Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos toi tilanne on oikeasti totta, niin ehdotan että ap häippäsee kotoaan pois. Ei ton tyylinen mies todellakaan tule muuttumaan, itsekäs, erittäin itsekäs tyyppi. Se ei taida oikeasti haluta ymmärttää tilannetta tai se on epävarma tulevaisuudesta. Ei oikein osaa päättää onko yhdessä vai ei. Voisko juontaa lapsuudesta tuo asia? Onko se joutunut pienestä pitäen hankkimaan elantonsa? Siis ettei vanhemmat ole pystyneet auttamaan taloudellisesti? Sen takia monet aikuisena käyttäytyy tyhmästi, luulevat että toinen "lypsäis" kuiviin tilin heti jos sinne käsiksi pääsis.

Mutta täytyy sanoa, että jos mies ei muutu niin ehdotan mummilaan lähtöä.
Ja mä en käyttäis sitä autoa vaikka kuinka mies pakottais. Ja jättäisin laskut siitäkin maksamatta, jos on miehen omistuksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap:n mies on ostanut aapeelle auton ja sekään ei riitä, vaan rahaa pitää saada lisää. Kun mikään ei riitä...

En mä sitä rahaa halua! Olisin vaan toivonut, että olisi voinut tämän kerran maksaa lapseen liittyvän laskun vaikka sekin yleensä mun tehtävä. Olisin mä maksanut sen takaisin jos olisi siihen suostunut, mutta ei sekään käynyt. Itselleni en halua yhtään mitään! Lapset ollaan yhdessä haluttu ja mä olen ne ja kulut tähän asti hoitanut yksin. Mutta ehkä mies oli oikeessa ja vaadin liikaa. Mutta ei haittaa, mä maksoin sen laskun jo :|

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
juu sairas mies, mut mä kuulin jo monta kerta että suomalainen mies on sellainen :| , minun puolesta hän olisi lentänyt jonnekin kauan pois, kun mä en olisi katsonut siitä paska

mun kaverilla oli mies(suomalainen) ja hän on itse Virolainen, no sitten kun he menivät asumaan yhteen, se mies ostanut itselle mikä vaan ruokaa, mut hänelle eri hylly ja kaikki alennetut ruoat osteli vaan ja vielä kiukkuteli minkä takia hänen pitää ostaa ruokaa hänelle. Huoh että on paskoja olemassa, onneks se potkasi hänet niin lujasti

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Rahanko takia palstan mammat ovat naimisissa?
Mitäköhän sinä tuolla kysymyksellä tarkoitit?

Sitä mitä kysyin. Rakkauteen tuntuu tulevan heti ryppy jos nainen ei saa miehen rahoja käyttöönsä.
Ja joo, verotuskin voitaisiin Suomen maassa järjestää sellaiseksi, että ansaitsit sitten 1700e kuukaudessa tai 4500e kuukaudessa, niin joudut maksamaan saman summan euroja veroina. Kummallekin lätkästään vaikka 800e verot.

Olen samaa mieltä kanssasi. Miksi ahkeruudesta pitäisi rangaista?

Sä jätit lainauksesta hyvin olennaisen osan pois, nimittäin sen laittamani hymiön.
Mutta joo, tuo sun kommenttisi kertoo sen verran, etten kyllä rupea sun kanssasi tästä edes vänkäämään. Se on ihan turhaa.

Et siis kyennyt vastaamaan kysymykseeni. =)

Palkalla ei välttämättä ole mitään tekemistä ahkeruuden kanssa. Miksi rangaista ihmisten valitsemista erilaisista koulutuksista, kun kaikkia kuitenkin tarvitaan? Eli verot ja menot pitää suhteuttaa tuloihin.

Ihan sairas kuvio. Ukko osti "sulle" auton, koska ihmiset ihmetteli kun joudut kävellen kulkemaan. Laittoi kuitenkin auton omiin nimiinsä ja pakottaa sun maksamaan sen vakuutukset, huollot ja tarvikkeet, joihin sulla ei ole varaa. Lisåksi miehesi ei anna myydä autoa pois vaikka haluaisitkin.
Itse en katselisi tuollaista hetkeäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja paha mieli:
Meillä on sun rahat ja mun rahat. Täysin mieheni vaatimuksesta. Ollaan sovittu mitkä laskut kumpikin maksaa ja niistä mieheni pitää tiukasti kiinni. Nyt vaan on sellainen tilanne, että musta tuntuu etten enää jaksa tätä. En jaksa miehen piheyttä ja tarkkuutta rahojensa kanssa.

