Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
entinenkasvissyöjä
Niin ja joo, mäkin olen helsinkiläinen. On varmaan keskustelun aloittajasta hassua? Siis se, että nuori, helsinkiläinen nainen osaa perata kalat (noin 4-vuotiaasta asti) ja kasvattaa lapsia ihan normaaliin elämiseen, elämän kiertokulkuun? :) Olin mäkin joskus kasvissyöjä, se pelleily loppu siinä vaiheessa kun kersoja alkoi tulemaan. Minun lapseni syövät terveellisesti kaikkia kasviksia ja kaikkea lihaa, tosin hyytelölihat ei uppoa mun muksuille. Silti kaikki kalat, hirvi, poro, ankka yms. menee paremmin ku hyvin kaupaks, vaikka todellakin tietävät, miten näitä eläimiä on kuolemansa jälkeen kohdeltu. Se on sitä elämää, nainen hyvä :) Sulla on loistava mies muuten, pisteet hälle. Ihme että on tollasen eukon ottanu matkaansa.
 
"Jenni"
Ei oo oikeesti totta! Mie oon koht 32 v ja oon kyllä käynyt maalla useestikin, ja käyny kalassa..,. MUT, MITÄ IHMETTÄ? Nyt miun mieli järkky ja PAHASTI!!!!!! Nyt ei löydy oikeita sanoja ees kuvaamaan miun olotilaa!!!!! :D :D :D :D
 
viaras
siis apua.... itse olen nähnyt saman monta kertaa mukulana, ja oon nähny myös miten naudat tapetaan... se oli aina hirveen jännää kattoo ku teurastaja tuli käymään että mitä siinä tapahtuu... ja TUSKIN pojalle on tullu mitään traumoja ja utelias poika niin totta kai se kyselee onko muillaki elukoilla tai ihmisillä suoia sisällä..... :D
 
"Kalastaja"
Ei hyvänenaika!

Pääkaupunkiseudun lukioihin ja peruskouluihin tehty tutkimus ruokien alkuperästä. 45% lukiolaisista ja 75% peruskoululaisista vastasi maidon tulevan tehtaasta.

Juuri tälläisen ajattelun jossa tässä keskustellaan. Ei ole mikään ihme etteivät lapset opi ymmärtämään lautasellaan tai lasissaan olevan elintarvikkeen alkuperää tai miten asiat oikeasti ovat.

Ensinmäkin 6 vuotias ei ole mikään pikkuinen enään. Ja jos kalastamisesta pitää ja haluaa kalastaa on hyvä että oikeat käytännöt opetetaan alusta alkaen. Vaikka se vesiämpäri olisikin mukana jos kalan syödä aikoo on se pakko tappaa ja fileroida.

Kun haette marketin lihatiskiltä mitä tahansa lihatuotetta on lihan alkuperäinen eläin täytynyt tappaa ja teurastaa.

Jos lapsi haluaa oppia niin on se parempi että se opetetaan heti oikein näin kala kärsii vähiten.
Jos taas lapsi ei halua oppia se on sitten niin.
Ei pidä opettaa lapselle peukaloa keskelle kämmentä vain siitä syystä ettet itse pidä siittä. Lapsi ei ole sinä.
 
Lukematta ketjua ja ottamatta kantaa siihen onko tämä provoilua vai ei. Tosi moni lapsi oikeasti luulee että liha tehdään kaupassa tai tehtaassa. Viikonloppuna mummo opetti 5v pojalleni miten kala perataan. Käytiin siis ongella ja poika pikku puukolla perkasi kalansa itse. Se kuuluu harrastukseen (kalastukseen) ja hyvä oppia pienestä pitäen että itse siivoaa saaliinsa. Ihan kuten ratsastusta harrastava tyttöni lapioi tallilla paskaa koska se kuuluu hevosteluun. Perkauksesta ei ykskään lapsi muutu sekopääksi eikä murhamieheksi. Teurastusta (lihakarjan) en antaisi ihan pienen katsoa koska se on herkälle aikuisellekkin järkyttävä paikka.
 
"Uskomatonta"
Mie olen kattonu ihan pienestä asti kalojen perkausta, ja kalastanu. Ja myös muitten eläinten tappaminen / nylkeminen on meillä ihan normaalia, mettällä ku ollaan pienestä asti käyty niin seki on tullu nähtyä ja porojen tappamista aivan 4 vuotiaasta asti, enkä mie ole mitenkään järkyttyny enkä mikään massamurhaaja tms. normaali maalaisjärjen omaava ÄITI.
 
