Raskaana ja mies ei tue

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksin Yhdessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi ihmeessä miehen olisi mentävä vasektomiaan, jos olisi.
Miksi ihmeessä pitäisi hommata, jos sen aikoo perua eli ts. haluaa JOSKUS lapsia.
Sama pätee naiseen, eikä ainakaan nainen saa tuosta vaan sterilisaatiota.

Kuka on pakottanut ketään mihinkään? Kyseessähän oli muutama heitetty vaihtoehto raskauden ehkäisyyn.

Hei, (Olen siis AP)

Raskaus siis tapahtu vahingossa ehkäisystä huolimatta. (Kortsu ilm. repsesi tjv. mutta emme sitä huomanneet, se on ainoa mahdollisuus..)

Ennen raskautta puhuimme useasti siitä, "että jos tulisin raskaaksi ja olisin niin pitkällä ettei aborttia voisi tehdä, mitä tapahtuisi??". Mies vastasi tähän aina että sitten meidän pitäisi perustaa perhe ja yrittää olla mahdl. hyviä vanhempa ja vastuullisia sellaisia.

Ja kun teimme raskaustestin mies oletti minun tekevän abortin, mutta kun kerroin etten ole varma hän puhui välissä asioita jotka sekoittivat päätäni…

Mm: "Kyllä me nyt jotenkin pärjättäis, mä hakisin töitä josta sais kunnon palkan ja ryhdistäytyisin",
"Sä olisit kyllä maailman paras äiti"
"Näyttäisit kyllä todella söpöltä semmoisen mahan kanssa" ja
"haluaisin seurata sen 'vatsan kasvua' ja ottaa siitä kuvi viikko viikolta"
.. ja blaah blaa.. Ties mitä vielä. Joo, tiedän että pelkät äitiksi kehumiset ei tav´koita että mies haluaa isäksi.

Tajuankin nyt siis että on puhunut mulle päin naamaa p..kaa että voisin luottaa siihen ja että saisi panna ilman huolia. Mua niin raivostuttaa, on niin kusetettu olo. ;(

Ja se että se ensiksi puhu miten olisin hyvä äiti ja takoi muhun tsevarmuutta.. nyt se taas peruu sanansa ja puhuu päinvastaisia.
En tajua, mä en vaan tajua!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksin Yhdessä;26856110:
Hei, (Olen siis AP)

Raskaus siis tapahtu vahingossa ehkäisystä huolimatta. (Kortsu ilm. repsesi tjv. mutta emme sitä huomanneet, se on ainoa mahdollisuus..)

Ennen raskautta puhuimme useasti siitä, "että jos tulisin raskaaksi ja olisin niin pitkällä ettei aborttia voisi tehdä, mitä tapahtuisi??". Mies vastasi tähän aina että sitten meidän pitäisi perustaa perhe ja yrittää olla mahdl. hyviä vanhempa ja vastuullisia sellaisia.

Ja kun teimme raskaustestin mies oletti minun tekevän abortin, mutta kun kerroin etten ole varma hän puhui välissä asioita jotka sekoittivat päätäni…

Mm: "Kyllä me nyt jotenkin pärjättäis, mä hakisin töitä josta sais kunnon palkan ja ryhdistäytyisin",
"Sä olisit kyllä maailman paras äiti"
"Näyttäisit kyllä todella söpöltä semmoisen mahan kanssa" ja
"haluaisin seurata sen 'vatsan kasvua' ja ottaa siitä kuvi viikko viikolta"
.. ja blaah blaa.. Ties mitä vielä. Joo, tiedän että pelkät äitiksi kehumiset ei tav´koita että mies haluaa isäksi.

Tajuankin nyt siis että on puhunut mulle päin naamaa p..kaa että voisin luottaa siihen ja että saisi panna ilman huolia. Mua niin raivostuttaa, on niin kusetettu olo. ;(

Ja se että se ensiksi puhu miten olisin hyvä äiti ja takoi muhun tsevarmuutta.. nyt se taas peruu sanansa ja puhuu päinvastaisia.
En tajua, mä en vaan tajua!

