Mies pilvenpolttaja...

Avopuolisoni on poltellut koko monivuotisen suhteen ajan jonkin verran eli n. kaks kertaa viikossa. En pidä pilvenpolttelua sen pahempana asiana kuin viinan juomista, toisin kuin monet. Itse en ole siitä kuitenkaan koskaan mitään kiksejä saanut...

Olisin kuitenkin toivonut että mieheni olisi vähän edes vähentänyt kun oo vaavi tulossa, mutta nyt on käynytkin niin, että mies on entistä enemmän tupruttelemassa kuin ennen raskaaksi tuloani ja siitäkös tulee super paha mieli...
:ashamed:

Mieheni on maailman ihanin ja tosi onnellinen tulevasta vaavista.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja kuinka on käynyt kun on uusi asukki tullut taloon?

 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2004 klo 20:26 Mirkku kirjoitti:
Avopuolisoni on poltellut koko monivuotisen suhteen ajan jonkin verran eli n. kaks kertaa viikossa. En pidä pilvenpolttelua sen pahempana asiana kuin viinan juomista, toisin kuin monet. Itse en ole siitä kuitenkaan koskaan mitään kiksejä saanut...

Olisin kuitenkin toivonut että mieheni olisi vähän edes vähentänyt kun oo vaavi tulossa, mutta nyt on käynytkin niin, että mies on entistä enemmän tupruttelemassa kuin ennen raskaaksi tuloani ja siitäkös tulee super paha mieli...
:ashamed:

Mieheni on maailman ihanin ja tosi onnellinen tulevasta vaavista.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja kuinka on käynyt kun on uusi asukki tullut taloon?
Eipä oo itellä kovinkaa samanlaista tilannetta mut... melkeen...
Sillo ku aloin esikoista oottaan, tulevalle isukille rupes entistä enempi maistuun viina. Aamulla lähti mittää sanomatta vaikkei oltaskaa riidelty ja yöllä tuli sit "mökille" kauheessa kännissä. Enkä siltä "joosepilta" saanu mittää tukia enkä hellyyttä. Tupakkaa hän poltti sisällä ja autossa. Tässä talvella ku autosta ei saatu ikkunaa auki, hän vaan alkoi polttaan eikä multa mittää kysyny. No mutta onneks en oo enää esikoiseni isukin kans paitsi sen verran, et sovitaan yhteis huoltajuudesta. :whistle:
 
Vaikket pitä pilven pössyttelyä mitenkään vaarallisena niin sen voin kyllä kertoa että koukkuun siihen jää ja pahemman kerran.Ei kuulosta kovin hyvältä että käyttää enemmän kuin ennen.siitä se lipsuu hyvin nopeasti vahvempiin ym.Voin kertoa ihan kokemuksesta,mieheni veljellä oli tällainen tilanne.Oikeen mukava mies 2 lasta ja kaikki,käytti ensin pilvee ja sitten meni kovempiin kamoihin.Pääsi onneksi katkasuun,tuli ero ja nyt on sitten löytänyt uuden naisen ja elää täys raitista elämää.Edellisessä liitossa se ei olisi onnistunut koska nainen hyväksyi pössytelyn.Oletko miettinyt minkälaista esimerkkiä lapsille antaa?Pahimmassa tapauksessa lapset otetaan huostaan koska ovat viattomia kärsijöitä.Ajattele edes lapsia jos et itseäsi!
 
Miehelläni on ennestään 12-vuotias poika, jonka kanssa viettää paljon aikaa joka viikko. Pitää lupauksensa, jos on sopinut häntä tapaavansa. Lapsen nähden hän ei koskaan polttele ja haluaa näin myös olevan. Voisin sanoa omasta kokemuksestani etten ole nähnyt kovin montaa isää, jotka tekevät lastensa kanssa niin paljon asioita kuin hän.

