Mies jättää, jos en laihduta..

No oli se ylipaino sitten vaan/jopa 16kg, niin kyllä +31 kiloa on sellainen määrä että varmasti näkyy muuallakin kuin tisseissä.

Ymmärsin vielä niin, että tämä naikkonen ei ollut edes himmaamasa mitenkään omaa painonnousuaan, eli vuoden päästä olisi uudet lukemat pällisteltävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Mulle on mies sanonut, että jos 100 kiloiseksi lihon, niin se on sitten kengänkuva persuuksiin.

Mä olen joskus kysynyt mieheltä, että pistäisikö se mut pihalle, jos lihoisin nykypainoon (55kg) toisen puolen lisää. Mies väitti, ettei tekisi sitä, mutta tositilanteessa löytäisi varmaan jonkin muun perustelun, jos siltä tuntuisi... "Laiska akka, joka tekee huonosti kotitöitä" tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwen:
Mulle on mies sanonut, että jos 100 kiloiseksi lihon, niin se on sitten kengänkuva persuuksiin.

Mä olen joskus kysynyt mieheltä, että pistäisikö se mut pihalle, jos lihoisin nykypainoon (55kg) toisen puolen lisää. Mies väitti, ettei tekisi sitä, mutta tositilanteessa löytäisi varmaan jonkin muun perustelun, jos siltä tuntuisi... "Laiska akka, joka tekee huonosti kotitöitä" tms.

Aika ikävää, jos parisuhteessa pitää pelätä toisen jättävän. Mieshän voi keksiä ihan minkä vaan syyn jättääkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Aika ikävää, jos parisuhteessa pitää pelätä toisen jättävän. Mieshän voi keksiä ihan minkä vaan syyn jättääkseen.

EN PELKÄÄ SELLAISTA! Teoreettisia kysymyksiä voi silti joskus esittää!

ENKÄ MUUTEN PELKÄÄ LIHOMISTAKAAN! Stressaan paljon ja syön stressaantuneena tosi huonosti. Alipainon vaara on suurempi.

Eipä tarvii moista pelätä :D

Kyllä me molemmat halutaan tykätä näkemästämme, kun kumppania katsotaan. Eikä meistä kumpikaan tykkäisi jos toinen olisi pahasti ylipainoinen.

Rakkauden kanssa sillä ei ole mtn tekemistä. Totta kai me rakastettais yhäkin, eikä ketään varmaan jätettäis. Mutta kyllä toisen vakava ylipaino olisi suuri ongelma.

Helppohan se on nyt sanoa, ettei koskaan lihoisi. En vaan tunne ketään todella lihavaa, joka olisi tahallaan ja tarkoituksella saanut ne kilot itselleen.

Kyllä mun mielestä on ihan tietoista, jos ei tee mitään, vaan makaa sohvalla ja mässyttää herkkuja. Sairaudet ovat eri asia :/

Helppohan se on nyt sanoa, ettei koskaan lihoisi. En vaan tunne ketään todella lihavaa, joka olisi tahallaan ja tarkoituksella saanut ne kilot itselleen.

Joku saattaa ihan oikeasti tietää millainen on ja missä asioissa kohtaa ongelmia ja mihin ne yleensä liittyvät! Ja sen lisäksi vielä tietää, että millaisia ongelmia EI ole juuri itselle odotettavissa.

Älä maalaa piruja seinille!

Mulle mies on sanonu seurustelun alkuaikoina, ett ethän sä sit mässäile ittees läskiks(oli just karkkipussi kädes ja jäi namut syömättä).

No kuinkas kävikään, raskausaikana paino nous 15kg(lähelle 80kg)ja mies sen ku jakso kuitenkin kehua ja ylistää ulkonäköö, vaikka ylipainoo oli 160cm. Eikä kyl ikuna kuitenkaan käskeny laihuttaa, mut kannusti ku alotin laihiksen(varmaan sata kertaa kuukaudessa;)). Nyt oon onneks saanu painon "jo" 66kg ja viel on edessä 10kg pudotettavaa. Ja ihan ittenki takia tän teen, ku en viihtyny ylipainoisessa ropassa vaan haluan painaa sen verran, ett tuntuu itestä hyvältä.

