Mies petti, näin omin silmin !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Petetty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Petetty";24840571]Niin, kun en tahdo jäädä roikkumaan paskaan.
Aijon keskittyä vain itteeni ja vauvaan :)
Tehköö herra mitä tekee, mä teen näin (:
Mutta mä poistun nyt tästä, lähen hoitaa asioita... Ilmoittelen jossai vaihees et mite kävi =o[/QUOTE]

Tsemppiä ja voimia!!

jaska on ottanut buranan ja jaksaa taas kommentoida. millä oikeudella sä arvotat mikä on loukkaavampaa tai epäreilumpaa kuin joku toinen teko?

Otin buranann ja olo on parempi mutta siitä huolimatta olen, ainakin omasta mielestäni, ihan asialinjalla.

Sillä oikeudella minä ilmaisen henkilökohtaisen mielipiteeni kuin sinäkin.
Eri mieltä saa toki olla, ei se ole kiellettyä =)

Määrittelen tuon kyseisen asian olevan 'pahempi' koska siinä ei pelkästään petetä toista vaan myös käytetään hyväksi.
Eli teko on harkittu, laskelmoiva ja sitä jatkuu vuosia siinä missä pettäminen voi olla hetken mielijohde ilman sen kummempaa motiivia.

Mutta niin kuin sanottua, erilaisia mielipiteitä saa olla.

*ps* mielestäni AP käy ylikierroksilla, ei ehkä pitäisi tehdä hätäisiä päätöksiä vaan antaa muutaman päivän mennä, siitäkin huolimatta että ne päätökset olisivat sitten samoja.

Viimeksi muokattu:
Tämä jos mikä on epärehellistä, pahempaa kuin pettäminen toisen kanssa.

Ehkä, mutta kun ei tunnu enää miltään, olen tämän sanonut miehelleni. Jos elämämme olisi surkeaa niin sitten, mutta arki on itse asiassa ihan mukavaa perhe-elämää. Se ei vain niitä tiettyjä asioita muuta, mutta niiden kanssa pystyy elämään, kunhan ei liikaa jää miettimään niitä.

Käytännön asiat ovat meidän tapauksessa isommat kuin että "hei muutanpa tuohon lähelle, että lapset näkevät molempia vanhempia".

• Tykkää
Reactions: Jaska-
[QUOTE="Petetty";24839900]Nyt tuli viesti taas :

''Mä tiedän tehneeni virheen, enkä lähde sitä sulle mitenkään puolustelemaan sä näit kaiken ja tiedän, ettei se varmasti ollut sitä mitä halusit nähdä. Mutta sun täytyy uskoa mua, että sinä ja meidän pieni olette mulle tärkeimpiä tässä maailmassa, millään muulla ei ole väliä kun teidän hyvinvoinnilla, RAKASTAN TEITÄ <3 ''

No perkele jos meidän ''hyvin vointi'' ON sille TÄRKEINTÄ ja jos se nyt niin rakastaa meitä, miks tehdä sitten tälläistä? Ja eihän nyt helvetti kukaan oikeesti välitä / rakasta tai kunnioita jos tollasta tekee, YHETEISESSÄ KODISSA... MEIDÄN SÄNGYSSÄ, LAKANOISSA JOTKA SAATIIN KIHLAJAIS LAHJAKSI ![/QUOTE]

Päätätte mitä päätätte nyt, mutta ero teille tulee kumminkin myöhemmin. Ajankohta (loppuraskaus) ja yhteisessä kodissa pettäminen... Todella röyhkeää. Pääsisitkö sä siitä ihan oikeasti yli? Entäpä kun vauva-arki koettelee voimianne? Pystyisikö mies olemaan pettämättä tuolloin...?

Mä en edes miettisi.. Jättäisin samantien.. Tuommoinen on niin vastoin mun ajatuksiani hyvästä parisuhteesta.. Ja kaikenlisäksi en varmasti saisi sitä näkyä koskaan pois mielestäni. Eieiei, mä en kestäisi tuommoista.