Mies on ollut varmaan yhtä hämmentynyt tapahtuneesta kuin sinäkin. Fakta on kuitenkin se, että olette yhteisymmärryksessä ehkäisyä käyttäneet, eli olette sopineet että lasta ei hankita. Viimeistään tässä tapauksessa luulis olevan selvää ettei mies ole kelkkaansa kääntänyt vaan toimii niinkuin olette alunperin puhuneet, eli ei halua lasta. Se on ikävää, tiedän, mutta vaatimalla miestäsi osallistumaan saat aikaan vain päinvastaisen käytöksen, minkä oletkin jo huomannut. Miehellä on täysi oikeus olla haluamatta lasta. Samoin kuin sinulla täysi oikeus haluta.

Mies ymmärtää asian kun se on konkreettinen, eli kun saa vauvan syliinsä. Usko pois niin se saattaa mennä. Tuon raskauden päälle ei välttämättä ymmärrä, on niin kuitenkin naisen juttu. Saattaa jotain kriisiäkin tulla kun vapaat poikavuodet tavallaan loppuu ja vastuu kasvaa.

[QUOTE="Susu";26856350]Mies on ollut varmaan yhtä hämmentynyt tapahtuneesta kuin sinäkin. Fakta on kuitenkin se, että olette yhteisymmärryksessä ehkäisyä käyttäneet, eli olette sopineet että lasta ei hankita. Viimeistään tässä tapauksessa luulis olevan selvää ettei mies ole kelkkaansa kääntänyt vaan toimii niinkuin olette alunperin puhuneet, eli ei halua lasta. Se on ikävää, tiedän, mutta vaatimalla miestäsi osallistumaan saat aikaan vain päinvastaisen käytöksen, minkä oletkin jo huomannut. Miehellä on täysi oikeus olla haluamatta lasta. Samoin kuin sinulla täysi oikeus haluta.[/QUOTE]

Kyse ei ole mistään halusta vaan siitä, että kun vahinko tapahtuu, niin miten toimitaan. Ketään ei aborttiin voi pakottaa, koko vaatimus on ihan järjetön! Älä aloittaja kuuntele tätä kirjoittajaa, vaan teet juuri kuten itse haluat. Oma on kroppasi ja oma on vauvasi, kukaan ei voi sitä sulta pois ottaa, jos haluat lapsen pitää. Ja koska kyse on kuitenkin kahden ihmisen vahingosta, niin kyllä isä on elatusvelvollinen vähintäänkin, jos ei muuten halua osallistua. Pidä puoles vaan, kyllä kaikki järjestyy. Älä tuputa lasta miehelle, jos ei todella halua mitenkään osallistua, mutta muuta siinä tapauksessa pois ja erotkaa kokonaan. Tuollainen suhde ei johda mihinkään. Tsemppiä ja voimia, toivottavasti asiat järjestyy! :)

[QUOTE="vieras";26856419]Kyse ei ole mistään halusta vaan siitä, että kun vahinko tapahtuu, niin miten toimitaan. Ketään ei aborttiin voi pakottaa, koko vaatimus on ihan järjetön! Älä aloittaja kuuntele tätä kirjoittajaa, vaan teet juuri kuten itse haluat. Oma on kroppasi ja oma on vauvasi, kukaan ei voi sitä sulta pois ottaa, jos haluat lapsen pitää. Ja koska kyse on kuitenkin kahden ihmisen vahingosta, niin kyllä isä on elatusvelvollinen vähintäänkin, jos ei muuten halua osallistua. Pidä puoles vaan, kyllä kaikki järjestyy. Älä tuputa lasta miehelle, jos ei todella halua mitenkään osallistua, mutta muuta siinä tapauksessa pois ja erotkaa kokonaan. Tuollainen suhde ei johda mihinkään. Tsemppiä ja voimia, toivottavasti asiat järjestyy! :)[/QUOTE]

Sanokaa "HEP!" kun löydätte mun kirjoituksista että olen sitä mieltä että ap;n pitäisi tehdä abortti.

