Mies jätti kolmevuotiaan yksin

  • Viestiketjun aloittaja ksdjaj
  • Ensimmäinen viesti
been there done that
Kyllä mä olen taipuvainen ymmärtämään isää tässä tilanteessa. Ensin pyydetään, että muutetaan sittenkin sovittua aikaa ja kun tämä ei käy, vannotetaan, että ei sitten yhtään myöhässä tuoda.

Isä tuo sitten varmuuden vuoksi ajoissa, ovi on auki (ja varmaan isää ei pahemmin kiinnostanut nähdä ex-puolisoaan jos ja kun herne oli muutenkin nenässä) ja lapsi ajoissa sisälle. Ja sitten tulee silti lokaa niskaan.

Hittoako sä ap olit itse sitten myöhässä jos vannotat toista tulemaan ajoissa? Ja miksi pirussa pitää jättää ulko-ovi auki, jotta ei tosiaan voi päätellä ettetkö olisi kotona?? Ymmärtäisin jos mies olisi tuonut tyyliin tuntia ennen sovittua ja jättänyt lapsen lukitun oven eteen odottamaan. Silloin sulla olisi syytä suuttua. Vaan ei kyllä nyt. Mahdatko itse tehdä asiat nyt vaikeaksi kun mies on alkanut seurustelemaan?

Jotta tällaista ei jatkossa tapahtuisi, niin tehkää nyt ihmeessä sopimus tapaamisista ja pitäkää niistä MOLEMMAT kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: Milla-Mari
Kokemusta
Sekin näyttää olevan ihan yleisesti kuitenkin hyväksyttävää, että jos on sovittu tietty aika, lapsi voidaan jättää heitteille, koska toinen osapuoli on myöhässä.
Ensi kerralla, kun olette lastenhoitajanne kanssa sopineet tietyn ajan, ryntäkääpä sillä sekunnilla ovesta ulos ja jättäkää pieni lapsi yksin. Eihän se teidän vikanne ole, vaan sen vittumaisen lastenhoitajan, jonka naamaa halusitte tai ette nähdä. Saman homman voi siis lapsenhoitaja teille tehdä.
Säätäkääpä kellonne myös vaikkapa kolme minuuttia edelle, niin saatte hieman etumatkaa menoillenne.

.
Kai sä nyt itsekin tajuat, ettei noin toimi kukaan vastuullinen vanhempi... mutta älä turhaan yritä pestä käsiäsi tästä ja laittaa kaikkea syytä lapsen isän niskoille vain siksi että sä halusit viettää viimeiseen saakka aikaa naapurissa ja sulla on siitä huono omatunto :O
 
"Jenis"
Mitähän tähän nyt oikeasti sanoisi?
Isä ihan on sellainen, että vaatii minulta minuuttiaikataulua, koska hänellä on tärkeitä menoja. Jos olen 5 minuuttia myöhässä ja ILMOITAN siitä, saan raivarit päälleni. Jos isä on tunnin myöhässä, isä ei ilmoita yhtään mitään. Siitä sanon kyllä, mutta en esim. kymmenen minuutin myöhästymisen takia ole koskaan mitään sanonut.

Sekin näyttää olevan ihan yleisesti kuitenkin hyväksyttävää, että jos on sovittu tietty aika, lapsi voidaan jättää heitteille, koska toinen osapuoli on myöhässä.
Ensi kerralla, kun olette lastenhoitajanne kanssa sopineet tietyn ajan, ryntäkääpä sillä sekunnilla ovesta ulos ja jättäkää pieni lapsi yksin. Eihän se teidän vikanne ole, vaan sen vittumaisen lastenhoitajan, jonka naamaa halusitte tai ette nähdä. Saman homman voi siis lapsenhoitaja teille tehdä.
Säätäkääpä kellonne myös vaikkapa kolme minuuttia edelle, niin saatte hieman etumatkaa menoillenne.

Miksi se ei mene järkeen, että oli kello mitä hyvänsä, näytti kenen kello mitä hyvänsä, oli kuka missä tahansa, oletti mitä tahansa asioita, oli kyseessä minkälainen viha tai katkeruus, niitä pieniä lapsia EI jätetä yksin, vaan AINA luovutetaan aikuiselta aikuiselle.