Ollaan sovittu, että sähkölasku maksetaan vuorotellen ja ruuat ostetaan aina vuorotellen eli toinen ostaa aina koko kuukauden ruuat. Mä maksan lisäksi kaikki omat laskut ja lasten kulut. Mies maksaa kaikki taloon liittyvät laskut. Tässä kuussa oli mun vuoro maksaa sähkölasku ja ruokienkin ostaminen osui mun kohdalle kun vaihdettiin vuoroja. Jouduin kuitenkin toteamaan kun sähkölaskun näin (350?) että mä en voi molempia nyt maksaa, raha ei yksinkertaisesti riitä (saan kuussa 700?). Tästä mies suuttui ihan kunnolla ja lupasi maksaa ruuat vasta siinä vaiheessa kun "kiristin" ja sanoin et mennään sitten lasten kanssa mun vanhemmille syömään ja mies saa heille selittää miksi.

No, tässä ei vielä mitään ihmeellistä, mutta nyt postista tuli toisen lapsen sairaalalasku eli sellainen jonka mun kuuluisi maksaa. Mulla ei ole sitä varaa maksaa (160?) joten pyysin jos mies voisi sen nyt maksaa ja mä maksan vaikka osissa sitten takaisin. Ei käynyt. Huusi ja raivosi kuinka joutuu jo mun osuuden (eli ruuat) maksamaan tässä kuussa et muuhun ei suostu.

Ottaa niin päähän ja tuntuu etten tällaista jaksa. Mies on väittänyt, että kyllä perhe ja lapset on rahaa tärkeämpää ja mä oon uskonut. Mutta nyt tämä todistaa, että niin ei ole. Raha merkitsee enemmän.

Eli mä maksan luottokortilla vauvan sairaalalaskun ja mies sai palkkaa 4596,95? josta ei kuulemma ole varaa maksaa sitä 160?.

eroa JA VEDÄ HELVETILLISET ELARIT.

Paljon paremmin rahallisesti pärjäät kun muutat lasten kanssa omaan asuntoon. Voi mies sitten keskenään miettiä että olisiko kannattanut maksaa lapsen sairaalalasku ja ostaa jopa haalari. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ap:n mies on ostanut aapeelle auton ja sekään ei riitä, vaan rahaa pitää saada lisää. Kun mikään ei riitä...

En mä sitä rahaa halua! Olisin vaan toivonut, että olisi voinut tämän kerran maksaa lapseen liittyvän laskun vaikka sekin yleensä mun tehtävä. Olisin mä maksanut sen takaisin jos olisi siihen suostunut, mutta ei sekään käynyt. Itselleni en halua yhtään mitään! Lapset ollaan yhdessä haluttu ja mä olen ne ja kulut tähän asti hoitanut yksin. Mutta ehkä mies oli oikeessa ja vaadin liikaa. Mutta ei haittaa, mä maksoin sen laskun jo :|

Miksi olet kyseisen miehen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Rahanko takia palstan mammat ovat naimisissa?
Mitäköhän sinä tuolla kysymyksellä tarkoitit?

Sitä mitä kysyin. Rakkauteen tuntuu tulevan heti ryppy jos nainen ei saa miehen rahoja käyttöönsä.
Ja joo, verotuskin voitaisiin Suomen maassa järjestää sellaiseksi, että ansaitsit sitten 1700e kuukaudessa tai 4500e kuukaudessa, niin joudut maksamaan saman summan euroja veroina. Kummallekin lätkästään vaikka 800e verot.

Olen samaa mieltä kanssasi. Miksi ahkeruudesta pitäisi rangaista?

Sä jätit lainauksesta hyvin olennaisen osan pois, nimittäin sen laittamani hymiön.
Mutta joo, tuo sun kommenttisi kertoo sen verran, etten kyllä rupea sun kanssasi tästä edes vänkäämään. Se on ihan turhaa.

Et siis kyennyt vastaamaan kysymykseeni. =)

Eli verot ja menot pitää suhteuttaa tuloihin.

Tuo on kommunismia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Auton, jota ap ei halunnut eikä koe tarvitsevansa ja jonka ylläpitoon ap:lla ei ole varaa :xmas:

Kyllä se auto aapeelle kelpaa, mutku mies on niin lurjus ettei halua maksaa vakuutuksia, bensoja ja muita muuttuvia kuluja =)

No mitä teet autolla, jota ei ole varaa pitää? Vittuilua miehen puolelta, todellakin. Äijä ostaa vaimolleen auton, jota vaimolla ei ole varaa käyttää. Käsittämätön paskaisä kun ei lapsen sairaalamaksua halua maksaa, vaikka rahaa tunkee muualle. Kuvottava isä!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Auton, jota ap ei halunnut eikä koe tarvitsevansa ja jonka ylläpitoon ap:lla ei ole varaa :xmas:

Kyllä se auto aapeelle kelpaa, mutku mies on niin lurjus ettei halua maksaa vakuutuksia, bensoja ja muita muuttuvia kuluja =)

Teillä proavilla tuntuu olevan jokin lukihäiriö. Ap sanoi aivan selvästi että haluaisi eroon autosta, kun hänellä ei ole varaa maksaa siitä mies taas ei suostu siitä eroon hankkiutumaan. Mutta jos tahallaan haluaa ymmärtää väärin ja hämmentää keskustelua niin....

