V
v
Vieras
No ei kyllä pestä :O Se pinta menee ihan piloille!
Onko sulla semmoisia harmaita teflonpannuja? Niil ei tee mitään.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko sulla semmoisia harmaita teflonpannuja? Niil ei tee mitään.
Halvalla sai mitä![]()
Makso 30e pienin ja isoin 60e ettei ne nyt mitään halpoja ollut. Onneks saatiin rahat takas.
En minäkään. Miksi maksaa 50 jostain paskapannusta kun satasella saa jo ihan hyvän.En ymmärrä miksi paistinpannusta pitäis maksaa 50:O.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23100303:En minäkään. Miksi maksaa 50 jostain paskapannusta kun satasella saa jo ihan hyvän.
Olen, mulla on Jamie Oliverin haudutuspannu ja iso paistinpannu. Satasen hujakoilla per kpl. Yksikään pannu ei koskaan ole kestänyt samaa kuin nämä. Mahtavaksi kehuttu Matador taisi kestää kuukauden.Ootko tosissas?
No jos minä paistaisin esimerkiksi eilisen makaroonilaatikon (voin kanssa tietty) valurauta pannulla niin ne makaroonit saa hinkata puoli päivää irti siitä kun ruskistaa kunnolla.
Höpö höpö. Hyvin hoidettuun valurautapannuun ei tartu kiinni myöskään kunnolla ruskistaessa ja se vähä mikä joskus tarttuu, irtoaa kuumalla vedellä. Jos oikein pahasti ottaa kiinni, niin keittämällä lähtee. Sen jälkeen tietenkin kuivataan pannu, rasvataan huolellisesti ja lämmitellään rasva pannuun. rasvapoltto uunissa kannattaa tehdä välillä, sillä sen jälkeen tarttumattomuus on oikein paistettaessa lähes hyvän teflonin luokkaa.
Meillä on valurautainen pannu ollut monta vuotta lähes päivittäisessä käytössä ja aina on sujunut. Paistan siinä letut ja munakkaat yms, teen miehelle ja lapselle ruskeankastikkeen ja ihan mitä paistinpannulla yleensä tehdään. Valurautapannun käyttö on ihan tekniikkalaji.Ei se silti kaikille sovi. Itsellänikin meni tovi sopeutuesa, mutta sinuiksi päästyäni en enää vaihtaisi takaisin tefloniin.
Kepsis > Kuuma vesi poistaa rasvaa ihan riittävän tehokkaasti, varsinkin jos ihan kiehauttaa vettä pannulla.
Kiinni jumittamisen saa vältettyä sillä, että laitata paistettavan riittävän lämpimänä (ja lihat pinta kuivaksi paineltuina) riittävän kuumalle pannulle. Itse laitan vähän rasvaa kuumalle pannulle ja odotan hetken, että rasvakin on lämmin. Voista häviää vaahto ja se ruskistuu hieman, kun pannu on valmis paistamiselle. Marinoitu liha kannattaa huuhdella (marinadi palaa kiinni, mutta pois huuhdeltuna maku on kyllä jo lihassa) ja painella kosteus pois. liha tulee ottaa huoneenlämpöön vähintään puolta tuntia ennen valmistumista, jotta se ehtii lämmitä riittävästi. Pannulle laitettua sitten vähän liikautetaan alussa, niin ei ota kiinni. Pitemmän paistamisen aikana lämpöä sitten säädetään ja nestettä lisätään niin, ettei ruoka pääse kuivahtamaan. Tietenkin sekoitellaan myös välillä. Kannen alla on hyvä haudutella pienellä lämmöllä, jos sellainen on tarpeen.
Itse en yleensä putsaa pannua heti käytön jälkeen vaan se ehtii ensin jäähtyä. Sitten lasken siihen kuumaa vettä ja annan liota tovin. Sitten huuhtelen ja vähän pyöräytän harjalla. Lopuksi kuivaan ja öljyän, yleensä myös lämmittelen hetken liedellä. Jäähtymisen jälkeen voi vielä hieman pyyhkäistä, jos näyttää jääneen ylimääräistä rasvaa. Pannu on sitten käyttövalmis, mutta saatan hieroa hieman lisää öljyä pintaan ennen seuraavaa käyttöä. Harvemmin pelkällä talouspaperilla saa pannua puhtaaksi, mutta kovin paljon vaikeampaa se ei ole.![]()
Kerrankin Kepsukkakin on oikeassa.
Valurautapannu ei kelpaa juuri mihkään muuhun kuin paistamiseen. Jos siinä alkais kastiketta väsäämään niin pilalla se olisi.
Kummasti minä olen onnistunut tekemään myös ruskeankastikkeen, kermakastikkeen ja ihan mitä vain. Kunnossa on pannu eikä ole tarvinnut rystyset valkoisina jynssätä.
![]()
Jos sulla ei paksu kermakastike tartu pannuun niin miksi sinun tarvitsee edes öljytä pannua ennen paistamista?
Onko teillä ukko koskaan kattonut, että tosta vaan ei yksinkertaisesti voi tulla mitään![]()