Mies komensi lasta liian uhkaavasti..mitä teen??

  • Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti
apua kaipaava
Mies komensi meidän pojan "jäähypenkille"..kuulin olohuoneeseen oven tömäyksen ja sen jälkeen avainketjun kilinää ja mulle tuli tunne että nyt on mentävä katsomaan. Poika istui lattialla ja mies siinä edessä avianketjua kädestä roikottaen. Lähti pois siitä samantien ja kysyin että mitä teki niillä avaimilla niin alkoi huutamaan mulle että mitä se sulle kuuluu ,,älä toistele tuota kysymystä kun idiootti. Poika oli ihan hämillään , mentiin pojan kanssa viemään hetken päästä roskia yhdessä ja poika kertoi mulle että isä oli napannut avainketjun käteen kun laittoi hänet istumaan ja oli seisonut se ketju kädessä hänen edessään ja häntä kuulemma pelotti että lyö sillä ketjulla. Peitti kuulemma käsillä silmänsä ;(...siis mä en kestä,mies ei ole aiemmin tälläistä tehnyt, huutanut lapsille ihan liian kovaa, menettää hermot tosi herkästi,haukkuu lapsia mutta että tähän on tultu. =/ en tiedä mitä teen, annoin miehen kuulla kunniansa ja ilmoitin että tuo oli viimeinen kerta. Kehotin poistumaan kotoa ja niin se teki ,en tiedä mihin lähti...en vaan tiedä miten eteenpäin..en tiedä voinko olla enää hänen kanssaan saman katon alla, pelkään että joku päivä voisi tapahtua uudelleen..puhuin tuon jälkeen tosi törkeitä miehelle, sanat vaan tulivat,kaikki patoutumat=/ lapset on ihan peloissaan mitä nyt...???? kumpa tietäisin..
 
olisiko kuitenkin
Voipi olla etttä lapsi huomasi sinun ilmeesi ja säikähdyksesi ja katkerana isälleen kertoi sinulle sitä mitä sinä halusit kuulla eli ketoi sinulle muunneltua totuutta. lapset se homman osaa ja vanhempien välille riitaa jos haluaa.
 
Jotain pitää tehdä ennen kuin on myöhäistä ja ketju ensi kerralla heilahtaa. Lapsi ymmärtää takuulla ilman uhkailua ja haukkumisiakin, joten pyydä mistä juttelemaan jollekin ongelmastaan? Myös mannerheimin lastensuojeluliitosta voi kysyä ammattilaisen neuvoa tilanteeseen.
 
tt
Lapset varmaan säikähti enemmän sun purkausta. Ovat varmaan tottuneet jo isänsä erilaiseen temperamenttiin, mutta sun räjähdys varmaan sai enemmän pelkoa aikaan kuin isänsä käytös koskaan.
 
ap
no mun mielestä lapsen ei tarvitse pelätä omia vanhempiaan ja uskoa heitä pelon vuoksi ! pelolla ja uhittelulla ei lasta kasvateta ,ei ainakaan mun lapsia! Se vaan kun menin itse katsomaan tilannetta niin herätti epäilyn se että miksi mies oli napannut avainketjun käteensä lipaston päältä kun ei ollut menossa mihinkään ?
 
En olis tollasen ihmisen kanssa, kyllä lapsen hyvinvointi menee kaiken edelle. Oisin ite lähteny lapsen kanssa pois. Aatteleppa sitä kun miehes jää lasten kanssa keskenään ja sillä palaa pinna, ties mitä tollanen ihminen tekee. Toi ois ollu mulla se viimenen pisara, en antais ikimaailmassa anteeks tota. Enkä hyväksy sitä aikuiselta ihmiseltä että käyttäytyy lasta kohtaan ilkeesti eli haukkumalla, arvostelemalla yms, enkä sitä että lasta uhkaillaan väkivallalla. En yhtään ihmettele että pelkää, oishan tollanen tilanne kenen tahansa mielestä pelottava ja uhkaava. Pistä hyvä ihminen lasten hyvinvointi etusijalle ja ukko pihalle, ei lapsen kuulu elää pelossa, sille tulee traumoja joko ennemmin tai myöhemmin tollasesta.
 
x
Tossa kiinnitti huomiota sellainen juttu, että jos lapsi viedään jäähypenkille niin sehän vaan viedään ja jätetään sinne. Ei jäädä seisomaan mihinkään lapsen lähettyvillekään.
Teidän perheessä on kyllä muutakin vialla, kuten itse tiedätkin.
Jatkuva huutaminen lapsille. Jäähypenkkiä ei saa käyttää, jos on tollaista ongelmaa.
Asiat pitäisi olla hanskassa että sitä käytettäisiin.
 