[QUOTE="Susu";26856435]Sanokaa "HEP!" kun löydätte mun kirjoituksista että olen sitä mieltä että ap;n pitäisi tehdä abortti.[/QUOTE]

En sellaista ole nähnyt, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten näissä isyys-asioissa pitäisi mielestäsi toimia että homma menisi oikeudenmukaisesti? Siis ihan yleisesti, mitä lain pitäisi tästä sanoa. Olisiko elatusvelvollisuus vapaaehtoinen eli mies saisi itse päättää haluaako maksaa elatusmaksuja? Olisiko tuo valinnanvapaus päätös mikä tarvisi tehdä heti lapsen synnyttyä/raskausaikana vai voisiko mies myöhemmin esim erotilanteessa vedota siihen ettei hän edes alunperin lasta halunnut eikä nyt halua maksaa elatusta?

En sellaista ole nähnyt, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää miten näissä isyys-asioissa pitäisi mielestäsi toimia että homma menisi oikeudenmukaisesti? Siis ihan yleisesti, mitä lain pitäisi tästä sanoa. Olisiko elatusvelvollisuus vapaaehtoinen eli mies saisi itse päättää haluaako maksaa elatusmaksuja? Olisiko tuo valinnanvapaus päätös mikä tarvisi tehdä heti lapsen synnyttyä/raskausaikana vai voisiko mies myöhemmin esim erotilanteessa vedota siihen ettei hän edes alunperin lasta halunnut eikä nyt halua maksaa elatusta?

No yleisellä tasolla jutusta tulis niin pitkä että sitä ei kukaan jaksaisi lukea. Mut esimerkkitapauksessa, missä on YHDESSÄ sovittu ehkäisyn käytöstä ja näinollen myös siitä ettei lapsia hankita, on kohtuutonta mielestäni, että nainen voi yksin päättää asiasta. Olen sitä mieltä että jos nainen päätöksen tekee ja päätös poikkeaa miehen toiveesta, tulisi naisen kantaa päätöksestään vastuu itse. Täysin. Ko. tapauksessa ap:lla on kuitenkin vielä ollut vaihtoehto, vaikkakaan en ota kantaa siihen sen kummemmin, kunhan totean.

[QUOTE="Susu";26851755]Kamalaa miehen haukkumista, ainakin alku, koko ketjua en edes sen naurettavuuden takia viitsinyt lukea. Mikäs se on miehen vika jos nainen päättää hankkia lapsen ja mies ei sitä halua!!?? Onko mies joku aivoton ääliö kuka ei saa päättää haluaako sitoutua rahallisesti ja muutenkin loppuelämäkseen johonkin!!??? Ja ei, mielestäni nainen EI saa yksin päättää vaikka raskaaksi olisikin tullut vahingossa. Ihan pitäis ap.n katsoa nyt peiliin. Ja mä olen myös nainen ja äiti mut jotain rajaa!!![/QUOTE]

En ymmärtänyt kommenttiasi, enkä jaksanut lukea sitä pidemmälle. Oli kyse vahingosta tai ei, niin mies joutuu kantamaan vastuunsa siitä, että nainen tuli raskaaksi. Toki - molemmat ovat vastuussa raskaudesta, mutta onneksi Suomessa ei voi ketään pakottaa raskaudenkeskeytykseen... Ja mikäli odottava äiti päättää jatkaa raskautta, niin hänellä on siihen oikeus. Mies on sanonut, ettei hän halua raskautta eli vauvaa, joten hän voisi siten myös rohkeasti ilmoittaa, ettei hän halua parisuhdetta. Jos näin ei tapahdu, joutuu odottava äiti päättämään, jatkuuko parisuhde toimimattomana tai osittain toimimattomana, vai erotaanko, ja kokeillaan elämää erillään.