Pilven polttelu on aika yleistä ja en kyllä pelkää että menee kovempiin aineisiin. Ihmiset, jotka käyttävät kovempia aineita kuuluvat ihan omaan sarjaansa. Mielestäni heillä on suuri itsetuhovietti tai tekevät sitä tietämättömyyttään. Pilvenpoltto on joidenkin tutkimusten mukaan vähemmän haitallista kuin viina, jonka takia edelleen kuolee vuosittain suuri määrä ihmisiä. Tähän mennessä en tiedä ketään, joka olisi polttelun takia heittänyt veiviänsä. Arvasin kyllä, että joudun polttelun takia pitämään puolustuspuheen...

B)

Kiitos ajatuksista

;)
 
Toi pilvenpoltto ei anna kovinkaan fiksua kuvaa miehestäs. Meinaako hän pössytellä sitä pilveä teillä kotona sitten kun vauva syntyy. Lastensuojeluviranomaiset ei hyvää tykkäis jos saisivat tietää. Lapsiperheeseen ei huumeet sovi. Mä olis tollaselle rentulle lapsia tehny, yöks ja hyi. Jaksamista sulle.
 
Ihan samoilla linjoilla olen että pössytelly on kyllä huumeiden käyttöä ja ei voi kyllä verrata suoraan alkoholin käyttöön.vaikket uskoisi mutta siitä jää pysyvät vauriot aivoihin ihan vuosiksi eteenpäin.Jotenkin kuulostat liian suvaitsevaiselta asian suhteen.Kerrot vielä että hän on lisännyt käyttöä,oletko itse paikalla kun hän polttelee ja mistä tiedät kuinka usein hän sitä tekee?jatkossa varsinkin kun lapi on syntynyt,hän ei polta kotona vaan jossain ja kuinka usein.Se ei sulje sitä pois ettei hän olisi hyvä isä mutta lapsen kanssa tuo EI sovi kuviohin ehdottomasti!
 
peppi-lotta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2004 klo 12:28 Minna kirjoitti:
Ihan samoilla linjoilla olen että pössytelly on kyllä huumeiden käyttöä ja ei voi kyllä verrata suoraan alkoholin käyttöön.vaikket uskoisi mutta siitä jää pysyvät vauriot aivoihin ihan vuosiksi eteenpäin.Jotenkin kuulostat liian suvaitsevaiselta asian suhteen.Kerrot vielä että hän on lisännyt käyttöä,oletko itse paikalla kun hän polttelee ja mistä tiedät kuinka usein hän sitä tekee?jatkossa varsinkin kun lapi on syntynyt,hän ei polta kotona vaan jossain ja kuinka usein.Se ei sulje sitä pois ettei hän olisi hyvä isä mutta lapsen kanssa tuo EI sovi kuviohin ehdottomasti!

Ekaksi, uskon että aloittaja tietää monista vastaajista enemmän tupruttelusta ja siitä mitä se aiheuttaa tai mitä ei aiheuta. En ole tässä kirjoittamassa kommenttia huumeiden puolesta ja
toivon että pysytään aiheessa eli tarjotaan vertaistukea alkuperäiselleeikä päädytä yleiseen keskusteluun kannabiksestä. Mutta pakko oikaista pari edelä kirjoittavien "virhettä"Uskon myös tietäväni pilvestä ja sen polttamisesta enemmän kuin useat ja voin kertoa ettei tuo porttiteoria oikein päde. Se on vanhentunutta tietoa, asiat eivät usein mene niin. Tottakai yhden huumeen käyttö voi altistaa tosien kläyttöön, jos tuntee käyttäjäpiiriä aj on helpompi kokeilla jne. Iste en kumminkaan näe kannabista huumeena alkoholia enempää.Suurin osa nuorista ja vähän vanhemmistakin kokeilee tai satunnaiskäyttää kannabista ja en katso sitä alkoholia pahemmaksi jos se sopii käyttäjälle, eli ei aiheuta masista tms. Kannabiskellä ja vaikka amfetamiinillä on iso ero aj aiheutatvat ihan eri määrissä vahinkoa. En sano että polttelu on tarpeen, mutta onko alkoholikaan. Ainoat mitkä minua pelottaa polttelussa lapsiperheessä on jos se on elämää hallitsevaa/käyttö hallitsematonta ja sen laittomuus, voi tulla ongelmia. mutta todellakaan ei ole pelkoa huostaanotosta joskannabiskestä kerran käräshtää ja sakot saa(siis käytöstä), silloin tarjotaan luultavammin lastensuojellullisia tukitoimenpiteitä, mistä on huostaanottoon pitkä matka.