Mut eron kyl huomaa jo nyt miesten käytöksessä: huomioo tulee ja iskuyrityksiä. Mut siinä oon samaa mieltä, ett alukshan sitä suurin osa ihastuu ulkonäköön ja hakee silmää miellyttävää persoonaa( hyvin pian kuitenkin syvemmät asiat alkaa sivuuttaa pinnallisuuden) ni onhan sen miehellekki kova pala, jos on alkanu seurustelee hoikan kans ja vuosien kertyessä kumppani onkin 30kg isompi.

Ai mitä pahaa siinä on, jos nainen tai mies ei halua lihavaa puolisoa? No ei kai siinä olekaan mitään pahaa, jos seurustelukumppania valkatessa tyrmää esim. ylipainoiset, jos ne ei itseä miellytä. Mutta siinä vaiheessa, jos on jo sitouduttu, yhteinen tulevaisuus ja menneisyys, lapsia, muistoja jne, niin on todella kyseenalaista, jos mies uhkailee jättämisellä kilojen takia. Jos seksihalut häviää, niin se on varmaan ihan inhimillistä. Veemäinen käytös ja erolla uhkailu on taas pinnallista ja inhottavaa. Toki puolisoa saa tukea terveellisiin elämäntapoihin ym, mutta en usko, että parilla on alkujaankaan ollut paljoa yhteistä, jos liikakilot saa eroamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja JadeX:
Ai mitä pahaa siinä on, jos nainen tai mies ei halua lihavaa puolisoa? No ei kai siinä olekaan mitään pahaa, jos seurustelukumppania valkatessa tyrmää esim. ylipainoiset, jos ne ei itseä miellytä. Mutta siinä vaiheessa, jos on jo sitouduttu, yhteinen tulevaisuus ja menneisyys, lapsia, muistoja jne, niin on todella kyseenalaista, jos mies uhkailee jättämisellä kilojen takia. Jos seksihalut häviää, niin se on varmaan ihan inhimillistä. Veemäinen käytös ja erolla uhkailu on taas pinnallista ja inhottavaa. Toki puolisoa saa tukea terveellisiin elämäntapoihin ym, mutta en usko, että parilla on alkujaankaan ollut paljoa yhteistä, jos liikakilot saa eroamaan.

Niin, mä vaan ajattelen sen niin että jollei mitään sairastumisia nyt lasketa mukaan niin miksei sitä voi pitää itsestään edelleen huolta. Se jos paino nyt nousee iän myötä muutaman kilon on asia sikseen. Mutta kenenkään painon ei luulisi nousevan esim 20kg ihan ilman mitään mässäilyä.

Mä ymmärtäisin täysin jos mun mies sanois mulle että teeppäs itselles jotain...siis jos ois vaikka 20kg lisää massaa tullut tohon lanteille keikkumaan...en meinaan usko sen olevan kaunis näky mitenkään päin. Ja vastaavassa tilanteessa en epäröis sanoa miehelleni et nyt tartteis tehdä jotain.
Mutta oisko heti keppinä jättäminen...on taas eri asia. Tarpeeksi hyvä porkkana saa aasinkin liikkeelle.

Oma vaimoni lihoo lihomistaan, kun taas minä laihdun laihtumistani. Ennen oltiin molemmat lihavia. Olen yrittänyt kannustaa vaimoani laihduttamaan kanssani, syömään samaa terveellistä ravintoa, jota itse syön, vähentämään jälkiruokia, harrastamaan vähän mukavaa liikuntaa yhdessä - mutta hän vain ahmii jäätelöä, suklaata ja rasvaisia leivonnaisia monta kertaa päivässä, ei liiku koskaan, eikä edes yritä. Valittaa vain lihavuuttaan ja sitä, että minä laihdun. Hän yrittää saada minua mässäilemään kanssaan, jottei potisi huonoa omatuntoa ja suuttuu joskus, kun kieltäydyn. Tätä on jatkunut jo kaksi vuotta ja olen alkanut harkita hänen jättämistään.

