Mies jätti kolmevuotiaan yksin

  • Viestiketjun aloittaja ksdjaj
  • Ensimmäinen viesti
Kokemusta
[QUOTE="...";30821959]Täällä on taas tämä näköjään paikalla tämä mammakööri, jonka mielestä vika ei voi koskaan olla miehessä, vaan aina naisessa...
.[/QUOTE]

Sen saman köörin mielestä äiti on aina oikeassa ja äitiys jotenkin pyhää. Tällä palstalla ne on kyllä yleensä ne isät, jotka tekevät aina kaiken väärin.
 
Lannea
[QUOTE="Puuhippa";30821962]Miksi noin pieni lapsi on edes hereillä klo. 21.00?[/QUOTE]

Meillä 2,5v menee joskus nukkumaan vasta klo 22. Kotihoidossa kun on, niin ei aina mene niin minuutin päälle. En tiennyt että tuokin on niin paha synti että siitä voi tähän samaan listaan haukkua ap:n. Olette te yksiä...
 
kysyn vaan
Hei ap, kyllä se isä tässä tapauksessa on ainoa joka on toiminut väärin. Jokainen täysjärkinen sen tietää ja ymmärtää. Täällä on vaan palsta täynnä katkeria naisia jotka purkaa omaa pahaa oloaan sinuun.
No mä en kyllä oo katkera millään muotoa. Minusta vaan olisi syytä ap:nkin katsoa peiliin. Isä teki väärin, mutta en silti tajua miksei ap itse ollut hyvään aikaan kotona jos tietää, että isä vaan tyrkkää lapsen ovensuusta. Molempien pitäisi istua alas ja käydä kiihkotta asiat läpi, miten lapsi luovutetaan, miten sovituista ajoista pidetään kiinni jne.

Lapsihan aina kärsii näistä puupäistä.
 
Kokemusta
[QUOTE="Puuhippa";30821962]Miksi noin pieni lapsi on edes hereillä klo. 21.00?[/QUOTE]

Todella omituiset on tuomisajat, jos 3-vuotias pitää yöllä tuoda kotiin. Kenties äidin piti käydä naapurissa viihteellä eikä suostunut aiempaan tuomiseen...?
 
"jepjep"
Hassua, että tunnut tietävän tilanteesta paremmin kuin minä. Tähän asti siis isä on pääasiassa tuonut lasta omien aikataulujensa mukaan ja minä, sekä lapsi, olemme olleet pompotettavina. Isä välittänyt tippaakaan siitä, onko lapsen nukkumaanmenoaika, kun voi hyvin tuoda lapsen ilmoittamatta puolituntia myöhässä, koska jos olemme sopineet tietyn ajan, minun pitää olla kotona silloin, oli mies sitten myöhässä puolituntia tai tunnin.
Esimerkiksi juurikin viime viikolla yhdestä ajasta kyselin, että monelta on lapsen tuomassa. Isä ilmoitti 19:10 ja minä kyselin, että sopiiko 19:20. Isä ehdotti, että 19:15. No, minä olin kyllä kotona klo 19:10, mutta isä toi lapsen klo 19:40, eikä ilmoitellut myöhästymisestään mitään. Meillä maalla ei tosiaan ole ruuhkia ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.
Oli asia niin tai näin - niin jos tää ylläoleva 5 minuutin säätö aikatauluissa pitää paikkansa niin kasvakaapa kumpikin aikuisiksi. Herran jumala, ei kai kukaan muutaman minuutin päälle laske mitään? Eihän se p-kle tartte kun lapselle tulla pissahätä just lähdön hetkellä niin äkkiä ollaan myöhässä jo 10 minuuttia. URPOT jos noin pienistä kellon heittämistä tappeletta. Eriasia jos isä sanoo tuovansa lapsen aamulla kello 9.00 ja tuokin iltapäivällä klo 14. TUOLLOINKIN äitinä voi soittaa perään ja kysyä onko joku syy viivytykselle.
 