Ja nyt siihen "vertaistukeen". Kuinka avoimesti puhut miehesi kansssa? tiedostaako hän syitä, miksi tupruttelee nyt enemmän? voiko olla että hän tahtoo ottaa nyt vähän rennommin ja kumminkin vähentää kun aika on? mutta jos susta tuntuu polttelu liialliselta, puhu asiasta. Toimisiko vaikka 3kertaa kuussa "sääntö". Meillä on niin,ewttä mieheni polttelee silloin tällöin, ja raskausaikana minu asia huolestutti joten meillä oli tuo kolmen kerran kuussa "sääntö". juttelimme asiasta avoimesti. nyt mies polttaa silloin tällöin. hän ei mene polttelusta kummenin jumiin tms on vain rentoutuneempi. tämä ei siis sillpin haittaa elämäämme, hän ei vain silloin käsittele vauvaa tai nuku hänen viekussaan.Avomieheni on vastuuntuntoinen työssäkävijä, omaa terven pään ja ruumiin ja on ihanin isä ja mies mitä olisin voinut aiemmin kuvitellakkaan. Näin siis meillä, mutta teitä kun en tunne, niin en voi kertoa onko tupruttelu viime hetken nautiskelua vai vaikka vaivaako meistäsi jokin ja hän siksi nyt polttelee enempi? Jos tuntuu että pössy hallitsee eikä mies tai jos pössyttely vaikuttaa liikaa mieheesi, vaikka passivoittavasti, niin sitten voisi vähentää?Siihen on pitkä aika kun lapsenne on vanhempi, mutta kannattaa jo pikkuhiljaa laittaa mietintä myssyyn mites silloin? meillä menee silloin että parempi puoleni voi polttaa vain kun lapset on hoidossa. Ja nyt jos jollain on kommentoitavaa kirjoitukseeni/tiedän ettei tämä varmasti sovi kaikkien näkemyksiin, niin toivon että ette tee sitä tässä jotta vastaanottaja saisi mietteitä omiin kysymyksiinsä. Meidän tilanne on hyvä ja olen siihen tyytyväinen. :) En sano että tämä kävisi kaikille, mutta meitä on moneen junaan. alkuperäiselle hyvää meiltä ja tovottavsti sait jotain irti sekavasta höpöttelystäni. kysy jo jotain tulee meileen jos osaisin jotain kertoa? kai se lyheysti on niin että puhu ja teette niinkun teistä hyvältä tuntuu. jos sinua vaivaa aisat, niin puhu ja kysy. Hyvää ootos ja vauva aikaa!
 
nikitön
peppi-lotalle...miten voit hyväksyä miehes pilvenpolton jos teillä on vauvakin \|O \|O \|O Sä vaan vähättelet koko asiaa. Ei kunnollinen mies pössyttele pilveä varsinkaan aikuisiässä perheellisenä. Sitten kun lapsi kasvaa isommaksi ja haluaa isin syliin niin isikö tokaisee vaan että "sori, ei käy. Isi on nyt polttanu pilveä" No kaippa se isukki sitten hommaa lapselleen huumeet kun sen aika koittaa, kun sehän on ihan luonnollinen asia teidän perheessä.
 
