Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja hup:
Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja toistensa elatukseen.

Akka töihin!!!!! :attn:

Ja kolmekuinen vauva hoitoon :saint: Minne?

Tarhaan :attn:

Tai isovanhemmille :attn:

Päiväkoti ei todellakaan ota tuon ikäistä vastaan. Ja isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa vauva- tai muunkaan ikäistä lastenlasta.

Miehellä kuitenkin on velvollisuus raataa niska limassa töitä ja antaa rahat pikkurouvan tuhlattavaksi?

No, olin itse lasten kanssa kotona neljä vuotta yhteisellä päätöksellä ja mies oli luonnollisesti silloin se, joka meidän perheessä tienasi. Sanoi itse tekevänsä oman osansa yhteisen perheen eteen, jotta voidaan hoitaa lapset kotona ensimmäiset vuodet. Ja mun miehellä yli puolet pienemmät tulot kuin ap:n miehellä-enkä tosiaan tuhlannut rahoja, jotka meillä muuten yhteisiä, vaan ne menivät ihan perheen elättämiseen.

Niin niin, silloinhan ne rahat ovat yhteisiä kun mies tienaa enemmän =)

Nyt osuit kyllä hutiin, meillä on miehen kanssa lähes eurolleen samat tulot kun töissä ollaan. :) Ja silti rahat on yhteisiä. Mitä mun kotona oloon tulee, niin päätös mun kotiin jäämisestä oli YHTEINEN ja mies sanoi silloin: "sun työmaa on nyt kotona lasten kanssa, sille ei mitään voi, jos siitä ei paremmin makseta". Mutta mulla onkin melkoinen helmi miehenä. <3

Alkuperäinen kirjoittaja lll:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Onko sinulla ap päihdeongelmia? Se on ainut tilanne, jossa ymmärrän erilliset tilit ja sun muut. Jos ei ole, niin suosittelen lämpimästi asumuseroa.

:laugh:

No mikä sua naurattaa? Minä tunnen henkilökohtaisesti tällaisen perheen ja ymmärrän täysin naisen päätöksen pitää rahat erillään.

Ihan sama mitä ja ketä tunnet,mutta lokeroit kummasti muutkin samaan tilanteeseen eli päihdeongelmaisiksi.

Nyt on minun vuoroni nauraa :laugh:

En lokeroinut, Micosa, esitin kysymyksen. Oletko itse päihdeongelmainen?

Olen :laugh:
Ongelma on päihteiden käyttövähyys.

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Siis ei ole todellista, ei ikimaailmassa toimis meillä. Meillä on yhteinen perhe, yhteiset lainat ja yhteiset rahat, jotka menevät yhteiselle tilille. Ja tollanen tili sun miehellä ja vielä kehtaa valittaa omien lastensa kuluista...

Uijui! Ei kaikkia rahoja yhteiselle tilille!

Jos toinen kuolee, tili jäädytetään, ja milläs sitten ostat ruokaa ym? Tai tulee ero? Toinen tyhjentää tiin ja milläs sitten itket rahojesi perään?

Molemmille omat tilit jonne palkka- ja muut tulot menee, ja sieltä siirretään rahaa yhteiselle "taloustilille".

Mistä tuon keksit?

Keksin? Ihan elävästä elämästä kerroin... Onneksi en omastani.

Siis ei ole todellista, ei ikimaailmassa toimis meillä. Meillä on yhteinen perhe, yhteiset lainat ja yhteiset rahat, jotka menevät yhteiselle tilille. Ja tollanen tili sun miehellä ja vielä kehtaa valittaa omien lastensa kuluista...

Jos toinen kuolee, tili jäädytetään, ja milläs sitten ostat ruokaa ym? Tai tulee ero? Toinen tyhjentää tiin ja milläs sitten itket rahojesi perään?

Molemmille omat tilit jonne palkka- ja muut tulot menee, ja sieltä siirretään rahaa yhteiselle "taloustilille".

Mistä tuon keksit?