lisko
Oliko mitään muuta syytä miksi olis voinut olla avainketju kädessä, kuin sillä uhkailu? Jos oikein ei ole, niin uskoisin poikaa, vaikka lapset kyllä tietysti välillä muuntelevat totuuttakin. No, joka tapauksessa, on aika stressaavaa elää, jos pitää pelätä, että mies käy lapsiin käsiksi. Ja jollain ketjulla lyöminen on aika eri juttu kuin että olisi kiukuspäissään vaikka tukistanut. Nyt sit asiasta keskustelemaan, kun olette molemmat rauhoittuneet. Muista että syyttelyasenteella et pääse kuitenkaan kovin pitkälle. Kannattaa yrittää kuunnella, mitä miehen mielessä asian tiimoilta liikkuu.
 
ap
Joksu ..kiitos asiallisesta vastuksesta...tuota tässä pähkäilen itsekin, en tosiaan tiedä mitä tapahtuu kun olen pois. viime viikolla oli poika saanut kuulemma kunnon huudot,oli kuulemma käyttäytynyt huonosti?

ev...poika joutui jäähylle siitä kun oli aikamoinen iltariehuminen päällä ja ei totellut miestä kun oli pyytänyt iltapesulle...eli siis ihan "normaalia" iltamenoa ainakin meillä, välillä ei malta millään leikkejä lopettaa ja meno vaan yltyy niin mies ei jaksanut enää kuunnella ja komensi jäähylle.
 
***
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joksu ..kiitos asiallisesta vastuksesta...tuota tässä pähkäilen itsekin, en tosiaan tiedä mitä tapahtuu kun olen pois. viime viikolla oli poika saanut kuulemma kunnon huudot,oli kuulemma käyttäytynyt huonosti?

ev...poika joutui jäähylle siitä kun oli aikamoinen iltariehuminen päällä ja ei totellut miestä kun oli pyytänyt iltapesulle...eli siis ihan "normaalia" iltamenoa ainakin meillä, välillä ei malta millään leikkejä lopettaa ja meno vaan yltyy niin mies ei jaksanut enää kuunnella ja komensi jäähylle.
Sallitko sinä tämän "normaalin" riehumisen sitten?
Olisiko aika istua miehen kanssa alas ja sopia YHTEISISTÄ pelisäännöistä ennen kuin edessä on tosi ongelmia. Kyllä ne lapset osaa.. kun ei isi anna niin mennään äidiltä kysymään ja kun äiti antaa sen mitä haluaa, vanhemmat riitelee jne. Ja just miehet saattaa tosissaan turhautua hirveesti siit kun vaimo ei välitä säännöistä ja yhteisestä perheen järjestyksestä.. onko kyseessä sun pienin lapsi, jota haluut viel hemmotella ja pitää vauvana.. ?

Enemmän avainketjua mua huolestuttaa se, jos miehesi kerta viel haukkuukin lapsia :( se jättää takuulla pidemmät arvet
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Tossa kiinnitti huomiota sellainen juttu, että jos lapsi viedään jäähypenkille niin sehän vaan viedään ja jätetään sinne. Ei jäädä seisomaan mihinkään lapsen lähettyvillekään.
Teidän perheessä on kyllä muutakin vialla, kuten itse tiedätkin.
Jatkuva huutaminen lapsille. Jäähypenkkiä ei saa käyttää, jos on tollaista ongelmaa.
Asiat pitäisi olla hanskassa että sitä käytettäisiin.

Tuo on totta, ei sinne olisi saanutkaan jäädä seisomaan "uhkaavana" eteen..ja miehelle oon niin useasti sanonut tuosta "ylihuutamisesta" eikä näytä menevän perille..mutta tuo huomio ettö meidän perheessä on muutakin vikaa??? mitä sillä tarkoitit??
 
ap
en tietenkään salli riehumista ,siksi jäähypenkki olisi ollut ihan oiva keino rauhoittaa tilanne mutta se meni miehellä ihan överikis. Kyseessä ei ollut mun "lemmikkilapsa" mulla ei ole sellaista vaan neljä lasta ja kaikki samalla viivalla =) poika on 8 v
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
^ tuossa tulikin jäähyn syy..riehaantuneet iltaleikit ja ei suostunut pesuille menemään vaikka oli useasti jo pyydetty
No ei toi ole arestiin syy, että tenava riehuu.
Tossa vaiheessa on ihmiseltä vanhemmuus hukassa kokonaan.
Riehaantuneet iltatouhut saa rauhoitettua vaikka niin, että sanoo että luetaan kirjaa vähän aikaa, tule tähän kainaloon istumaan. Sitten mennään iltapesulle.
 

Yhteistyössä