Fifi
Ekaksi, uskon että aloittaja tietää monista vastaajista enemmän tupruttelusta ja siitä mitä se aiheuttaa tai mitä ei aiheuta. En ole tässä kirjoittamassa kommenttia huumeiden puolesta ja
toivon että pysytään aiheessa eli tarjotaan vertaistukea alkuperäiselleeikä päädytä yleiseen keskusteluun kannabiksestä. Mutta pakko oikaista pari edelä kirjoittavien "virhettä"Uskon myös tietäväni pilvestä ja sen polttamisesta enemmän kuin useat ja voin kertoa ettei tuo porttiteoria oikein päde. Se on vanhentunutta tietoa, asiat eivät usein mene niin. Tottakai yhden huumeen käyttö voi altistaa tosien kläyttöön, jos tuntee käyttäjäpiiriä aj on helpompi kokeilla jne. Iste en kumminkaan näe kannabista huumeena alkoholia enempää.Suurin osa nuorista ja vähän vanhemmistakin kokeilee tai satunnaiskäyttää kannabista ja en katso sitä alkoholia pahemmaksi jos se sopii käyttäjälle, eli ei aiheuta masista tms. Kannabiskellä ja vaikka amfetamiinillä on iso ero aj aiheutatvat ihan eri määrissä vahinkoa. En sano että polttelu on tarpeen, mutta onko alkoholikaan. Ainoat mitkä minua pelottaa polttelussa lapsiperheessä on jos se on elämää hallitsevaa/käyttö hallitsematonta ja sen laittomuus, voi tulla ongelmia. mutta todellakaan ei ole pelkoa huostaanotosta joskannabiskestä kerran käräshtää ja sakot saa(siis käytöstä), silloin tarjotaan luultavammin lastensuojellullisia tukitoimenpiteitä, mistä on huostaanottoon pitkä matka.

Ja nyt siihen "vertaistukeen". Kuinka avoimesti puhut miehesi kansssa? tiedostaako hän syitä, miksi tupruttelee nyt enemmän? voiko olla että hän tahtoo ottaa nyt vähän rennommin ja kumminkin vähentää kun aika on? mutta jos susta tuntuu polttelu liialliselta, puhu asiasta. Toimisiko vaikka 3kertaa kuussa "sääntö". Meillä on niin,ewttä mieheni polttelee silloin tällöin, ja raskausaikana minu asia huolestutti joten meillä oli tuo kolmen kerran kuussa "sääntö". juttelimme asiasta avoimesti. nyt mies polttaa silloin tällöin. hän ei mene polttelusta kummenin jumiin tms on vain rentoutuneempi. tämä ei siis sillpin haittaa elämäämme, hän ei vain silloin käsittele vauvaa tai nuku hänen viekussaan.Avomieheni on vastuuntuntoinen työssäkävijä, omaa terven pään ja ruumiin ja on ihanin isä ja mies mitä olisin voinut aiemmin kuvitellakkaan. Näin siis meillä, mutta teitä kun en tunne, niin en voi kertoa onko tupruttelu viime hetken nautiskelua vai vaikka vaivaako meistäsi jokin ja hän siksi nyt polttelee enempi? Jos tuntuu että pössy hallitsee eikä mies tai jos pössyttely vaikuttaa liikaa mieheesi, vaikka passivoittavasti, niin sitten voisi vähentää?Siihen on pitkä aika kun lapsenne on vanhempi, mutta kannattaa jo pikkuhiljaa laittaa mietintä myssyyn mites silloin? meillä menee silloin että parempi puoleni voi polttaa vain kun lapset on hoidossa. Ja nyt jos jollain on kommentoitavaa kirjoitukseeni/tiedän ettei tämä varmasti sovi kaikkien näkemyksiin, niin toivon että ette tee sitä tässä jotta vastaanottaja saisi mietteitä omiin kysymyksiinsä. Meidän tilanne on hyvä ja olen siihen tyytyväinen. :) En sano että tämä kävisi kaikille, mutta meitä on moneen junaan. alkuperäiselle hyvää meiltä ja tovottavsti sait jotain irti sekavasta höpöttelystäni. kysy jo jotain tulee meileen jos osaisin jotain kertoa? kai se lyheysti on niin että puhu ja teette niinkun teistä hyvältä tuntuu. jos sinua vaivaa aisat, niin puhu ja kysy. Hyvää ootos ja vauva aikaa!
[/quote]

Huh huh minkälainen mutsi olet!Miks pitää ylipäätänsä hyväksyä kumpaakaan pilveä tai alkoholia?Paremmillakain asioilla saa itsensä rentoutuneeseen tilaan koska se kai on päämäärä siinä pössyttelyssäkin?Mielestäni lapset ja päihteet ei sovi yhteen!
 
mun mies polttaa kans pilvee ja mä olen nyt raskaana. On luvannut lopettaa kun lapsi syntyy ja oon tehnyt selväks et jos ei lopeta niin saa painuu helvettiin mun elämästä... En aio suvaita et huumeita käytetään samassa talossa jossa mun lapsi asuu tai että edes säilytetään.
 