Kokemusta
Minusta vaan olisi syytä ap:nkin katsoa peiliin. Isä teki väärin, mutta en silti tajua miksei ap itse ollut hyvään aikaan kotona jos tietää, että isä vaan tyrkkää lapsen ovensuusta. Molempien pitäisi istua alas ja käydä kiihkotta asiat läpi, miten lapsi luovutetaan, miten sovituista ajoista pidetään kiinni jne.
.
Todellakin samaa mieltä.
Yhtä idoottimaista käytöstä molemmilta vanhemmilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
ap1
Alkuperäinen kirjoittaja repsistä;30821957:
"kyselin, että monelta on lapsen tuomassa. Isä ilmoitti 19:10 ja minä kyselin, että sopiiko 19:20. Isä ehdotti, että 19:15." :,D Ei vittu mitä säätöä!!!! Sopiiko klo 19.17?
No juurikin tuollaista älyttömyyttä se onkin.
 
Huonot puolustelut
Alkuperäinen kirjoittaja repsistä;30821957:
"kyselin, että monelta on lapsen tuomassa. Isä ilmoitti 19:10 ja minä kyselin, että sopiiko 19:20. Isä ehdotti, että 19:15." :,D Ei vittu mitä säätöä!!!! Sopiiko klo 19.17?
Mieluummin 19.17:25. Ja myöhässä ei saa olla sekuntiakaan. Käsittämättömän lapsellista valittaa jonkun muutaman minuutin takia. 19:10 tai 19:30, yksi vitun sama. Ap tuskin on mikään ministeri jolla on minuuttiaikataulu.
 
Huonot puolustelut
[QUOTE="jepjep";30821969]Oli asia niin tai näin - niin jos tää ylläoleva 5 minuutin säätö aikatauluissa pitää paikkansa niin kasvakaapa kumpikin aikuisiksi. Herran jumala, ei kai kukaan muutaman minuutin päälle laske mitään? Eihän se p-kle tartte kun lapselle tulla pissahätä just lähdön hetkellä niin äkkiä ollaan myöhässä jo 10 minuuttia. URPOT jos noin pienistä kellon heittämistä tappeletta. Eriasia jos isä sanoo tuovansa lapsen aamulla kello 9.00 ja tuokin iltapäivällä klo 14. TUOLLOINKIN äitinä voi soittaa perään ja kysyä onko joku syy viivytykselle.[/QUOTE]

Olisi mielenkiintoista tietää säätääkö ap kaverienkin kanssa samalla lailla. Meillä kun on tapana sopia esim. "tuun seiskan maissa", joka voi olla mitä tahansa aikavälillä 18:30-20. Vastaanottava pää on kotona vähintään sen puoli tuntia ennen sovittua noin aikaa. Vasta jos ajasta alkaa olla sen tunnin tai yli myöhässä, tulee mieleen kysellä/ilmoitella. Olisi hemmetin raskasta tuollainen viiden minuttin päälle sopiminen, kun tosiaan etenkin lapsen kanssa se aikataulu kusee siihen yhteen pissaan... Ei saa olla minuuttiakaan etuajassa eikä minuuttiakaan myöhässä - voi jeesus.
 
vierass
[QUOTE="kakkonen";30821870]Ajattelen justiinsa näin! Ja lisäksi ihmettelen, miten ap:n exällä on avain ap:n kotiin.[/QUOTE]

Mulla ja mun eksällä on myös avaimet toisiemme kotiin. Tai lähinnä lapsillahan ne nyt on mutta aiemin oli meillä vanhemmilla.
Jos joskus olisi tullut tilanne että niitä olis tarvinnut puolin tai toisin.
 
"lintunen"
Voi lapsi rukkaa. Ei muuta voi sanoa. Isä ja äiti ei kyllä säälitä tippaakaan. Päinvastoin antaisin kummallekin korville ja pistäisin oikeasti kasvotusten miettimään miten hoopoja vanhempia ovatkaan tässä eron jälkeisessä vanhemmuudessa. Tuskin läpimäti, ei missään nimessä. Mutta näille eropareille pitäs järjestää joku koulutus "näin hoidat lasten huoltajuuden eron jälkeen".
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
Lannea
[QUOTE="Puuhippa";30821975]Nyt tiedät[/QUOTE]

Oletko todella noin tuomitseva ja joustamaton? Jos ystäväsi tulisi teille kylään lasten kanssa, laittaisit ovesta ulos niin että pienet lapset olisivat kotonaan nukkumassa klo 21? mennessä? Vai mikä se sinun tarkka rajasi onkaan? Klo 20?.

