Mies sai kutsun juhliin. En tiedä mitä ajatella.

Mies sai veljensä tyttären valmistujaisjuhliin kutsun. Kuoressa oli vain miehen nimi. Muut sisarukset on kutsuttu perheineen. Kuitenkin me olemme eniten tämän kyseisen veljen perheen kanssa tekemisissä, kyläillään usein, kutsutaan syömään puolin ja toisin sekä vietettään porukalla mm. juhannukset ja uudet vuodet.

Nyt kutsu tuli pelkästään miehen nimellä, siis minua ja lapsia ei kutsussa mainittu. Sinänsä lapset jollain tavalla ymmärrän, koska ovat vain minun. Miellä ei siis vielä ole yhteisiä. Toisaalta kyllä mieheni ajattelee minun lapset osaksi perhettään.

Vähän on nyt paha mieli:( Mitä mieltä olette?
 
ifgjr
Jostain syystä nyt on kutsuttu vain miehesi, joten ajattelisin niin, että mies menee ja sillä siisti. Aika tökeröä kutsun lähettäjältä, mutta kai tuohonkin joku syy on.
 
"xxx"
jos ne on tulostanut nimet tietokoneeltaan osiosta: "lähisukulaiset ja perhe" ja näinollen kyseessä olisi siis vain vahinko..muuten tuntuis aika oudolta järjennyrjähdykseltä tuollainen
 
Huom harmaana
Tiedätkö varmuudella että kaikkien muiden kutsuttujen kuorissa luki että Matti, Maija ja lapset?
Luulen että olette kyllä kaikki ilman muuta tervetulleita. Kyllä noihin yleensä koko perhe kutsutaan.
 
Tiedätkö varmuudella että kaikkien muiden kutsuttujen kuorissa luki että Matti, Maija ja lapset?
Luulen että olette kyllä kaikki ilman muuta tervetulleita. Kyllä noihin yleensä koko perhe kutsutaan.
Mies kysyi toiselta veljeltä, niin heidä kutsussa luki M,N ja lapset.

Ehkä miehen täytyy vielä varmistaa asia. Täytyy vain muotoilla kysymys oikealla tavalla. Siis niin että saamme selville, koskiko kutsu alunperin kaikkia vai ei. Etteivät kohteliaisuussyistä vastaa muuta, jos eivät suoraan kehtaa kieltää mietä tulemasta.
 
"Niin"
Ilman muuta laitat miehesi kysymään tuosta.
Meillä kävi häiden aikana niin että lähti eräälle perheelle vain vanhempien nimillä kutsu. Oli miehen puolelta enkä tunne heitä niin hyvin, minä hoidin lähettämiset ja jotenkin lapset jäi kutsusta. He olivat luulleet ensin ettei lapsia ollenkaan, onneksi asia selvisi ajoissa ja kyllä lapset vierasmäärissä olivat mukana.
 
Tai ihan pokkana soitat ja sanot, että kun mies kutsuttiin sinne teillä oleviin juhliin ja olet miehen kiireiden vuoksi lupautunut hoitamaan lahjahankinnan, niin olisiko juhlakalulla jotakin toivetta, luulisi korjaavan jos siinä virhe on ;)
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;23806891:
Tai ihan pokkana soitat ja sanot, että kun mies kutsuttiin sinne teillä oleviin juhliin ja olet miehen kiireiden vuoksi lupautunut hoitamaan lahjahankinnan, niin olisiko juhlakalulla jotakin toivetta, luulisi korjaavan jos siinä virhe on ;)
ovelaa! :D
 
kysymys
Jos kerran olette läheisiä, niin tietenkin miehesi kysäisee veljeltään, että koskeeko kutsu myös sinua ja lapsia. Ei kai tuossa sen kummempaa.

Onko sulla monta lasta?
 
Ken guru
Toivottavasti on virhe. Meillä ei tuossa tapauksessa menisi kukaan. En ainakaan itse menisi mihinkään sukujuhliin jos miestäni ei kutsuttaisi, enkä usko että miehenikään menisi. En kyllä ole kysynyt, eikä ole tullut puheeksi, koska suvuissamme ja kaveripiirissämme otetaan aina kaikki perheenjäsenet huomioon. Meille tuo olisi siis todella todella outoa.
 
Normaalia
No, mun mielestä toi on ihan normaalia, ja itsekin varmaan laittaisin kutsun vaan miehelle, ellette ole jo naimisissa? Jos ette ole naimisissa, niin vaikka kustuisin sinua muutoin kylään, niin en varmaan johonkin sukutapahtumaan kutsuisi.
 
Huom harmaana
No, mun mielestä toi on ihan normaalia, ja itsekin varmaan laittaisin kutsun vaan miehelle, ellette ole jo naimisissa? Jos ette ole naimisissa, niin vaikka kustuisin sinua muutoin kylään, niin en varmaan johonkin sukutapahtumaan kutsuisi.
Mitä merkitystä sillä naimisissa ololla on, jos kyseessä on perhe, jossa on mies, vaimo ja lapsia...? Moukkamaista tuollaisessa tilanteessa kutsua vain mies eikä perhettä. Meiltä ei menisi kukaan.
 
"Äiti"
Valmistujaisiin lähisukulaisten perheet kutsutaan kokonaisina tai ei ollenkaan, riippumatta siitä kenen tai millaisia lapset ovat. Tuossa voi toki olla vahinkokin. Kannattaa soittaa ja kysyä. Miehesti tehtävä on tarkistaa asia. Jos kyse on vahingosta, niin asiahan on kunnossa. Jos miehesi veli ei halua miehesi koko perhettä juhliin, on miehesi tehtävä keskutella asia selväksi veljensä kanssa: tämä on perhe, jonka minä olen valinnut - me käymme perhejuhlissa perheenä.

Jos veli ei tätä ymmärrä, ei miehesi tarvitse juhliin mennä. Juhlittavan tytön huomioiminen sen sijaan on tärkeää. Miehesi voi käydä viemässä lahjan tytölle juuri ennen juhlia tai aivan juhlien alussa. Kahvittelemaankaan ei tarvitse jäädä.
 
Rollolainen
meidät kutsutiin koko perheenä miehen siskon tytön lakkiaisiin noin vuosi sitten. Mies meni yksin. lapset eivät halunneet lähteä kun eivät oikin serkkuaan tunne ja mua ei kiinnostanut mennä.
 
Toivottavasti on virhe. Meillä ei tuossa tapauksessa menisi kukaan. En ainakaan itse menisi mihinkään sukujuhliin jos miestäni ei kutsuttaisi, enkä usko että miehenikään menisi. En kyllä ole kysynyt, eikä ole tullut puheeksi, koska suvuissamme ja kaveripiirissämme otetaan aina kaikki perheenjäsenet huomioon. Meille tuo olisi siis todella todella outoa.
Näin minäkin olen tottunut.
 

Yhteistyössä