Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttävää;26795579:Siis miten voi kukaan olla noin huonossa jamassa kuin ap. Kuvittelee tosissaan, että miehensä käytös on hänen vika.
AP, vika ei ole sinussa!!!! Miehesi on täysin ääliö kusipää ja kerta et välitä itsestäsi niin kai välität edes lapsistasi? Uskoisin niin. Ainoa oikea teko on erota miehestä välittömästi ja alkaa korjata tuhoja terapiassa lasten kanssa. Lapset tarvitsevat paljon apua ymmärtääkseen millainen oikea parisuhde ja miten ihmisiä voi kohdalla ja miten ei.
Sun mies on ihan hirviö. Varmaan tuut puolestelemaan miestäsi, mutta takaan, että kukaan mun tuntema ihminen ei olisi miehesi kaltaisen ihmisen kanssa sekuntiakaan. LÄHDE POIS!
Tää näyttää kai pahalta, mutta mun mies on normaalitilanteessa oikeesti hyvä mies. Nää riidat on vaan pelottavia. Ne syntyy niin pienestä ja sitten sitä venettä ei mikään käännä. Kun mies on vihainen, ei sitä mikään muuta. Tilannetta pahentaa huomattavasti se että sanon etten tarkoittanut pahaa tai pyydän anteeksi. Selittelyt kuulemma vain pahentavat asiaa. Sitten se menee siihen että lopulta myönnän tarkoittaneeni pahaa ja pahoittelen sitä jne., josta mies hermostuu vain lisää.
Lapset rakastavat isäänsä.
ap
Tottakai hän sanoo, niin kuin tuhat muutakin asiaa, joilla lyttää olematonta itsetuntoasi ja saa itselleen orjan, jonka voi sitten heittää syrjään kun saa nalkitettua jonkun yhtä onnettoman, mutta nuoremman ja sievemmän pimun samaan kierteeseen.
En uskoisi mitään mitä tuo mies sanoo. Hanki nyt oikeasti jotain apua. Kriisipuhelin, turvakoti, mitä lie. Kaikille muille on itsestäänselvää, että miehesi alistaa sinua.
No miksi et vain pysy sanojesi takana? Lopeta jo hyvä ihminen tuo sanojen peruminen ja anteeksi pyytely - silläkin voi jo olla paljon vaikutusta!!!
Mutta joka tapauksessa ihan sairaalle kuulostaa!! : /
Jos minä en myönnä tehneeni väärin, riita ei lopu koskaan. Kokeiltu on. Myöntäminenkin pitää tehdä oikeaan aikaa ja oikealla tavalla, muuten sillä ei ole merkitystä. Tyypillinen tilanne: mies sanoo että "ei sinusta ole edes myöntämään että olet väärässä", johon minä vastaan myöntämällä. Lopuksi mies totetaa " no nyt sitten myönnät kun olen faktat sinulle esittänyt etkä voi enää puolustautua". Eli virheen myöntämisestäkin tuli virhe.
ap
AP, jokainen vastauksesi alkaa joko 'Mieheni sanoo..' tai 'Normaalitilanteessa mieheni..'. Jos hetken aikaa leikkisit mukana ja edes yrittäisit ymmärtää mitä ihmiset sinulle kirjoittavat.
Älä aloita enää vastineita 'Mieheni sanoo..', koska me kaikki vastaajat tiedämme jo, että hän on manipuloinut sinut uskomaan, että vika on sinussa, miehesi sanomisilla ei ole mitään arvoa enää tuossa tilanteessa. Aloita sen sijaan mielummin 'Minusta tuntuu..' se lähestyminen on jo paljon hedelmällisempää. Tuota solmua voi edes yrittää alkaa avata vasta kun lopetat kaikkien neuvojen torpedoimisen aloittamalla jokaisen argumenttisi valheella tai alistuksella, joita miehesi on 15 vuoden aikana sinulle syöttänyt.