Ei mulla muuta.
-ap
Kuka tässä on väittänyt, että on OK jättää lapsi heitteille tai yksin kotiin? Ei tietenkään ole oikein. Mutta en tajua tuollaista minuutista naputtamista, kun se LAPSEN ETU kai tässä nyt kuitenkin on pääasia? Jos tiedät että eksäsi käyttäytyy kuin idiootti näiden kellonaikojen kanssa, mikset voinut tulla kotiin aikaisemmin? Tai istua iltaa naapurin kanssa omassa kodissasi? Tai katsoa naapurin ikkunasta, koska auto kaartaa pihaan? Ei siksi että tekisit eksällesi mieliksi, vaan sen lapsesi takia. Joka munkin mielestä on vähän turhan pieni siihen, että häntä kiikutetaan nukkumaanmenoaikaan pitkin kyliä.
 
ap1
No käytännössä tuossa tilanteessa oli pointti se, että tiesin, että jos tekisin "näin", olisin kotona 20.20. Kysyin isältä, että jos kävisi 20.20, ja isä vastasi että klo 20.15. Jätin tekemättä "näin" ja olin kotona 20.10. Tuon miehen kanssa tehdään aikalailla juuri niin kuin hän sanoo tai tulee riitaa. Hyvin harvoin voin sanoa, että olisi menoa, että kävisikö, koska siitä tulee heti huutoa (tässä yksi syy, miksi aikoinaan erosimmekin). Riitojen välttämiseksi ylipäänsä menemme miehen minuuttiaikataulun mukaisesti.


Haluaisin miehen kanssa tästä asiasta puhua ja keskustella, mutta miten toimia tilanteessa, jossa toinen ei nähnyt tekevänsä mitään väärin? Jos minä olisin tehnyt noin, se olisi miehen mielestä ollut väärin.
 
Kokemusta
[QUOTE="Maarikka";30822017]Kello 21 ei ole yötä.[/QUOTE]

No mitäs se sitten on?
Suurimmalle osalle 3-vuotiaista (toivottavasti) klo 21 on yötä. Jos itse et mene nukkumaan klo 21, niin se on tietenkin ihan eri juttu.
 
vierass
Hittoako sä ap olit itse sitten myöhässä jos vannotat toista tulemaan ajoissa? Ja miksi pirussa pitää jättää ulko-ovi auki, jotta ei tosiaan voi päätellä ettetkö olisi kotona?? Ymmärtäisin jos mies olisi tuonut tyyliin tuntia ennen sovittua ja jättänyt lapsen lukitun oven eteen odottamaan. Silloin sulla olisi syytä suuttua. Vaan ei kyllä nyt. Mahdatko itse tehdä asiat nyt vaikeaksi kun mies on alkanut seurustelemaan?

Jotta tällaista ei jatkossa tapahtuisi, niin tehkää nyt ihmeessä sopimus tapaamisista ja pitäkää niistä MOLEMMAT kiinni.
Niinpä.
 
Lannea
[QUOTE="Jenis";30822013]Kuka tässä on väittänyt, että on OK jättää lapsi heitteille tai yksin kotiin? Ei tietenkään ole oikein. Mutta en tajua tuollaista minuutista naputtamista, kun se LAPSEN ETU kai tässä nyt kuitenkin on pääasia? Jos tiedät että eksäsi käyttäytyy kuin idiootti näiden kellonaikojen kanssa, mikset voinut tulla kotiin aikaisemmin? Tai istua iltaa naapurin kanssa omassa kodissasi? Tai katsoa naapurin ikkunasta, koska auto kaartaa pihaan? Ei siksi että tekisit eksällesi mieliksi, vaan sen lapsesi takia. Joka munkin mielestä on vähän turhan pieni siihen, että häntä kiikutetaan nukkumaanmenoaikaan pitkin kyliä.[/QUOTE]

Niin että nainen pysyköön ruodussaan että mies saa tehdä mitä ja milloin huvittaa. Kaikenlaista sovinistipaskaa te yritättekin pitää yllä.

Ap ei edes ollut myöhässä!!
 
"Maarikka"
[QUOTE="Jenis";30822027]No kylläpä se 3-vuotiaalle tuppaa yötä yleensä olemaan.[/QUOTE]

No sehän ei ole sun päätettävissä miten kussakin perheessä on. Omalle 3-vuotiaalle tuo oli aikoinaan nukkumisaikaa, mutta tajuan sen, että perheitä ja rytmejä on erilaisia. Meillä oli aina aikainen herätys joten totta kai ajoissa nukkumaan. Kaikilla sitä aikaista herätystä ei ole niin aivan hyvin voi mennä nukkumaan vaikka kymmeneltä.

Ja kyllä se 21 on ilta vaikka silloin joku olisikin nukkumassa, se siitä yöksi yhtäkkiä muutu.
 
"Jenis"
Niin että nainen pysyköön ruodussaan että mies saa tehdä mitä ja milloin huvittaa. Kaikenlaista sovinistipaskaa te yritättekin pitää yllä.

Ap ei edes ollut myöhässä!!
Jaa, minusta se ei ole "sovinistipaskaa" ajatella lastaan ensin - mies sitä ei selvästikään tee.

Aika usein nää tilanteet meneekin aikuisten kädenväännöksi, eikä lapsen etu kiinnosta ketään. Mutta hei, tärkeintä että MINÄ sain tehdä kuten MINÄ haluan! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Susanna38
ap1
Nyt moni taas jauhaa tuossa naapurissa olemisesta. Kyseessä ei ollut illanistujaiset.