Yhteinen tili voi olla ja mitään ongelmia ei tule vaikka toinen kuolee.
Se riippuu siitä onko tilimuoto xxx ja xxx taikka xxx tai xxx.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
:o :o :o siis mua oksettaa tollainen tyranni! Mihin se ton järkkyison palkkansa työntää? Juuri tuollaisen eriarvoisuuden ja ongelmien takia meillä on AINA ollut kaikki yhteistä! :o :o :o järkyttävä mies! Nyt kyllä otat kunnolla asiat puheeksi ja jos ei asiat muutu, muutat erilleen niin makselee sitten eronneena sulle elatusrahoja ja saa sit mietttiä miten on pöljäillyt.
Siis sä saat 700e/kk? Ja se yli 4000e! |O :o
MUN mielestä perheessä kaikki on oltava yhteistä, menot, tulot, lapset, surut, ilot jne. Eikä noin että toista sorretaan ja alistetaan.

Samaa mieltä! Kun on yhteen ja avioon menty, minusta ja sinusta on tullut = ME ja kaikki on yhteistä! Ilot, surut ja tulot ja menot. En ymmärrä ollenkaan tollasta perhettä ja käytäntöä, että sulla on sun ja mulla on mun ja toinen saa nähdä suunnilleen nälkää ja toinen porskuttaa menemään isoine palkkoineen.

:o

Mistä tuon keksit?

Meillä on ihan yhteinen tili ja pankissa varoiteltiin, että täytyy sitten tietää, että jos meistä toinen kuolee, tili jäädytetään koska kuuluu kuoleman jälkeen perikunnalle. Ei ole merkitystä vaikka toinen tilinomistaja onkin elossa. Otimme tästä huolimatta yhteisen tilin.

Uskomaton tarina ja vielä uskomattomampia kommentteja. varmaan kirjoitettu ihan ärsyttämis mielessä...
Jos olisin ap niin en maksaisi auton mitään kuluja paitsi sen bensan mikä ajoon kuluisi koska auto ei edes olisi minun vaan miehen. Laittaisin ruokaa vain minulle ja lapsille. Ehdottomasti vaatisin ettämies osallistuu lasten kuluihin ainakin puoliksi.. En todella rupeasisi kerjäämään rahaa lasten tarvikkseisiin isovanhemmilta tai muilta sukulaisilta.. isällä on elatusvelvollisuus lapsiinsa. Ja jos mies ei tähän suostuisi (elättämään lapsiaan ) niin muuttaisin muualle ja ottaisin avioeron. Mitä tuollaisella pas**lla tekee? Ihan munaton mies.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kotona olen koska nuorin on tosiaan vasta 3kk. En tiedä oikein miten tähän on ajauduttu, mutta näin se vaan menee. Mulla ei koskaan ole omaa rahaa enkä edes sitä kaipaa, mutta haluan et lapsilla on edes perusasiat kunnossa. Yritän tuosta pienestä rahasta sitten ostella kaikki tarvittavat ja usein olen joutunut puhumaan vaikka isovanhemmille että lapset tarvii sitä tai tätä ja he sitten avustaa. Tässä kuussa vielä tuli isomman lapsen vakuutusmaksu ja auton vakuutusmaksu joten rahaa ei jää mulle senttiäkään muuhun. Mies on siis ostanut mulle auton (ilmeisesti siitä syystä kun sille kuittailtiin kun mä kävellen kuljin) mutta kaikki kulut joudun minä maksamaan. Olen ehdottanut et myydään se pois koska mulla ei ole varaa siihen mutta tähän mies ei suostu. Mitään turhaa en koskaan ole pyytänyt miestä maksamaan joten tuntuu vaan niin väärältä. En taida jaksaa tällaista enää. Tuntuu kun elettäisi eri maailmoissa. Miehellä on kaikkea mitä rahalla vaan voi saada ja mulla ei edes ole autoon kesärenkaita kun en ole saanut talvenaikana rahaa niin paljon säästöön. Ostipa mies tuossa uuden valtavan taulutelevisionkin ihan muuten vaan ja samalla mä pyydän mummeja ostamaan isommalle lapselle uutta haalaria...

tämä kertoo ap jo kaiken. tarviiko siun ennää miettiä mitä teet?

mie en jaksais enkä kestäis, enkä koskaan eläis tuommosessa suhteessa. tuskin siun miehes lapsia rakastaa.

Kyllä tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että ap itse myös koko ajan omalla käytöksellään mahdollistaa sitä, että lasten isä voi toimia noin.

Kysyisin vielä, että miten mies suhtautuu siihen, jos lasten isovanhemmat ostavat lapsille haalareita yms?