Eikö teillä alle kouluikäiset? 3v:t? ole koskaan valvoneet yli klo 21?
 
"Jenis"
[QUOTE="lintunen";30821983]Voi lapsi rukkaa. Ei muuta voi sanoa. Isä ja äiti ei kyllä säälitä tippaakaan. Päinvastoin antaisin kummallekin korville ja pistäisin oikeasti kasvotusten miettimään miten hoopoja vanhempia ovatkaan tässä eron jälkeisessä vanhemmuudessa. Tuskin läpimäti, ei missään nimessä. Mutta näille eropareille pitäs järjestää joku koulutus "näin hoidat lasten huoltajuuden eron jälkeen".[/QUOTE]

Näin. Aikuiset voi kyllä olla niin idiootteja näiden erojensa jälkeen että vihaksi pistää.
 
Kokemusta
Oletko todella noin tuomitseva ja joustamaton? Jos ystäväsi tulisi teille kylään lasten kanssa, laittaisit ovesta ulos niin että pienet lapset olisivat kotonaan nukkumassa klo 21? mennessä? Vai mikä se sinun tarkka rajasi onkaan? Klo 20?.

Eikö teillä alle kouluikäiset? 3v:t? ole koskaan valvoneet yli klo 21?
On hiukan eri asia olla omassa kodissa, jossa voi mennä nukkumaan jos nukuttaa kuin rehnuta pitkin kyliä iltamyöhään. Ja miksi vieraiden pitäisi lähteä, kun lapset menevät nukkumaan? Ei meillä ainakaan.

Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin ei 3 v varmaan valvonut klo 21 jälkeen. Isommat kyllä ovat saattaaneet (tyyliin 6-vuotiaat ja isommat) jos on oltu reissussa tai on ollut vieraita.
 
suututtaa täälläkin
Mun ex tuo myös AINA lapsen myöhässä, ihan joka ikinen kerta. Kyse jo 12-vuotiaasta ja erottiin kun lapsi oli 1v.

Lapsikin kivasti oppinut, ettei haittaa vaikka myöhästyy jostain. Sovittiin viimeksikin treffit huoltoaseman pihaan klo 18.45 ja soitin 18.50 että missä kohtaa ovat (heiltä kestää 10min ajaa tuohon huoltoasemalle) niin exä sanoi, että katsovat ensin jonkun ohjelman loppuun ja tulevat sitten :O

Ei vain voi ymmärtää, että jos tietää jonkun odottavan jossain, niin siltikin käyttäytyy noin ja opettaa saman vielä lapsellekkin. Ikinä ei ole tuonut ajoissa, se on ihan sama mikä aika sovitaan kun se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Minun pitää kuitenkin olla tuohon aikaan kotona JOS nyt sattuukin, että tuo ajoissa. Toki nykyään ei tarvitse olla kotosalla kun tuo lapsen, mutta kun lapsi oli pienempi niin piti.

Ja sama juttu nukkumaanmenoaikojen kanssa. Saattaa tuoda 23.30 aikaan lauantaina lapsen, kiva sitten valvoa enää vain hetki ja mennä heti nukkumaan. Tai arki-iltana puoli kymmeneltä tuo kun kympiltä nukkumaanmenoaika.

Ei onneksi ikinä yksin jättänyt meille, paitsi nyt tietenkin kun on jo noin vanha
 
Lannea
On hiukan eri asia olla omassa kodissa, jossa voi mennä nukkumaan jos nukuttaa kuin rehnuta pitkin kyliä iltamyöhään. Ja miksi vieraiden pitäisi lähteä, kun lapset menevät nukkumaan? Ei meillä ainakaan.

Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin ei 3 v varmaan valvonut klo 21 jälkeen. Isommat kyllä ovat saattaaneet (tyyliin 6-vuotiaat ja isommat) jos on oltu reissussa tai on ollut vieraita.
Pointti oli että jos vieraissa on 3v tai nuorempia lapsia. Puuhippa on kaksinaismoralisti ellei aja vieraita pois että vieraiden lasten päät ovat tyynyssä klo 21 mennessä. Tai mikä ikinä hänellä onkin tarkka raja.

