Mies jäi kiinni pettämisestä, miten toimin? Haluan erota ehdottomasti.

  • Viestiketjun aloittaja nyt apua
  • Ensimmäinen viesti
Voi itku.. Voimia sinulle! Aika paska ukko.. :(

Älä luovuta painostuksen alla, sulla saattaa olla oikeus jäädä siihen. Ja pidä siitä oikeudesta kiinni, jos haluat siinä kämpässä asua.

Onko vaara, että mies voisi käydä kärjistyneessä tilanteessa väkivaltaiseksi? Jos siihen on pientäkään uhkaa, niin lähdet ehdottomasti turvakotiin.
 
fdsa
Molemmat ollaan vuokralaisia, en tiedä, kumpi on päävuokralainen. Varmaan mies mun tuurilla.

Toinen nainen seurustelee muuten myös toisen miehen kanssa, voinko soittaa hänen miehelleen ja kertoa? Vai olisiko liian sikamaista? Hän on myös epäillyt suhdetta. Ja nainen todellakin tietää meistä, yritti raskausaikana kaveerata myös minun kanssani. Soitin tälle huo*alle (anteeksi vain) heti, kun asia kävi ilmi. Hän tapansa mukaan yritti esittää, ettei tiedä asiasta mitään. Hän on.. hmm, no vähän astetta tyhmempi asiassa kuin asiassa.

Äh, tuntuu vaan, että maailma kaatuu tällä hetkellä. Raha-asiat eniten huolettaa. Eroa olen työstänyt mielessäni jonkun aikaa, että todennäköisesti ero tulossa, kun mies käyttää jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja alistaa.
Tottakai voit kertoa! kerrotkin. Laitat samantien viestiä.
Mutta onko pettäminen siis satavarma juttu?
 
[QUOTE="anna";25574588]Älä hättäile. Ehkä pystyt antamaan anteeksi, kunhan saat kelata rauhassa asiaa. ja jos mies haluaa vielä jatkaa yhdessä.[/QUOTE]

no minä en ainakaan noin pitkää suhdetta vois ikinä anteeks antaa. yhden yön hairahduksen ehkä.
soita sekä kelaan että soskuun. kysy asuntoa, voit saada sellaisen nopeastikin, kun on erotilanne. miten teillä huonekalut asiat, onko sulla mitään? sosku varmasti auttaa hankinnoissa jos sinä oot varaton.
samoin sosku auttaa vuokratakuu asioissa. asiat voi edetä nopeastikin jos niin haluat.
äläkä vaan anna miehen syyttää itseäsi. vaikka kuinka olisit synnytyksne jälkeen ollut väsynyt tai seksi olisi vähentynyt tms niin kaikki tuo on normaalia. muista että vika on ainoastaan sielä pettäjässä.
tsemppiä ja jaksamisia. onneksi sinulla on lapsesi tuomassa iloa elämään. käy välillä kertomassa kuulumisia. tosi kurja juttu, en osaa edes kuvitella miltä susta tuntuu :(
 
"mmm"
Minähän varmaan tähän tilanteeseen miehen ajoin, jos häneltä kysytään.. Ei olisi pitänyt koskaan uskoa, että mies ja tämä nainen ovat vain kavereita / ystäviä.

Olen siis tosiaan vain hoitovapaalla, tulot pienet. En haluaisi laittaa alle vuoden ikäistä vauvaa hoitoon. Mutta millä tulen taloudellisesti toimeen ilman töitä? :(

Meillä on tuttu vuokranantaja. Täytyy soittaa hänelle huomenna ja kysyä, mitä tehdään, kumpi jää ja kumpi lähtee.
Ei sun tarvii alle vuoden ikäistä laittaa hoitoon. Kun muutatte lapsen kanssa kahdestaan, saat asumistukea, kodinhoidontukea ja tarvittaessa sosiaalitoimistosta toimeentulotukea Ja tietty lapsilisän ja äijältä elarit,Eihän se kotihoidontuki ja lapsilisä ym päätä huimaa, mutta kyllä sillä toimeen tulee, kunnes lapsi on isompi ja voi tarhaan mennä :)

