Mies jätti kolmevuotiaan yksin

  • Viestiketjun aloittaja ksdjaj
  • Ensimmäinen viesti
Lannea
Pointti tässä ei ole kellonaika, vaan se, että pieni lapsi jätettiin yksin kotiin. Se on ihan ehdottomasti väärin. Riippumatta siitä että ketä vitutti ja mikä.

Mies toimi väärin.
 
Huonot puolustelut
[QUOTE="...";30821895]Voiko oikeasti olla näin idioottia porukkaa...
Kuvittelepa tilanne, että olet sopinut lastenhoitajalle, että hän tuo 3-v lapsen kotiin klo 14. Juutut ruuhkaan, ja tuletkin kotiin vasta varttia yli 14. Mielestäsi on siis ihan ok, että lastenhoitaja on vain tunkenut sen kolmevuotiaan tenavan ovesta sisään ja lapsi siellä yksin odottelee sinua kotiin?[/QUOTE]

Kuvittele tuohon ensin se, että olet jo moneen kertaan säätänyt lastenhoitajan kanssa lapsen palautusaikoja, ja mäkättänyt hänelle kuinka lapsi pitää olla takaisin kotona tasan tarkkaan klo 14 eikä sekuntiakaan yli. Kyllä silloin on oletus että olet myös itse kotona tasan 14 ja myös pidät huolta siitä että olet. Jos moisia ruuhkia on odotettavissa, niin silloin ei vaadita myöskään toiselta osapuolelta minuutin tarkkaa aikataulua.
 
"veeras"
Koittakaahan molemmat kasvaa aikuisiksi, vaikka sen lapsen tähden edes.....kolmevuotiasta EI JÄTETÄ ETEISEEN TAI MINNEKÄÄN odottelemaan tai muutenkaan sen ikäisen kyseessä ollen ei oleteta yhtään mitään vaan kolmevuotiaan vaihto vanhemmalta toiselle tapahtuu aina KASVOTUSTEN!! herranjumala mitä porukkaa olette...jos tuntisin teidät tekisin asiasta lasun...heitteillejättö!!
 
"..."
Kuvittele tuohon ensin se, että olet jo moneen kertaan säätänyt lastenhoitajan kanssa lapsen palautusaikoja, ja mäkättänyt hänelle kuinka lapsi pitää olla takaisin kotona tasan tarkkaan klo 14 eikä sekuntiakaan yli. Kyllä silloin on oletus että olet myös itse kotona tasan 14 ja myös pidät huolta siitä että olet. Jos moisia ruuhkia on odotettavissa, niin silloin ei vaadita myöskään toiselta osapuolelta minuutin tarkkaa aikataulua.
Kuten sanoin, ihan sama kuka mäkättää mitenkin paljon. Aikuisen ihmisen on päästävä yli omasta suuttumuksestaan, katkeruudestaan ja ärsyyntymisestään sen verran, että ei jätä 3-vuotiasta lasta yksin.
 
Tuota....
"(nyt parin viikon ajan tehnyt niin, että hyvästellyt lapsen ulkoportailla ja työntänyt sen jälkeen lapsen ovesta sisään. Isä tapaa lastaan 2-3/arki-iltaa viikossa). "

Eli oletuksena exällä varmastikin on, että koska ulko-ovi on auki, olet kotona. Hän tuskin on selvännäkijä. Aikuistukaa, molemmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Milla-Mari
ap1
Sun exä ei saa tuoda lasta minuuttiakaan ennen eikä jälkeen sovitun ajan. Huh. Synkronoikaa kellot, pliis.
Kyse ei tosiaan ollut tästä, vaan siitä, että isä oli jättänyt KOLMEVUOTIAAN lapsen YKSIN. Isä ei myönnä virhettään, koska hänen mielestään minä olin myöhässä, vaikka olisikin tuonut lapsen vaikka 20:55.
Jos siis isä olisi sanojensa mukaan tuonut lapsen klo 21:00, olisimme nähneet toisemme, koska klo 21:00 kävelin jo pihatiellä, josta näkee sekä tulevat, että menevät autot.

Ymmärtääkö tätä selitystä kukaan?

Onko sillä käytännössä vielä, mitä isän kello näyttää ja mitä minun kelloni näyttää? Näytti se minun kelloni sitten 21:01, isän kellon näyttäessä 20:45, mutta kyse on siitä, että isä jätti lapsen yksin. Mielestäni lapsi tulee AINA luovuttaa aikuiselta aikuiselle.
Itse takerruin kellon aikaan, koska lapsen isä perustaa tekemänsä siihen, että MINÄ avasin kotioven klo 21:01.
 
