Mies osti lohta ja tekee siitä uunikalaa, minä olen allerginen eikä kotona muuta syömistä!

  • Viestiketjun aloittaja nälkäinen
  • Ensimmäinen viesti
siis ei oo todellista !
[QUOTE="pirkko";23402043]Älä huoli, meillä ei ole kaapissa tällä hetkellä mitään. Tilillä 5€, joka on käytettävä lapsen viikon ruokiin. (ens perjantaina vissiin lapsilisät tulee?) Mies valittaa kun ei ole ruokaa ja kun en käy kaupassa. Itsellään hällä on tilillä tällä hetkellä kuutisen tonnia, mutta niistä rahoista ei kuulema tämä perhe syö, ne ovat hänen rahojaan. Onneksi olen tämän vuoden aikana oppinut, että kaupasta en tuo enään miehelle ruokaa. Kyllä sitä rahaa sit on alkanut hältäkin välillä löytymään kun on ollut pari päivää syömättä. Että tämmöstä meillä.[/QUOTE]

ei voi olla...!!!!! :eek:
 
"Onnellinen"
[QUOTE="pirkko";23402043]Älä huoli, meillä ei ole kaapissa tällä hetkellä mitään. Tilillä 5€, joka on käytettävä lapsen viikon ruokiin. (ens perjantaina vissiin lapsilisät tulee?) Mies valittaa kun ei ole ruokaa ja kun en käy kaupassa. Itsellään hällä on tilillä tällä hetkellä kuutisen tonnia, mutta niistä rahoista ei kuulema tämä perhe syö, ne ovat hänen rahojaan. Onneksi olen tämän vuoden aikana oppinut, että kaupasta en tuo enään miehelle ruokaa. Kyllä sitä rahaa sit on alkanut hältäkin välillä löytymään kun on ollut pari päivää syömättä. Että tämmöstä meillä.[/QUOTE]

Ja sä halusit tän tiedon jakaa kanssamme, koska... ? Kertoakses että ääliömiehiä on muuallakin? Olkaa tyytyväisiä niitten miehienne kanssa, koska teillä on myös toinen vaihtoehto :D
 
Toivottavasti et ole tehnyt lapsi tollasen kanssa. Tuskin sillä on koskaan antaa lastenkaan ruokiin rahaa :/

Mä en kyllä kattelis tollasta miestä. Toki kukaan ei päivässä kuole nälkään, mutta oishan se nyt kiva saada jotain syötävää.
 
"Pirkko"
[QUOTE="Onnellinen";23402060]Ja sä halusit tän tiedon jakaa kanssamme, koska... ? Kertoakses että ääliömiehiä on muuallakin? Olkaa tyytyväisiä niitten miehienne kanssa, koska teillä on myös toinen vaihtoehto :D[/QUOTE]

Anteeksi vain jos kerroin oman asiani tänne.
 
"Onnellinen"
[QUOTE="Pirkko";23402123]Anteeksi vain jos kerroin oman asiani tänne.[/QUOTE]

Tuli vähän sellanen fiilis, että sun oli pakko pistää "paremmaksi" asiassa... "Mun mies on viel huonompi, se ei anna ikinä rahaa" Mä en edes kehtais tollasta kertoa kellekkä, että sellasen miehen kanssa elän.
 
jassoos
No entäs jos syöt sitä kalaa? Saatko miten vakavia oireita? Jos joudut lääkäriin, niin eipä miehesi enää syytä ettet syö kun et tykkää. Juu huono neuvo, mutta oppisipahan mies jotain..
 
"Pirkko"
[QUOTE="Onnellinen";23402160]Tuli vähän sellanen fiilis, että sun oli pakko pistää "paremmaksi" asiassa... "Mun mies on viel huonompi, se ei anna ikinä rahaa" Mä en edes kehtais tollasta kertoa kellekkä, että sellasen miehen kanssa elän.[/QUOTE]

Eipä ollut tarkoitus tulla "rehvastelemaan" asiallani. Koin vain tilanteeni samaksi kuin ap:lla.
 
tsemiä
[QUOTE="DingDong";23401943]No pelkkää kalaako muut syö? Ota niitä lisukkeita (olettaen että on esim. salaattia)[/QUOTE]

Ja leipää lisäksi. En minäkään kalaa voi syödä. Tee vaikka lämpimiä voileipiä.
 
*
[QUOTE="vieras";23402033]Unohda karppaus päiväksi ja tee sitä muusia. Kai teillä kaapissa jotain säilykkeitä on, tonnikalaa tms.? Tai pastaa, riisiä? Ne menee vaikka pelkän ketsupin kanssa.[/QUOTE]

Muuten peesaan tätä, mutta tonnikala ei liene käypä vaihtoehto kala-allergikolle
 
"vieras"
Minä en myöskään syö uunilohta, koska en voi sietää rasvaisen kalan makua. Jos mies päättäisi tehdä uuni lohtaruuaksi, niin tyytyisin siihen ja söisin mitä voisin, mutta en ilkeäisi lähteä ulos syömään. Sinulla allergia tekee asiasta toisenlaisen. Mutta jos mies pitää lohesta ja valmistaa ruuan itse, niin ei siitä voi kauheasti valittaa. Sitten jos olisit niin herkkä, että saat jo pelkästä hajusta oireita, niin silloin miehen pitäisi välttää kalan valmistusta kotona.

