Mies jätti kolmevuotiaan yksin

  • Viestiketjun aloittaja ksdjaj
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Etkö ollenkaan tajua mitä kirjoitat ja mitä ap on kirjoittanut?

Jauhat että ap:n on mukauduttava lapsen isän oikkuihin. Itse ei ole edes tehnyt mitään väärää. Ap ei ole myöhästynyt tai jättänyt lasta mihinkään. Lapsen isä sen sijaan on useinkin myöhästellyt, ja nyt jättänyt lapsen yksin.

Silti vielä syytätte ap:ta ja haukutte että vika on hänessä vaikka hän on lukuisia kertoja joustanut, nytkin!!
Johan sulla ottaa tunteisiin - minä en ole haukkunut ketään, vaan sanonut että lapsen edun pitäisi mennä aikuisten valtataistelun edelle. Luuletko tosissasi että AP:n eksä jotenkin muuttaa tapojaan? Uhkasi jättää lapsen yksin ja jätti. Jos minä äitinä tietäisin tällaisen riskin olevan olemassa, en todellakaan alkaisi "opettaa" eksälle tapoja lasta välikappaleena käyttäen.
 
Lannea
[QUOTE="lintunen";30822049]Ja kun tuo homma tuntuu kärjistyvän eron jälkeen ihan ihme sfääreihin. OK jos exä ei ole ennen eroa ollut täsmällinen niin ei hän tule eron jälkeen sitä olemaan. Piste. Siihen on vaan jotenkin koitettava sopeutua koska tämän ihmisen kanssa kuitenkin jakaa yhteisen lapsen. Yhtälailla on mietittävä sitä omaa asennnoitumistaan eikä pidä provosoitua liikaa vaikka kuinka ärsyttäisi. Se ex on kuitenkin lapselle merkityksellinen ihminen.

Täytys varmaan heittää idea ihan oikeasti kehiin, että nämä lapsen etuja ajavat tahot voisivat passiittaa vanhemmat kurssille jossa opetellaan huomiomaan toisensa edes sen hetken kun lapsi on ns. yhteisissä näpeissä eli nämä viennit ja tuonnit. Tai kouluun/hoitoon liittyvissä jutuissa jne.

JA ei, ei ole oikein jättää 3v yksin eikä ilmoittaa siitä lainkaan. Mutta ei tuolla ajallakaan pidä kikkailla "tuo huomenna, eiku tänää, eiku...eiku 10 yli eikä 15 yli" koska tuohan on ihan lapsellista hiekkalaatikkotouhua.[/QUOTE]

Huoh. Pointti on se, että lapsen isä jätti lapsen yksin. Tämä on asia mikä ärsyttää ap:ta.

Ettekö oikeasti ymmärrä??
 
Kokemusta
[QUOTE="Jenis";30822052] Jos minä äitinä tietäisin tällaisen riskin olevan olemassa, en todellakaan alkaisi "opettaa" eksälle tapoja lasta välikappaleena käyttäen.[/QUOTE]

Juurikin näin. Toisen pitää olla fiksu, jos tietää että toinen ei sitä kumminkaan ole.
 
Lannea
[QUOTE="Jenis";30822052]Johan sulla ottaa tunteisiin - minä en ole haukkunut ketään, vaan sanonut että lapsen edun pitäisi mennä aikuisten valtataistelun edelle. Luuletko tosissasi että AP:n eksä jotenkin muuttaa tapojaan? Uhkasi jättää lapsen yksin ja jätti. Jos minä äitinä tietäisin tällaisen riskin olevan olemassa, en todellakaan alkaisi "opettaa" eksälle tapoja lasta välikappaleena käyttäen.[/QUOTE]

Niin. Ja nyt ap oikeutetusti meinaa tehdä asialle jotain. Lapsen isä ei tapaa lasta ennen kuin tuo asia on selvitetty. Tuotiin lapsi sitten etuajassa, myöhässä, sekunnilleen oikeassa ajassa, niin lasta ei jätetä yksin.