Mitä taas tulee aloitukseen 'Normaalitilanteessa...' Tottakai miehesi on joskus mukava, joskus hyvä puoliso, mutta milloin viimeksi pystyit sanomaan jotain ilman, että jouduit miettimään loukkaantuuko miehesi siitä ja aloittaako se riidan? Miten usein te riitelette tai miehesi hermostuu noista pikku asioista? Kerran vuodessa, kerran puolessa vuodessa, kerran kuukaudessa, kerran viikossa, vielä useammin? Jos vastaus on mitään useammin kuin kerran kuukaudessa ei teillä ole sellaista tilannetta kuin normaalitilanteessa, sinä olet jatkuvasta varuillasi ja miehesi pyyhkii jalkojaan sinuun jatkuvasti. Joten ole kiltti äläkä myöskään puolustele miehesi käytöstä argumentilla 'normaalitilanteessa hän on hyvä mies', kun ainakaan kirjoitustesi valossa hän ei sitä todellakaan ole.
En missään mimessä uskalla hakea ulkopuolista apua. Jos mieheni tietäisi siitä, hän voisi käyttää sitä minua vastaan...että en ole kykenevä huolehtimaan lapsista. Lapset ovat tärkeintä.
ap
Voi herraisä sentään, tyydytkö tuollaiseen oikeasti??
"myöntäminen pitää tehdä oikeaan aikaan ja oikealla tavalla" - ei kovin terveelle parisuhteelle kuulosta!! Minä en ikinä tuollaiseen alentuisi, molemmilla oin oikeus mielipiteeseen parisuhteessa ja niistä pitää pystyä keskustelemaan!
Mitä tapahtuu, jos miehesi onkin jollain kertaa väärässä, myöntääkö hän virheensä? Kai sinullakin on silloin oikeus pillastua? Paitsi, että miehesi kuulostaa sellaiselle henkilölle, joka EI OLE KOSKAAN VÄÄRÄSSÄ!!!
Riitoja on vaihtelevasti. Nyt on ollut kaksi ja lisäksi tämä viimeisin kahden viikon loman aikana. Minkään riidan yhteydessä en ole miestäni haukkunut, mutta muuten kyllä väittänyt vastaan. Viimeistään tunnin sisällä olen pyytänyt anteeksi (oikeastaan kahdella kertaa siihen meni hyvin lyhyt aika). Minut valtaa epätoivo kun näen miehen raivostuvan. Tällöin kun pahoittelu, myöntäminen ei enää auta, menee tilanne usein anelemiseksi.
Mies ei kuulemma riitelisi ilman minua...
Kyse on ehkä enemmän siitä etten ole tarpeeksi varuillani, vaan sanon asioita varomattomasti, jolloin mieheni suuttuu.
ap
Suutuspäissään tehdyistä virheistä hän ei ota vastuuta, koska olen ne käyttäytymiselläni saanut aikaan.
ap
Mies toivoo ettei asioista puhuta. Enkä oikeasti muista milloin mies olisi myöntänyt tehneensä virheen normaalitilanteessa. Suutuspäissään tehdyistä virheistä hän ei ota vastuuta, koska olen ne käyttäytymiselläni saanut aikaan.
ap
Et voi olla tosissasi? Mitä jos soittaisit vaikka tänne
Suomen Mielenterveysseura - Kriisipuhelin
Poistat puhelun tiedot vaikka soitettuasi. Tietenkään miehesi ei hyväksy että puhut asioistanne kenellekään, varmaan suuttuisi tosi paljon jos tietäisi että kirjoitit tännekään. Kerrot vaan tilanteen ja purat pahan olosi, se helpottaisi sinua.
Saatko olla tekemisissä kenen ystäväsi kanssa haluat, vai valitseeko miehesi ystäväsi, esim. että he ovat enemmän hänen ystäviään/sukulaisiaan? Puhuuko miehesi koskaan että sinun ystäväsi/sukulaisesi haluavat sinulle pahaa, ja ettei sinun kannattaisi olla heidän kanssaan ollenkaan tekemisissä? Ja sanoo tekevänsä niin koska rakastaa sinua?
Sanooko miehesi koskaan miten haluaa / ei halua sinun pukeutuvan, mitä haluaa/ei halua sinun katsovan telkkarista tai lukevan, tai syövän? Ja kaikki siksi että sanoo rakastavansa sinua ja haluavan että sinun on hyvä olla? Haluaisin että vastaisit noihin.