Mies sai kutsun juhliin. En tiedä mitä ajatella.

3re
Kun kyseessä on lakkiaiset, niin kyseessä on sukujuhlat. Sinne on muutenkin menossa koko suku, niin jos ei olla naimissa, eivätkä tyttöystävän/naisystävän lapset ole edes yhteisiä, niin he eivät ole sukua. Sukulaisissa on jo varmasti tarpeeksi porukkaa. En kyllä kehtaisi kysellä kutsusta mitään, vaan anna olla, ja älä mene.
 
"Niin"
Mä olen jättänyt läheiseni puolison kutsumatta meidän juhliin. Kyseinen henkilö olisi voinut käytöksellään pilata juhlat, varmaksi en tiedä mutta arvaamaton. Hän on aiheuttanut niin paljon mielipahaa, eikä koskaan ole edes pahoitellut asiaa. Teki taas viimeksi niin kun hänet näin, puheet oli taas mitä sattuu. Asia varmaan joskus vielä selvitetään kunnolla, mutta nyt olen vain näkemättä kyseistä ihmistä.
 
[QUOTE="Niin";23807041]Mä olen jättänyt läheiseni puolison kutsumatta meidän juhliin. Kyseinen henkilö olisi voinut käytöksellään pilata juhlat, varmaksi en tiedä mutta arvaamaton. Hän on aiheuttanut niin paljon mielipahaa, eikä koskaan ole edes pahoitellut asiaa. Teki taas viimeksi niin kun hänet näin, puheet oli taas mitä sattuu. Asia varmaan joskus vielä selvitetään kunnolla, mutta nyt olen vain näkemättä kyseistä ihmistä.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä tilanteen, ettei kutsuta tuollaisessa tapauksessa. Meillä ei kuitenkaan ihan tästä ole kyse. Tekemisissä ollaan sen verran tiiviisti ja kaikki osapuolet kuitenkin ihan vapaaehtoisesti.
 
Huom harmaana
Ei ole miehen, mutta mies on meidät "koko pakettina" ottanut. Kuten aiemmin mainitsin, niin jos mieheltä kysytään, hänen perheeseen kuuluu minä ja 3 lasta. Eihän puolisoillakaan ole biologista sidettä keskenään.
Näin se minustakin menee. Uusioperheessä myös lapset kuuluvat perheeseen, vaikka lapset eivät olisi omia. Meillä lasketaan perheeseen kuuluvaksi jopa veljeni uuden avovaimon jo omillaan asuva 20 v poika, joka on enemmän kuin tervetullut meidän perheemme kaikkiin juhliin mukaan ja kutsutaan ilman muuta muun porukan mukana.
 
*
Mä en kehtais suoraan alkaa kyselemään. Meillä mies ilmoittaisi ITSENSÄ juhliin ja ehkä siinä vaiheessa kutsuja kysyisi etteikö perhe olekaan tulossa. Jos ei kysy, niin sitten kutsu tosiaan on tarkoitettu vain miehelle.
 
Ken guru
Sekä minun, että mieheni suvuissa on kaikki perheenjäsenet samalla viivalla. Esim. mummolassa annetaan rahaa jokaiselle lapselle yhtälailla, vaikka ei olekkaan oman tyttären biologinen lapsi.
En ymmärrä erottelua uusioperheiden suhteen. Sama kun ulkopuolistaisi adoptiolapsen.
 
"enni"
Ne pelkäsivät, että otat lapsesi mukaan. Ei tuossa mitään kannata tehdä, muuta kuin jättää menemättä. Jos sitten mieheltäsi kysytään mikset tullut, hän kertoo ettei sinua kutsuttu. Toki lahjakin on silloin pienempi. Miehesi voi myös päättää olla menemättä, koska on törkeä loukkaus jättää toinen puolisoista kutsumatta.
 
[QUOTE="vieras";23807093]Ei miehen suku ajattele teitä koko pakettina, vaikka itse te sen niin määrittelisittekin.[/QUOTE]

Ei kai sitten niin. Toki kyseessä voi olla meidän puolelta väärinkäsitys, että koko perhe onkin tervetullut. Täytyy illalla pyytää miestä selvittämään.
 
Liikkis
Eli jos me ei miehen kanssa olla naimissa, ja meillä on kaksi lasta.. niin on ihan ok, että esim hänen siskonsa ei kutsu meitä häihinsä?!?
Jos oltais naimisissa, niin silloin kutsuisi..
Ei huoh!
 