Ja kyllä, ärsyttää tuo ap:n lynkkaaminen. Ihan väkisin kekistte jotain millä saatte haukuttua ja lytättyä ap:ta vaikka mies on se, joka toimii ja on toiminut väärin. Ap on aiemmin vastaanottanut lapsena millon miehelle on mieleen tullut palauttaa lapsi. Nyt saapui kotiinsa minuutin yli 9, eikä mies ollut paikalla.
 
Lannea
[QUOTE="vvv";30822056]Isän olisi pitänyt tarkistaa että äiti on lasta ottamassa vastaan ja äidin olisi pitänyt olla ajoissa, mieluummin jo ennen kotona. Kummassakin on vikaa.[/QUOTE]

Ap oli ajoissa.
 
AS
Mä en kyllä jättäisi mistään hinnasta kolmevuotiastani yksin yhtään mihinkään. Yleensä tuon ikäisten kanssa vaihdetaan vahtivuoro siten, että aikuiset näkevät toisensa. Ei meidän lasten päiväkodissakaan voi vaan tuupata lasta eteiseen ja lähteä menemään. Kyllä se lapsi annetaan toisen aikuisen huostaan niin, että kumpikin vanhempi näkee toisensa ja kaikki osapuolet on varmoja siitä, että lapsella on joku pitämässä siitä huolta.

Ajatelkaas, jos se isä on tarkoituksella tuupannut lapsen sisään taloon "kostoksi" äidille. Tyyliin "minuutin myöhässä ollut äiti saa nyt opetuksen". Mitä jos, sille äidille oliskin käynyt jotain? Sensijaan, että se olis ollut matkalla kotiin, se olis voinut maata katuojassa tajuttomana tai olla matkalla ambulanssilla sairaalaan? Tai vaikka se äiti olisi ollut lähipubissa ympäripäissään, niin se isä olisi silti jättänyt lapsensa yksin taloon. Mitä jos sielä talossa olisi syttynyt tulipalo? Ei se isä voinut tietää, koska äiti tulee kotiin.

Sori vaan, mutta vaikka kumpikin vanhempi oliskin asiaton ja syyttelisi toista turhasta, niin kyllä mun mielestä tässä on aika helvetinmoinen ongelma sillä vanhemmalla, joka jättää 3- vuotiaan yksin kotiin. Sairasta touhua.
 
järkyttynyt
Mä en kyllä jättäisi mistään hinnasta kolmevuotiastani yksin yhtään mihinkään. Yleensä tuon ikäisten kanssa vaihdetaan vahtivuoro siten, että aikuiset näkevät toisensa. Ei meidän lasten päiväkodissakaan voi vaan tuupata lasta eteiseen ja lähteä menemään. Kyllä se lapsi annetaan toisen aikuisen huostaan niin, että kumpikin vanhempi näkee toisensa ja kaikki osapuolet on varmoja siitä, että lapsella on joku pitämässä siitä huolta.

Ajatelkaas, jos se isä on tarkoituksella tuupannut lapsen sisään taloon "kostoksi" äidille. Tyyliin "minuutin myöhässä ollut äiti saa nyt opetuksen". Mitä jos, sille äidille oliskin käynyt jotain? Sensijaan, että se olis ollut matkalla kotiin, se olis voinut maata katuojassa tajuttomana tai olla matkalla ambulanssilla sairaalaan? Tai vaikka se äiti olisi ollut lähipubissa ympäripäissään, niin se isä olisi silti jättänyt lapsensa yksin taloon. Mitä jos sielä talossa olisi syttynyt tulipalo? Ei se isä voinut tietää, koska äiti tulee kotiin.

