[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.
Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!
Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]
Onhan tämä vitsi. Nyt oikeasti... Se sun 6-vee poika astuu myös koppakuoriaisen päälle tai muun ötökän ja sieltä se möskää tirskuu. Tuo on todella vaarallinen asenne,ettei voi lapselle näyttää miten kala perataan. Se on kala. Eräs äiti kirjoitti iltasanomien yleisönosastoon kun lapsi oli mennyt partioleirille ja äiti oli syvästi järkyttynyt kun pikkulapsien paikassa ei ollut juoksevaa vettä. He joutuivat itse kantamaan sen veden kaivosta ja tämä vasta törkeetä sitten olikin. Odotti partioleiriltä täysiä mukavuuksia. Totesi että onneksi sentäs oli jääkaappi kuitenkin.
Mikä suojelee lapsia maailmalta. Ei ainakaan ylisuojelevat äidit. Tekevät kovaa hallaa. Poikasi olisi pitänyt saada itse perata se kala.