Sä pystyisit ap tarjoamaan sossun tuilla elelevänä yksinhuoltajanakin lapsilles enemmän kuin mitä nyt kun elät nihilistimiehesi kanssa.

Mä ehkä pohtisin tuossa tilanteessa asumuseroa...mulle kun ois kertakaikkisesti liikaa olla ja elää miehen kanssa joka ei lastensa elatukseen osallistu.

Ensinnäkin, tämän on tietenkin pakko ola provo,mutta oletetaan ettei olisi:

- en maksaisi yhden yhtä laskua, joka on miehen nimellä tullut, vaan repisin samantien, liittyi autoon, asumiseen tai mihin tahansa
- ostaisin ruuaksi todellakin pelkkiä kaurahiutaleita ja katsoisin kauanko mies tykkää syödä kaurapuuroa
- ottaisin eron, puolet miehen omaisuudesta ja elatusmaksut ja alkaisin elää herroiksi entiseen verrattuna

Toi on taloudellista väkivaltaa, jossa miehesi käyttää taloudellista valtaa alistaakseen sua (vähintäänkin) henkisesti. Onko muuten henkisesti väkivaltainen? Hankkikaa apua yhdessä, useinkaan tollaset miehet ei kuuntele vaimoaan vaan kuvittelee olevansa oikeassa.

Ei herran jestas mikä ukko!!! En edes tajua tuota kuvioo mikä teillä on...miksi SINÄ maksat lapsienkin kulut??? Eikös ne lapset ole yhteisiä ja te molemmat niiden huoltajia? Kysypäs mieheltäsi tähän jokin looginen selitys.

Ei perheessä voi olla sinun ja minun tulot. Eihän sellainen edes toimi. Kaikki käytetään perheen hyväksi sekä hyvinvoinniksi.
Voi hitto et tekisi mieli tulla juttelemaan vähän sun miehesi kanssa...aaaaargh!!!!!

Avioliittolain mukaan puolisot ovat keskenään yhdenvertaisia. Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja toistensa elatukseen.

Teillä ei näin mene. Vaadi elintaso itsellesi ja lapsillesi.

On se kumma ajattelutapa, että toisistaan suuresti tuloiltaan eroavat hoitavat samoja laskuja vuorotellen. Munkin hemmetin huonolla matikkapäällä se on epäreilua, ja varsinkin kun ottaa huomioon että niitä satunnaisia yllättäviäkin menoja tulee aina. AINA. Ja kummalle ne jää maksettavaksi? Näköjaan sille pienitulosemmalle.

Kannattaa varmaan herätellä miestä ymmärtämään rahallinen ahdinkosi. Ihan konkreettisesti. Kirjaa ylös vaikka rahaliikennettäsi viimisiltä kuukausilta tai tulosta sille tiliotteita katteltavaks. Pitää aikusen ihmisen ymmärtää, että samassa veneessä ollaan ja lapset on yhteisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja w:

Miksi olet kyseisen miehen kanssa?

Kaksi kysymystä ap:lle, ton ylläolevan lisäksi:

MIKSI te olette sopineet että sinä maksat yksin TEIDÄN yhteisten, yhdessä haluttujen lasten kulut?

Ja toiseksi, miksi SÄ heittäydyt tohon marttyyrileikkiin mukaan? Vakka ja kansi, muttei yhtään hyvässä mielessä...

Älä maksa enää yhtään laskua esim. autosta joka ei ole sinun nimilläsi. Maksa ainoastaan ne laskut jotka ovat omiasi ja joiden maksamatta jättämisestä lähtee omat luottotietosi ja ala sitten katselemaan teille lasten kanssa omaa asuntoa. Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä. Mieti minkälaisen kuvan annat lapsille parisuhteesta? (sitten kun lapset ovat tarpeeksi vanhoja tajuamaan että he ja äiti elävät köyhyydessä, mutta isällä on rahaa vaikka kuinka. :/

Siis mitä ihme touhua tää "mies on maksanu oman osuutensa ja ap vaan valittaa" -herranjumala jos toisella on NELJÄ TONNIA paremmat tulot kuin toisella, niin ei kai nyt menoja voi puoliks jakaa.

Meillä miehen kans on omat tilit, mut kuitenkin yhteiset rahat. Sillonku olin itse töissä ja tienasin paremmin kuin mies, maksoin "miehen laskuja" pois. Nyt oon äitiyslomalla ja miehellä on tietysti paremmat tulot, niin kyllä hän maksaa laskut/menot mitkä on tarpeellisia!
Eikä tosiaankaan kävis kitisemään jostain LAPSEN sairaalalaskusta, vaikka palkka onkin alle 2000? kuussa!