TSEMPPIÄ!! Asiat järjestyy kyllä :)
 
no minä en ainakaan noin pitkää suhdetta vois ikinä anteeks antaa. yhden yön hairahduksen ehkä.
soita sekä kelaan että soskuun. kysy asuntoa, voit saada sellaisen nopeastikin, kun on erotilanne. miten teillä huonekalut asiat, onko sulla mitään? sosku varmasti auttaa hankinnoissa jos sinä oot varaton.
samoin sosku auttaa vuokratakuu asioissa. asiat voi edetä nopeastikin jos niin haluat.
äläkä vaan anna miehen syyttää itseäsi. vaikka kuinka olisit synnytyksne jälkeen ollut väsynyt tai seksi olisi vähentynyt tms niin kaikki tuo on normaalia. muista että vika on ainoastaan sielä pettäjässä.
tsemppiä ja jaksamisia. onneksi sinulla on lapsesi tuomassa iloa elämään. käy välillä kertomassa kuulumisia. tosi kurja juttu, en osaa edes kuvitella miltä susta tuntuu :(
Kappas - täällä on kaimoja... ;)
 
Haha! Tuommosia pettäjäpaskoja ei katella ja niille ei todellakaan anneta anteeksi! Ei ei ei.[QUOTE="anna";25574588]Älä hättäile. Ehkä pystyt antamaan anteeksi, kunhan saat kelata rauhassa asiaa. ja jos mies haluaa vielä jatkaa yhdessä.[/QUOTE]
 
nyt apua
[QUOTE="sasa";25575309]Kuule, aikuisuuteen kuuluu vapaus tehdä valintoja. Niihin on kuitenkin sisäänrakennettuna ominaisuus, että pitää vastata valinnoistaan.

Et kai odota, että yhteiskunta maksaa kriisinne ja sen seurauksia?[/QUOTE]

No kuule, en todellakaan odota / halua yhteiskunnan maksavan mitään. Sen takia alunperin ajattelinkin, että eroaisimme vasta, kun menen takaisin töihin tienaamaan. Mutta näköjään aina ei mene niin kuin ajattelee. En osannut kuvitella, että mies pettäisi, mutta kas, kiinni jäi. Ja nyt tässä tilanteessa en halua jäädä suhteeseen, mutta en haluaisi laittaa lasta hoitoonkaan, kun ei edes kävele! En ole sossupummi koskaan ollut, enkä koskaan haluaisi ollakaan. Mutta mitä vaihtoehtoja on? Kovettaa itsensä ja jäädä suhteeseen? Lähteä ja laittaa lapsi hoitoon?
 
"jeps"
No kuule, en todellakaan odota / halua yhteiskunnan maksavan mitään. Sen takia alunperin ajattelinkin, että eroaisimme vasta, kun menen takaisin töihin tienaamaan. Mutta näköjään aina ei mene niin kuin ajattelee. En osannut kuvitella, että mies pettäisi, mutta kas, kiinni jäi. Ja nyt tässä tilanteessa en halua jäädä suhteeseen, mutta en haluaisi laittaa lasta hoitoonkaan, kun ei edes kävele! En ole sossupummi koskaan ollut, enkä koskaan haluaisi ollakaan. Mutta mitä vaihtoehtoja on? Kovettaa itsensä ja jäädä suhteeseen? Lähteä ja laittaa lapsi hoitoon?
Minä en kyllä tiedä, miten sossu suhtautuu toimeentulotuen antamiseen, jos sinulla on työpaikka odottamassa? Voi olla, että aika nihkeää sieltä päästä. Tsemppiä!
 