Mun mielestä tässä näkyy juuri se nykyajan sokeus: ei nähdä että avio- tai avoliittokin ovat suurelta osalta nimenomaan taloudellisia liittoja! Siksi pitäisi olla avioehdot ja testamentitkin varmuuden vuoksi.

Mun mielestä tässä näkyy juuri se nykyajan sokeus: ei nähdä että avio- tai avoliittokin ovat suurelta osalta nimenomaan taloudellisia liittoja! Siksi pitäisi olla avioehdot ja testamentitkin varmuuden vuoksi.

Sittenhän vaimot jäävät puille paljaille jos suostuvat avioehtoon?

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Mistä tuon keksit?

Meillä on ihan yhteinen tili ja pankissa varoiteltiin, että täytyy sitten tietää, että jos meistä toinen kuolee, tili jäädytetään koska kuuluu kuoleman jälkeen perikunnalle. Ei ole merkitystä vaikka toinen tilinomistaja onkin elossa. Otimme tästä huolimatta yhteisen tilin.

Juuri näin. Jos ihminen kuolee, pitää tehdä pesänselvitys. Siksi tili jäädytetään. Muutenhan jää epäselväksi, mikä on kenenkin rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Sittenhän vaimot jäävät puille paljaille jos suostuvat avioehtoon?

Miten niin?

Ensinnäkin tunnut olettavan että nainen on köyhempi. Hyi.... ;)

Toiseksi avioehto suojaa myös lainoilta jotka on otettu ennen liittoa. Miehelläni on isot lainat jotka liittyvät hänen ammattiinsa, enkä haluaisi niitä maksaa jos erottaisiin.

Mitä emme tietenkään tee. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Kyllä tässä tapauksessa vaikuttaa siltä, että ap itse myös koko ajan omalla käytöksellään mahdollistaa sitä, että lasten isä voi toimia noin.

Kysyisin vielä, että miten mies suhtautuu siihen, jos lasten isovanhemmat ostavat lapsille haalareita yms?

Mä en ihan kaikkea ehtinyt tässä lukea mutta yritän nyt edes tähän vastata. Todennäköisesti olet oikeessa. Mä oon tähän suostunut. Mä oon kuitenkin pystynyt lapset elättämään (no myönnän asumisesta en maksa mitään kuluja) enkä itselleni vaadi yhtään mitään joten tilanne ei ole tuntunut niin pahalta. Ja tosiaan olen kuvitellut, että jos tulisi pakkorako, mies kuitenkin valitsisi perheen ennemmin kuin rahan. Mutta siltä ei nyt vaikuta.

Miestä ei haittaa yhtään jos joku muu maksaa jotain lapsille. Päin vastoin saattaa sitä ehdottaa jos otan puheeksi, että tarvii ostaa kengät tms. Mä useimmiten olen se joka ei kehtaa pyytää. Varsinkin kun tiedän, että esim mun vanhemmat tienaa paljon vähemmän kuin mies.

Autosta oli jotain kysymyksiä. Mä maksan siitä laskut koska ne laskut on mun nimissä. En aja sillä kun ihan välttämättömät menot koska bensa on kallista. Mies kyllä korjaa ja huoltaa sitä jos mä maksan osat, joten toisaalta säästän vähän siinä kun ei korjaamolle tarvi viedä. Ja mä vihaan koko autoa. Senkin takia koska mies pääsee mua aina muistuttamaan kuinka hän on sen mulle ostanut.

Samoin mies jaksaa aina siitä muistuttaa kuinka maksoi meidän häät (2300?, eli mies maksoi sen yhdestä palkasta). Häistä on pian 4 vuotta ja edelleen muistuttaa kuinka mä en sillonkaan niistä maksanut mitään. Yhdessä aloimme olemaan kun molemmat opiskelimme, sillonkin oli eri rahat mutta ei tuntunut niin pahalta kun nyt tulot oli suht samat. Mulla on opiskelut vielä kesken kun lapset on tullut tässä välissä, mies on valmistunut jo muutama vuosi sitten (oli muutenkin jo opintojen loppuvaiheessa eli pidemmällä kuin mä kun seurusteltiin). Mä oon käynyt myös töissä joka kesä sekä viime vuonna opiskelin, kävin töissä, hoidin kotia ja olin raskaana. Edelleen, en siitä valita, en halua itselleni mitään, enkä mieheni rahoja. Taidan olla enemmän loukkaantunut siitä, että musta mies vaikuttaa tosi välinpitämättömältä kun ei halua edes yhtä sairaalalaskua maksaa. Äh, en ehkä osaa selittää, mutta kun se oli ihan välttämätön. Vauvan hengestä oli kyse. Ja nyt miestä ei kiinnosta edes maksaa siitä hyvästä. Ymmärtääkö joku mitä mä tarkoitan?