Mun exä polttaa, on polttanu aina. Se paheni vaan lapsen kanssa, eikä se halunnu ymmärtää mun näkökulmaa asiaan ettei se sovi lasten kanssa oleskeluun. Kaikki illlat sen frendejä sit tuli meille polttelee kun vauva oli syntyny ,kun mies ei enää ite päässy ulos. Ohi on nyt ja vieläkin välillä huolettaa mitä se puuhaa kun lapsi menee sen luo. Mut kai lapsen on saatava nähdä isäänsä ja tiedän ettei se ikinä tuu lopettaa... :\| :/ :(
 


Kyllä alkoholistakin jää pysyvät vauriot aivoihin! Mieluummin pilveä kuin viinaa, anytime. Mutta parhain on tietty olla käyttämätä mitään, ja onnekseni näin on sekä omalla, että avokin kohdalla.
Tuo porttiteoria (ensin pilveä ja sitten vahvempia) pitää paikkansa joidenkin kohdalla, mutta kyllä se on ihan oma valinta, eikä vahvoihin aineisiin ajaudu ellei ole jotain ongelmia taustalla. Parempi ois kun ois jäänyt keksimättä kaikki ainekset, lailliset ja laittomat.

M, fingers crossed

 
Meillä mies polttelee silloin tällöin, harvoin dokailee ja muita aineita ei käytä. En pidä sitä nyt pahana, hän ei KOSKAAN tupruttele kotona. Meidän kotiin ei huumeita tuoda olen hänelle sanonut ja se on pitänyt. Itse olen luopunut toivosta kitkeä tavan pois miehestä, ei se siitä mihkään muutu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2004 klo 19:49 jutta kirjoitti:
mun mies polttaa kans pilvee ja mä olen nyt raskaana. On luvannut lopettaa kun lapsi syntyy ja oon tehnyt selväks et jos ei lopeta niin saa painuu helvettiin mun elämästä... En aio suvaita et huumeita käytetään samassa talossa jossa mun lapsi asuu tai että edes säilytetään.
Eiks nyt kannattais etukäteen miettiä millaista elämää itselleen ja lapsilleen haluaa ja tehdä valinnat ennen kuin on tollasessa tilanteessa?

Itse en ole koskaan huumeita käyttänyt, ja kenkää on saanut muutama kiva tyyppi, kun on kertonut harrastuksistaan! En mä runsasta alkoholin käyttöäkään hyvällä kato. Jos monta kertaa viikossa pitää aineita saada, oli sitten viinaa tai muita huumehia, niin kyllä sellainen ihminen on riippuvainen ja hoidon tarpeessa.

Sen verran minäkin tiedän huumeista, mitä olen lukenut ja mitä oppilaat on kertonut. Kouluaikana eivät tietenkään myöntäneet käyttöä, mutta nyt vuosien jälkeen ovat kertoneet käytöstään ja sanoneet että MINÄ OLIN IHAN OIKEASSA, KANNABIKSEENKIN JÄÄ KOUKKUUN!!! Eivät sitä uskoneet kuin vasta sitten kun yrittivät lopettaa. Ja kovempia aineita on myös tullut mukaan, kun elimistö tottuu aineisiin ja halutaan paremmat kiksit, oltiin porttiteoriasta sitten mitä mieltä tahansa!

Kyllä viinaan ja tupakkaan, kahviin, suklaaseen ja vaikka mihin voi jäädä koukkuun ja tulla riippuvaiseksi, mutta niin kauan kuin kahvi on LAILLISTA, litkin sitä muutaman kupin ja saatan suklaapatukankin kaveriksi syödä...

