Mies pyysi kaveriaan kummiksi ilman lupaani

  • Viestiketjun aloittaja vaimoke
  • Ensimmäinen viesti
vaimoke
Niin, siinäpä se otsikossa jo tulikin...

Eli oltiin jo sovittu meidän ekalle lapselle kummit. Mun puolelta yksi ja isännä puolelta kaksi (pariskinta). Olin sanonut aiemmin useampaan kertaan mielipiteeni, etten halua liikaa kummeja lapselle, koska mun mielestä se on mautonta ja tulee vähän sellainen rahastusmeininki. Mielellään olisin halunnut vain 2 kummia, mutta reiluuden nimissä molemmilta puolilta tuli kummeja, multa sisarus ja isännältä serkku miehensä kanssa. Oltiin jo sovittu että nää saa riittää. Ja miehenkin mielestä oli ok, että kummeja ei olisi enempää, vaikkakin useampaan kertaan hän harmitteli, että kun ei saanut sitä, tätä ja tuota kummiksi. Päätyi itse serkkuunsa, koska muut sukulaiset häntä ko. pariskuntaan kannusti (joka mielestäni jo oli hieman typerä tapa valita kummi).

Asiaan. Isäntä on kännäämässä ja sain just puhelun. Oli kuulemma pyytänyt parasta kaveriaan kummiksi ja hän oli suostunut. Kysymättä multa. Mua ketuttaa ihan vietävästi. Kaveri on kyllä ihan ok tyyppi, mutta silti. Onko mulla aihetta olla vihainen, niinkuin nyt olen? Miks se tekee tuollaisia päätöksiä kännipäissään, kysymättä minulta? Kai asia kuitenkin minuakin koskettaa? Olisitteko itse näreissään?
 
..
mun mielestä tuo on niitä asioita mitä ei pidä hoitaa kännissä.. joten todellakin sulla on oikeus olla vihainen.

puhu miehelles kun hän on selvä ja selität vaikka itse sille kaverille että kummius ei käy koska asia oli jo sovittu.
 
vieras
Olisin raivoissani tuollaisesta toilailusta ja pistäisin miehen selvittyään ottamaan yhteyttä tähän kaveriin ja perumaan koko asian. Omapa on asiansa sitten miten ja millä sanoilla sen hoitaa, mutta itse en siihen sen kummemmin puuttuisi.
 
Onko sitä pariskuntaa jo pyydetty kummeiksi?
Jos ei niin sanoisin että siinä on sitten se toinen kummi eikä sitä pariskuntaa sitten tarviikkaan pyytää.

Joo nää ei ole tosiaankaan asioita joita sovitaan kännissä.
Mut ymmärtäisin jos mies olisi tosiaan pyytänyt parasta kaveriaan.
Se olisi taas aivan eria asia jos tää kaveri olis vielä ollu semmonen hyvän päivän tuttu jonka kanssa silloin tällöin kaljotellaan.

Mut joo... en mä nyt varmaan hirveitä hepuleita sais mut toki varmasti jonku verran harmittais kun oltais yhessä jo sovittu tästä kuviosta miten se menis.
 
vieras
Turhaan vedät herneitä nenääsi, jotenkin kuulostaa, että sinun olisi pitänyt saada ne kummit valita, anna miehen valita ja jos on ihan ok tyyppi, niin turha tuota on perua. Saat varmuudella nipottajan maineen. Hieman loukkaantunut voit olla miehelle, kun on mennyt tuollaista tekemään. Minusta neljä kummia on ihan normaali määrä, etenkin jos mukana on pariskunta, sen yli menevät sitten on rahastusta. Kaavakkeissakin on tilaa juuri neljälle ;)
 
vaimoke
Joo niin. Kun mä olen erinäisille ihmisille jo useampaan kertaan sanonut, että meille ei tule montaa kummia, koska mä en halua mitään rahastusmeininkiä. Ja ottaisin ennemmin yhden hyvän kuin kymmenen huonoa. Toki kaikki kymmenen vois olla hyviäkin. Mutta ymmärrätte pointsin, ehkä...
Jotenkin tulee sellainen massarahastusmeininki tästä. Ja silleen, että ompa nyt otettu sieltä täältä sitä sun tätä. Miks ei vois olla vaan pari ihmistä, jotka ehkä tuntis jollain tapaa olevansa ainutkertaisia?

