mies saa mut tuntemaan itseni pahaksi ja negatiiviseksi ihmiseksi..

  • Viestiketjun aloittaja enenääntiedämitätehdä
  • Ensimmäinen viesti
enenääntiedämitätehdä
Oon onnellinen, iloinen ja herään joka aamu hymyillen, koska mulla on lapsi ja (luulin) hyvä suhde.. Mun lapsi täydensi mun elämän.. Täytti sen tyhjän kohdan mun elämässä jonka takia mulla oli paha olla.. En ole varmaan ikinä ollut näin onnellinen.. Tänään sain kuulla että valitan kuulemma joka päivä ja aiheutan riidan vähän väliä.. :/ Joo, tänään tapeltiin... En edes muista edellisestä kertaa.. Tuntuu pahalta... En halua tehdä toiselle joka päivä paskaa oloa.. En tunne että mies olisi onnellinen mun kanssa, vaikka niin väittääkin.. En itse huomaa että valittaisin joka päivä.. En todellakaan..
 
"jjj"
Mies sanoi pahasti, eikä olisi noin saanut sulle sanoa. Sanoiko niin vihaisena? Ehkä ei oikeasti sitä tarkoittanut. Mutta on sulla oikeus olla loukkaantunut. Yritä puhua miehelle miltä susta tuntui kun sanoi noin?
 
,.ap.,
[QUOTE="jjj";30126253]Mies sanoi pahasti, eikä olisi noin saanut sulle sanoa. Sanoiko niin vihaisena? Ehkä ei oikeasti sitä tarkoittanut. Mutta on sulla oikeus olla loukkaantunut. Yritä puhua miehelle miltä susta tuntui kun sanoi noin?[/QUOTE]

Joo, sanoi vihaisena.. Ollaan puhuttu kyllä siitä... Ja se toisti sen sanomisensa vaikka oli jo rauhoittunut.. :( Se ilmeisesti kuvittelee että "kunnon suhteessa" ei ole ikinä mtn. negatiivistä tai erimielisyyksiä.. Oon sanonutkin että sillä kova etsiminen että löytää sinne sen Laa laa-maahan missä ollaan hyvällä tuulella 24/7.. En tiedä että mitä tässä nyt tekisi sitten..
 
,.ap.,
Mä olen onnellinen.. Mulla ei todellakaan ole mtn syytä valittaa mistään.. Tän päiväinen riita oli ihan typerä ja sinä ei ollut päätä eikä häntää.. Mutta nyt on ihan paska olo kun tuntuu että toinen ei oikeasti ole onnellinen mun kanssa...
 
,.ap.,
En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.. En halua tuntea itseäni ihan kusipääksi toista kohtaan.. Ja pilata toisen jokaista päivää.. Kannattaako tätä jatkaa edes jos toinen ei tunnu olevan onnellinen, vaikka niin väittääkin.. Jos tää ois ensimmäinen kerta kun kuulen tän niin antaisin asian olla.. Mutta kun ei ole. Ainakin kahdesti aikaisemmin oon tän kuullut.. Antakaa jotain vinkkejä että miten pitäisi toimia..
 
"jjj"
mies vierittää kaiken vastuun riidasta sun päälle ja vielä syyllistää, vaikka riidassa kyllä on aina kaksi osapuolta eli vastuu molemmilla ja syyllistäminen on väärin. ymmärtääkö miehesi tän asian jos sanot/sanoisit hänelle?
 
,.ap.,
Ei kun ei hän ikinä myönnä että hänessä olisi vikaa, tai hän olisi toiminut väärin.. Sanoin sen hänelle tänään.. Ja sen myös että ei hän ikinä ole pyytänyt anteeksi omatoimisesti tai ensin.. Nytkin se sai mut erittäin vihaiseksi eräällä tietyllä tavalla josta olen monesti sanonut että ei niin voi tehdä ja että se tapa saa mut ihan raivon partaalle.. No kun sanoin että taas se teki sen asian ja että oon niin vihainen niin vastaus oli että "Joo Joo ole hiljaa!" Yritin selittää että voisi edes yrittää muuttaa tapansa niin en saanut edes sanoa lausetta loppuun kun ukko huusi päälle että ole nyt jo hiljaa
 
fiiip
No oletko seurannut toimintaasi "ulkopuolisen silmin"? Voi hyvinkin olla että valitat ja nalkutat ihan turhasta ja et vain itse sitä huomaa?

Sinuna sopisin miehen kanssa kokeilujaksosta, esim. viikko, jolloin joka kerta kun miehesi mielestä valitat turhaan tai olet negatiivinen, niin hän sanoo sulle siitä. Sitten pohdit että miksi valitit ja olisiko sen voinut jättää tekemättä ja hoitaa asiat toisin.

Valittamalla ei mikään ratkea, joten se on tosiaan ihan hyödytöntä.
 
,.ap.,
Projisoit eli katsopas peiliin vähäsen. Btw, lapsia ei pidä "tehdä" täyttämään tyhjiöitä ja hoitelemaan pahaa oloa.
En ole sen takia lasta tehnyt. Huonosti kirjoitettu aloitus.. Yritin vaan selittää että mun elämä on nyt mulle juuri täydellistä ja olen onnellinen.. Olen jälkeen päin tajunnut että lapsi on se joka on "täydentänyt" mun elämän.. Tiedän ihan hyvin että riitaan tarvitaan aina kaksi. Ja vikaa on ihan yhtälailla mussakin. Enkä nyt hae todellakaan syyllistä riitaan.. Tiedän että en ole toiminut parhaalla mahdollisella tavalla..
 
