Mies osti lohta ja tekee siitä uunikalaa, minä olen allerginen eikä kotona muuta syömistä!

  • Viestiketjun aloittaja nälkäinen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis miksi tässä nyt tarjotaan kala-allergiselle kalaa (kalapuikkoja, tonnikalaa) syötäväksi? Ja etenkin kun niitä ei edes ole? Jos ap sanoo, ettei muuta ruokaa ole ja hän on allerginen kalalle, niin miksi ihmeessä häneltä kysytään, eikö kalapuikot kävisi?
 
[QUOTE="pirkko";23402418]Juu`u. Ei meillä tämä tilanne ole tämmöistä aina ollut. Lapsen syntymän jälkeen mies on tämän asenteen ottanut, että kun saan kotihoidontukea, niin sillä pitää maksaa laskut ja elättää kaikki.[/QUOTE]

Mä eroaasin miehestä joka ei halua elättää perhettään. Saisi kasvattaa pankkitilin saldoaan yksin ja maksaa elareita.
 
"Niin"
[QUOTE="pirkko";23402418]Juu`u. Ei meillä tämä tilanne ole tämmöistä aina ollut. Lapsen syntymän jälkeen mies on tämän asenteen ottanut, että kun saan kotihoidontukea, niin sillä pitää maksaa laskut ja elättää kaikki.[/QUOTE]

Ota ero, niin alkaa mieskin maksamaan perheen kuluja elatusmaksujen muodossa. Maailmassa on oikeasti tuollaisia täydellisen itsekkäitä ja pihejä ihmisiä kuten miehesi, mutta kenenkään ei tarvitse vapaaehtoisesti sellaisen kanssa olla. Ompa oikein rakkautta kerrakseen..
 
[QUOTE="vieras";23402441]Siis miksi tässä nyt tarjotaan kala-allergiselle kalaa (kalapuikkoja, tonnikalaa) syötäväksi? Ja etenkin kun niitä ei edes ole? Jos ap sanoo, ettei muuta ruokaa ole ja hän on allerginen kalalle, niin miksi ihmeessä häneltä kysytään, eikö kalapuikot kävisi?[/QUOTE]

Samaa ihmettelen. On vissiin joillakin ihmisillä vähän hakusessa se mitä allergiat on.

Vähän sama kuin maitoallergiselle tarjotaan maitoa ja sanotaan, että "kyllä sä tätä voit ottaa kun se on hylaa!". Jep jep.
 
"vieras"
Samaa ihmettelen. On vissiin joillakin ihmisillä vähän hakusessa se mitä allergiat on.

Vähän sama kuin maitoallergiselle tarjotaan maitoa ja sanotaan, että "kyllä sä tätä voit ottaa kun se on hylaa!". Jep jep.
Niin ja eritoten tässä tapauksessa, kun on sanottu, ettei muuta ruokaa ole. Jos ihminen sattuu olemaan kalalle allerginen, niin jos ei ole muuta ruokaa talossa, niin kalapuikkoja aina tupsahtelee kuitenkin pakastimeen?
 
"Siili"
Mä eroaasin miehestä joka ei halua elättää perhettään. Saisi kasvattaa pankkitilin saldoaan yksin ja maksaa elareita.
Just näin!

Oletko kysynyt mieheltäsi, kuinka hän rahojaan keräilisi, jos joutuisi huolehtimaan lapsestakin. Ovatko säästöt perheen yhteisiä? Miksi sinä et päätä niistä yhtälailla? Vai olivatko säästöt olemassa jo ennen sitoutumistanne? Voisiko rooleja vaihtaa? Sinä menisit töihin ja säästäisit palkkasi ja mies elättäsi teitä kodinhoidontuella. Olisiko miehesi valmis maksamaan sinulle palkkaa lapsensa hoitamisesta?