Itselläni oli takana kahdentoista vuoden parisuhde, josta kymmenen vuotta naimisissa, kun vihdoin ja viimein raskauteni jatkui alkuvaihetta pidemmälle - keskenmenoja oli siis takana jo useampia. Rakenneultran jälkeen mies totesi, ettei hän enää osannut odottaa raskautta, vaan oli valmistautunut "vapaaseen elämiseen", joten raskaus ei ollutkaan toivottu. Pari kuukautta tämän jälkeen hän riehui kotona, ja teki lähtöä, kunnes viimein kehotin häntä lähtemään.

Tämän jälkeen elämäni on ollut hyvin seesteistä ja onnellista. Sain lapseni. Kaikki on mennyt hyvin. Lapsi on kasvanut ja kehittynyt hyvin. Vapaata minulla ei ole ollut lainkaan, mutta nyt, kun mies on uudessa parisuhteessa, hän esittää hyvää isää, ja lämmittelee suhdetta lapseensa. Lapsen kannalta asia olisi ihan ok, jos isä olisi aidosti kiinnostunut lapsesta, mutta kun asia ei ole näin...

Meitä on niin moneen junaan. Naisia ja miehiä. Joskus on vain parempi antaa niiden lapsellisten puolisoiden olla ja mennä, ja samoin näiden naurettavien kommentoijien.

[QUOTE="Susu";26856577]No yleisellä tasolla jutusta tulis niin pitkä että sitä ei kukaan jaksaisi lukea. Mut esimerkkitapauksessa, missä on YHDESSÄ sovittu ehkäisyn käytöstä ja näinollen myös siitä ettei lapsia hankita, on kohtuutonta mielestäni, että nainen voi yksin päättää asiasta. Olen sitä mieltä että jos nainen päätöksen tekee ja päätös poikkeaa miehen toiveesta, tulisi naisen kantaa päätöksestään vastuu itse. Täysin. Ko. tapauksessa ap:lla on kuitenkin vielä ollut vaihtoehto, vaikkakaan en ota kantaa siihen sen kummemmin, kunhan totean.[/QUOTE]

En kysynyt tuota vaan ihan selkeää lakia mitä voidaan soveltaa kaikissa isyydentunnustus ja elatusvelvollisuusasioissa. Onko miehellä elatusvelvollisuutta vai ei? Jos on joissain tapauksissa niin missä ja miten noissa todistetaan kuka on toiminut mitenkin?

Itse tykkään että nykyinen systeemi on paras mitä keksin ja toki sekin tarjoaa mahdollisuuksia jättää isyys selvittämättä. Mutta niin kauan kun isyyden selvitykseen on oikeus en näe sitä vääränä vastentahtoistenkaan isien kohdalla. Ap:n tilanteessa en näe mitään moraalista ongelmaa koska kyse oli vahinkoraskaudesta. Nuo tapaukset missä nainen huijaa miehen isäksi (esim parisuhteessa valehtelemalla ehkäisystä) ovat jo moraalisestikin väärin mutta koska niitä on vaikea/mahdoton todistaa niin niissäkin mies joutuu maksajaksi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
No on tämäki palsta. Naisella on siis täysi oikeus harrastaa seksiä ottamatta vastuuta mahdollisesta lapsesta (adoptio, abortti) mutta miehellä ei. Miehen on aina otettava riski että joutuu olemaan isä ja mahdollsesti jakamaan vanhemmuuden sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa ei lasten kaitsemiseen vapaaehtoisesti ryhtyisi.