.....
1.Ota luuri käteen ja soita toiselle miehelle ja kerro kaikki,saat paremman mielen ja totuus on julki.
2. Joko jäät asuntoon ja juttelet vuokranantajan kanssa tai menet sossuun ja pyydät apua asunnon hankinnassa(lausuntoa) jolloinka asunnon saaminen helpottuu. muista mainita henkinen väkivalta.
3.Eropaperit postiin
4.Sukulaisten ja ystävientuki on hyvä olla
5.Et ota takaisin
6.Taloudellinentuki kyllä järjestyy ja hoitoon ei ole pakko viedä,pyydät apua sossusta ja kelalta

Ja lopeta toi itkeminen ja täriseminen. Lapsi ei ole tae uskollisuudelle tai onnellisuudelle.
Se että teillä on lapsi ei tarkoita että automaattisesti rakkaus kukoistaa. Pää pysyyn ja tunne oma arvosi.
 
nyt apua
Kiitos teille viesteistänne! Vähän helpottaa, kun en halua kenellekään kertoa vielä.. Inhottaa, lapsi alle vuoden ja nyt ero tulossa. Meillä molemmilla avioerovanhemmat, mies puhui niin monetkymmenet kerrat, ettei ikinä tahdo meidän lapselle samaa kohtaloa ja nyt ollaan jo tässä tilanteessa. :(

Pettäminen on varmaa, mies ei tule varmasti koskaan täysin myöntämään, välillä vahingossa lipsauttaa "vähän oli juttua", "välillä kävin sen kanssa kahvilla" yms. Asiasta tuli jo vitsi meidän keskuudessamme, kun tosiaan ovat olleet yhteydessä ja nähneet, kesällä tosin viimeksi niin, että tiesin. Sitten lupasi lopettaa, kun suutuin isosta valheesta, jolloin jo todennäköisesti oli suhde. Vaan eipä loppunut.

Täytyy hankkia tämän toisen naisen miehen numero, huomenna varmaan saan.
 
[QUOTE="jeps";25575463]Minä en kyllä tiedä, miten sossu suhtautuu toimeentulotuen antamiseen, jos sinulla on työpaikka odottamassa? Voi olla, että aika nihkeää sieltä päästä. [/QUOTE]
Aikoinaan näitä asioita selvittelin, kun ystävän piti erota miehestään (ei eronnut, eikä oo enää kyllä ystäväkään, mutta se on toinen juttu). Sossun kanta oli se, että ihan jokaisella on oikeus hoitaa lapsensa kotona 3 v ikään asti, vaikka se sitten vaatisi toimeentulotukea.
 
"lollo"
Molemmat ollaan vuokralaisia, en tiedä, kumpi on päävuokralainen. Varmaan mies mun tuurilla.

Toinen nainen seurustelee muuten myös toisen miehen kanssa, voinko soittaa hänen miehelleen ja kertoa? Vai olisiko liian sikamaista? Hän on myös epäillyt suhdetta. Ja nainen todellakin tietää meistä, yritti raskausaikana kaveerata myös minun kanssani. Soitin tälle huo*alle (anteeksi vain) heti, kun asia kävi ilmi. Hän tapansa mukaan yritti esittää, ettei tiedä asiasta mitään. Hän on.. hmm, no vähän astetta tyhmempi asiassa kuin asiassa.

Äh, tuntuu vaan, että maailma kaatuu tällä hetkellä. Raha-asiat eniten huolettaa. Eroa olen työstänyt mielessäni jonkun aikaa, että todennäköisesti ero tulossa, kun mies käyttää jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja alistaa.
Soita vaan sille toiselle miehelle. Mikset soittais? Varsinkin jos se on epäillyt suhdetta, haluaa varmaan tietää.
Ja koeta jaksaa, raha-asiat kyllä järjestyy. Pääasia että pääset eroon siitä paskakasasta!
:hug:
 