Huonot puolustelut
[QUOTE="...";30821899]Aloittaja voi olla säätäjä ja nalkuttaja, mutta sinulta meni nyt jutun pointti ohi niin että vilahti. Oleellista tuossa on se, että noin pientä lasta ei jätetä yksin. Ihan sama, miten vaikea tyyppi se entinen puoliso on tai miten katkera itse on.[/QUOTE]

Voin kyllä kuvitella että tuon säätämisen ja valittamisen jälkeen miehellä ei ole ollut mitään hinkua tavata ap:ta naamakkain, ja tottakai mies on olettanut että eukko on kotona kun kerran aikataulu oli noin tarkka. Joten varmasti mies on vain tyrkännyt lapsen kotiin ja OLETTANUT ihan OIKEUTETUSTI että ap myös on kotona. Ap tässä on väärin tehnyt, ja on hänen vikansa ettei ollut kotona odottamassa lasta niinkuin itse oli halunnut! Jos kerran säädetään noin vitun tarkat aikataulut, niin silloin toisella osapuolella on ihan ymmärrettävää että oletetaan myös sen säätäjän niitä noudattavan.
 
  • Tykkää
Reactions: Milla-Mari
ap1
"(nyt parin viikon ajan tehnyt niin, että hyvästellyt lapsen ulkoportailla ja työntänyt sen jälkeen lapsen ovesta sisään. Isä tapaa lastaan 2-3/arki-iltaa viikossa). "

Eli oletuksena exällä varmastikin on, että koska ulko-ovi on auki, olet kotona. Hän tuskin on selvännäkijä. Aikuistukaa, molemmat.
Olen siis nähnyt tämän, kun olen eteiseen tullut lasta vastaan. Isä on siitä oven raosta nähnyt, että olen kyllä kotona.
 
"niin"
Olen siis nähnyt tämän, kun olen eteiseen tullut lasta vastaan. Isä on siitä oven raosta nähnyt, että olen kyllä kotona.
Mutta oletusarvo yleensä on, että ovi on lukossa jos et olisi kotona. Exä ei voinut tietää, että olet lähellä naapurissa ja jättänyt oven lukitsematta. Enkä minäkään kyllä haluaisi noin veemäisen naisen naamaa nähdä lasta tuodessa, valitettavasti. Hirveää säätöä.
 
Huonot puolustelut
Kyse ei tosiaan ollut tästä, vaan siitä, että isä oli jättänyt KOLMEVUOTIAAN lapsen YKSIN. Isä ei myönnä virhettään, koska hänen mielestään minä olin myöhässä, vaikka olisikin tuonut lapsen vaikka 20:55.
Jos siis isä olisi sanojensa mukaan tuonut lapsen klo 21:00, olisimme nähneet toisemme, koska klo 21:00 kävelin jo pihatiellä, josta näkee sekä tulevat, että menevät autot.

Ymmärtääkö tätä selitystä kukaan?
Ei, koska SINÄ jätit lapsen yksin. SINÄ et noudattanut sovittua aikataulua. Miksi halusit minuutintarkan aikataulun, kun et edes ollut sovittuna aikana kotona odottamassa? Miksi piti lähteä viimetingassa naapuriin?? Kerropa kuule se.

Ihan turha jankuttaa sitä mitä sun kellot näyttää. Jos kerran aikataulusi on minuutintarkka siitä ettei mies voi olla myöhässä, niin silloin on sun velvollisuus olla minuutintarkka ettet SINÄ voi olla myöhässä. Ja se sisältää myös mittavirheen, eli tyyliin 5-10 minuuttia mahdollista kellojen epäsynkkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Milla-Mari
ap1
Kuvittele tuohon ensin se, että olet jo moneen kertaan säätänyt lastenhoitajan kanssa lapsen palautusaikoja, ja mäkättänyt hänelle kuinka lapsi pitää olla takaisin kotona tasan tarkkaan klo 14 eikä sekuntiakaan yli. Kyllä silloin on oletus että olet myös itse kotona tasan 14 ja myös pidät huolta siitä että olet. Jos moisia ruuhkia on odotettavissa, niin silloin ei vaadita myöskään toiselta osapuolelta minuutin tarkkaa aikataulua.
Hassua, että tunnut tietävän tilanteesta paremmin kuin minä. Tähän asti siis isä on pääasiassa tuonut lasta omien aikataulujensa mukaan ja minä, sekä lapsi, olemme olleet pompotettavina. Isä välittänyt tippaakaan siitä, onko lapsen nukkumaanmenoaika, kun voi hyvin tuoda lapsen ilmoittamatta puolituntia myöhässä, koska jos olemme sopineet tietyn ajan, minun pitää olla kotona silloin, oli mies sitten myöhässä puolituntia tai tunnin.
Esimerkiksi juurikin viime viikolla yhdestä ajasta kyselin, että monelta on lapsen tuomassa. Isä ilmoitti 19:10 ja minä kyselin, että sopiiko 19:20. Isä ehdotti, että 19:15. No, minä olin kyllä kotona klo 19:10, mutta isä toi lapsen klo 19:40, eikä ilmoitellut myöhästymisestään mitään. Meillä maalla ei tosiaan ole ruuhkia ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.
 