Vai onko tilanteenne on tulehtunut siksi, että mies haluasi sinun menevän töihin, koska varsinainen äitiysloma on jo päättynyt. Nämä asiat kannattaisi päättää jo ennen kuin päätetään perustaa perhe. Kuka on kotona, kuinka kauan, mikä on miehen kanta? Usein naisille tulee yllätyksenä, että mies ei pidäkään kolmen vuoden kotihoitoa arvossa lainkaan. Jos on kyse tästä, voitte sopia, että myös sinä menet töihin ja hoitoon viemiset ja hakemiset hoidetaan vuoropäivinä ja lapsen sairastaessa molemmat ovat yhtälailla pois töistä, vuorotelle siis. Jos molemmat ovat töissä, molemmilla pitäisi olla sama mahdollisuus viedä uraansa eteenpäin ja menestyä työssä. Tämä taas ei ole usein mahdollista jos pitää olla tarhalla klo 16 poikkeuksetta tai pois aina kun lapsi sairastaa toisen venyttäessä päiväänsä palavereissa.

Sun mies on nyt sairastunut jotenkin, jos ei ole aina ollut tuollainen. Normaali ihminen on empaattinen ja myötätuntoinen.
 
"vieras"
Oletko sä tosissasi? :O

Toinen EI VOI syödä kalaa joten kyllä silloon ajatteleva puoliso ottaa tämän huomioon ostamalla kumppanille jotakin muuta tai antamalla rahaa, että toinen saa jotakin syödäkseen.

Mitä jos olisi kyse lapsesta? No olkoot sekin syömättä.
AP:n rahajärjestelyistä miehen kanssa luin vasta myöhemmin, joten ap:n tilanteessa ei ollut ok, että ap jäi ilman ruokaa maksettuaan laskut.

Lapsille pitää tietysti järjestää aina heille sopivaa ruokaa. Me aikuiset kyllä pärjäämme, vaikka välillä olisi sopimatonta ruokaa, sillä meillä löytyy kaapista aina jotakin muuta syötävää. Yleensä tehdään sellaista ruokaa joka sopii kaikille, mutta poikkeuksiakin on. Yhteisymmärryksessä sovimme asioista, joten siksi miehen tekemä uunilohi ei muodostu ongelmaksi. Pitäähän lastenkin tottua kalaruokiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeellistä;23402676:
On se nyt kumma jos ei talosta löydy _mitään_ muuta syömistä. Kumiseeko normaalistikin jääkaappinne, pakastimenne ja ruokakomeronne tyhjyyttään?!
Tottakai. Ainahan palstalla tapaa niitä, joilla ei ole jääkaapissa, pakastimessa ja kuivatarvikekaapissa yhtikäs mitään, ja rahatkin on loppu.
 
Jo on äijä siulla,tietää hyvin ettet allergian takia voi syödä kalaa,ei voi ostaa siulle jotain kalan tilalle eikä antaa rahaa että voisit itse ostaa sopivaa:O
Miks olet tuolaisen kusipään kanssa? Ei meillä mies tekis tuolaisia temppuja miulle.
Pitäiskö ap:n olla nälissään tai syödä pelkkää perunamuusia,kun mies ostaa pelkkää lohta ja tietää hyvin ettei ap voi syödä allergian takia.
 
"eee"
Aika kummalliselta tosiaan kuulostaa, jos kaapista ei löydy MITÄÄN. Kyllä normaaleilla ihmisillä nyt aina on kuivakaapissa esim. purkkihernaria, säilykkeitä, tomaattimurskaa, puurohiutaleita, muroja tai jotain muuta syömäkelpoista. Tai edes leipää, jogurttia tms.

Mitäs te ap tänään iltapalaksi sitten syötte? Tai huomenna aamupalaksi? Jos ei ole MITÄÄN muuta kuin sitä lohta ja perunaa?
 
"Siili"
[QUOTE="Siili";23402662]Just näin!

Oletko kysynyt mieheltäsi, kuinka hän rahojaan keräilisi, jos joutuisi huolehtimaan lapsestakin. Ovatko säästöt perheen yhteisiä? Miksi sinä et päätä niistä yhtälailla? Vai olivatko säästöt olemassa jo ennen sitoutumistanne? Voisiko rooleja vaihtaa? Sinä menisit töihin ja säästäisit palkkasi ja mies elättäsi teitä kodinhoidontuella. Olisiko miehesi valmis maksamaan sinulle palkkaa lapsensa hoitamisesta?