"margaretha"
[QUOTE="vieras";28495778]Kauhea teurastaja tuo mies. Se on jätettävä. Ja poika on nyt pilattu. Ei auta muu kuin laittaa se lastenkotiin.[/QUOTE]
Margaretha!
On se niin, kun kaupunkilainen menee maalle, katselee peltoa josta on hiljattain puitu viljat ... nk. sänki vain jäljellä .... päättelee kaupunkilainen; ai, nyt minä tiedän missä tulitikut tehdään! Että sillai kaupunkilainen. :D
 
Psykopaattimurhaaja
sen että miksi minusta tuli psykoottinen ja luonnevikainen massamurhaaja joka on tappanut elämänsä aika monta kymmentä ihmistä. Se johtuu tietenkin siitä kun olin isäni kanssa lapsena mato-ongella. Kyllähän siinä lapsesta väkisin kasvaa pipipää massamurhaaja kun hän jo reilusti ennen kouluikää laittaa elävän kastemadon koukkuun, otaa kalan pois koulusta, perkaa ja nylkee kalan itse jo joskus 4-5 vuotiaana. Sitä kun oppii tappamaan jo lapsena matoja laittamalla ne mato-ongen koukkuun ja tappamaan kaloja, niin siitä on vain pieni asken siihen että alkaa tappamaan ihmisiä.

Minä siis täysin ymmärrän ap:n ja tämän lapsen järkytyksen. Varmasti lapselle on erittäin järkyttävää nähdä, kun oma isä tappaa kaloja. Kuinka lapsi siinä enää voi luottaa isäänsä ja olla pelkäämättä, ettei isä ala tappamaan ihmisiäkin, esimerkiksi tämän oman poikansa sillä tappo on aina tappo, tapettiin siinä sitten 1 hyttynen tai vaikka 1000 ihmistä kerralla.
 
joujoujau
Käy kyllä sääliksi tota lasta ja muita lapsia keltä löytyy tollanen äiti. Tod. Näk. kyllä provo mutta kyllä tollasia rakettitieteilijöitä löytyy oikeasti..
Lapsesta tulee 100% joko rappionarkkari tai nörtti joka ei saa ikinä ystäviä... :(
 
"Sanna"
Nyt ihan oikeeesti nainen järki käteen! Minä olen ollut n.4v vaarin kanssa päivittäin kalassa JA HALUNNUT ITSE PERATA SAAMANI KALAT. Kaula on katkottu puukolla ja kaivettu kaikki sisäelimet ronskisti ulos ja viety lokeille herkuiksi. Kylä huomaa, että oot kaupunkiprinsessa, etkä ymmärrä että LAPSEN KUULUU YMMÄRTÄÄ JO PIENENÄ MISTÄ RUOKA ON PERÄISIN! Mites luulet ennen vanhaan ku kalat on ite kalastettu ja kanit yms. nyletty ruoaksi. Öapset on ollut mukana kiinnostuneina ja oppineet pienestä pitäen arvostamaan ruoan alkuperää. Nyt kyllä ei voi muuta ku nauraa sulle ja todeta että lapsi on nyt aivan varmasti huostaanotettava kun noin kaltoin kohdellaan..
 
koti-koira
siis ittellä 4 lasta joista kolem perkaa omat kalansa jos niit saa nuorin on neljä ja veljet opettaa ja isi ja äiti auttaa ongen kanssa mutta mietippä miten laps järkyttyy ku noit juttui kuule ku on kääritty niin pumpuliin vit** kaikkihan järkyttyis jos vasta kuus vuotianaa näytetään et hei ruokaki on joskus eläny se on kuule opetettava vauvasta ei pikku miehestä/ tytöstä ! niin lapset siis 15v 13v 9v pojat ja 4v tyttö

mutta mikäs siinä ku haluu lapsensa käärii pumpuliin ja opettaa et elämä on pilvilinnoissa ja maailma vaahtokarkista ja hattarasta ( TODELLISUUS HALOO )
 
Beetta
Not singin in Memphis, vaan laughing in the country :) Voiko kukaan oikeasti elämän omaava olla niin vinksahtanut että kyseiseen viestiin vastaa ja kertoo kuinka erinomainen itse on ??? Eip, ja nyt se on todistettu 2Plussan mammat lynkkaavat kaiken tyhmemmän tieltään....
 

Yhteistyössä