Mies muuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi surku

Vieras
Mitähän pitäisi ajatella siitä, että mieheni on muuttamassa autotalliin...
Parisuhteessamme ei näytä olevan mitään ongelmaa, aamupusut ja iltapusut ja heippa-pusut vaihdetaan, hymyillään ja katsotaan silmiin.
Silti vain mies kuskaa jopa asioita autotalliin, leposohva siellä on jo mutta öitä ei onneksi (vielä) siellä vietä. Hänellä ei edes ole meneillään siellä mitään autoremppaa minkä takia siellä pitäisi "asua".

No mitä se mies siellä tallissa tekee? Onko sinne raahattu jo telkkari? Vai meneekö kaljalle talliin? Oletko kysynyt mieheltäsi, että mitä hän siellä tekee ja miksi? Jos saat tuohon vastauksen, saatat sen jälkeen itse tietää, mitä ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja kysy!:
No mitä se mies siellä tallissa tekee? Onko sinne raahattu jo telkkari? Vai meneekö kaljalle talliin? Oletko kysynyt mieheltäsi, että mitä hän siellä tekee ja miksi? Jos saat tuohon vastauksen, saatat sen jälkeen itse tietää, mitä ajatella.

Kaljottelee kyllä, mutta ei päihdyksiin asti. Sanoo siivoavansa ja järjestelevänsä siellä. Joskus jotain hilavitkutinta pitää käydä ukkoille esittelemässä jne. Lämpöeristyksiä nyt syksyllä sinne laitteli kai siksi että tarkenee talvet siellä istuskella.

Olisikohan niín että miehesi vain kaipaa jotain todella omaa tilaa. Siis paikan jota voi laittaa ihan oman miehisen makunsa mukaan ja jossa on ainakin mahdollisuus toteuttaa miehisiä harrastuksiaan (auton korjaus yms.). Ei kai kotinne ole paikka jossa jokainen kukkavaasin paikka ja verhon väri on sinun valitsemasi ja miehesi on siellä vain "vieras"?. Ehkei sentään ihan noin kärjistetysti, mutta edes jossain määrin tämä on totta useimmissa kodeissa. Naiset laittavat kotiaan oman mielenä mukaan kun miestä ei kuulemma kiinnosta. Takana on kuitenkin usein se että miehen ehdotukset eivät naista edes kiinnosta koska silloin joutuis tekemään vaikeita kompromisseja. Ei miehen kaljapullokokoelma ja formulan pienoismalli tietysti niitä kaikkein trendikkäimpiä sisustuselementtejä tietystikään ole. Mutta jos kaikki menee vain naisen mielen mukaan, on jostain etsittävä omaa tilaa. Ja autotalli on aika luonteva paikka. Onko tuosta nyt sitten kovinkaan paljon haittaa jos miehesi laittaa autotallia "omaksi valtakunnkseen"?

......että mies haluaa omaa tilaa. Tutuissa on muutama samansuuntainen tapaus. Ja mitäs kummaa, aina, siis aina niihin liittyy jotenkin alkoholi, joko enemmän tai vähemmän. Rakennetaan siis oma ulkoruokintapaikka mukavuuksin. Siellä on sitten kiva lutrata juomilla, muka.
Tuolla rapakon takana vieraillessani olen huomannut samansuuntaista meininkiä. Mutta siellä ne miehet, ja naisetkin, jotka sitä "omaa rauhaa" haluavat, eivät lutraa viinoilla. Siellä rakennellaan autoja, askarrellaan ja nostellaan puntteja, tehdään sitä omaa juttua.
Olen käynyt keskusteluja eräiden "jätettyjen" naisten kanssa. Ovat sitä mieltä, että aika pahalta näyttää parisuhde siinä tapauksessa, vaikka niitä pusuja tuleekin.

Oma tila on ihan ok, mutta kun ei tämä itse talokaan ole "minun valtakuntaa". Muutin vuosi sitten miehen asuntoon enkä yhtäkään verhoa ole edes vaihtanut.
*Väläys* ehkä sittenkin pitäisi, koska muuttumattomana talo muistuttaa miehen entisestä vaimosta ja ehkä siksi mies ei viihdy talossa, vaikka emäntä onkin muuttunut...

Alkuperäinen kirjoittaja voi surku:
Mitähän pitäisi ajatella siitä, että mieheni on muuttamassa autotalliin...
Parisuhteessamme ei näytä olevan mitään ongelmaa, aamupusut ja iltapusut ja heippa-pusut vaihdetaan, hymyillään ja katsotaan silmiin.
Silti vain mies kuskaa jopa asioita autotalliin, leposohva siellä on jo mutta öitä ei onneksi (vielä) siellä vietä. Hänellä ei edes ole meneillään siellä mitään autoremppaa minkä takia siellä pitäisi "asua".

On tallissa ranskalainen kaunotar, jota hiplaa hellästi...Renault tai Citroen...