Sori vaan, mutta vaikka kumpikin vanhempi oliskin asiaton ja syyttelisi toista turhasta, niin kyllä mun mielestä tässä on aika helvetinmoinen ongelma sillä vanhemmalla, joka jättää 3- vuotiaan yksin kotiin. Sairasta touhua.
Samaa mieltä. Ei 3-vuotiasta jätetä yksin kotiin. Ikinä ei voi tietää, mitä voi tapahtua. Syttyä se tulipalo tai äiti jäänyt auton alle. Vastuuton isä eikä todellakaan lasta anneta isälle, ennekuin tajuaa miten pahasti nyt mokasi.

Ja AP ei ollut myösääsä. Kello 21:01 ei ole myöhässä!
 
AS
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt;30822088:
Samaa mieltä. Ei 3-vuotiasta jätetä yksin kotiin. Ikinä ei voi tietää, mitä voi tapahtua. Syttyä se tulipalo tai äiti jäänyt auton alle. Vastuuton isä eikä todellakaan lasta anneta isälle, ennekuin tajuaa miten pahasti nyt mokasi.

Ja AP ei ollut myösääsä. Kello 21:01 ei ole myöhässä!
Oikeastaan se, oliko joku myöhässä vai ei, on tässä tapauksessa täysin sivuseikka, eikä se edesauta millään tavalla kyseisen isän toimintaa. Isä ei voinut tietää, missä äiti on. Silti, hän jätti 3- vuotiaan yksin kotiin. Se on sairasta.
 
minä--
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt;30822088:
Samaa mieltä. Ei 3-vuotiasta jätetä yksin kotiin. Ikinä ei voi tietää, mitä voi tapahtua. Syttyä se tulipalo tai äiti jäänyt auton alle. Vastuuton isä eikä todellakaan lasta anneta isälle, ennekuin tajuaa miten pahasti nyt mokasi.

Ja AP ei ollut myösääsä. Kello 21:01 ei ole myöhässä!
Peesi.

Ja VAIKKA ap olisikin syystä tai toisesta ollut myöhässä, niin tuo ei ole se keino millä asia hoidetaan, laittamalla viaton lapsi kärsimään.

Lapsellisia ovat kyllä nuo kommentoijat, jotka ruikuttavat, että mitäs et ollut ajallaan kotona jne.
 
ap1
Ap oli ajoissa.
No periaatteessa olin ja en ollut, koska oli pihatiellä klo 21:00, mutta tämäKIN oli väärin, koska eihän kelloni nyt mitenkään oikeassa voinut olla. MINUN olisi pitänyt ymmärtää, että isän kello saattaa olla vaikka 3 minuuttia edellä. Kyse ei missään nimessä ollut siitä, että isä jätti lapsen yksin, vaan siitä, paljon se hemmetin kello on ollut. Isänhän ei tarvinnut tarkistaa, onko joku kotona, koska hänen kellonsa oli oikeassa ja se oikeuttaa jättää kolmevuotiaan yksin kotiin.

Mikä LOGIIKKA!

Jos isä on myöhässä, MINUN pitää soittaa joka kerta, kun on myöhässä, missä mennään. Tämäkin on väärin, koska silloin olen nalkuttava lehmä, joka soittelee pienestäkin myöhästymisestä.
Minun pitää olla puolta tuntia ennen sovittua aikaa kotona, koska jos isä päättää ILMOITTAMATTA tuoda sen lapsen vaikka päähänpistona 15 minuuttia ennen sovittua aikaa. Taas minä teen väärin, jos en olekaan kotona, kun mies niin haluaa. Tämä oikeuttaa haistattelemaan ja haukkumaan - jopa lapsen edessä.

Että.... edelleen ihailen jonkun logiikkaa täällä.

Ymmärtääkö kukaan, MIKSI laitoin miehelle viestiä, että lapsen näkee vasta, kun asia on puhuttu selväksi? Ehkäpä juurikin sen takia, että tämä hemmetin pelleily loppuu ja että viimeinen pisara oli juurikin tuo yksin jättäminen? Ei tietysti, kuin hyvin harva vain, koska tein tuossakin asiassa väärin.