Liikkis
Eli jos me ei miehen kanssa olla naimissa, ja meillä on kaksi lasta.. niin on ihan ok, että esim hänen siskonsa ei kutsu meitä häihinsä?!?
Jos oltais naimisissa, niin silloin kutsuisi..
Ei huoh!
Tarkoitan siis, että vain mies kutsutaan.. mutta me jäädään lasten kanssa kotiin.
Kuitenkin yhydessä vietetään aikaa yms...
Muttakun häät/valmistujaiset tulee niin jätetään kotiin ruikuttaa?!
 
Miehen suvussa mennään juhliin kaikkine tyttö/poikaystävineen, avio tai avosiippoineen, sinun, minun ja meidän lapsineen ja naapurin pentuineen. Kutsuttuna tai kuokkimaan.
Minun suku taas kyräilee ja hyvä jos kutsuttuna menee minnekään.
Arvatkaa kumpien juhlissa viihdyn paremmin?
 
"Niin"
Ymmärrän kyllä tilanteen, ettei kutsuta tuollaisessa tapauksessa. Meillä ei kuitenkaan ihan tästä ole kyse. Tekemisissä ollaan sen verran tiiviisti ja kaikki osapuolet kuitenkin ihan vapaaehtoisesti.
En sitä ajatellutkaan, olisin voinut sen vielä laittaa. Juuri se että mielestäni täytyy aika iso syy olla ettei lähde toisen perhettä/puolisoa kutsumaan. Kuitenkin näette arjessa toisianne ja välit kunnossa joten ilman muuta kysyisin.
 
"vieras"
Eli jos me ei miehen kanssa olla naimissa, ja meillä on kaksi lasta.. niin on ihan ok, että esim hänen siskonsa ei kutsu meitä häihinsä?!?
Jos oltais naimisissa, niin silloin kutsuisi..
Ei huoh!
No jos ne lapset olis jonkun vieraan miehen eikä sun miehen, niin eihän ne olisi sun miehen siskolle mitään sukua. Eri asia, jos olisivat teidän yhteisiä.

Ei ne sukulaiset ota mitään koko pakettia vaikka oma mies olis ottanutkin. Mä en edes tunne mun serkkujen uusien miesten lapsia. En näe mitään syytä, miksi tahtoisin kutsua jotain vieraita lapsia omiin juhliini. Ihan sama kun hakisin jostain leikkipuistosta tuntemattomia mukuloita sinne kun samalla rahalla voisi kutsua oikeasti tuttuja ja läheisiä ihmisiä.
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";23807208]No jos ne lapset olis jonkun vieraan miehen eikä sun miehen, niin eihän ne olisi sun miehen siskolle mitään sukua. Eri asia, jos olisivat teidän yhteisiä.

Ei ne sukulaiset ota mitään koko pakettia vaikka oma mies olis ottanutkin. Mä en edes tunne mun serkkujen uusien miesten lapsia. En näe mitään syytä, miksi tahtoisin kutsua jotain vieraita lapsia omiin juhliini. Ihan sama kun hakisin jostain leikkipuistosta tuntemattomia mukuloita sinne kun samalla rahalla voisi kutsua oikeasti tuttuja ja läheisiä ihmisiä.[/QUOTE]


Onpa kurja ja itsekäs ajattelutapa.
 
Liikkis
[QUOTE="vieras";23807208]No jos ne lapset olis jonkun vieraan miehen eikä sun miehen, niin eihän ne olisi sun miehen siskolle mitään sukua. Eri asia, jos olisivat teidän yhteisiä.

Ei ne sukulaiset ota mitään koko pakettia vaikka oma mies olis ottanutkin. Mä en edes tunne mun serkkujen uusien miesten lapsia. En näe mitään syytä, miksi tahtoisin kutsua jotain vieraita lapsia omiin juhliini. Ihan sama kun hakisin jostain leikkipuistosta tuntemattomia mukuloita sinne kun samalla rahalla voisi kutsua oikeasti tuttuja ja läheisiä ihmisiä.[/QUOTE]

NO kyllähän mun miehen sisko ne lapset tuntis, jos me ollaan paljon tekemisissä. HEI HALOO!
Onneks mun suku ei ole ahdasmielinen. Esim: mun miehen siskon uudella miehellä on kaksi lasta. Ei tulis mielenkään sanoa, että ne lapset ei sais tulla meidän häihin.
Eriasia, jos ei tunne edes laspia.
 