Täytyy myöntää, että olen useammin kuin kerran tuttavieni kotona käydessäni ihmetellyt, että viihtyykö perheen isä tosiaan kotonaan. Sisustus on niin puhdasta naisnäkökulmaa kuin olla ja voi. Ainut pikantti dekoratiivinen detalji, jonka mies onnistuu tekemään, on sukkamytty lattialla - ja siitäkin kitistään. Autotallissa lienee kotoisampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zii:
Täytyy myöntää, että olen useammin kuin kerran tuttavieni kotona käydessäni ihmetellyt, että viihtyykö perheen isä tosiaan kotonaan. Sisustus on niin puhdasta naisnäkökulmaa kuin olla ja voi. Ainut pikantti dekoratiivinen detalji, jonka mies onnistuu tekemään, on sukkamytty lattialla - ja siitäkin kitistään. Autotallissa lienee kotoisampaa.

Asiaa, mies haluaa myös omanlaisensa kodin, ja siihen sopii autotalli oikein hyvin siellä kun ei ole kukaan nalkuttamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi surku:
Oma tila on ihan ok, mutta kun ei tämä itse talokaan ole "minun valtakuntaa". Muutin vuosi sitten miehen asuntoon enkä yhtäkään verhoa ole edes vaihtanut.
*Väläys* ehkä sittenkin pitäisi, koska muuttumattomana talo muistuttaa miehen entisestä vaimosta ja ehkä siksi mies ei viihdy talossa, vaikka emäntä onkin muuttunut...

Ehkä ex-vaimo kyllästyi samaan asiaan kuin sinä. Eli mies oli aina autotallissa.

Lapsuuteni naapurissa oli mies, joka teki sivutoimena autoverstaamossa töitä.
Mies rakensi talon viereen uuden, ja entinen talo muutettiin korjaamoksi.

Miehet rakastavat auton alla makaamista. Sain lapsena aina olla avustamassa auton korjaamisessa. Isäni karjui eikä sanoista saatu selvää. Minä tarkkakorvaisena tyttönä tajusin mitä meisseliä tarvitaan ja etsin sen rojulaatikosta.

Mikä estää sinua laskeutumasta ylhäisestä yksinäisyydestä autokellariin. Osta sinne vaikka stepperi ja kuntopyörä. Katso telkkaria ja lue lehtiä.

Kun minulla vielä oli auto, rakastin autohuoltokeikkoja ja huoltoasemilla käyntiä.
Bensan ja öljyn hajussa on jotain tatsia.

sellaiseksi, että se miellyttää kumpaakin. Tai sisustakaa yhdessä.

En nyt pitäisi niin hirveänä asiana, vaikka miehellä olisikin oma leikkinurkkaus. Parilla ystävättärelläni on miehellä myös oma tila kellarissa. Siellä voi kavereiden kanssa JOSKUS pelata bilistä, katsoa telkkaria, juoda kaljaa, piereskellä yms. ilman, että naiset rutkuttaa imuroinnista, lasin jäljistä pöydällä.

Kalusteet on yleensä ne entisen olohuoneen sohvat, mukavat istua, mutta nuhjuiset ja miehen takamukseen istuvat.

Ei hän sinua ole hylkäämässä, haluaa vaan vähän äijämeininkiä ja tilaa joskus.

Minä tykkään kovasti miehestä, joka laittaa kotipiiriinsä sen oman verstaan, oman harrastelupaikan vaikkapa musiikin kuunteluun. Meillä siellä rassataan autoa ja tehdään kaikenmoista kapinetta. Pääasia, että miehellä on ikioma miehinen paikka. Ei sinne eukoltakaan ole pääsy kielletty, mutta mieluusti annan hänelle oman rauhan värkätä, silloin hän on onnellisimmillaan.

Ei pidä olla mustis omasta ajasta! Tuo ukkokultasi vajan sisustus on hyvä merkki. Hänhän ei pyri kodin ulkopuolelle, vaan laittaa harrastetilaa sinne. Tallissa ei tarvitse varoa ja siivoilla, siellä saa olla juuri ne vanhat ja mukavaksi kuluneet mööpelit ennen kaatopaikkaa.

Laita toki kotia oman makusi mukaiseksi, kunhan et muuta kaikkea kerralla. Somista pikkuhiljaa. Kertarysäys voisi olla liikaa. Sinne talliin voit tarjotella sellaisia tavaroita, joista et itse niin pidä ja vaihtaa tilalle muuta. Sitten teillä on kummallakin hyvä olo.

Samaa mieltä monen muun kanssa. Mies haluaa oman reviirin jossa touhuta kaikkea ilman siivouspakkoa tai sitä, että paikat ovat tip-top. Anna hänen pitää tilansa. Varsinkin näin joulun alla tuntuu montaa miestä ahdistavan tämä joluhössötys, kun kaikki paikat pitää puunata ja pakastimet täyttää laatikoilla ja leipomuksilla.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli:
Samaa mieltä monen muun kanssa. Mies haluaa oman reviirin jossa touhuta kaikkea ilman siivouspakkoa tai sitä, että paikat ovat tip-top. Anna hänen pitää tilansa. Varsinkin näin joulun alla tuntuu montaa miestä ahdistavan tämä joluhössötys, kun kaikki paikat pitää puunata ja pakastimet täyttää laatikoilla ja leipomuksilla.

Tykkään eniten telkkarin joulumainoksista Siwan Joulu ilman hössötystä.
Kuka esittää torttuja paistavaa miestä? Ihana tyyppi ja rasvamontussa oleva pullukka mies on myös ihana. Noilla miehillä on nastaa työpaikalla.

Yhteistyössä