mies on alkanut juoda

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Dina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Pitää nyt kysyä: mitä haittaa tuosta miehen oluen juonnista on? Siis muutakin että sinulla on paha mieli.

En ole ap, mutta kommentoin, että eikös se ole jo riittävä syy olla juomatta, että aiheuttaa muille pahan mielen. Yksi alkoholin liikakäytön merkki on juuri se, että muut alkavat huomautella ja muut kärsivät yhden henkilön juomistaipumuksista. Lisäksi: rahan meno, tisuttelija ei voi ottaa vastuuta lapsista, tissuttelu aiheuttaa mielialan kireyttä ja mielialan laskua, tisuttelu antaa lapsille väärän esimerkin alkoholijuomien käytöstä. Ja lisäksi: jokainen joka tuntee yhdenkin holistin tai suurkuluttajan, tajuaa että jokainen juoppo on aloittanut tissuttelulla eikä ole sallinut asiasta huomauteltavan.

Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
No tuli jo monessakin viestissä esiin että meillä on rahatilanne tosi huono ilman mitään juomisiakaan.
Maksaa eurosta kolmeen per ilta, eli ei kai se oikeasti noin tiukkaa ole.

Toinen syy: mun isä on vuosien saatossa alkoholisoitunut pahasti, ja se alkoi just tällasella joka iltaisilla "saunakaljoilla", ja mies tietää etten hyväksy moista lainkaan, enkä jää katteleen vierestä
Miehesi ei ole isäsi.
Kolmanneksi: Meillä on pieni lapsi kotona, ja silloin ei juoda kun lapsi on paikalla
Mitä haittaa lapselle on vaikkapa kahden oluen ottamisesta paitsi sinun käyttäytymisesi?

Neljänneksi: kukaan ei tarvitse mitään päihdyttäviä aineita joka ilta.
Kuten jo aikaisemmin kirjoitin kohtuullinen päivittäinen oluen juonti on päin vastoin terveeliistä.

No tuli jo monessakin viestissä esiin että meillä on rahatilanne tosi huono ilman mitään juomisiakaan.

Toinen syy: mun isä on vuosien saatossa alkoholisoitunut pahasti, ja se alkoi just tällasella joka iltaisilla "saunakaljoilla", ja mies tietää etten hyväksy moista lainkaan, enkä jää katteleen vierestä
Miehesi ei ole isäsi.
Kolmanneksi: Meillä on pieni lapsi kotona, ja silloin ei juoda kun lapsi on paikalla
Mitä haittaa lapselle on vaikkapa kahden oluen ottamisesta paitsi sinun käyttäytymisesi?

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin kohtuullinen päivittäinen oluen juonti on päin vastoin terveeliistä.

aivan sama onko vai ei. Se ei poista sitä tosiasiaa, että alkoholi vaikuttaa jo pieninäkin annoksina keskushermostoon, lamauttaa ja heikentää esim. tarkkaavaisuutta.

En mä voi lähteä täältä edes lenkille ja jättää lasta, vaikka nukkuukin, miehen kans kaksistaan jos toinen on vetänyt päkin kaljaa. Puhumattakaan siitä jos mun pitäis vaikka yllättäen lähteä sairaalaan, tai mut hälytetään töihin tai mitä nyt vaan.

Jos meillä ei oo varaa ostaa lapselle uusia kenkiä, niin se vittu on todellakin just niin tarkkaa, se 3e per ilta on liikaa silloin.

Kohtuullinen päivittäinen oluenjuonti on tosiaan terveellistä, mutta ei enää kirroosivaiheessa. Ranska on tästä meillä täysin vedenpitävänä todisteena. Kirroositilastot ja näin.
Muuten pari kaljaa ei ole yhtään mitään per pvä (JOS maksajuttua ei lasketa) mutta eikö nuo ap n miehen annokset ollut isommat.

Meillä on ollut ajoittain samaa.
Nyt on taas hieman vähentynyt, mutta eiköhän lomalla taas bisse maistu.
Tylsistyminen entiseen duuniin oli aiemmin selkeesti yksi syy. Ja mies on myöntänyt itsekin, ettei välillä vaan jaksa arkea.
Mutta toisaalta ajattelen niin, ettei muutamasta oluesta ole oikeesti varsinaista haittaa koska mies ei ole humalassa ja hoitaa ns. normaalit kuviot.
Myöskään arkena / työpäiviä vasten ei ota yleensä mitään.

Surullista on tietty se, kun asia stressaa sua :(

voi vittu noita äijien selityksiä et terveellistä ym paskaa. on se nyt kumma kun ei voi sitä stressiä purkaa vaikka rassaamalla autoja tai jtn muuta. mitähä ukot oikeasti tykkäis jos tilanne ois toisin päin ja kaikki vastuu siirtyis ukoille kun akka vetää lonkkaa ja juo.
ja neljäki pulloa päivittäin ON paljon rahaa viikossa.sillä kummasti kokonainen perhe söis muutaman kerran ihan turha muuta väittää.
ja jos tietää et juominen loukkaa toista ja herättää pahoja muistoja niin luulis suhteessa sen verran kunnioitusta löytyvän et vähentäs edes kerran viikkoon.
ja vitut muksujenkaan tarvi nähä joka päiväistä juomista ,lapselliset väittää niin

Surullista, että joidenkin täytyy puolustella juomista. Juominen on ongelma silloin, jos se näkyvästi haittaa läheisen/läheisten elämää ja jos sitä pitää alkaa selittelemään. Piste.

Miehesi ei ole isäsi.

jos ajatellaan et menis 2e per ilta kaljaan nii se on viikos 14e ja kuukaudes 56e et on se paljo rahaa jos rahasta on tiukkaa!!