Pariskuntaa on pyydetty jo. Ja en suinkaan halunnut kaikki kummeja valita. Olisin toki voinut ehdotella omasta porukastani jotain kummeiksi, mutten halunnut ketään muuta kuin yhden ja se oli siskoni. Ja nimen omaan tasapuolisuuden vuoksi halusin miehen puolelta myös jonkun. Mutta en ketään, joka valittaisiin kännissä ja ilman kysymättä minulta!

Vituttaa...
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turhaan vedät herneitä nenääsi, jotenkin kuulostaa, että sinun olisi pitänyt saada ne kummit valita, anna miehen valita ja jos on ihan ok tyyppi, niin turha tuota on perua. Saat varmuudella nipottajan maineen. Hieman loukkaantunut voit olla miehelle, kun on mennyt tuollaista tekemään. Minusta neljä kummia on ihan normaali määrä, etenkin jos mukana on pariskunta, sen yli menevät sitten on rahastusta. Kaavakkeissakin on tilaa juuri neljälle ;)
Luettiinkohan me sama aloitus? Mun mielestä ei tullut yhtään sellaista vaikutelmaa että ap haluaisi valita kummit vaan molemmat sai valita ja lopputulos tyydytti molempia.
Tottakai pitää olla loukkaantunut kun mies sooloilee omiansa mitään kysymättä. Yhteinen asiahan toi on! Tai pitäisi olla.
 
vaimoke
Alkuperäinen kirjoittaja .:
sanot miehelle että kummit oli sovittu ja sillä selvä. saa perua kännipyyntönsä..

mutta älä anna periksi tässä asiassa..
Ääh. Jotenkin mä en haluais loukata ko. henkilöä enkä miestäni. Siis jos hän kummiksi kaveriaan haluaa. Toisaalta, hän loukkasi minua. Joten kumpi parempi?
 
kipsu
Saatte varmasti kahden kesken sovittua kummiasian ja erimielisyyden helpommin, kuin että alkaisitte huonontamaan miehesi parhaan kaverin välejä itseenne. Ole onnellinen, että miehesi on niin innoissaan vauvastaan, että hankkii kummit ja kantaa vastuuta. Ei sillä, etteikö asia olisi pitänyt sopia kahden kesken ensin. Monilla miehillä ei ole pokkaa kysellä kavereita kummikseen, minusta miehesi innokuus voitasiin kääntää ihan positiiviseksi asiaksi. Suurimmalla osalla on niitä "ihan sama" -kommentteja, kun mieheltä kummiudesta kysytään. Vaalikaa miehesi suhdetta parhaaseen kaveriinsa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turhaan vedät herneitä nenääsi, jotenkin kuulostaa, että sinun olisi pitänyt saada ne kummit valita, anna miehen valita ja jos on ihan ok tyyppi, niin turha tuota on perua. Saat varmuudella nipottajan maineen. Hieman loukkaantunut voit olla miehelle, kun on mennyt tuollaista tekemään. Minusta neljä kummia on ihan normaali määrä, etenkin jos mukana on pariskunta, sen yli menevät sitten on rahastusta. Kaavakkeissakin on tilaa juuri neljälle ;)
Luettiinkohan me sama aloitus? Mun mielestä ei tullut yhtään sellaista vaikutelmaa että ap haluaisi valita kummit vaan molemmat sai valita ja lopputulos tyydytti molempia.
Tottakai pitää olla loukkaantunut kun mies sooloilee omiansa mitään kysymättä. Yhteinen asiahan toi on! Tai pitäisi olla.
Mutta tyydyttiko tuo lopputulos oikeasti molempia, vai oliko se vain asia mista vanhemmat olivat eri kannoilla: mies halusi useampia kummeja kuin vaimo, mutta perherauhan sailyttamiseksi sitten "joutui" joustamaan kenties vastahakoisestikin. Ja ehka sitten kannissa se arsyynnys nousi pintaan ja halusi sitten osoittaa etta hanellakin on oikeus vaikuttaa kummien maaraan, asia mita ei varmaan selvinpain sitten uskaltaisi tehdakaan.

