Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"jaska"
Päivän parhaat naurut kyllä antoi tuo aloituspostaus :D Itse olen jo 4-vuotiaana ensimmäisen kerran nähnyt kun isä perkasi kaloja ja itsekin sitä sain kokeilla eikä mitään traumoja ole noista lähes 30 vuoden takaisista tapahtumista jäänyt.
 
tollon äiti myös
Ei se naurata yhtään, kun on tollon lapsen äiti. Sille kun ei voi mitään, että oma lapsi on typerä. Ja kun se on typerä, sitä olisi pikku pakko suoejlla. Myöhemmin tietysti hankittava holhooja tai jotenkin se asuminen järjestettävä. Älkää naurako, koskaan ette voi tietää vaikka saisitte itse tollon lapsen.
 
Ei Hyvää Päivää !
:LOL: miten se asia pitäis hoitaa? Kertoa että ruoka tulee kaupasta? Mies hoiti hyvin. Ja kyllä tuon ikäsen on hyvä jo ihmisn anatomiaa ymmärtää.
No ei siinä tartte käyttää sanaa TAPPAA pienelle lapselle! Itse näyttäisin ja kertoisin että kalaa kopsutetaan napakasti niskan alueelle tainnoksiin ettei se tunne kipua. Sen jalkeen PERATAAN /SUOMUSTETAAN ja AVATAAN kala ja otetaan SISÄLMYKSET pois. Kyllä oon niin ihmetyksen sormi kummastuksen suussa että näin jokapäiväisestä asiasta yleensä osataan tehdä lapsiparalle noin kammottava. Ei Hyvää Päivää !
 
JonzQu1997
Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle!
Itse olen ollut varmaan noin vuoden vanha kun olen ensimmäisen perkauksen nähnyt. Teidän pojan ikäisenä tein sen jo itse. Ei siitä mitään traumoja lapselle jää, turhaan koitat pitää lastas pumpulissa siitä vasta traumoja jääkin.
 
Poekapoeka pottuvoeta
Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle!
Siis mie itse jo kuuden vanhana kalastin ja perkasin sekä suolestin kalat itse. Aluksi toki isän avustuksella, mutta siitä lähtien ihan yksin. Traumoja ei ole jäänyt. Se on jo hyvä tuon ikäisenä tietää kuinka se haukifile pöytään tulee.
 
Viiden lapsen äiti
Moikka.
Minä näen tuossa hyviä asioita. Isä vei poikansa kalaan ja he viettivät yhdessä aikaa. Hyvä, että isä kertoi, että kalat pitää tappaa ennen perkaamista. (Elävältä perkaaminen olisikin ollut kamalaa). aikojen alusta asti isät ja åpojat ovat olleet yhdessä kalassa ja peraneet kaloja. Normaalia elämää. Hieno isä kun vei poikansa kalaan.
 
vierailija
Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä!
 
vierailijaj
Moikka.
Minä näen tuossa hyviä asioita. Isä vei poikansa kalaan ja he viettivät yhdessä aikaa. Hyvä, että isä kertoi, että kalat pitää tappaa ennen perkaamista. (Elävältä perkaaminen olisikin ollut kamalaa). aikojen alusta asti isät ja åpojat ovat olleet yhdessä kalassa ja peraneet kaloja. Normaalia elämää. Hieno isä kun vei poikansa kalaan.
Kalojen tappaminen on vain niin väärin. Miksi kaikki eivät voisi syödä kalapuikoja.
 
vierailija
Aloittaja on varmaan sama ämmä joka maalle muuttaessaa valitti naapurille että heidän hevosensa esittelee penistään heidän lapsille. Soitti vielä poliisit kun hevosen omistaja ei oikeen voinut tosissaan moista ottaa. Millähän helvetillä johonkin korkeasaareenkaan lapset meinaa viedä joskus kun kaikki eläimethän ovat alasti! Lehmätkin tissit esillä aina jumalauta.
 
vierailija ju
[QUOTE:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:=""Hämmentynyt", post: 28495691"]Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle![/QUOTE]

:ROFLMAO::eek::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
vierailija
Ei hitto, tän on pakko olla provo! :D Vaikka toki, onhan se kauheaa kun kuusi vuotias saa tietää miten kalat perataan... :D Itse tuossa iässä (ja nuorempanakin) kävin usein isän ja veljien kanssa kalassa ja innolla odotin nimenomaan sitä että kalat perataan ja saan katsoa miten kalan sydän sykkii vaikka se on jo otettu kalasta pois. Tuolla tavalla lapsi oppii. Ap:n lapsi varmaan luulee, että kalapuikot ui sellaisenaan maailman merissä :) Miten se kauhistuiskaan kun sais tietää että munat tulee kanan peräpäästä ja maito lehmän tissistä!
Ja maalla lapset on heti ku kykenevät mukana hirvimetällä, sivummalla toki, mutta näkevät kun hirvi teurastetaan keskellä mettää, herkkupala sisuksista heti koiralle, ja sit se muualla viel pilkotaan ja kotona ahmitaan :) ai kamala!
 
