Ei tule tapahtumaan. Jos mies olisi "kunnon mies" (okei, kunnon miehet eivät petä mutta kuitenkin...) ei hän pitäisi sinua nyt löysässä hirressä, syytellen vainoharhaiseksi. Mies ei muutu taikaiskusta kunnolliseksi, vaikka saisit hänen itse teossa kiinni. Tuo on ihan toiveajattua, vaikkakin ymmärrettävää niinkuin jo aiemmin sanoin.
Miehesi on megasika, hän on pettänyt ja hän ei myönnä tekoaan vaikka sinulla ON JO täysin pitävät perusteet. Hän ei edes yritä selvittää asiaa, eikä ilmeisesti ole lopettamassakaan pettämistä. Ei tuollainen sika muuta käytöstään ja ala aikuiseksi. Toive "aikuisesta erosta" ja pehmeästä laskusta on ymmärrettävä mutta turha, kidutat itseäsi toivomalla jotain mikä ei tule tapahtumaan. Ainoa keino on pistää miehelle kovaa kovaa vasten, sanoa että tiedät mitä tapahtuu, ja että jätät miehen ja hänen pitää poistua kotoanne. Tottakai hän yrittää väittää vastaan, mutta se on edessä JOKA TAPAUKSESSA jossain vaiheessa.
Käyttäydyt rauhallisesti, ja sanot vaikka "lähden viikonlopuksi lasten kanssa xxx:n luo kylään. Kun tulen takaisin, olet sinä muuttanut pois. Lasten takia haluan että pystymme hoitamaan tämän asiallisesti, minä tiedän mitä sinä olet tehnyt enkä hyväksy sitä. Tämä oli nyt tässä, eikä asiasta keskustella sen enempää. En halua kuunnella selityksiäsi sillä se on myöhäistä. Sovimme lasten tapaamiset ja muut sitten myöhemmin, kun olet saanut asumisasiasi kuntoon". Ja sitten poistut paikalta.
Hullun kanssa on turha väitellä, niin myös ihmisen joka ei suostu myöntämään tehneensä väärin. Hän kyllä yrittää kääntää tämän sinun viaksesi, mutta sinun pitää ymmärtää että se tilanne EI muutu vaikka saisit mitkä todisteet. Kuten jo aiemmin sanoin, hän kyllä keksii selitykset kaikelle, ja kaiken saa sinun viaksesi jos hän haluaa. Ja ilmeisesti haluaa, kun ei ota mitään vastuuta itse. Ainoa mihin voit vaikuttaa on kärsimyksesi pituus.