Lannea
Hassua, että tunnut tietävän tilanteesta paremmin kuin minä. Tähän asti siis isä on pääasiassa tuonut lasta omien aikataulujensa mukaan ja minä, sekä lapsi, olemme olleet pompotettavina. Isä välittänyt tippaakaan siitä, onko lapsen nukkumaanmenoaika, kun voi hyvin tuoda lapsen ilmoittamatta puolituntia myöhässä, koska jos olemme sopineet tietyn ajan, minun pitää olla kotona silloin, oli mies sitten myöhässä puolituntia tai tunnin.
Esimerkiksi juurikin viime viikolla yhdestä ajasta kyselin, että monelta on lapsen tuomassa. Isä ilmoitti 19:10 ja minä kyselin, että sopiiko 19:20. Isä ehdotti, että 19:15. No, minä olin kyllä kotona klo 19:10, mutta isä toi lapsen klo 19:40, eikä ilmoitellut myöhästymisestään mitään. Meillä maalla ei tosiaan ole ruuhkia ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta.
Hei ap, kyllä se isä tässä tapauksessa on ainoa joka on toiminut väärin. Jokainen täysjärkinen sen tietää ja ymmärtää. Täällä on vaan palsta täynnä katkeria naisia jotka purkaa omaa pahaa oloaan sinuun.
 
ap1
Ei, koska SINÄ jätit lapsen yksin. SINÄ et noudattanut sovittua aikataulua. Miksi halusit minuutintarkan aikataulun, kun et edes ollut sovittuna aikana kotona odottamassa? Miksi piti lähteä viimetingassa naapuriin?? Kerropa kuule se.

Ihan turha jankuttaa sitä mitä sun kellot näyttää. Jos kerran aikataulusi on minuutintarkka siitä ettei mies voi olla myöhässä, niin silloin on sun velvollisuus olla minuutintarkka ettet SINÄ voi olla myöhässä. Ja se sisältää myös mittavirheen, eli tyyliin 5-10 minuuttia mahdollista kellojen epäsynkkaa.
Jatkuuko tämä sama jankkaaminen, kumman kello on ollut oikeassa ja kumman väärässä?
Edelleen toistan: Minä kävelin kotitiellä 21:00, jossa mies olisi tullut vastaan tavalla tai toisella, jos olisi silloin lapsen vienyt kotiin. Avasin kotioven klo 21:01 ja lapsi olisi joutunut olla kotona alle minuutin (juuri ottanut ulkovaatteet pois, eikä edes huomata, että on yksin kotona). Minä siis loppujen lopuksi olin kotona oman kelloni mukaan ajoissa.
Miehen kello on myöskin voinut näyttää klo 21:00, vaikka se olisi näyttänyt +/- 10 minuuttia. Näin ollen mieskin on ollut yhtälailla oikeassa ajassa.
MUTTA, kumpi jätti lapsen yksin? Noin pieni lapsi, joka ei osaa itse hälyttää apua, joka menee paniikkiin huomatessaan olevansa täysin yksin, luovutetaan AIKUISELTA AIKUISELLE. Ei aikuiselta eteiseen, oli kotona kukaan sitten tai ei.

Mikä tässä nyt on epäselvää vielä?
 
repsistä
"kyselin, että monelta on lapsen tuomassa. Isä ilmoitti 19:10 ja minä kyselin, että sopiiko 19:20. Isä ehdotti, että 19:15." :,D Ei vittu mitä säätöä!!!! Sopiiko klo 19.17?
 
"..."
Voin kyllä kuvitella että tuon säätämisen ja valittamisen jälkeen miehellä ei ole ollut mitään hinkua tavata ap:ta naamakkain, ja tottakai mies on olettanut että eukko on kotona kun kerran aikataulu oli noin tarkka. Joten varmasti mies on vain tyrkännyt lapsen kotiin ja OLETTANUT ihan OIKEUTETUSTI että ap myös on kotona. Ap tässä on väärin tehnyt, ja on hänen vikansa ettei ollut kotona odottamassa lasta niinkuin itse oli halunnut! Jos kerran säädetään noin vitun tarkat aikataulut, niin silloin toisella osapuolella on ihan ymmärrettävää että oletetaan myös sen säätäjän niitä noudattavan.
Täällä on taas tämä näköjään paikalla tämä mammakööri, jonka mielestä vika ei voi koskaan olla miehessä, vaan aina naisessa...
Kun kyse on lapsista ja lasten turvallisuudesta, ei asioita oleteta, vaan ne varmistetaan. Mitä tahansa voi sattua. Autot hajoavat, ihmiset joutuvat onnettomuuksiin jne. Ei lasta heivata yksin ihan vain sen takia, että on sovittu, että paikalla on joku.

Ei lasta päiväkotiinkan viedä niin, että vain tungetaan päiväkodin ovesta sisään ja häivytään paikalta, vaikka oletettavaa on, että se hoitaja on siellä sisällä.
 

Yhteistyössä