Ap, mies on idiootti siinä mielessä että lähtee kaljoittelemaan kun teidän oikeasti pitäisi puhua nämä asiat läpi. Sinä taas olet tyhmä kun kuvittelet että mies kuin taikaiskusta innostuisi vanhemmaksi, kun tätä ei ole millään tavalla aiemmin toivonut. Voit varmasti pakottaa miehen kantamaan vastuunsa rahallisesti (ja hyvä näin lapsen kannalta), mutta et varmasti hänestä ikinä saa toivomaasi innokasta perheenisää. Ketään ei voi pakottaa haluamaan vanhemmuutta, mutta toki pakottaa hoitamaan velvollisuutensa mitä tulee taloudelliseen tilanteeseen. Mieti hetki, jos sinut pakotettaisiin miehen puolelta äidiksi, vastoin tahtoasi? Haluaisit abortin, mutta et saisi? Eivät toki ole samalla tavalla verrattavissa (naisen keho), mutta antaa hyvää osviittaa siihen mitä vaadit.

Ja oikeasti, minulla kyllä ihmetyttää että nainen saisi milloin tahansa valita antaa lapsensa pois, muuta perus palstamamman mukaan jokainen mies joka harrastaa seksiä joutuu varautumaan siihen että tulee isäksi. Herranisä, nykyään teinitkin harrastaa seksiä. Ei seksi ole nykypäivänä automaattisesti edellytys sille että on kypsä vanhemmaksi.

Kyllä niillä miehilläkin on tunteet ja haaveet elämältä. Jotkut miehetkin oikeasti haaveilevat kohtaavansa sen oikean ja perustavansa perheen kun talous sen sallii ja itselläkin olisi aikaa lapsille.

Anteeksi kärkäs kirjoitus. Totta kai miehen täytyy ottaa vastuu (rahallisesti vähintään) vahingon sattuessa, mutta ei ketään perheenisäksi voi pakottaa sen enempää kuin perheenäidiksikään.

En kysynyt tuota vaan ihan selkeää lakia mitä voidaan soveltaa kaikissa isyydentunnustus ja elatusvelvollisuusasioissa. Onko miehellä elatusvelvollisuutta vai ei? Jos on joissain tapauksissa niin missä ja miten noissa todistetaan kuka on toiminut mitenkin?

Itse tykkään että nykyinen systeemi on paras mitä keksin ja toki sekin tarjoaa mahdollisuuksia jättää isyys selvittämättä. Mutta niin kauan kun isyyden selvitykseen on oikeus en näe sitä vääränä vastentahtoistenkaan isien kohdalla. Ap:n tilanteessa en näe mitään moraalista ongelmaa koska kyse oli vahinkoraskaudesta. Nuo tapaukset missä nainen huijaa miehen isäksi (esim parisuhteessa valehtelemalla ehkäisystä) ovat jo moraalisestikin väärin mutta koska niitä on vaikea/mahdoton todistaa niin niissäkin mies joutuu maksajaksi.

Nyt sulla Madicken on mennyt palstat sekaisin. Tää on ns MIELIPIDEpalsta, ei lainopillisia neuvoja antava. :D

[QUOTE="Susu";26856577]No yleisellä tasolla jutusta tulis niin pitkä että sitä ei kukaan jaksaisi lukea. Mut esimerkkitapauksessa, missä on YHDESSÄ sovittu ehkäisyn käytöstä ja näinollen myös siitä ettei lapsia hankita, on kohtuutonta mielestäni, että nainen voi yksin päättää asiasta. Olen sitä mieltä että jos nainen päätöksen tekee ja päätös poikkeaa miehen toiveesta, tulisi naisen kantaa päätöksestään vastuu itse. Täysin. Ko. tapauksessa ap:lla on kuitenkin vielä ollut vaihtoehto, vaikkakaan en ota kantaa siihen sen kummemmin, kunhan totean.[/QUOTE]

Todellisessa elämässä kaikki ei ole aina sataprosenttisen reilua. Mikä on se todellinen toimiva lainsäädäntö tähän, vaan poljetaanko vaan kaikki yhdessä jalkaa ja harmitellaan?

Sitä paitsi tässäkin tapauksessa ap:n mies on halunnut jatkaa parisuhdetta ja on ilmeisesti puhunut jo asioista siihen malliin, että sittenkin odottaakin lasta. Ja nyt alkanut taas panikoimaan.