.,ap,.
No oletko seurannut toimintaasi "ulkopuolisen silmin"? Voi hyvinkin olla että valitat ja nalkutat ihan turhasta ja et vain itse sitä huomaa?

Sinuna sopisin miehen kanssa kokeilujaksosta, esim. viikko, jolloin joka kerta kun miehesi mielestä valitat turhaan tai olet negatiivinen, niin hän sanoo sulle siitä. Sitten pohdit että miksi valitit ja olisiko sen voinut jättää tekemättä ja hoitaa asiat toisin.

Valittamalla ei mikään ratkea, joten se on tosiaan ihan hyödytöntä.
Toi on ihan hyvä idea.. Koska oon tässä nyt yrittänyt miettiä että nalkutanko tosiaan jostain joka päivä.. Itse en todellakaan keksi mitään mistä nalkuttaa.. Mun elämästä ei puutu tällä hetkellä yhtään mitään eikä mulla ole paha olla.. Kun kysyin että selvitäppä nyt mistä oon nalkuttanut päivittäin niin en edes saant selvää vastausta..
 
.,ap,.
Kerro tästä jotain esimerkkejä? Mitä SÄ olet tehnyt väärin?
No esimerkiksi olisin voinut jättää koko asian siihen alkuunsa kun mies alkoi tahalleen ärsyttämään.. Yrittänyt laskea kymmenee. ja olla sanomatta siitä tavasta tän kerran (se tietää sen että saa mut vihaiseksi ja ärsyttää tahalleen sillä).. Niin sitten koko riitaa ei varmaan olisi edes tullut.. Ei vaan pinna kestänyt ja oli pakko sanoa...
 
"jjj"
sun mies ei kanna vastuuta itsestään eikä teidän parisuhteesta/avioliitosta. täytyyhän siihen saada joku muutos, ei ole oikein että sulle vieritetään kaikki vastuu. tuo miehesi käytös on henkistä väkivaltaa eikä sitä tarvitse hyväksyä.
 
.,ap,.
[QUOTE="jjj";30126500]sun mies ei kanna vastuuta itsestään eikä teidän parisuhteesta/avioliitosta. täytyyhän siihen saada joku muutos, ei ole oikein että sulle vieritetään kaikki vastuu. tuo miehesi käytös on henkistä väkivaltaa eikä sitä tarvitse hyväksyä.[/QUOTE]

miehen mielestä parisuhteessa ei ikinä tapella tai valiteta mistään jos kaikki on hyvin... mun mielestä taas on normaalia puhua tikkukirjaimilla välillä ja päästellä höyryjä.. ei tod edes viikottain, mutta ei aina voi olla kaikki hattaraa ja vaaleanpunaista.. normaalissa suhteessa on joskus jotain pientä kismaa.. kumpikos on sitten se normaali ajatusmaailma?
 
tiedoksi
Sivusuhde?? Enpä usko oikein.. Taikka sitten sen täytyy olla pirun huono sellanen.. Ei se huitele menemässä ikinä pitkiä aikoja missään.. Ja joka yö on ollut kotona..
Ei siihen pitkää aikaa tarvitakaan. Emmekä ole koskaan olleet yötä yhdessä rakastajani kanssa. Päivällä, aamulla tai illalla onnistuu ihan hyvin.
 
fffp
miehen mielestä parisuhteessa ei ikinä tapella tai valiteta mistään jos kaikki on hyvin... mun mielestä taas on normaalia puhua tikkukirjaimilla välillä ja päästellä höyryjä.. ei tod edes viikottain, mutta ei aina voi olla kaikki hattaraa ja vaaleanpunaista.. normaalissa suhteessa on joskus jotain pientä kismaa.. kumpikos on sitten se normaali ajatusmaailma?
No ei tuo sun versio ainakaan ole ok. Suhde voi hyvinkin toimia ilman riitoja, riitoja ei tarvita jos asiat osataan selvittää paremmin keinoin.
Suhde ei ole pilalla jos välillä riidellään, mutta tuollainen "höyryjen päästely" ei ole ok, koska silloin puretaan se kaikki oma paska toisen niskaan. Ei hyvä.

Kultainen keskitie on hyvä, eli totuus on jossain siinä teidän mielipiteiden välimaastossa.
 
.,ap,.
No ei tuo sun versio ainakaan ole ok. Suhde voi hyvinkin toimia ilman riitoja, riitoja ei tarvita jos asiat osataan selvittää paremmin keinoin.
Suhde ei ole pilalla jos välillä riidellään, mutta tuollainen "höyryjen päästely" ei ole ok, koska silloin puretaan se kaikki oma paska toisen niskaan. Ei hyvä.

Kultainen keskitie on hyvä, eli totuus on jossain siinä teidän mielipiteiden välimaastossa.
no en riitaa tarkoita edes höyryjen päästelyllä.. vaan siis jos tulee jostain joku erimielisyys niin siitä sitten puhutaan ehkä vähän kärkkäämmin ja sillai päästellään höyryjä.. en osaa selittää selvästi
 

Yhteistyössä