meidän perheessä tienasi. Sanoi itse tekevänsä oman osansa yhteisen perheen eteen, jotta voidaan hoitaa lapset kotona ensimmäiset vuodet. Ja mun miehellä yli puolet pienemmät tulot kuin ap:n miehellä-enkä tosiaan tuhlannut rahoja, jotka meillä muuten yhteisiä, vaan ne menivät ihan perheen elättämiseen.

kumman nimissä se auto on? jos on sun nimissä ni mene ja myy pois, jos ei ole sinun nimissä etkä sitä tarvi ni elä maksa siitä penniäkään!!!
Ja sano sille ukolles että jos ei ala oppia isän tavoille, ni sä ja laps lähette!
NYT VÄHÄN ASENNETTA TUOHON HOMMAAN!!

Tai jättää vain kotiin ja lähteä töihin. Sitten näkee miten mies toimii kun on yksin muksujen keskellä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Etkös lukenut, et ap:lla on 3kk ikäinen lapsi. Kyllä hänellä on oikeus äitiyslomaan.

Oikeus ei ole yhtä kuin velvollisuus.

No just. Veisitkö sinä kolmekuisen tarhaan?

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!:
Aapeelle perhe ei ole yhteinen asia, vaan miehen tulisi maksaa kaikki kulut. Se on ahneutta ja laiskuutta!!

Ei tainnut ap missään vaiheessa väittää näin, vaan puhui menojaon kohtuullistamisesta.

En muutenkaan ymmärrä tuollaista. Minusta oli ihan luonnollista, että minä elätin miestäni kun hän opiskeli ja minä olin jo valmistunut ja työelämässä, enkä saanut siitä edes mitään "vastinetta" ja ihan luonnollisena pidän sitäkin, että puoliso osallistui rahallisesti enemmän silloin, kun minä olin äitiyslomalla hoitamassa meidän yhteistä lastamme, ja hän oli työelämässä.

Meillä on kummallakin omat tilit, mutta emme pidä kirjaa siitä kuka on maksanut mitäkin ja kuinka paljon. Kumpikin käyttää rahoja laskuihin ja ruokaa, ja kumpikin saa käyttään rahojaan myös itseensä.

mä kyllä suoraan sanottuna ottaisin asumuseron niin kauaks aikaa että mies on menny itteensä ja tajunnu mikä nuija on. Miten oot tommosen kanssa päätyny yhteen? rahan takia? tai tommoseen ratkaisuun? Huhheijaa.

Onko sinulla ap päihdeongelmia? Se on ainut tilanne, jossa ymmärrän erilliset tilit ja sun muut. Jos ei ole, niin suosittelen lämpimästi asumuseroa.

No mikä sua naurattaa? Minä tunnen henkilökohtaisesti tällaisen perheen ja ymmärrän täysin naisen päätöksen pitää rahat erillään.

Ihan sama mitä ja ketä tunnet,mutta lokeroit kummasti muutkin samaan tilanteeseen eli päihdeongelmaisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!:

Tai vaikka naapuriin :saint:

Sinä sen sanoit. Kyllä hätä keinot keksii jos vain on halua tehdä asian eteen muutakin kuin mäkättää.

Ainakin meillä perhe ja lapset on molemmille yhteinen asia, joka menee kaiken muun edelle. Omat menot tulee vasta sitten kun kaikki pakolliset, myös lasten kulut on hoidettu.

Ap ei ole sanonut näin missään vaiheessa, päinvastoin, hän maksaa tuloihinsa nähden kohtuuttomasti perheen kuluista-vastaavasti mies maksaa tuloihinsa nähden suhteettoman vähän. Perheen pitäisi olla yhteinen asia, jonka kuluista huolehtii se, jolla on sillä hetkellä rahaa.

Päiväkoti ei todellakaan ota tuon ikäistä vastaan. Ja isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa vauva- tai muunkaan ikäistä lastenlasta.

No, olin itse lasten kanssa kotona neljä vuotta yhteisellä päätöksellä ja mies oli luonnollisesti silloin se, joka meidän perheessä tienasi. Sanoi itse tekevänsä oman osansa yhteisen perheen eteen, jotta voidaan hoitaa lapset kotona ensimmäiset vuodet. Ja mun miehellä yli puolet pienemmät tulot kuin ap:n miehellä-enkä tosiaan tuhlannut rahoja, jotka meillä muuten yhteisiä, vaan ne menivät ihan perheen elättämiseen.

Niin niin, silloinhan ne rahat ovat yhteisiä kun mies tienaa enemmän =)

Ehdotapa miehelle, että muutatte pienempään asuntoon, jossa halvempi asua sinun tuloillasi. Samoin sähkönkulutusta alatte rajoittaa. Ruokakulut pienemmiksi ja muutkin hankinnat! Elätte sinun tulojen mukaan, koska muuhun sinulla ei ole varaa. Jos mies haluaa paremman elintason, hän varmaan on valmis itse sen kustantamaan!

Ihan sama mitä ja ketä tunnet,mutta lokeroit kummasti muutkin samaan tilanteeseen eli päihdeongelmaisiksi.

Nyt on minun vuoroni nauraa :laugh:

En lokeroinut, Micosa, esitin kysymyksen. Oletko itse päihdeongelmainen?

Alkuperäinen kirjoittaja jiuk:
Ehdotapa miehelle, että muutatte pienempään asuntoon, jossa halvempi asua sinun tuloillasi. Samoin sähkönkulutusta alatte rajoittaa. Ruokakulut pienemmiksi ja muutkin hankinnat! Elätte sinun tulojen mukaan, koska muuhun sinulla ei ole varaa. Jos mies haluaa paremman elintason, hän varmaan on valmis itse sen kustantamaan!

Hyvä ehdotus! Perheen kuluja on pakko pienentää, myös sähkönkulutusta yms, jotta toimeentulo on riittävä ja varmistetaan, että kitsastelu ole lapsilta pois.

Kyllä se maksaa enemmän, joka tienaakin enemmän. Todella pöyristyttävää, jos ap:n kuvailema tilanne on totta. Tuossa tilanteessa kannattaisi jo erota. Saisit paljon paremmat rahat yksinhuoltajana. Pystyisit ainakin ostamaan lapsillesi ruokaa ja maksamaan sairaalalaskut.

Kutsu sun miehen kaverit tai sukulaiset kylään syömään sun ruokakuukaudella ja tarjoa kaurapuuroa ja vettä. Sitten laveasti selität teidän taloussysteemin ja voivottelet kun ei ole muuta tarjota.

Soita nyt ainakin anopille ja pyydä osallistumaan sairaalamaksuun ja selität sillekin ton utopistisen rahakuvion. Mä soittasin itse asiassa kaikille. Saatana. Pistää vihaksi tollanen ukko.