Voi ap, hirveä tilanne ja moukka mies :hug:. Mun mielestä tässä tilanteessa ei vaan ole yhtä oikeaa vastausta. Mä seurustelin 5 vuotta erään petturi"miehen" kanssa. Ekan kerran hän petti varmaan parin vuoden yhteiselon jälkeen. Hän itse asiassa jätti mut tuon toisen naisen takia, mutta nainen ei ollutkaan hänestä kiinnostunut. Niinpä hän alkoi liehitellä mua takas ja mä menin. Sitten hän petti toisen kerran, erottiin ja mä otin hänet takas.

Miksi otin hänet takaisin ja miksi annoin suhteen jatkua? Sen vuoksi, että mulla oli kaikesta huolimatta tunteita häntä kohtaan. En tiedä mitä ne tunteet oli, tuskin rakkautta, mutta tiesin tarvitsevani tuota miestä. Lopulta mies ymmärsi miten tärkeä hänelle olin ja ryhdistäytyi. Valitettavasti se ryhdistäytyminen tuli kuitenkin liian myöhään. Huomasin että tunteita ei enää ollut ja lähdin suhteesta.

Näin jälkeenpäin toisaalta tuntuu pahalta se, että haaskasin monta vuotta hänen kanssaan. Valitettava tosiasia kun on että suhde "pilaantui" jo ekan pettämisen jälkeen. Toisaalta olen tyytyväinen että käänsin viimeisenkin kortin suhteestamme. En ole pientä hetkeä katunut että jätin miehen, eikä ole todellakaan ollut tarvetta haikailla hänen peräänsä. Joskus edelleen näen kauheita painajaisia, jossa olen vasten tahtoani päätynyt jälleen seurustelemaan hänen kanssaan. Voi sitä helpotuksen tunnetta kun aamulla herään ja ymmärrän että se oli unta :D.

Yritän tässä sanoa, että vaatii aivan älyttömästi saada suhde uudelleen ehjäksi kokemasi jälkeen. Saattaa valitettavasti olla toivotonta. Toisaalta,voithan yrittää. Selvästikään et ole valmis vielä lähtemään suhteesta ja sekin on ymmärrettävää. Mielestäni tuo oma ideasi erota nyt, mutta pitää mies elämässä, on ihan hyvä vaihtoehto. Menet vaan päivä kerrallaan ja kuuntelet tuntemuksiasi. Karseinta ja kuluttavinta lapsenkin kannalta on päätyä jojoiluun: erotaan, palataan yhteen, erotaan, palataan yhteen.

Tsemppiä sinulle, oletpa todellakin melkoisen kurjassa tilanteessa :hug:

• Tykkää
Reactions: Jaska-
Voi ap, hirveä tilanne ja moukka mies :hug:. Mun mielestä tässä tilanteessa ei vaan ole yhtä oikeaa vastausta. Karseinta ja kuluttavinta lapsenkin kannalta on päätyä jojoiluun: erotaan, palataan yhteen, erotaan, palataan yhteen.

Tsemppiä sinulle, oletpa todellakin melkoisen kurjassa tilanteessa :hug:

Eikös tämä sunkin esimerkki vaan todista sitä, että pettäminen pilaa parisuhteen. Väistämättä. Lähes aina. Eli kannattaa vaan tehdä ne ratkaisut saman tien.

Mutta kivasti kirjoitit ap:lle.

No valitettavasti ei nuo kaksi asiaa sulje toisiaan pois, vaikka se siltä tuntuisi.
Paljon on tälläkin palstalla mietitty pettämisen motiiveja mutta se vanha tosiasia miesten kohdalla ei ole kadonnut minnekkään...

Miehet eivät välttämättä tarvitse erityistä syytä pettää.
Monet pitävät koko asiaa täysin triviaalina jopa.