No, harmillinen tilanne jokatapauksessa. Itse en kylla menisi tuota perumaan kun en edes oikein ymmarra mita hiattaa useammista kummeista voisi lapselle lla. Ja tuo rahastus kuulostaa tosi vieraalle ajatuksellekin, miten ihmeessa useampi kummi voisi merkita rahastusta...? :eek: Ei meilla ainakaan kummit lapsia elata millaan lailla. Tietty jos teilla on tapana maaritella jotkut kuukaisisummat mita kummi maksaa lasten tileille tai vaihtoehtoisesti raha-arvot joulu- ja syntymapaivalahjoille niin silloin ymmarran jotenkin, mutta muuten...
 
No on sulla ap ongelmat!
Onhan se lapsi miehesikin, joten otapa nyt se herne sieltä nenulista ja rauhoitu. Ei se lapsi siitä pilalle mene, jos sillä on neljä kummia kolmen sijaan. Taisipa olla kyse siitä, että miehesi uskalsi tehdä oman itsenäisen päätöksen ilman sinun LUPAASI!
 
Kaikenlaista
Jos tämä miehesi kaveri joka nyt kummiksi on kännispäissä pyydetty on ihan ok kaveri, kunnollinen ja mukava
Niin MIKSI ET VOISI hyväksyä häntä kummiksi.

Eikö se ole hyvä, että lapsella on monta läheistä rakastavaa ihmistä.
Itse teimme sen virheen, että pyysimme lapselle vain kaksi kummia.
Toinen osoittautui sellaiseksi evvk tyypiksi joka ei lapsen kuulumisist ole kiinnostunut ja toinen ostaa lahjoja, mutta ei halua viettää lapsen kanssa aikaa.

Nyt teillä on ainakin kummeja jos elämä jossain vaiheessa kuljettaa jotkut kummit pois lapsen elämästä.
 
?
mua ottais tossa nuppiin vaan se että mies olis tehny ton kännissä.. koska mä en voi sietää että tietynlaisia päätöksiä tehdään kännissä..

mutta vaikea sanoa kun ei tiedä teidän tilannettanne.. eikö mies ole selvinpäin uskaltanut kertoa kantaansa vai kuinka..
 
g
4 kummia on ihan ok ja taitaa olla se perinteinen määrä, älä siitä stressaa. mies teki kyllä typerästi kun ei kysynyt sulta mutta miten ilkeää enää perua pyyntöä...
 
vieras
Mun mielestä tässä asiassa on täysin toisarvoista kuinka monta kummia on hyvä määrä, ymmärsin että ap:tä harmittaa kun mies on mennyt tekemään tällaisen päätöksen josta pitäisi yhdessä sopia, ja vielä kännissä... Kyllä minäkin olisin ärsyyntynyt, eikä omalla kohdalla tulisi mieleenkään mennä pyytämään kummiksi ketään keskustelematta lapsen isän kanssa ensin.

Kummipyyntöä ei kyllä oikein ilkeä peruakaan, ja eihän tuo lopputulos mitenkään huono ole. Ehkä olisi hyvä puhua miehen kanssa siitä että sinua loukkaa kuinka hän tekee yhteisiä päätöksiä ominpäin. Jos on ollutkin sellainen tilanne, että on suostunut kolmeen kummiin vain ap:n mieliksi, niin kyllä siitäkin pitäisi pystyä keskustelemaan. Kompromisseja vain täytyy pystyä tekemään eikä mennä sooloilemaan tuolla tavalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja No on sulla ap ongelmat!:
Onhan se lapsi miehesikin, joten otapa nyt se herne sieltä nenulista ja rauhoitu. Ei se lapsi siitä pilalle mene, jos sillä on neljä kummia kolmen sijaan. Taisipa olla kyse siitä, että miehesi uskalsi tehdä oman itsenäisen päätöksen ilman sinun LUPAASI!
Mutta kun tämä on niitä asioita, joista tulisi päättää yhdessä, eikä mennä tekemään "omia itsenäisiä päätöksiä ilman lupaa". Kyllä minulle ainakin kummi-asia on suht tärkeä, ja ehdottomasti niitä asioita, joista päätetään yhdessä.
 

Yhteistyössä