Montako kertaa mies saa ottaa sanansa takaisin? Aluksi ei halua, sitten vähän haluaakin kun saa panna paljaalla ja muija on tyytyväisen oloinen. Sitten taas iskee paniikki, vetäydytään pois velvollisuuksista. Vauva syntyy, "onhan se aika söpö, jos sitä sittenkin...", sitten tulee koliikki ja voi vittu, en minä tätä halunnut alunperinkään... Saako tätä jojoilua jatkaa sinne täysi-ikäisyyteen asti?

Kuten Madicken on useaan otteeseen sanonut, nykyinen lainsäädäntö on tällä hetkellä se oikeudenmukaisin järjestelmä, mitä hän ja minä (ja moni muu) kykenee keksimään. Motiivien ja ajatusten todistaminen on aika vaikeaa, varsinkin kun parisuhteessa toisen suorat sanomisetkin voi ymmärtää väärin.

[QUOTE="vieras";26856815]No on tämäki palsta. Naisella on siis täysi oikeus harrastaa seksiä ottamatta vastuuta mahdollisesta lapsesta (adoptio, abortti) mutta miehellä ei. Miehen on aina otettava riski että joutuu olemaan isä ja mahdollsesti jakamaan vanhemmuuden sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa ei lasten kaitsemiseen vapaaehtoisesti ryhtyisi.

Ap, mies on idiootti siinä mielessä että lähtee kaljoittelemaan kun teidän oikeasti pitäisi puhua nämä asiat läpi. Sinä taas olet tyhmä kun kuvittelet että mies kuin taikaiskusta innostuisi vanhemmaksi, kun tätä ei ole millään tavalla aiemmin toivonut. Voit varmasti pakottaa miehen kantamaan vastuunsa rahallisesti (ja hyvä näin lapsen kannalta), mutta et varmasti hänestä ikinä saa toivomaasi innokasta perheenisää. Ketään ei voi pakottaa haluamaan vanhemmuutta, mutta toki pakottaa hoitamaan velvollisuutensa mitä tulee taloudelliseen tilanteeseen. Mieti hetki, jos sinut pakotettaisiin miehen puolelta äidiksi, vastoin tahtoasi? Haluaisit abortin, mutta et saisi? Eivät toki ole samalla tavalla verrattavissa (naisen keho), mutta antaa hyvää osviittaa siihen mitä vaadit.

Ja oikeasti, minulla kyllä ihmetyttää että nainen saisi milloin tahansa valita antaa lapsensa pois, muuta perus palstamamman mukaan jokainen mies joka harrastaa seksiä joutuu varautumaan siihen että tulee isäksi. Herranisä, nykyään teinitkin harrastaa seksiä. Ei seksi ole nykypäivänä automaattisesti edellytys sille että on kypsä vanhemmaksi.

Kyllä niillä miehilläkin on tunteet ja haaveet elämältä. Jotkut miehetkin oikeasti haaveilevat kohtaavansa sen oikean ja perustavansa perheen kun talous sen sallii ja itselläkin olisi aikaa lapsille.

Anteeksi kärkäs kirjoitus. Totta kai miehen täytyy ottaa vastuu (rahallisesti vähintään) vahingon sattuessa, mutta ei ketään perheenisäksi voi pakottaa sen enempää kuin perheenäidiksikään.[/QUOTE]

Kuka täällä on ollut pakottamassa miestä kenenkään isäksi? Tässä minä ja Madicken olemme olleet vastaan sitä ajatusta, että mies voisi täydellisesti sanoutua irti isyydestä, eli siis myös rahallisesti ja nimet pois papereista ym. Ja kyllä se nainenkin joutuu vastuunsa kantamaan aika kipeästikin jos raskaaksi tulee.