Ap:n tilanteessa lapsi oli omalla isällään. Ihan vääntämällä väännätte paskaa heistä, ei tuo klo 21 kotonaoloaika ole mikään ihmeellinen.

Meillä on pieni vauva ja 2,5v. Joskus reissujen jälkeen ollaan kotona kun ollaan. Tai hotellilla..tai..

Ei ne lapset oikeasti siitä pilalle mene.
 
Kokemusta
Pointti oli että jos vieraissa on 3v tai nuorempia lapsia. Puuhippa on kaksinaismoralisti ellei aja vieraita pois että vieraiden lasten päät ovat tyynyssä klo 21 mennessä. Tai mikä ikinä hänellä onkin tarkka raja.

Ap:n tilanteessa lapsi oli omalla isällään. Ihan vääntämällä väännätte paskaa heistä, ei tuo klo 21 kotonaoloaika ole mikään ihmeellinen.

Meillä on pieni vauva ja 2,5v. Joskus reissujen jälkeen ollaan kotona kun ollaan. Tai hotellilla..tai..

Ei ne lapset oikeasti siitä pilalle mene.
Ei menekään. Mä en vaan ymmärrä, miksi lasta ei voinut tuoda aiemmin? On se silti mukavampaa lapsenkin tulla kotiin ajoissa kuin mennä suoraan nukkumaan yliväsyneenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
ap1
Mitähän tähän nyt oikeasti sanoisi?
Isä ihan on sellainen, että vaatii minulta minuuttiaikataulua, koska hänellä on tärkeitä menoja. Jos olen 5 minuuttia myöhässä ja ILMOITAN siitä, saan raivarit päälleni. Jos isä on tunnin myöhässä, isä ei ilmoita yhtään mitään. Siitä sanon kyllä, mutta en esim. kymmenen minuutin myöhästymisen takia ole koskaan mitään sanonut.

Sekin näyttää olevan ihan yleisesti kuitenkin hyväksyttävää, että jos on sovittu tietty aika, lapsi voidaan jättää heitteille, koska toinen osapuoli on myöhässä.
Ensi kerralla, kun olette lastenhoitajanne kanssa sopineet tietyn ajan, ryntäkääpä sillä sekunnilla ovesta ulos ja jättäkää pieni lapsi yksin. Eihän se teidän vikanne ole, vaan sen vittumaisen lastenhoitajan, jonka naamaa halusitte tai ette nähdä. Saman homman voi siis lapsenhoitaja teille tehdä.
Säätäkääpä kellonne myös vaikkapa kolme minuuttia edelle, niin saatte hieman etumatkaa menoillenne.

Miksi se ei mene järkeen, että oli kello mitä hyvänsä, näytti kenen kello mitä hyvänsä, oli kuka missä tahansa, oletti mitä tahansa asioita, oli kyseessä minkälainen viha tai katkeruus, niitä pieniä lapsia EI jätetä yksin, vaan AINA luovutetaan aikuiselta aikuiselle.

Ei mulla muuta.
-ap
 
kysyn vaan
Me ei olla ajatuksenlukijoita ap. Meillä on vain se info, jonka annat. Eksäsi ei kuulosta kauhean kivalta tyypiltä, mutta ei se silti tee pahaa miettiä, miten itse toimii näissä tilanteissa.
 
vierass
[QUOTE="lintunen";30821983]Voi lapsi rukkaa. Ei muuta voi sanoa. Isä ja äiti ei kyllä säälitä tippaakaan. Päinvastoin antaisin kummallekin korville ja pistäisin oikeasti kasvotusten miettimään miten hoopoja vanhempia ovatkaan tässä eron jälkeisessä vanhemmuudessa. Tuskin läpimäti, ei missään nimessä. Mutta näille eropareille pitäs järjestää joku koulutus "näin hoidat lasten huoltajuuden eron jälkeen".[/QUOTE]

Tuo vois olla monellekin hyvä juttu monessakin mielessä.
Eikä vain kellonaikojen takia :D
 

Yhteistyössä