Ja jos kukaan ensimmäistä viestiä luki, niin isä tosiaan toteutti uhkauksensa, että jättää lapsen kotiin, olin kotona tai en. En siis ole järkevästi lapsen isän kanssa asiasta puhunut, koska isä ei ole asiasta halunnut puhua. En tiedä, älysikö, olinko kotona vai en. Mutta ainakin toteutti uhkauksensa.
 
Lannea
[QUOTE="Jenis";30822036]Jaa, minusta se ei ole "sovinistipaskaa" ajatella lastaan ensin - mies sitä ei selvästikään tee.

Aika usein nää tilanteet meneekin aikuisten kädenväännöksi, eikä lapsen etu kiinnosta ketään. Mutta hei, tärkeintä että MINÄ sain tehdä kuten MINÄ haluan! :D[/QUOTE]

Etkö ollenkaan tajua mitä kirjoitat ja mitä ap on kirjoittanut?

Jauhat että ap:n on mukauduttava lapsen isän oikkuihin. Itse ei ole edes tehnyt mitään väärää. Ap ei ole myöhästynyt tai jättänyt lasta mihinkään. Lapsen isä sen sijaan on useinkin myöhästellyt, ja nyt jättänyt lapsen yksin.

Silti vielä syytätte ap:ta ja haukutte että vika on hänessä vaikka hän on lukuisia kertoja joustanut, nytkin!!
 
ei tajjuu
Joissain perheissä tullaan töistä kotiin vasta klo 22. Lapset saattavat mennä nukkumaan vasta puolenyön aikaan ja heräävät sitten joskus aamupäivällä kuten vanhemmatkin

Ennen kouluikää ei lapsilla ole mitään tiettyä nukkumaanmenoaikaa, koska kaikissa perheissä voidaan herätä aivan eri aikaan. Koulu kun alkaa, niin silloin ei voi valvoa enää puoleen yöhön koska pitää herätä ajoissa aamulla.

Käsittämätöntä, että joku tulee ja sanoo mikä on 3-vuotiaan nukkumaanmenoaika jossain toisessa perheessä :O

Nukkumaanmenoaika kun riippuu aivan siitä, että mihin aikaan perheessä herätään.
 
"lintunen"
Tuo vois olla monellekin hyvä juttu monessakin mielessä.
Eikä vain kellonaikojen takia :D
Ja kun tuo homma tuntuu kärjistyvän eron jälkeen ihan ihme sfääreihin. OK jos exä ei ole ennen eroa ollut täsmällinen niin ei hän tule eron jälkeen sitä olemaan. Piste. Siihen on vaan jotenkin koitettava sopeutua koska tämän ihmisen kanssa kuitenkin jakaa yhteisen lapsen. Yhtälailla on mietittävä sitä omaa asennnoitumistaan eikä pidä provosoitua liikaa vaikka kuinka ärsyttäisi. Se ex on kuitenkin lapselle merkityksellinen ihminen.

Täytys varmaan heittää idea ihan oikeasti kehiin, että nämä lapsen etuja ajavat tahot voisivat passiittaa vanhemmat kurssille jossa opetellaan huomiomaan toisensa edes sen hetken kun lapsi on ns. yhteisissä näpeissä eli nämä viennit ja tuonnit. Tai kouluun/hoitoon liittyvissä jutuissa jne.

JA ei, ei ole oikein jättää 3v yksin eikä ilmoittaa siitä lainkaan. Mutta ei tuolla ajallakaan pidä kikkailla "tuo huomenna, eiku tänää, eiku...eiku 10 yli eikä 15 yli" koska tuohan on ihan lapsellista hiekkalaatikkotouhua.
 
been there done that
Nämä on kyllä hirmuisen surullista luettavaa joka tapauksessa. Aikuiset ihmiset tappelee aivan uskomattoman typeristä asioista, syyttelee toisiaan ja se pieni lapsi unohtuu.

Niin kuin perheen hajoamisessa itsessään ei olisi tarpeeksi kipuilua lapselle, niin vielä siihen päälle moinen käytös. Ja kumpikin tietysti täysin syytön ja se toinen ihan kusipää.

Hei: te epäonnistuitte suhteessanne, mutta onnistuitte tekemään lapsen. Mitä jos keskittyisitte huolehtimaan siitä, että lapsella olisi, olosuhteista huolimatta, mahdollisimman hyvä olla?

Selvästikään teille ei sovi se, että improvisoisitte tapaamisista. Tehkää siis niistä sopimus. Sitoutukaa siihen molemmat. Lopettakaa toistenne kyräily. Olkaa aikuisia, vastuullisia sellaisia. Se pieni ihminen, teidän taistelunne kohde, kärsii. Oikeastiko haluatte sitä?

Joten hittoako lopulta siitä kumpi teki väärin ja mitä teki väärin nyt tai aiemmin. Molemmat teette väärin, kun käyttäydytte noin.
 

Yhteistyössä