Tätä ei vain haluta hyväksyä enää nykyään monista eri syistä.
Suurin syy on se (en halua provosoida mutta....) naiset katsovat että he voivat määritellä miesten käytöstä ja sen syitä.
Ikään kuin jos jonkun paneminen merkitsee sinulle tiettyä asiaa niin sen täytyy merkitä sitä myös miehelle.

Jaa. Että jos mies pettää niin se on pienempi paha kuin jos nainen pettää? Kummatkin pettää samalla tavalla. Seksi on vain seksiä, mutta pettäminen on silti väärin jos ei puoliso sitä hyväksy, voi saada ja tartuttaa tauteja, sivusuhteessa voi tulla raskauksia jne...

Eikös tämä sunkin esimerkki vaan todista sitä, että pettäminen pilaa parisuhteen. Väistämättä. Lähes aina. Eli kannattaa vaan tehdä ne ratkaisut saman tien.

Mutta kivasti kirjoitit ap:lle.

En voi puhua kuin omasta kokemuksestani ja mun suhteeni tuo pettäminen pilasi. Mutta siitä huolimatta koen edelleen niin, että oli parempi kaluta suhde kokonaan loppuun. On niin paljon helpompi jatkaa elämäänsä yksin siinä vaiheessa kun toinen on sinulle yhdentekevä, eli tunteet on kuolleet. Siinä säästyy katkeruudelta ja "mitä jos"- ajattelulta.

Tiedän myös suhteita jossa ollaan päästy pettämisen yli, ihan aidosti.

"Voi tyttö parka, olen itse sitä mieltä, että sinun pitäisi lopettaa tuollainen suhde miehen kanssa.
Itse olin sinun ikäinen kun sain esikoiseni, mies petti -> annoin anteeksi, toinen syntyi -> mies petti, päätin antaa tilaisuusen aloin kolmatta odottaa ja mies jäi kiinni, että EDELLEEN pettää minua -> VIELÄKIN annoin anteeksi, silloin olin niin raskaushormooneja täynnä ja rakkauden vallassa, että eihän ''pari'' syrjähyppyä tuntunut missään ! Kun neljättä lasta aloin odottaa -> MIES PETTI jälleen, se oli minulle liikaa 20 vuotta katsoin valehtelevaa, pettäjä miestä josta vielä neljännen synnyttyä tuli ALKOHOLISTI riitti se minulle.
Teet itse toki lopullisen päätöksen mitä teet, mutta et varmasti tahdo samanlaista elämää mitä minulla oli. Hän oli ensimmäinen ja VIIMEINEN mieheni, luottoni miehiä kohtaan katosi täysin. "

kukahan se täassä on tyttö parka??? 4 mukulaa pettäjälle :D Salli mun nauraa. surkeeta, erittäin surkeeta!!!!!

En voi puhua kuin omasta kokemuksestani ja mun suhteeni tuo pettäminen pilasi. Mutta siitä huolimatta koen edelleen niin, että oli parempi kaluta suhde kokonaan loppuun. On niin paljon helpompi jatkaa elämäänsä yksin siinä vaiheessa kun toinen on sinulle yhdentekevä, eli tunteet on kuolleet. Siinä säästyy katkeruudelta ja "mitä jos"- ajattelulta.

Tiedän myös suhteita jossa ollaan päästy pettämisen yli, ihan aidosti.

O.K. Nyt ymmärrän paremin mitä ajoit takaa :).

Sulle tulee ihan kamala lapsivuodeaika kun mietit missä sun mies hiihtelee ja pettääkö taas. Tuollaisena ajankohtana kun perheen pitäisi tiivistyä hoitamaan pientä vauvaa.

Sinuna ottaisin ihan ensin aikalisän. Ihan eri osoitteisiin miettimään miten tästä voi jatkaa eteenpäin jos voi ollenkaan. Sulla on tulossa suuri ihana tapahtuma, synnytys, siihen pitäisi fokusoida ajatuksia ja olla ihan yksikseen jos se sitä vaatii että et joudu tappelemaan miehesi kanssa loppuviikkoja.