[QUOTE="Susu";26856829]Nyt sulla Madicken on mennyt palstat sekaisin. Tää on ns MIELIPIDEpalsta, ei lainopillisia neuvoja antava. :D[/QUOTE]

Kysymys on nimenomaan mielipiteestä lakiin liittyen. Nykyinen laki lienee kaikille tuttu ja takaa siis myös ap:n lapsen isälle elatusvelvollisuuden. Jos tuo laki on mielestäsi huono ja miesten oikeuksia sortava, miten sitä pitäisi mielestäsi parantaa?

[QUOTE="vieras";26856815]No on tämäki palsta. Naisella on siis täysi oikeus harrastaa seksiä ottamatta vastuuta mahdollisesta lapsesta (adoptio, abortti) mutta miehellä ei. Miehen on aina otettava riski että joutuu olemaan isä ja mahdollsesti jakamaan vanhemmuuden sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa ei lasten kaitsemiseen vapaaehtoisesti ryhtyisi.

Anteeksi kärkäs kirjoitus. Totta kai miehen täytyy ottaa vastuu (rahallisesti vähintään) vahingon sattuessa, mutta ei ketään perheenisäksi voi pakottaa sen enempää kuin perheenäidiksikään.[/QUOTE]

Kuka tässä on sanonut, että miehen tulee ruveta perheenisäksi? Ei kukaan mun mielestä, aloittaja ehkä kiertotietä mainiten (ehkä?), mutta kukaan muu ei. Ainoastan on puhuttu siitä, että JOS ON KYPSÄ SEKSIIN, tulee olla kypsä myös kantamaan seuraukset vanhinkojen sattuessa. Mikään ehkäisy ei nääs ole sataprosenttisen varma, pitäis sunkin se aikuisena ihmisenä tietää. Eli isäksi ketään ei voi pakottaa, mutta taloudelliseen vastuunottoon voi.

Itse heivaisin miehen suolle ja jatkaisin elämääni yksinhuoltajana. Parempi niin lapsellekin, kuin väkisin yrittää luoda suhdetta mieheen, joka ei halua perhettä (ainakaan nyt).

[QUOTE="Tuulikki";26851206]Anna miehen olla rauhassa, sähän se äiti olet ja kannat vastuusi. Vauvahan on ihan äidin juttu ja raskausajan jutuilla varsinkin miestä on turha vaivata.[/QUOTE]

Sun on pakko olla mies, ei noin typerästi voi ajatella kuin mies :O

[QUOTE="Susu";26859102]Nää naiset on ilmeisesti itse ap:n kaltaisia nakittajia. Siksi ei heru ymmärrystä asialle... No siitä vaan, eipä ole multa pois.[/QUOTE]

Mikä sulla nyt hiertää? Oletko itse joskus miehen tahdosta päätynyt raskauden keskeytykseen tai muuten miestä miellyttääksesi tehnyt jotain, mitä et olisi halunnut? Kun oudolta kuulostaa sun kommentointi, ihan oikeasti. Miehen ei tarvitsisi kantaa vahingostaan vastuuta mitenkään? Miten perustelet sen? Vai oletatko, että jos on joskus sovittu ettei haluta vielä lapsia, niin jos sen jälkeen tapahtuu vahinko niin nainen juoksee automaattisesti abortin tekoon? Siis jos jälkiehkäisytabletteja ei jostain syystä ehditä/ole älytty ottaa?

no jos mies on haaveillut tekevänsä lapsen jonkun toisen kanssa, miksi on jäänyt tähän suhteeseen? miksi on vielä harrastanut seksiäkin? sehän on ihn järjetöntä.

sitäpaitsi hänhän on selkeästi johtanut naista harhaan...-> puheet siitä että mitä tapahtus jos ois raskaana ja aborttia ei vois enään tehä. niistä ottakai vetä äohtopäätöksen siitä että mies kantaa vastuunsa.

Mutta mun mielestä niin vaikeaa kuin se onkin niin ap:n kannattaa keskittyä lapseen ja antaa tollaisen "miehen olla"