Onko miehesi ärsyyntynyt karppaamisesta? Jos toisen ruokavalio on kovin rajoittunut, niin se voi olla melko ärsyttävää. Kuvittele asia niin päin, että sinä ostaisit ja laittaisit ruuat ja toinen vain valittaisi eikä huolisi tekemääsi ruokaa, vaan pyytäisi rahaa, että pääsee ulos syömään.
 
"pipo"
Ei hyvänen aika. Täällä ehdotellaan kala-allergiselle tonnikalaa ja kalapuikkoja.

Onneksi minä kala-allergisena olen saanut hyvän miehen. Syö kalaa vain töissä. Kotona ei sitä voida edes valmistaa, kun pelkkä hajukin saa hengitystiet turpoamaan.
 
nälkäinen
Minä nyt sitten söin sitä perunamuusia voilla ja valkosipulilla, oli ihan hyvää. Keskusteltiin myös miehen kanssa tästä asiasta ja hän pyysi anteeksi toimintaansa. En siihen kyllä saanut vastausta että MIKSI miehen piti olla niin ilkeä minua kohtaan (taas kerran) että osti lohta kotiin jota en tosiaankaan voi syödä. Toivon että näin ei käy jatkossa. Ollaan sovittu miehen kanssa että maksan laskut ja muut pakolliset, hän sitten antaa rahaa minulle tarpeen mukaan, siirtää rahaa tilille tai antaa käteisenä. Nyt ei suostunut antamaan rahaa, kun vissiin v*tutti mun allergia. Mies ei ole karppaustani vastaan, vaan ymmärtää asian hyvin. Tämä vähähiilihydraattinen ruokavalio käy minulle hyvin, enkä enää karppaajana kärsi kauheista vatsavaivoista joista kärsin ennen! Mies ei oikein vain ymmärrä allergioita, hänen mielestään ne on jotain teeskentelyä ja esitystä, siedätyksellä kuulemma paranee.. No ei parane, olen allerginen kalalle enkä sille muuta voi!
 
"vieras"
Ok. Hyvä, että saitte puhuttua asiasta. Ikävä, ettei mies ymmärrä allergioita. En osannut kuvitella, että asia on noin päin, että karppaus hyväksytään mutta allergioita ei.
 
[QUOTE="vieras";23402289]Minä en myöskään syö uunilohta, koska en voi sietää rasvaisen kalan makua. Jos mies päättäisi tehdä uuni lohtaruuaksi, niin tyytyisin siihen ja söisin mitä voisin, mutta en ilkeäisi lähteä ulos syömään. Sinulla allergia tekee asiasta toisenlaisen. Mutta jos mies pitää lohesta ja valmistaa ruuan itse, niin ei siitä voi kauheasti valittaa. Sitten jos olisit niin herkkä, että saat jo pelkästä hajusta oireita, niin silloin miehen pitäisi välttää kalan valmistusta kotona.

Onko miehesi ärsyyntynyt karppaamisesta? Jos toisen ruokavalio on kovin rajoittunut, niin se voi olla melko ärsyttävää. Kuvittele asia niin päin, että sinä ostaisit ja laittaisit ruuat ja toinen vain valittaisi eikä huolisi tekemääsi ruokaa, vaan pyytäisi rahaa, että pääsee ulos syömään.[/QUOTE]

Oletko sä tosissasi? :O

Toinen EI VOI syödä kalaa joten kyllä silloon ajatteleva puoliso ottaa tämän huomioon ostamalla kumppanille jotakin muuta tai antamalla rahaa, että toinen saa jotakin syödäkseen.

Mitä jos olisi kyse lapsesta? No olkoot sekin syömättä.
 
++
Alkuperäinen kirjoittaja nälkäinen;23402025:
Miksi minä olen tossukka? Mies kävi kaupassa, tuli sieltä lohen kanssa ja tiesi etten voi sitä syödä! Minulla ei ole rahaa, eikä mies anna minulle rahaa. Miksi minä olen tossukka?
Siksi, että olet tuollaisen ihmisen kanssa. Että annat kohdella itseäsi noin.
 
"pirkko"
Alkuperäinen kirjoittaja tsemiä;23402299:
Samaa mieltä. Ei voi noin kurjaa olla elo aikuisella, täysjärkisellä ihmisellä.
Juu`u. Ei meillä tämä tilanne ole tämmöistä aina ollut. Lapsen syntymän jälkeen mies on tämän asenteen ottanut, että kun saan kotihoidontukea, niin sillä pitää maksaa laskut ja elättää kaikki.
 

Yhteistyössä