Mielestäni miehesi ei voi mitenkään kuvitella että elämä tästä jatkuu. Uskottomuus on sitä vaikeampi niellä jos sen itse vielä näkee. Kuten joku sanoi niin kännipanon voisi jotenkin itselleen selittää mutta ei mitenkään naisen raahaamista omaan kotiinsa. Niin kai se oli että oli teidän kodissa? Uskomattoman suuri loukkaus tuokin.

Mies voi rakastaa ja varmaan tekeekin niin mutta mitä hyötyä on tällaisella rakkaudella sinulle? Sillä tosiasia on että teidän elämämämme on jo muuttunut. Mikään ei palaa samanlaisena ennalleen. Ja kuten joku sanoi, nyt on helpointa lähteä livohkaan. Keskityt vauvaan ja läheisiisi. Aika kuluu ja miehesi voi olla mukana elämässänne lapsen isänä.

Parisuhteella tuo asia on kuolinisku. Usko mua. Mä olen antanut pettämisen anteeksi ja se ei kannata.

Kannattaa muistaa, että miehesi saattaa myös potea masennusta. Ethän halua lisätä miehesi taakkaa ottamalla eron jonkun vähäpätöisen syyn takia. Jos kuitenkin eroon päädyt, katsokkin että et millään tavalla hankaloita lapsen tapaamisia isänsä kanssa. Sinun tulee myös tukea kaikintavoin lapsesi ja uuden äitipuolen suhdetta.

[QUOTE="vieras";24841180]Kannattaa muistaa, että miehesi saattaa myös potea masennusta. Ethän halua lisätä miehesi taakkaa ottamalla eron jonkun vähäpätöisen syyn takia. Jos kuitenkin eroon päädyt, katsokkin että et millään tavalla hankaloita lapsen tapaamisia isänsä kanssa. Sinun tulee myös tukea kaikintavoin lapsesi ja uuden äitipuolen suhdetta.[/QUOTE]

Salli mun nauraa!

[QUOTE="vieras";24841180]Kannattaa muistaa, että miehesi saattaa myös potea masennusta. Ethän halua lisätä miehesi taakkaa ottamalla eron jonkun vähäpätöisen syyn takia. Jos kuitenkin eroon päädyt, katsokkin että et millään tavalla hankaloita lapsen tapaamisia isänsä kanssa. Sinun tulee myös tukea kaikintavoin lapsesi ja uuden äitipuolen suhdetta.[/QUOTE]

Hahaha! Ai sä täällä komentelet ap:tä? Onneks tää oli läppä! :D "Vähäpätöinen syy" "Sinun tulee myös tukea kaikintavoin lapsesi ja uuden äitipuolen suhdetta." Hahahahahahahahaaaaa! :D :D :D

[QUOTE="vieras";24841543]Ei jumalauta... Olis nyt ollu viä HIV ja lapsessa myös. Missä äijän aivot? Ei voi käsittää noin älyvapaata touhua, huh.[/QUOTE]

No ei sentäs selaista, toihan hoitu ääkkeellä mut kyllä veetutti ja hävetti.
Oltin erottu jo kuukausia aiemmin mutta oli kyllä melko viimeinen naula arkkuun.

Voimia aapeele, pikkasen samanlaista tilannetta oon itsekin elänyt, tosin ei jääny kii ihan rysän päältä, mutta erottiin raskausaikana.

Voiko pettäjä olla jotain muuta kuin sika? Eikö siihen pettämiseen ole muukin syy kuin se, että mies on kamala ja inhottava. Neljä vuotta olette olleet yhdessä, onko hän hirviö tämän yhden tapauksen takia, neljä vuotta pyyhitty pois? Loppuiäkseen pettäjäksi leimattu?

Itse olen elänyt kaksi nurjaa avioliittoa. Miehet olivat uskollisia, samoin itse mutta elämä oli helvettiä. En silti nimittele heitä, olen vain jatkanut elämääni eteenpäin, koska päätin etten halua moisten ihmisten kanssa olla tekemisissä.

Yhteistyössä