No, teidän samalla logiikalla voin tosiaan juosta ilosta kirkuen ovesta ulos, jos isä hakee lapsen minuutin myöhässä. Osaahan se lapsi odottaa yksinään aikuista yksin kotona vai mitä? Enhän MINÄ tee väärin, vaan se isä. Mitä tulee myöhässä.
 
Lannea
No periaatteessa olin ja en ollut, koska oli pihatiellä klo 21:00, mutta tämäKIN oli väärin, koska eihän kelloni nyt mitenkään oikeassa voinut olla. MINUN olisi pitänyt ymmärtää, että isän kello saattaa olla vaikka 3 minuuttia edellä. Kyse ei missään nimessä ollut siitä, että isä jätti lapsen yksin, vaan siitä, paljon se hemmetin kello on ollut. Isänhän ei tarvinnut tarkistaa, onko joku kotona, koska hänen kellonsa oli oikeassa ja se oikeuttaa jättää kolmevuotiaan yksin kotiin.

Mikä LOGIIKKA!

Jos isä on myöhässä, MINUN pitää soittaa joka kerta, kun on myöhässä, missä mennään. Tämäkin on väärin, koska silloin olen nalkuttava lehmä, joka soittelee pienestäkin myöhästymisestä.
Minun pitää olla puolta tuntia ennen sovittua aikaa kotona, koska jos isä päättää ILMOITTAMATTA tuoda sen lapsen vaikka päähänpistona 15 minuuttia ennen sovittua aikaa. Taas minä teen väärin, jos en olekaan kotona, kun mies niin haluaa. Tämä oikeuttaa haistattelemaan ja haukkumaan - jopa lapsen edessä.

Että.... edelleen ihailen jonkun logiikkaa täällä.

Ymmärtääkö kukaan, MIKSI laitoin miehelle viestiä, että lapsen näkee vasta, kun asia on puhuttu selväksi? Ehkäpä juurikin sen takia, että tämä hemmetin pelleily loppuu ja että viimeinen pisara oli juurikin tuo yksin jättäminen? Ei tietysti, kuin hyvin harva vain, koska tein tuossakin asiassa väärin.

No, teidän samalla logiikalla voin tosiaan juosta ilosta kirkuen ovesta ulos, jos isä hakee lapsen minuutin myöhässä. Osaahan se lapsi odottaa yksinään aikuista yksin kotona vai mitä? Enhän MINÄ tee väärin, vaan se isä. Mitä tulee myöhässä.
Ymmärtääkö kukaan..:D. Aika monessa viestissä olen kertonut ymmärtäväni sinua ;).
 
AP1
Oikeastaan se, oliko joku myöhässä vai ei, on tässä tapauksessa täysin sivuseikka, eikä se edesauta millään tavalla kyseisen isän toimintaa. Isä ei voinut tietää, missä äiti on. Silti, hän jätti 3- vuotiaan yksin kotiin. Se on sairasta.
Vihdoinkin joku ymmärtää pointtini! Isä kuitenkin puolustelee tekoaan sillä, että olen hänen mielestään ollut myöhässä, vaikka hän olisi lapsen tuonut jopa ajoissa ja niin tekee moni muukin täällä. Keskustele nyt sellaisen kanssa, joka ei edes myönnä tehneensä mitään väärin. Ties vaikka tekis toisenkin kerran ja tällä kertaa johonkin parkkikselle, koska hän nyt vain päättää niin.
 
Kolmevuotiasta ei jätetä yksin selviytymään. Ei, vaikka kuinka olisi kotiinsa tulossa. Aivan liian pienestä ihmisestä on kyse, ei riitä kapasiteetti vielä sietämään yksinoloa. Eikä todella tarvitsekaan.