Mielenkiintoisinta tässäkin asiassa on se MIKSI KAMAA PITÄÄ SAADA? MIKSEI VOIDA RENTOUTUA ILMAN AINEITA JA NAUTTIA SELVÄPÄISESTI KAIKESTA MITÄ ETEEN TULEE? Aivojen kemia on sellainen asia, että sitä ei kannattaisi aineilla sotkea, kun ei voi tietää mitä vaikutuksia esim. kannabiksella on pitemmällä ajalla hermostoon.
Joitain tutkimuksia on tehty ja todettu esim. lisääntynyt masennusriski ja Ruotsissa tehdyssä pitkittäistutkimuksessa selvästi lisääntynyt skitsofreniariski useamman vuoden polttelun jälkeen.

ETTÄ TÄSSÄ TÄTÄ VERTAISTUKEA KAIKILLE...
 
Suomalaiseen tapaan pidin alkoholin käyttöä normaalina, kunnes ensimmäinen lapseni syntyi. Pian hänen synnyttyään totesin, että tämä huume lentää nyt ulos talosta. Ja niin lensikin. Etenkin alkoholin kaltaisten kovien huumeiden käyttö sopii erittäin huonosti yhteen pienten lasten hoitamisen kanssa.

En suosittele minkään päihteiden käyttöä pienten lasten vanhemmille. Jos kuitenkin pitäisi valita alkoholin ja pilven väliltä, valinta olisi selvä. Eli antakaa palaa, jos ette kykene olemaan täysraittiita. Ja raskaana/imetettäessä nollatoleranssi, eikös juu?
 
Satunnainen käyttö on asia erikseen, olipa kyse alkosta tai pilvestä. Mutta jos on pakko poltella joka viikko, kyllä silloin on kyse jo psyykkisestä riippuvuudesta. (Juu, olen tällaisia pössyttelijöitä tuntenut). Itse en aikoinaan ruvennut suhteeseen jatkuvan polttelun takia, lasta en voisi kuvitellakaan sellaiselle tyypille tekeväni.
 
Itselläni kokemusta kahden eri pössyttelijän kanssa seurustelusta ja täytyy kyllä sanoa, että lasta ei niitten kanssa olisi ikinä tullut edes mieleen tehdä.. Siihen pössyttelyyn todellakin jää "koukkuun" fyysisesti ja henkisesti vaikka toisin aina luullaan. Ja tarpeeks kauan kun sitä on harrastanut on pilvessä oleminen se normaali olotila eikä se että on "selvinpäin".. Ja vuosien mittaan huomaa kuinka se rakas ihminen onkin muuttunut siitä mitä oli ennen vakituista polttelua..
Itse pidän pössyttelyä enemmänkin teinipoikien juttuna, koska itsekin nuorempana harrastin enemmän ja vähemmän sillon tällön polttelua ja enää en kyllä nää siinä mitään kivaa tai hienoa...
 
Lapsen läsnäollessa ei polttelua pidä hyväksyä, savu leviää kyllä vaikka parvekkeellakin polttais. Niinhän se käy tupakan savunkin kanssa. Ja lasta pelottaa omituisesti käyttäytyvä vanhempi, joten siinä toinen syy.
Toiset varmaan pystyy polttelemaan silloin tällöin, mutta samoin kuin alkoholiin tai tupakkaan, jää toiset koukkuun pilveenkin, joten jos se on miehelläsi ongelma (eli siis aiheuttaa ongelmia esim. perhe-elämään), yritä saada mies hoitoon.

Ja mitä tulee alkoholiin niin sehän on laillinen huume. En ole itse absolutisti, mutta raskaaksitulon jälkeen eli yli 2½ vuoteen en ole itseäni humalaan asti juonut ja en edes enää kaipaa koko pöhnäistä oloa, vaikka nousuhumala onkin ihan kiva olotila. Aiemmin sitä vain joi reilummin silloin tällöin kun se "kuului asiaan". Eli lasten kanssa toisen vanhemman on aina oltava selvä. Siinä mun mielipide.
 