Alkuperäinen kirjoittaja vilpusteri:
Kutsu sun miehen kaverit tai sukulaiset kylään syömään sun ruokakuukaudella ja tarjoa kaurapuuroa ja vettä. Sitten laveasti selität teidän taloussysteemin ja voivottelet kun ei ole muuta tarjota.

Soita nyt ainakin anopille ja pyydä osallistumaan sairaalamaksuun ja selität sillekin ton utopistisen rahakuvion. Mä soittasin itse asiassa kaikille. Saatana. Pistää vihaksi tollanen ukko.

Ja en laittas kyllä miehelle enää ruokaa.. ostakoot omansa..

Alkuperäinen kirjoittaja hup:
Avioliittolain mukaan puolisot ovat keskenään yhdenvertaisia. Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja toistensa elatukseen.

Teillä ei näin mene. Vaadi elintaso itsellesi ja lapsillesi.

Näin. Ootteko naimisissa? Ota vaikka ero ja nyhdä rahaa mieleltäsi ja hyvät elarit.

Yleensä en todellakaan suosittelisi tällaisia juttuja, mutta kirjoituksesi luettuani mulla kiehahti ja suuresti. Naurettavaa vaatia 50 %-50 % -osallistumista jos toisella on 6,5 kertaa niin suuret tulot kuin toisella!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Sanoiko ap jossain, että he maksavat kaikki puoliksi? Eikös se ollut niin, että mies maksaa kaikki taloon liittyvät maksut?

Niin, mies kerää koko ajan itselleen varallisuutta, siis maksaa omissa nimissään olevaa asuntoa/taloa. NAinen maksaa ruoat (niin kai se meni), joten jos ero tulee, nainen todella jää tyhjän päälle.

KAverilla oli vastaava tilanne: asui avoliitossa miehen omistusasunnossa - ilmaiseksi joo, mutta hänen kuului maksaa kaikki ruoat. Tajusi lopulta taloudellisen epäsuhdan, osti oman asunnon ja muutti pois. Nyt ovat taas yhdessä, mutta nainen on pitänyt asuntonsa (vuokraa sitä) ja ruoka ja muut kulut maksavaat puoliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Sanoiko ap jossain, että he maksavat kaikki puoliksi? Eikös se ollut niin, että mies maksaa kaikki taloon liittyvät maksut?

Kaikki muut paitsi tuon sähkölaskun jonka maksamme vuorotellen koska mies on halunnut että mäkin osallistun jollain tavalla talonkuluihin. Nyt kun mä sitä tässä teille kerron niin tuntuu se mustakin vähän tyhmältä, mutta koska mulla on yleensä ollut siihen varaa niin en ole pistänyt hanttiin. Mutta mies siis maksaa lainan tietenkin koska talo on hänen. Samoin kaikki muut juoksevat kulut koska tuosta 700? ei paljon enää irtoa muihin laskuihin. Rahallisesti mies maksaa enemmän, prosentuaalisesti mä maksan enemmän.

Kuulostaa aivan mun kaverin entiseltä liitolta. Mies tienasi 3000e- 4000e kuussa käteen, mutta niin vaan oli tarkasti omat rahat. Mies tykkäsi herkuista, hienoista juustoista, kalliista lihasta ja koska ruoan osto kuului kaverini ostettaviin niin miehellä oli varaa vaatia.
Lapselleen ei ostanut ikinä mitään eikä maksanut mitään lapseen liittyvää, pyysi myös jos mahdollista niin isovanhemmilta jne... Kaverini velkaantui tällä elämäntyylillä sitten todella pahasti.
KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!
Nyt vaan puhut miehen kanssa, pyydät että laitatte vaikka tiliotteet rinnakkain että tajuaa mistä summista todellakin puhutaan ja kuinka suuret tuloerot teillä on. Mutta jos miehessä muutakin vikaa niin kyllä tuo raha-asia olisi jo piste iin päälle!