Mies luokkakokoukseen, antaisitteko olla yötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikös Datan ongelma ollut, että hän oli liiankin looginen ja järkevä, eikä tarpeeksi inhimillinen?

Ymmärrän kyllä hyvin tuon auktoriteettivastaisuuden. "Minuahan ei määräillä"-periaate toimii, vaikka tajuaisikin, että toinen on oikeassa.

• Tykkää
Reactions: Data
Joskus aikoinaan itse vietin kyllä yön toisen paikkakunnan metsästysmajalla missä oli luokkakokous. En nyt oikein käsitä sitä että miksi muka se ei olisi ok.

Se on loppujen lopuksi ihan sama onko henkilö pettänyt tai onko epäilyttävä tai onko luuloja vain kumppanin puolelta, pettäminen tapahtuu jos on tapahtuakseen, sitä on turha pähkäillä ja maalailla piruja seinille.

Aika paha luottamuspula suhteessa jos saman katon alla yöpyminen porukalla on jotenkin kauhean iso kynnys. Tosin voihan siinä olla kysymys ihan läheisriippuvaisuudestakin, kumppanin omasta taipuvuudesta pettämiseen moisessa tilanteessa, joten ei uskalla toisenkaan antaa sitten olla moisessa tilanteessa missä on mahdollisuus olemassa teoriassa.

kompattava kepsistä.

Mitähän hittoa sä tossa nyt yritit sanoa? Luin kahteen kertaan yrittäen ymmärtää sun pointtia mutta nyt sattuu päähän.

Sulla ei kyllä ole ihan kaikki muumit laaksossa, ei millään pahalla. Tai sanotaanko ystävällisemmin että olet ns. erikoinen tapaus.

Oli tuossa ihan asiaa, vaikkei siinä nyt ehkä ollutkaan sellaista johdanto, keskeinen viesti ja esimerkki -rakennetta.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en kestä;27921822:
HAHAHA :laugh: pitääkö aikuisen miehen todella anoa lupaa vaimolta yöpyä kaverin mökillä? ootko sä miehes äiti?

tota mäkin pohdin :) oikeesti? mun mies oli perinteisessä opiskeluaikaisessa tapaamisessa vr. luokkakkous ja joo, olivat yötä ja jopa jossain isossa paatissa.. eikä tullut mieleenkään et en olisi pästänyt.

Jos Datan harrastuksiin kuuluisi kännäily metsämökeillä tai ulkomaan reissut poikaporukoissa, ei minulla olisi mitään mielenkiintoa suhteeseen hänen kanssaan. Olen itse absolutisti, joka välttelee ihmisiä, mutta tykkää käydä paikoissa yksikseen. En oleta Datalta samaa, mutta mitään ryyppäjäisreissuja en kattelis. LANit, Comic-con, assembly yms. olisivat ok ilman ongelmaa.

Terapian tuomasta avusta en tiedä, jos ongelma on neurologinen?

Näin juuri. Ei pidä aloittaa suhdetta, jos harrastukset ei kohtaa.

Mitähän hittoa sä tossa nyt yritit sanoa? Luin kahteen kertaan yrittäen ymmärtää sun pointtia mutta nyt sattuu päähän.

Sulla ei kyllä ole ihan kaikki muumit laaksossa, ei millään pahalla. Tai sanotaanko ystävällisemmin että olet ns. erikoinen tapaus.

Ei kai tuo niin vaikeasti ole muotoiltu? Ehkä omissa kommunikaatiotaidoissanikin olisi reilusti parantamisen varaa :p

Siis oletteko te aikuisia? Luvan kysyminen? Ei ei ei ei, minun lupaani ei moiseen tarvita ja jos heti on mielessä pettäminen, niin herranen aika sentään millä tolalla luotto toiseen on!!!

[QUOTE="Mielipide";27930534]En antais mennä.[/QUOTE]

Kerrotko tarkemmin miten tuossa oikein tapahtuisi? Heittäisitkö miehen purjuksista repien huoneeseensa nikkaroimaan askareet loppuun or what?

Astrolabelle sellainen huomautus, kun sanoit ettet estä miestä menemästä vaan mies ei mene kun tietää sun mielipteen tuollaisiin menoihin jossa olisi naisia niin se on ihan just sitä "et päästä"-touhua. Turha sitä kruunua on kiillottaa suopeudella jos kerran normaalit menot aiheuttaa pienessä sielussa ahdistusta.