mä vaan
Tiedoksi teille pössyttelyä kannattaville, että kannabiksessa on noin 95% tuntematonta ainetta, jota ei ole pystytty pilkkomaan. Ja porttiteoria todellakin pitää paikkansa, koska kynnys madaltuu kokeilla uutta. Vastuutonta ajattelua, että aikuinen ihminen voi pössytellä silloin tällöin. Kuka sitten ottaa vastuun, kun silloin tällöin ei enää riitäkään. Sitten mennään katkolle, mielestäni äärimmäisen säälittävää... \|O
 
jo on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 11:11 Minä kirjoitti:
Itse pidän pössyttelyä enemmänkin teinipoikien juttuna, koska itsekin nuorempana harrastin enemmän ja vähemmän sillon tällön polttelua ja enää en kyllä nää siinä mitään kivaa tai hienoa...
Siis itekki oon luullu että nuo huumeet kuuluu vaan nuitte teinejen -"minä oon kova, uskallan" -kokeiluihin :eek:
Siis enpä ois uskonu, että joku "normi" perheen isä ees kiinnostuis käyttään tuommosta, jos perheen haluaa... :(
huh huh, eipä käy katteeksi...kylläpä sitä ite elää aika pumpulissa, ku ei moista oo ees aatellu, saatikka sit kuullu, että perheessäki tuommosta...voi sääli!!!!!!
 
Minun mieheni myös polttelee pilveä välillä voisin sanoa että joka ilta ja tupakkaa myös ihan säännöllisesti.Alkohoilia hän ei juurikaan juo ehkä nyt jossain juhlissa tai muutaman oluen joskus..mutta ei juuri koskaan huppelissa. Meillä on yksi lapsi ja vielä toinen masussani ja mielestäni hän on maailman paras mies ja isä lapsillemme.Käytöissä,tekee koti töitä ja on muutenkin hyvä sydämminen :heart: Ainut mistä meillä välillä on tullut sanomista on raha mitä sauhuun menee koska minä ja lapset eivät hyödytä siitä mitenkään mutta sitten on sovittu että mesaadaan jotain muuta kivaa,. Portti teorioihin en myöskään usko,olen myös itse poltellut ennen päivittäin kunnes rupesin odottamaan ekaata lastamme ja sitten vain lopetin kuten myös röökin polton =) jos se on mieheni tapa rentoutua eikä siitä mitään haittaa ole niin miksi kieltäisin häntä.Viinan juonti on mielestäni miljoona kertaa pahempi asia tai mikä tahansa kännääminen kun pienten paukkujen polttaminen..yrttihän se vaan on :hug:
 
urkki
Mä en kyllä tässäkään ketjussa sitä tajua, että miten niin vaihtoehdot on "pikku pössyttely" versus "viinan vetäminen"?

Itse olen joskus ammoisina aikoina joskus poltellut pilveä, mutta en tykännyt kun siitä tulee niin hidas ja epätodellinen olo.

Nykyään jos haluan rentoutua, juon pullon keppanaa tai sidua.

Jos itse vertaan omaa oloani kukan polttelun tai bissepullon jälkeen, niin ekassa tapauksessa ei tulis mieleenkään lähteä ajamaan autolla saati hoitaa lasta. Bissepullon (pitääkö vielä sanoa, että 0,33l pullo keskiolutta) jälkeen tunnen oloni melko skarpiksi, eikä promillelukemat heilahda niin korkealle, etteikö autoa voisi vielä samana iltana ajaa jos tarvis.

Itse olen sanonut nyksälle, että jos pilveen koskee useammin kuin tosi satunnaisesti (tyyliin kerran vuodessa), lentää pihalle samantien (on nuorempana poltellut). Enkä siitäkään diggaa, jos vetää gänät baarissa ja sössöttää seuraavan päivän. Enkä muutenkaan siitäkään välittäisi, että joisi joka ilta kaljaa. Tupakkaa ei onneksi polta.

Mun mielestä päihteitä voi käyttää kohtuudella, mutta se kohtuus on tässä meidän "yksikössä" tosi vähäinen määrä. Ei alkoholia joka viikko, eikä bisseä joka ilta.