vierailija
Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle!
 
vierailija
Ja nii mitenkähän se kalan "tappaminen" ja suolestus olis pitäny kertoo??? siis syöttekö te pelkästää kalapuikkoja ette oikeaa kalaa? Onhan se poika 6v jo tarpeeksi iso tietään totuuden kalan taposta ja kohta opettaja kuitenki kertoo miten kalasta tehdään ruokaa... ja kuule tuskin sillä mitään traumoja tulee jos te annatte hänen katsoa esim uutisia sieltä niitä voi jopa saada,mutta eläkää tässä maailmassa älkääkä missää pumpulissa... kyllä totuuden voi jo ton ikäselle kertoa, kerroinhan mäki mun silloiselle 3v tytölle joka ny on yli 30v mitenkä lapset tehdää. :) siistyttö kysy ku odotin toista lasta kuinka se on menny mahaani, sanoin että isä anto siemenen ei ihme kysynyt miten laitettiin... Hohhoihaa en yhtää ihmettele nyky ajan lapsia pumpulis kasvatettuja tai sit ton ikäsenä terroristejä... ja muuten minkähänlaisen traumat kuvittelisit jos teillä olis viikkotolkulla lojunut kondomi keittiön pöydällä... meille tuli ku joku lapsista tietyn ikäinen postissa kondoomi ja jätin sen pöydälle lojuun... lopuks ite sen sit korjasin pois...

3 lapsen äiti jonka perheessä totuus kerrottiin heti ja he ovat ny aikuisia ja niillä ei oo traumoja
 
vierailija
Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle!
 
vierailija
Mieheni vei lapsen (6-v poika) kalaan ja en osannut yhtään varautua siihen mitä vastaan tuli. Totta kai tiedä, että fileet ja kalapuikot ovat olleet joskus eläviä eläimiä, mutta ei sitä olisi miehen lailla tarvinnut pienelle lapselle näyttää.

Eli olivat kalassa ja saaneet pari haukea. Olisin olettanut, että mies laittaa kalat vesiämpäriin ja hoitanut perkauksen itse. Nyt mies oli kuitenkin kertonut että kalat pitää TAPPAA ja näytt miten se hoituu meidän pienelle pojalle. Ja tämä ei vielä riittänyt, mies oli näyttänyt perkauksen ja poika tuli minulle naama punaisena kertomaa kuinka kalat oli tapettu ja otettu sisältä suolet pois!

Eikö tuota olisi voinut tehdä jossain pojalta näkymättömissä, eikä esitellä moista toimitusta. Nyt poika on kysellyt että onko ihmisissäkin suolia sisällä! Todella kiva keskusteluaihe ja en tiedä millaisia traumoja moinen pieneen lapseen jättää... :(

Kyllä huomaa miehen olevan kotoisin maalta, niin juntisti tuon asian taas hoiti. Ei varmaan monelle tule mieleen näyttä kuinka eläimestä revitään suolia sisältä. Pieni lapsi ei voi ymmärtää moista ja oikeasti tuntuu siltä että poika on voinut saada vaikka mitä ideoita kun kyselee ihmisten suolienkin perään. Että minä olen vihainen miehelle!
Idiotismin multihuipentuma.
Itse taisin 5.v ikäsenä perata omat kalani ja mökillä heilu 3 (kyllä kolme) puukkoa vyöllä. Jos neiti menis takasin foliokupoliin ja antais miehen opettaa lapselle hyödyllisiä taitoja.

-Mikko
 
vierailija
Niitä "psykopaattejakin" kasvaa nimenomaan tietämättömyydessä kasvatetuista. Kuinka järkyttää esim. tajuta vasta aikuisena, että kääk ihmiset kuolee!! Kun ei ole koskaan päässyt mukaan hautajaisiin. Kysymykseen pitää vastata silloin kun asia lasta kiinnostaa. Mahdollisimman yksiselitteisen faktapohjaiseti. Ei tosiasioiden salaamisella suojella kuin itseään vaivaantumiselta.
 
vierailija
Tän on nyt pakko olla trolli. Voiko joku ihminen oikeasti olla noin idiootti että paheksuu tuollaista. Onhan se nyt ihan kamalaa jos lapselle näyttää miten ruoka saadaan ja jalostetaan lautaselle. Mitäköhän mieltä aloittaja on siitä että meidän lapset on nähneet jo tosi pienistä saakka kun teurastan kanoja, lampaita hanhia ja kaneja? Olenko minä vastuuton vanhempi?
 
vierailija
Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä!
Vai että ihan vitsailla kehtasi! Siihenkään ei vissiin kaupungissa usein tarvitse törmätä?
 
vierailija
Kannattanee ottaa lastensuojeluun välittömästi yhteyttä, myöskin postraumalääkitys on hyvä aloittaa ja muutaman vuoden terapiajakso... älä vaivu synkkyyteen, lapsesi saattaa vielä toipua sekä eheytyä...
 

Yhteistyössä