Timppa taitaa puolustella vain omaa juomistaan. Onneksi moni muu tässä ketjussa on ymmärtänyt, että päivittäinen alkoholin nauttiminen on erittäin suuri riski alkoholisoitua. Sille tielle luisuu huomaamattaan ja alkaa valehdella ensin itselleen ja sitten muille....

Oletteko pystyneet keskustelemaan asiasta? Toisen tissuttelu ei ole mukavaa, tiedän sen.
Se herättää ristiriitoja, ja aiheuttaa riitoja. Miten miehesi itse suhtatutuu asiaan ja näkeekö tavassaan mitään haitallista ja miten kokee sen, jos sinä olet ilmaissut sen, ettet pidä tavasta.

Tätä palstaa lukiessa on tullut pakostakin mieleen, että näemmä aika monella naisella/äitillä on itsellään alkoholiongelma ja näin ollen päättelevät että silloin kaikilla muillakin on! Ihme homma, jos itse ei pysty kohtuudella päivittäin / viikottain alkoholia juomaan ratkeamatta 24/7 ryyppyputkeen, niin miksi oletetaan ettei sitten muutkaan tähän pysty!?

Alkuperäinen kirjoittaja Woensdag:
Tätä palstaa lukiessa on tullut pakostakin mieleen, että näemmä aika monella naisella/äitillä on itsellään alkoholiongelma ja näin ollen päättelevät että silloin kaikilla muillakin on! Ihme homma, jos itse ei pysty kohtuudella päivittäin / viikottain alkoholia juomaan ratkeamatta 24/7 ryyppyputkeen, niin miksi oletetaan ettei sitten muutkaan tähän pysty!?

mä en ymmärrä miksi kenenkään pitäisi pystyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehesi on riippuvainen, jos ei voi olla ilman.

So? Mä olen riippuvainen pepsistä, jotkut ruoasta tai manolo blankheista.

Minusta pari olutta illassa ei ole riskikäyttöä. Jos sen sijaan muuten on kusipäänä kun juo niin on ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

Minusta pari olutta illassa ei ole riskikäyttöä. Jos sen sijaan muuten on kusipäänä kun juo niin on ongelma.

pepsi tai manolot ei päihdytä.

Sou? Ei kaksi tai kolme oluttakaan sen enempää ja on sentäs terveellisempää ja ravitsevampaa!

Sou? Ei kaksi tai kolme oluttakaan sen enempää ja on sentäs terveellisempää ja ravitsevampaa!

mutta ei se aina jää kahteen tai kolmeen. Ja kolmenkaan jälkeen ei voi autonrattiin nousta, jos joku hätätilanne tulis. Toisen oikeus sitoo aina toista johonkin velvollisuuteen, jos äijäke haluaa joka ilta rentoutua oluen parissa niin silloin mun velvollisuus on olla itse vastuussa lapsesta koko ajan. Varmaan monenkin mielestä ok äkkiseltään ajateltuna, mutta kun kopsahtaa omalle kohdalle niin ei ookaan enää kivaa.

Usein tuo pikkuhiljaa vaan johtaa siihen,että se 2-3 olutta ei riitä..vaan pian se saman fiiliksen antava määrä on 8 kaljaa illassa jne.
Alkoholissa tuo toleranssi kasvaa tosi nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja päivi:

Usein tuo pikkuhiljaa vaan johtaa siihen,että se 2-3 olutta ei riitä..vaan pian se saman fiiliksen antava määrä on 8 kaljaa illassa jne.
Alkoholissa tuo toleranssi kasvaa tosi nopeasti.

Tyhmä toistaa itseäni mutta kuten tuossa aiemmin kirjoitin:
"Tätä palstaa lukiessa on tullut pakostakin mieleen, että näemmä aika monella naisella/äitillä on itsellään alkoholiongelma ja näin ollen päättelevät että silloin kaikilla muillakin on! Ihme homma, jos itse ei pysty kohtuudella päivittäin / viikottain alkoholia juomaan ratkeamatta 24/7 ryyppyputkeen, niin miksi oletetaan ettei sitten muutkaan tähän pysty!?"

Eli jos sinulla on ongelma niin kaikilla muilla ei ole! Itse join ennen kerran viikossa tai useemminkin ja nyt kerran kuussa tai kesällä ehkä useemmin kun talvella, mutta änkyräkänniä ei ole ollut tarkoitus ottaa kuten joskus nuorena.

mutta ei se aina jää kahteen tai kolmeen. Ja kolmenkaan jälkeen ei voi autonrattiin nousta, jos joku hätätilanne tulis. Toisen oikeus sitoo aina toista johonkin velvollisuuteen, jos äijäke haluaa joka ilta rentoutua oluen parissa niin silloin mun velvollisuus on olla itse vastuussa lapsesta koko ajan. Varmaan monenkin mielestä ok äkkiseltään ajateltuna, mutta kun kopsahtaa omalle kohdalle niin ei ookaan enää kivaa.

Ei sen tarvitse aina jäädäkkään, jos on sovittu ja aina pääsee taxilla, sekä tietysti jos on mukava sekä sosiaalinen tapaus, niin naapureihin on suhteet kunnossa ja voi oikeassa hätätapauksessa kysyä heiltä kyytiä! Tietenkin oikeassa hätätapauksessa käytetään ambulanssia ja sitähän ei itse tarvitse ajaa (näin olen kuullut), josset sitten ole hälytyksessä oleva ambulanssinkuljettaja, silloin on ymmärrettävää ja toivottavaa ettei ole olutta juonnut! ;)

Yhteistyössä