Mutta - puhtaita jauhoja ei ole kummallakaan vanhemmalla. Tässä mennään näiden asioiden järestelemisessä niin kokonaan minä- asenteella ja ollaan unohdettu se pikkuinen lapsi jonnekin. Mitä tuo pieni mahtaa ajatella kun hänet jätetään ulkorappuset- ulko- ovi- tuntumaan vanhempien vaihdon ollessa kyseessä? Eikö siinä nyt voi aikuisina olla kummatkin paikalla - toinen saattelemassa selkeästi ja sanomassa heipat ja toinen vastaanottamassa ja tervehtimässä hänkin. Saati sitten, kun tietämällä tiedetään toisen osapuolen aikataulujen ymmärtämättömyys - miksi ei silloin voi olla hyvissä ajoin kotona odottamassa jos vaikka nyt livettäisiin sitten etuajan puolelle...

Mitä tulee sitten näihin aikataulutussäätämisiin, niin kasvunpaikkaa siinä on selvästi. Mies on ottanut jonkinasteisen minä määrään- asetelman viilatessaan aikataulujaan, mikä näyttää nyt kertaantuvan myös äidilläkin. Toivottavasti nämä aikataulujen miettimiset sentään sovitaan puhelimitse niin, ettei lapsi ole kuuntelemassa....paljon tuollainen noheva kolmevuotias vain ymmärtää aikuistenkin asioista ja varsinkin häntä itseään koskevista.

Istukaa alas ja puhukaa asiat halkipoikki ja pinoon. Jos ette pysty keskenänne asioista päättämään, niin sitten yhdessä valvojan seurassa. Lapsi on kuitenkin se, jonka elämään vanhemmat suuresti vaikuttavat - asuivatpa samassa ositteessa tai sitten eivät. Vastuunkantoa ja sitä luotettavan aikuisen kuvaa.

Parempia, paljon parempia päiviä ja kohtaamisia toivon teille kummallekin :hug: :).
 
"liina"
Ei millään pahalla, mutta saat kyllä ap kuulostamaan homman siltä että sinä olet aina oikeassa, ja miehesi aina väärässä. Ja että sinä olet aina se kärsijä miehesi hommista ja että sinulla ei ole mitään sananvaltaa.

Valitettavasti mä olen aina skeptinen kun puhutaan itsestä näin ja asetellaan kärsijän rooliin. On ilmeisen selvää miksi olette eronneet ja varmasti hyvä niin. Mutta yleensä näihin kaikkiin juttuihin tarvitaan kaksi osapuolta että homma menee noin hankalaksi...

Lasta ei jätetä yksin. Mutta kysymys kuuluukin, miksi hänet jätettiin yksi. Okei, exäsi vastaushan oli että olit myöhässä. NO ei sekään tietty ole selitys. Mutta mikä sen takana että exäsi on noin äärettömän katkera sulle? Siellä piilee ehkä joku totuuden siemen...
 
Siis oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka pelaa tällaisissa asioissa minuuttiaikataululla?! :D
Huh, alkaa ahdistamaan jo pelkästä lukemisesta.

Ja joo, ei olisi tietenkään saanut yksin mies pientä jättää ja toisaalta kuulostaa hemmetin rasittavalta ap:nkin asenne, kun täytyy jostain 10-30min myöhästymisistä edes mainita.
Ihmetyttää muutenkin, miksi ihmeessä sovitte _lapsen_tuonti_aikoja_ (ei siis mikään kovin tähdellinen ja tarkka asia) tyylillä "tuon 19:10", "ei se käy, tuo 19:20" jne.

Normaalit ihmiset hoitaa tuollaiset asiat tyylillä "tuon yhdeksän maissa/kahdeksan-yhdeksän välillä, iltapäivällä" jne.
Kuulostaa siltä, että tahalleen hankaloitatte toistenne elämää ja teette kärpäsistä härkäsiä.
 

Yhteistyössä