"vieras"
Mä en oo kyllä koskaan kuullutkaan että lakkiaisiin kutsutaan erillisillä kutsuilla, meillä päin lakkiaiset ovat juhla johon saa tulla kaikki, jotka ovat huomanneet nimen lehdessä. Mutta saattaa kyllä olla ihan vain meidän maakunnan tapa.

MItä tuota turhaan arvuuttelemaan. Soittakaa veljelle ja kysykää miksi muita ei ole kutsuttu.
 
meak
[QUOTE="vieras";23807208]No jos ne lapset olis jonkun vieraan miehen eikä sun miehen, niin eihän ne olisi sun miehen siskolle mitään sukua. Eri asia, jos olisivat teidän yhteisiä.

Ei ne sukulaiset ota mitään koko pakettia vaikka oma mies olis ottanutkin. Mä en edes tunne mun serkkujen uusien miesten lapsia. En näe mitään syytä, miksi tahtoisin kutsua jotain vieraita lapsia omiin juhliini. Ihan sama kun hakisin jostain leikkipuistosta tuntemattomia mukuloita sinne kun samalla rahalla voisi kutsua oikeasti tuttuja ja läheisiä ihmisiä.[/QUOTE]

Tuolla menolla et koskaan tutustukkaan ihmisiin jotka ovat läheisellesi tärkeitä. :(
 
[QUOTE="vieras";23807208]
Ei ne sukulaiset ota mitään koko pakettia vaikka oma mies olis ottanutkin. Mä en edes tunne mun serkkujen uusien miesten lapsia..[/QUOTE]
Johan ap on sanonut että ovat tekemisissä joten turha verrata omaan tilanteeseen.
Helvetin nihkeetä jengiä täällä kyllä, veljeni kun seurusteli naisen kanssa jolla oli lapsia niin todellakin ne lapset olivat hänen perheensä eikä ole muiden asia pohtia geeniperimää vaan ottaa heidät avosylin vastaan ihan kuten muutkin uudet perheenjäsenet.
 
Mä en kehtais suoraan kysellä enkä laittais miestäkään kysymään. Hoitaisin homman jotenkin niin että mies juttelisi ko perheen kanssa vaikka lahjatoiveista ja siinä yhteydessä mainitsisi että kiitos kutsusta, tulen mielelläni tms, mutta niin että ymmärtävät että olette ymmärtäneet kutsun olevan vain hänelle. Korjaavat sitten jos on tullut kutsuun virhe. Musta toi on kyllä todella outoa. Meidän häissä oli aikoinaan paljon miehen sukulaisia -tai jotain sinnepäin- joita en ollut nähnyt ennen häitä enkä niiden jälkeen.
 
rtee
[QUOTE="vieras";23807208]No jos ne lapset olis jonkun vieraan miehen eikä sun miehen, niin eihän ne olisi sun miehen siskolle mitään sukua. Eri asia, jos olisivat teidän yhteisiä.

Ei ne sukulaiset ota mitään koko pakettia vaikka oma mies olis ottanutkin. Mä en edes tunne mun serkkujen uusien miesten lapsia. En näe mitään syytä, miksi tahtoisin kutsua jotain vieraita lapsia omiin juhliini. Ihan sama kun hakisin jostain leikkipuistosta tuntemattomia mukuloita sinne kun samalla rahalla voisi kutsua oikeasti tuttuja ja läheisiä ihmisiä.[/QUOTE]

Jätätkö tällä logiikalla adoptoidut lapsetkin kutsumatta?
 
Mä en kehtais suoraan kysellä enkä laittais miestäkään kysymään. Hoitaisin homman jotenkin niin että mies juttelisi ko perheen kanssa vaikka lahjatoiveista ja siinä yhteydessä mainitsisi että kiitos kutsusta, tulen mielelläni tms, mutta niin että ymmärtävät että olette ymmärtäneet kutsun olevan vain hänelle. Korjaavat sitten jos on tullut kutsuun virhe. Musta toi on kyllä todella outoa. Meidän häissä oli aikoinaan paljon miehen sukulaisia -tai jotain sinnepäin- joita en ollut nähnyt ennen häitä enkä niiden jälkeen.
Tuolla tavalla varmaan mekin asian selvitämme.
 

Yhteistyössä