Yksi yh-tuttuni tapasi iltaisin aina pössytellä eikä hänen mielestään siinä ollut mitään vikaa. Hänellähän oli ihan hallinnassa koko homma. Paha vaan, että hän ei itse huomannut sitä, että sössi työpaikkansa, kun alkoi olla vähän turhan HI-DAS sielläkin... Hän vain hihitti ja ihmetteli et "vide mix mä en kässää näitä hihhihhhih..."
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 14:43 äityli kirjoitti:
Minun mieheni myös polttelee pilveä välillä voisin sanoa että joka ilta ja tupakkaa myös ihan säännöllisesti.Alkohoilia hän ei juurikaan juo ehkä nyt jossain juhlissa tai muutaman oluen joskus..mutta ei juuri koskaan huppelissa. Meillä on yksi lapsi ja vielä toinen masussani ja mielestäni hän on maailman paras mies ja isä lapsillemme.Käytöissä,tekee koti töitä ja on muutenkin hyvä sydämminen :heart: Ainut mistä meillä välillä on tullut sanomista on raha mitä sauhuun menee koska minä ja lapset eivät hyödytä siitä mitenkään mutta sitten on sovittu että mesaadaan jotain muuta kivaa,. Portti teorioihin en myöskään usko,olen myös itse poltellut ennen päivittäin kunnes rupesin odottamaan ekaata lastamme ja sitten vain lopetin kuten myös röökin polton =) jos se on mieheni tapa rentoutua eikä siitä mitään haittaa ole niin miksi kieltäisin häntä.Viinan juonti on mielestäni miljoona kertaa pahempi asia tai mikä tahansa kännääminen kun pienten paukkujen polttaminen..yrttihän se vaan on :hug:
"Mutta ei juuri koskaan huppelissa"... Eikös jokailtainen pössyttely saa miestäsi yhtään "huppeliin"? Aikamoista. Ite en oo polttanut, mutta ollut kyllä samassa seurassa pössyttelijöiden kanssa ja kyllä ne aika hihittelijöitä oli ja näki harhoja, jotka kylläkin vain nauratti niitä ihan katkeamisen partaalle.
Toivottavasti miehesi pössyttelee lasten mentyä nukkumaan.
 
talollinen perhe
En ymmärrä miksi pilveä verrataan alkoholiin? Vaikutukset on moninkerroin miedommat. Sivulliset eivät välttämättä edes huomaa mieheni olevan pilvessä. Kotityötkin mies tekee pilvessä paljon tunnollisemmin ja nykyään jopa pyytämättä. :hug:
Käyttöä on jatkunut nyt n.5 vuotta. Alkoholi on jäänyt miltein kokonaan pois kuvioista ja ryyppyreissut on vaihtunut yhteisiin kaveripiirin grillaus-illallisiin,jossa miehet maistelevat toistensa tekemiä muffinssi/kakku/leivos juttuja. (sisältävät kannbiksesta tehtyä voita)
En missään vaiheessa ole rajoittanut/estänyt tätä ja käyttö on satunnaista joskus 1-2 kertaa viikossa,joskus useampi viikko ilman. Sadonkorjuun aikaan useammin. Elämä on moninverroin mukavempaa,kun rahaakin jää säästöön yhteisiä lomamatkoja varten.
 
Upeeta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 11:30 talollinen perhe kirjoitti:
En ymmärrä miksi pilveä verrataan alkoholiin? Vaikutukset on moninkerroin miedommat. Sivulliset eivät välttämättä edes huomaa mieheni olevan pilvessä. Kotityötkin mies tekee pilvessä paljon tunnollisemmin ja nykyään jopa pyytämättä. :hug:
Käyttöä on jatkunut nyt n.5 vuotta. Alkoholi on jäänyt miltein kokonaan pois kuvioista ja ryyppyreissut on vaihtunut yhteisiin kaveripiirin grillaus-illallisiin,jossa miehet maistelevat toistensa tekemiä muffinssi/kakku/leivos juttuja. (sisältävät kannbiksesta tehtyä voita)
En missään vaiheessa ole rajoittanut/estänyt tätä ja käyttö on satunnaista joskus 1-2 kertaa viikossa,joskus useampi viikko ilman. Sadonkorjuun aikaan useammin. Elämä on moninverroin mukavempaa,kun rahaakin jää säästöön yhteisiä lomamatkoja varten.
Että oikein miesten muffinssi-iltamia. Tää hauskuus ei voi olla kuin provo :headwall:
 

Yhteistyössä