Syitä on kaksi. Laihtuessani sekä elämänarvoni että ulkonäkömieltymykseni ovat muuttuneet. Ennen mässäily ja laiskottelu olivat mielestäni mukava tapa viettää aikaa yhdessä, nyt liikunta ja terveet elämäntavat ovat minulle tärkeitä arvoja - hän taas ei välitä niistä yhtään sen enempää kuin ennenkään. Myös yhdessä viettämämme aika on vähentynyt, koska minä olen lenkillä tai salilla ja samaan aikaan hän mässyttää sipsejä sohvalla.

Toisekseen kun oma kroppa on muuttunut, olen huomannut, ettei hän enää viehätä minua samalla tavalla kuin ennen. Se ei ole tahallista, mutta niin vain on käynyt. Kaikilla on oma makunsa, mutta oman kumppanin pitää miellyttää omaa silmää - oli tämä sitten lyhyt tai pitkä, laiha tai lihava. Kun oma, hoikka vartaloni miellyttää nyt omaa silmääni, myös hoikkien naisten vartalot miellyttävät silmääni. Seksimme on vähentynyt erittäin paljon, koska en vain tahdo seksiä hänen kanssaan. Haluja kyllä on, mutta tyydytän mieluummin itseäni ajatellen hoikkia naisia kuin harrastan seksiä hänen kanssaan.

Tunnen tietenkin itseni aika kamalaksi ihmiseksi, mutta en toisaalta mahda näille tunteille mitään. En enää kiihotu hänestä, enkä enää jaa hänen tapaansa suhtautua elämäntapoihinsa ja vartaloonsa.

Jos joku keksii jonkun muun ratkaisun kuin eron, kuulen sen mielelläni. Joka tapauksessa on hyvä pitää mielessä, että näkökulmia on usein monia. Se, että mies harkitsee naisen jättämistä (tai nainen miehen) siksi, että tämä on ylipainoinen, ei aina ole koko totuus, kuten esimerkistäni toivottavasti käy ilmi.

Joo, se tuntuu jäävän nätisti aina huomioimatta ettei se välttämättä ole pelkkää pinnallisuutta vaan vaikkapa niin merkityksetön tai merkityksellinen asia kuin miehen seksuaalisuus siellä takana. Tässä nyt ei ole kyse siitä jos jompi kumpi lihoo kilon tai pari tai jos liikkuja tehdään kavereiden painostuksesta, vaan nimenomaan siitä jos oma kumppani ei enää kiloinensa kiihota.

Itse olen samoissa ongelmissa, enkä tiedä miten tehdä. Rakastan naista oikeasti, ja aikanaan ylipainonsa oli suuri kysymys mutta persoona ratkaisi ja yhdessä ollaan oltu vuosia. Mutta alusta asti nainen on puhunut laihduttamisesta, käytäntö on vain ollut päinvastainen. Olen yrittänyt tukea eri tavoin, tuloksetta. Tuntuisi käsittämättömän pinnalliselta pistää suhde poikki ylipainon takia, mutta minkä enää tekee kun asia ahdistaa ihan käsittämättömästi, eikä seksistäkään tahdo tulla enää mitään. Mutta jos lopetan suhteen, olen toki väistämättä kusipäiden kuningas. Ja vaikkei muiden mielipiteillä olisikaan väliä, ahdistaa tilanne ihan itseni, sekä sen takia miten toinen tässä voi itsensä satuttaa, paljon.