Vai onko tilanteenne on tulehtunut siksi, että mies haluasi sinun menevän töihin, koska varsinainen äitiysloma on jo päättynyt. Nämä asiat kannattaisi päättää jo ennen kuin päätetään perustaa perhe. Kuka on kotona, kuinka kauan, mikä on miehen kanta? Usein naisille tulee yllätyksenä, että mies ei pidäkään kolmen vuoden kotihoitoa arvossa lainkaan. Jos on kyse tästä, voitte sopia, että myös sinä menet töihin ja hoitoon viemiset ja hakemiset hoidetaan vuoropäivinä ja lapsen sairastaessa molemmat ovat yhtälailla pois töistä, vuorotelle siis. Jos molemmat ovat töissä, molemmilla pitäisi olla sama mahdollisuus viedä uraansa eteenpäin ja menestyä työssä. Tämä taas ei ole usein mahdollista jos pitää olla tarhalla klo 16 poikkeuksetta tai pois aina kun lapsi sairastaa toisen venyttäessä päiväänsä palavereissa.

Sun mies on nyt sairastunut jotenkin, jos ei ole aina ollut tuollainen. Normaali ihminen on empaattinen ja myötätuntoinen.[/QUOTE]

Tää oli siis tuolle pirkolle.
 
"huokaus"
huokaus, mistä noin hyvä mies löyty joka huolehtii naisensa linjoista :D

En tajua mistä näitä tyhjätaskuja oikein tulee, milloin vingutaan ettei ruokaa ole ja rahaakin 3e viikoksi. Missä teidän kuivamuonat ja hätävaranne on? Eikö teillä ole pakastimessa mitään?
En vaan voi käsittää miten jollakin ei ole muuta ruokaa muuta kuin se päivän juuri ostettu ruoka kaapissa.
 
ei hyvin mene
[QUOTE="huokaus";23402840]huokaus, mistä noin hyvä mies löyty joka huolehtii naisensa linjoista :D

En tajua mistä näitä tyhjätaskuja oikein tulee, milloin vingutaan ettei ruokaa ole ja rahaakin 3e viikoksi. Missä teidän kuivamuonat ja hätävaranne on? Eikö teillä ole pakastimessa mitään?
En vaan voi käsittää miten jollakin ei ole muuta ruokaa muuta kuin se päivän juuri ostettu ruoka kaapissa.[/QUOTE]

Ei ole es sitä 3€. pakastimesta löytyy 2 vuotta sitten sinne ongittu siika.
 
Dinggg
Jos minulla olisi tuollainen elämäntilanne, laittaisin pakastimeen hätävaraksi jauhelihaa.

Olisihan se nyt ihan hemmetin NOLOA päästä uutisiin sen vuoksi, että on kuollut nälkään tässä nyky-yhteiskunnassa.
 
iinna
Täällä ihmeteltiin tuota, että eikö ihmisillä ole pakastimessa mukamas mitään. No, meillä ei ole koko pakastinta ! Mutta yleensä kaapista löytyy ainakin makaronia ja säilykkeitä, vaikka muuta ei olisikaan ja rahat vähissä.
 
"Pirkko"
[QUOTE="Siili";23402662]Just näin!

Oletko kysynyt mieheltäsi, kuinka hän rahojaan keräilisi, jos joutuisi huolehtimaan lapsestakin. Ovatko säästöt perheen yhteisiä? Miksi sinä et päätä niistä yhtälailla? Vai olivatko säästöt olemassa jo ennen sitoutumistanne? Voisiko rooleja vaihtaa? Sinä menisit töihin ja säästäisit palkkasi ja mies elättäsi teitä kodinhoidontuella. Olisiko miehesi valmis maksamaan sinulle palkkaa lapsensa hoitamisesta?

Vai onko tilanteenne on tulehtunut siksi, että mies haluasi sinun menevän töihin, koska varsinainen äitiysloma on jo päättynyt. Nämä asiat kannattaisi päättää jo ennen kuin päätetään perustaa perhe. Kuka on kotona, kuinka kauan, mikä on miehen kanta? Usein naisille tulee yllätyksenä, että mies ei pidäkään kolmen vuoden kotihoitoa arvossa lainkaan. Jos on kyse tästä, voitte sopia, että myös sinä menet töihin ja hoitoon viemiset ja hakemiset hoidetaan vuoropäivinä ja lapsen sairastaessa molemmat ovat yhtälailla pois töistä, vuorotelle siis. Jos molemmat ovat töissä, molemmilla pitäisi olla sama mahdollisuus viedä uraansa eteenpäin ja menestyä työssä. Tämä taas ei ole usein mahdollista jos pitää olla tarhalla klo 16 poikkeuksetta tai pois aina kun lapsi sairastaa toisen venyttäessä päiväänsä palavereissa.

