N
"neppa"
Vieras
Mä havahduin eräs päivä tässä siihen ajatukseen, että mun koko kohta 25-vuotias elämäni on ollut suorittamista päivästä toiseen. Koko ajan olen vain ajatellut, että "sitten, kun mulla on sitä ja sitä, olen tyytyväinen ja onnellinen ja elämä helpottaa". Kun se aika tulee, milloin on sitä ja sitä, en olekaan tyytyväinen vaan taas havittelen uutta ja koko ajan odotan tavallaan elämäni alkamista.
Mulla on:
-Luotettava ja hyvä ja osallistuva mies (tosin kuluttaa rahaa vähän liikaa harrastuksiinsa)
-Yksi ihana terve lapsi ja toinen vatsassa
-Työ, vaikka onkin määräaikainen ja yt-neuvottelut uhkaa
-Vuokra-asunto (ruma, mutta kuitenkin)
-Auto
-Perhe
-Terveys
-Ruokaa ja vaatetta
Mitä ihmettä ihminen vielä tarvitsee ollakseen onnellinen? Minä haaveilen isommasta asunnosta, pysyvämmästä paikkakunnasta, jotta muuttaa ei tarvitsisi joka välissä, enemmästä rahasta, menestyksestä. Ja en osaa olla onnellinen tämän hetkiseen..
Olen pessimistinen luonne ja tämä on todella uuvuttavaa. Kuinka positiivisen ajattelutavan voi oppia ja nauttimaan elämästä hetkessä eikä koko ajan suunnitella ja stressata? Tällä hetkellä en saa nautintoa oikeastaan mistään, kun odotan vain sitä "käännettä" elämässäni.. Huoh.
Mulla on:
-Luotettava ja hyvä ja osallistuva mies (tosin kuluttaa rahaa vähän liikaa harrastuksiinsa)
-Yksi ihana terve lapsi ja toinen vatsassa
-Työ, vaikka onkin määräaikainen ja yt-neuvottelut uhkaa
-Vuokra-asunto (ruma, mutta kuitenkin)
-Auto
-Perhe
-Terveys
-Ruokaa ja vaatetta
Mitä ihmettä ihminen vielä tarvitsee ollakseen onnellinen? Minä haaveilen isommasta asunnosta, pysyvämmästä paikkakunnasta, jotta muuttaa ei tarvitsisi joka välissä, enemmästä rahasta, menestyksestä. Ja en osaa olla onnellinen tämän hetkiseen..
Olen pessimistinen luonne ja tämä on todella uuvuttavaa. Kuinka positiivisen ajattelutavan voi oppia ja nauttimaan elämästä hetkessä eikä koko ajan suunnitella ja stressata? Tällä hetkellä en saa nautintoa oikeastaan mistään, kun odotan vain sitä "käännettä" elämässäni.. Huoh.