[QUOTE="Vieras";27930836]Astrolabelle sellainen huomautus, kun sanoit ettet estä miestä menemästä vaan mies ei mene kun tietää sun mielipteen tuollaisiin menoihin jossa olisi naisia niin se on ihan just sitä "et päästä"-touhua. Turha sitä kruunua on kiillottaa suopeudella jos kerran normaalit menot aiheuttaa pienessä sielussa ahdistusta.[/QUOTE]

Data itse toi keskusteluun sen, että voisi mennä, mutta sitten huomioidakseen kumppaniaan ei mene. Data on käsittääkseni tyytyväisempi tällaiseen puolisoon, joka välttelee mm.baari-iltoja ja jääkin sitten mieluusti kotiin itsekin. Kotona kuitenkin viisi lastakin ja kuudes tulossa, joten jo tällaiset perhemuotovalinnat rajoittavat aikuisten mahiksia mennä.

Jos Data olisi halunnut raisun bilehileen ja vapauden riekkua mahdollisimman usein itsekin niin miksi hemmetissä nai absolutisti-autistin? En salaillut itsestäni mitään ja mielipiteeni vuosien myötä varmaan käyneet selviksi. Tai jos vapautta rajoitan liikaa, niin liitostahan pääsee pois. On väärin esittää asia mustavalkoisesti, että minä olen komenteleva pirttihirmu, jos miehellä ei edes oikeasti ole haluja mennä. Voihan se olla kruununkiillotusta Datalta, että huomioi vaimoa kun ei mene,vaikka tuota tod.näk.ei sais lähtemään kuitenkaan, vaikka miten houkuttelis.

Vai että mustavalkoisesti. Mites sitten tämä jaottelu, kotona hinkkaaminen - reikkua mahdollisimman paljon? Kuka sen sanoi?

Näitä on kyllä nähty monesti, ettei meidän "Keijo" edes halua mihinkään mennä jne. Tuskin haluaakaan jos kotona on järkyttävä nalkutus ja murhenäytelmä, siis sellainen elämää suurempi vaikka kyseessä olisi viaton mökkiviikonloppu Himoksella "poikaporukassa". ;)

Data itse toi keskusteluun sen, että voisi mennä, mutta sitten huomioidakseen kumppaniaan ei mene. Data on käsittääkseni tyytyväisempi tällaiseen puolisoon, joka välttelee mm.baari-iltoja ja jääkin sitten mieluusti kotiin itsekin. Kotona kuitenkin viisi lastakin ja kuudes tulossa, joten jo tällaiset perhemuotovalinnat rajoittavat aikuisten mahiksia mennä.

Jos Data olisi halunnut raisun bilehileen ja vapauden riekkua mahdollisimman usein itsekin niin miksi hemmetissä nai absolutisti-autistin? En salaillut itsestäni mitään ja mielipiteeni vuosien myötä varmaan käyneet selviksi. Tai jos vapautta rajoitan liikaa, niin liitostahan pääsee pois. On väärin esittää asia mustavalkoisesti, että minä olen komenteleva pirttihirmu, jos miehellä ei edes oikeasti ole haluja mennä. Voihan se olla kruununkiillotusta Datalta, että huomioi vaimoa kun ei mene,vaikka tuota tod.näk.ei sais lähtemään kuitenkaan, vaikka miten houkuttelis.

vaikea ajatus näin yhtäkkiä. pitäisi miettiä. en pidä itseäni mustasukkaisena tyyppinä. iloitsen miehen pikkujouluista kun saa vähän ottaa alkoholia ja olla kivassa seurassa, jossa on myös paljon naisia, mutta onhan se kiva olla joskus vapaalla ja muualla kuin kotona tai töissä tai harrastuksissa.

mutta tuo luokkakokous mökillä saunoen kuulostaa kyllä aika hurjalta. en varmaan voisi kieltääkään mutta en ehkä kyllä iloitsisikaan tällä kertaa.

Aika moni haluaisi tuollaisen suhteen, muttei saa(nut). Siitä tämänkin keskustelun sivumäärä johtuu. Onnea teille. Täällä samoin.

[QUOTE="Vieras";27931810]Vai että mustavalkoisesti. Mites sitten tämä jaottelu, kotona hinkkaaminen - reikkua mahdollisimman paljon? Kuka sen sanoi?

Näitä on kyllä nähty monesti, ettei meidän "Keijo" edes halua mihinkään mennä jne. Tuskin haluaakaan jos kotona on järkyttävä nalkutus ja murhenäytelmä, siis sellainen elämää suurempi vaikka kyseessä olisi viaton mökkiviikonloppu Himoksella "poikaporukassa". ;)[/QUOTE]

Entäs, jos ei oikeasti halua? Voitko kuvitella.

Et voi. Olet rajoittunut.

Yhteistyössä