Sun mies on nyt sairastunut jotenkin, jos ei ole aina ollut tuollainen. Normaali ihminen on empaattinen ja myötätuntoinen.[/QUOTE]


Mies on työtön. Nuo suuret summat tuli kun möi auton pois. Säästöjä hällä ei oo ikinä ollu.
Jos hän on johonkin sairastunut niin pahemman laatuiseen mustasukkaisuuteen. Töitä olen hälle koittanut etsiä, mutta mikään pieni palkkainen (mitä ne normipalkat on nyt 1500€/kk?!) työ ei hälle kelpaa. Vuos sitten ollut viimeeksi töissä ja sekin palkka minkä hän sai,niin käytti omiin menoihin. :/ Itse menen töihin kyllä heti kun lapsi kolme täyttää, sen olen myös tuolle ukolle sanonnut. Töitä olen tässä jo itselleni katsellut, mutta ei ole tullut vastaan vielä mitään.
 
nälkäinen
Ap palasi linjoille. Meillä ei valitettavasti ole pakastinta! Tai on, pieni pakastinlokero jääkaapissamme, mutta siellä on ainoastaan jääpaloja ja puoli litraa jäätelöä. Kyllä meillä jotain kuivakaapista löytyy, maitojauhetta, jauhoja, riisiä, säilykkeitä ei ole tällä hetkellä yhtään! Aika köyhä on meidän kuivakaappimme tällä hetkellä, tiedän, pitäisi ostaa sinne hätävaraa. Tulin tarpeeksi kylläiseksi tuosta perunamuusista, jonka söin. Ja iltapala, mies lähtee tänään myöhemmin vielä kauppaan ja ostaa iltapala ja aamupala tarvikkeet. Mies teki ilkeästi mua kohtaan, selitystä en teolle vieläkään saanut, mutta asia saatiin jollain tapaa selvitettyä.. Mä en ymmärrä miten joku ei voi ymmärtää toisen allergiaa! Ja, mä mitään muutamaa finniä kalasta saa! Minä oksennan, kärsin hirveistä mahakivuista ja saan pahan ihottuman. Kerran alkoi jopa hengitykseen vaikuttamaan, ei henki enää kunnolla kulkenut :/ Ei tulis itselleni mieleenkään syöttää pähkinä allerkikolle pähkinöitä, herranjestas sentään! Mieheni taasen ei tunnu näitä asioita ymmärtävän!
 
mn
Jos oikeasti on nälkä niin kyllä sinä syöt sitä uunilohta vaikka tulisikin muutama finni naamaan, minä ainakin syön kalaa ja se on ihan hyvää.
joo kala on hyväää, mut mulla esim. samassa asunnossa oleminen missä tehdään kalakeittoa aiheuttaa sen etten saa henkeä ja kurkku alkaa turpoamaan. et ei paljon kiinnosta maistamaan eli kuolen sit mieluummin vaik nälkään.
 
ne auttaa
joo kala on hyväää, mut mulla esim. samassa asunnossa oleminen missä tehdään kalakeittoa aiheuttaa sen etten saa henkeä ja kurkku alkaa turpoamaan. et ei paljon kiinnosta maistamaan eli kuolen sit mieluummin vaik nälkään.
No jos todellakin on vain 2 vaihtoehtoa että kuolee niin kuoletko mieluummin nälkään kuin kalaa, kumpi on mielestäsi nopeampi tapa?? Oletko muuten kokeillut ventolinea vaivaasi ja antihistamiineja??
 
"viivi"
Tuosta kala-allergiasta, että itsellä on vakava asteinen ja en voi mitään mereneläviä syödä. Saan jo pelkästä hajusta hengitysteihin reaktion ja kiire tulee sairaalaan siinä vaiheessa. Miehellä ei onneksi ole käyny mielessä tehä kotona mitään kalaa eikä myöskää mun lähellä sitä syö. Toivon Ap:n kohalla että miehesi tajuaa kuinka vakavia allergiat on ja silloin ei syödä sitä ainetta ollenkaan.
 

Yhteistyössä