Mies sai kutsun juhliin. En tiedä mitä ajatella.

4ertfg
Hei!
Mies sitten selvitti asiaa soittamalla veljelleen ja ilmoitti aluksi (kuten joku ehdottikin), että HÄN olisi tulossa juhliin ja tiedusteli samalla lahjaa. Veli ei kysynyt mitään muun perheen tulosta. Sen jälkeen mieheni kysyi asiasta suoraan, että onko koko perhe kutsuttu vai ainoastaan hänet. Veli vastasi, ettei tiedä, mitä vaimonsa on ajatellut. Sanoi kysyvänsä vaimoltaan. Hetken päästä veli soitti miehelleni takaisin ja vastasi että ovat keskustelleet vaimon kanssa ja ovat PÄÄTYNEET siihen että koko perhe voi tulla.

Minä nyt ainakin tulkitsen, että alunperin meitä ei oltu kutsuttu. Tuntuu siltä, että olemme kerjänneet itsellemme kutsun :(
No niinpä... Vaikka te olettekin sinun ja miehesi mielestä perhe, niin ei muut teitä niin näe, ellei teitä yhdistä "veriside" tai avioliitto. Niin kauan, kun teillä ei ensiksi mainittuja ole, olet vain miehen naisystävä, jolla on 3 lasta. En usko, että suku millään lailla inhoaa sinua, mutta heillä oli tarkoituksena kutsua mukaan vain suku. Kyllä he varmasti sinusta ja lapsistasikin pitävät, mutta olette vain eri kategoriassa, kuin suku. Älä ota sitä pahalla.
 
[QUOTE="ruu";23807825]Olen asunut pohjanmaalla ja nyt oulussa. Minulla on tuttuja helsingissä ja Tampereella ja jokaisessa näistä kaupungeista on tapana, että lakkiaisiin ei kutsuta vaan sinne tulevat kaikki tutut, jotk animen lehdestä ovat lukeneet. Ja en ikinä ole kuulluutkaan muusta tavasta.

provo[/QUOTE]

Meille kyllä tuli kutsukortti jossa luki Anne ja Pekka perheineen. Mun mielestä on fiksua kutsua ihmiset ja sitten juhlien jälkeen kirjallisesti myös kiittää.
 
45tyfg
Minusta ap olisi tosiaan paras, että sinä menisit vaikka vain miehen kanssa, jos onnistuu. Tossa erikoisessa tilanteessa se nyt osoittaa kypsyyttä, että kuitenkin menet, mutta ymmärrät jättää lapset pois matkasta tällä kertaa. Älä missään nimessä ota tältä palstalta neuvoa, että sinulla on syytä loukkantua tuosta, koska sinulla ei ole. He eivät vain ole ajatelleet teitä sellaisenä yksikkönä, kuin te näette. Perhe muodostuu vasta avioliiton ja yhteisten lasten kautta. Älä kanna kaunaa, vaan jatkatte tuosta kuten ennenkin. Heille olet varmasti ollut sillä tasolla, jossa heidän ystävänsäkin ovat. Ei kaikki kutsu lastensa valmistujaisiin omia ystäviään, vaikka muuten heidän seurastaan kovasti pitävätkin.
 
"Vieras"
Miten kauan olette olleet yhdessä, ap? Jos ette kovin kauaa, niin minusta on ymmärrettävää, ettei teitä kutsuttu. Eikä siitä kannata nokkiinsa ottaa tai pahaa mieltä tuntea.

Uskoisin, että 3 lapsen yksinhuoltajana sulla ei ole helppoa päästä sisälle perheeseen ja se tulee viemään tosi paljon aikaa. Miehesi perheelle sun lapset ovat pitkään tai jopa aina ulkopuolisia. Eivät he ole millään lailla miehesi perheen jäseniä tai läheisiä. Se on vaikea tilanne ja uskoisin sen olevan sitä kaikille. Sinänsä ihan ymmärrettävää.
 
Ihme touhua. Kyllä mä olen ollut mun äidin avomiehen sukulaisten juhlissa. Viimeeksi olin äidin avomiehen veljen häissä, en kuitenkaan ole mun äidin ja sen miehen luona edes asunut yli 10vuoteen :D Silti sain kutsun pieniin häihin...
 
"vieras"
No kyllä avoperheet on nykyisin niin yleisiä että ihmettelen suuresti että ap:n tapauksessa on tuolleen menetelty. Aika tökeröä ja minusta kyllä sitä veljeä eli ap.n puolisoa kohtaakin loukkaavaa että jätetään perhe kutsumatta. Ajatelkaapa omalle kohdalle että teillä olisi avopuoliso ja hällä lapsia jotka asuisivat teidän kanssa niin sukujuhliin kutsuttaisiin vain teidät yksin eikä siis perhettä. Etenkin kun kyse valmistujaisjuhlista joissa oletettavasti tarjolla kevyempää syömistä (ei siis mitkään ruokapidot kyseessä vrt. esim häät) joten vierasmäärällä ei ole niin väliä onko siellä 50 vaiko 55 ihmistä. Ois kyllä kiva kuulla "perustelut" miksi ap lapsineen on jätetty kutsumatta.
 
Avovaimo
Tuo yksi numeroita ja kirjaimia nimimerkissään käyttävä kirjoittaja on taatusti yksi ja sama tyyppi. Vaikuttaa varsin vanhoilliselta ja lahkolaiselta, kun vain naimisissa olo tekee perheen...
 
Naurukohtaus ulkona
Minäkin todennäköisesti jättäisin väliin nyt kun tuli ilmi että ilmeisesti ette ole alunperin olleet kutsuttujen joukossa. Aika outoa jos muuten tapaatte toisianne yms. Mutta tosiaan,jättäisin väliin.
 

Yhteistyössä