Kyse ei enää ole kiloista vaan kymmenistä, kuitenkaan.

Te miehet, jotka yläpuolella kirjoititte: vaikka terveelliset elämäntavat ja liikunta ei olekaan yhteisiä arvoja, niin mitkä ovat? Mitkä asiat kuitenkin vielä on yhteisiä? Kannattaako erota, jos kaikki arvot ei mene kohdilleen?

Oletteko puhuneet vaimon kanssa rehellisesti tunteistanne, siis haukkumatta ja syyllistämättä. Esim. että harmittaa, kun teidän elämäntavat on nykyään niin erilaiset ja se vaivaa sinua, koska ne asiat ovat sinulle nyt tärkeitä.

piti vielä sanoa.. että usein suhteessa miehetkin kiihottuu enemmän läheisyydestä ja kosketuksesta, koska hoikankin naisen vartalo muuttuu "tutuksi ja turvalliseksi", eikä automaattisesti enää kiihota kuten alkuaikoina. Oletteko varma, ettei etäisyys enemmänkin ole henkistä? Ehkä joidenkin asioiden takia teillä on joku "kuilu" välissä, minkä takia ette enää pysty kiihottumaan. Se kuilu voi olla ihan sekin, että joku arvoihin liittyvä asia vaivaa kovasti. Seksin aikanakin saa fantasioida muista, mutta jos vaimo ei kiihota ollenkaan (edes läheisyys, kosketukset), on kyse muustakin kuin fyysisistä asioista. Onko hellyyttä enää jäljellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-läski mies:
Myös yhdessä viettämämme aika on vähentynyt, koska minä olen lenkillä tai salilla ja samaan aikaan hän mässyttää sipsejä sohvalla.

Ei jumatsuikka...vai että on se suurinpiirtein vaimon syy, että yhteinen aika on vähenynyt, kun ei suostu sun kanssas lähtemään lenkille ja salille :laugh:

Mitä jos se vaimo vaikka alkaiskin pudottamaan painoa, mutta ei halua lenkille ja salille, vaan ratsastamaan ja vesijumppaan. Olisiko teillä silloinkaan yhtään sen enempää yhteistä aikaa? Vai kuuluuko sen toisen (eli tässä kohtaa sinun) uhrautua harrastamaan samoja juttuja, vaikkei kiinnosta pätkääkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kauhee mies.

No, en mä nyt tiedä... Kyllä mä ainakin haluaisin näyttää hyvälle kumppanini silmissä. Oon 163cm ja painan 60kg, ja jos tähän ottaisin massaa 30kg, en varmasti kovin hyvälle näyttäis.

Totta, mutta ulkonäkö ei oikeen oo pätevä syy jättää ketään.

no itseasiassa ulkonäkö vaikuttaa siihen kuinka haluttavana toista pitää.. tiiän sen itse kokemuksesta... jos ei pidä toista fyysisesti haluttavana niin kyllä se suhde muuttuu enemmänkin ystävyys pohjaiseksi ja siitä on lyhyt matka siihen kun todetaan että ei suhteessa ole enää mitään järkeä...
kyllä mä ainakin olen miehelle huomautellut painon tulosta.. ja kun asialle ei mitään tapahtunut niin...
ihan samalla tavalla jos itse antaisin itseni lihoa 30 kiloa niin en yhtään ihmettelisi jos toinen haluais että mä laihduttaisin.. vaikka näin alipainoisena 20 kiloa lisää vois olla ihan tervettä vaihtelua... ei sitä oikeasti pidä antaa itsensä rupsahtaa ja levähtää kun on vakituisessa suhteessa...

Kyllä 31 kilon painonnousu on jo aikamoinen.. ja varmasti muuttuu siinä ihminen itsekin. Väärinhän tuo on, enkä soisi kenellekään moista miestä, mutta kyllä se on niin että jos ilman kunnon syytä lihoo noin paljon niin jossain mättää.

Yhteistyössä