[QUOTE="sasa";25575548]No siinähän ne vaihtoehdot ovat ilman tulonsiirtosiipeilyä. Ihan itse keksit.[/QUOTE]
Hienoa tulla kommentoimaan tällä tavoin kun toisella on hätä. Ensisijaisesti ap tarvitsi neuvoja siinä miten edetä nyt ja koska ero ja muutto pienen lapsen kanssa yksin on sen verran isoja asioita ei se töihin paluu ole välttämättä ekana mielessä. Hienoa, että se työpaikka on ja sinne voi palata sitten kun ap on valmis.. oli se sitten heti tai kun hoitovapaa päättyy.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"jeps"
Täytyy hankkia tämän toisen naisen miehen numero, huomenna varmaan saan.
Miksi ihmeessä sekaannut heidän suhteeseen soittelemalla sille miehelle? Tätä en kyllä nyt yhtään ymmärrä, enkä kyllä itse soittelis kenellekään vastaavanlaisessa tilanteessa. Jokainen hoitakoot omat suhteensa kuten parhaaksi näkee eikä se ole aloittaja sun tehtävä juoruta sen toisen naisen tekemisistä yhtään mitään. Vika ei katsos ole siinä toisessa naisessa, vika on pelkästään siinä sun miehessä, hänhän se sinua petti!
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
samassa tilanteessa ollut
Nousi ihan omat tunteet mieleen, en anna kun yhdeen neuvon. Lähde oikeasti! Minä en lähtenyt ekan kiinnijäämisen jälkeen vaan tyhmänä uskoin että mies muuttuu, satutin itseäni vielä kahta enemmän kun jäin ja sama peli jatkui.
 
oikeus tietää
Tää on ihme juttu jota en ymmärrä, minka helvatan takia sitä ei sais toiselle petoksen uhrille kertoa? Vika on aina molemmissa pettäjissä, sekä miehessä että naisessa! Niin miksi jos toisen puoliso saa petoksen selville, niin toisen pettäjän puolison ei tarvitse tietää?? Kyllä vaan kuuluu ja pitäs olla yleinen sivusto josta näkisi kaikkien pettäjien koko nimet ja paikkakunnat mielellään kuvien kera :D
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
nyt apua
Mies uhkailee toisinaan väkivallalla, joskus jotain pientä on ollut. Mutta turvakotiin en haluaisi lähteä. Mies saa nyt pysyä poissa, toivottavasti ei tule kotiin ennen kuin saan asiat hoidettua eteenpäin.

Mies petti, totta, mutta täytyy sanoa, että vaikka vika onkin täysin miehen, kun toiseen naiseen päätti alkaa suhdetta rakentamaan, en näe naista puhtoisena. Tiedän, millainen ko nainen on ja uskallan väittää, että nainen on tehnyt kaikkensa saadakseen miehen itselleen. Joskus jopa miehelleni sanoi, että "jos eroatte, varaan sinut seuraavakseni". Vihaan miestä, mutta vihaan myös sitä naista paljon! Olen raivoissani, kuinka kehtasivat.
 
"jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja oikeus tietää;25575785:
Tää on ihme juttu jota en ymmärrä, minka helvatan takia sitä ei sais toiselle petoksen uhrille kertoa? Vika on aina molemmissa pettäjissä, sekä miehessä että naisessa! Niin miksi jos toisen puoliso saa petoksen selville, niin toisen pettäjän puolison ei tarvitse tietää?? Kyllä vaan kuuluu ja pitäs olla yleinen sivusto josta näkisi kaikkien pettäjien koko nimet ja paikkakunnat mielellään kuvien kera :D
No ei se nyt vaan ole sun tehtävä kertoilla sen toisen naisen lähimmille yhtään mitään. Vaikka kuinka raivostuttaisi, niin ei kuulu sulle! Sä olet vastuussa vaan ja ainoastaan siitä, miten haluat toimia oman miehen, sen pettäjäsi kanssa.

Ja mielestäni pettäjät on ihan naurettavaa sakkia ihan jokainen, mutta siltikään en hyväksy, että lähdetään tuntemattomien ihmisten tekoja levittelemään ihan soittamalla sen toisen puolisolle. Toki varmaan kertoilisin omille ystävilleni asian laidan, mutten siis sille oudolle tyypille, kun ei oo mun asia.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
[QUOTE="jeps";25575978]No ei se nyt vaan ole sun tehtävä kertoilla sen toisen naisen lähimmille yhtään mitään. Vaikka kuinka raivostuttaisi, niin ei kuulu sulle! Sä olet vastuussa vaan ja ainoastaan siitä, miten haluat toimia oman miehen, sen pettäjäsi kanssa.

Ja mielestäni pettäjät on ihan naurettavaa sakkia ihan jokainen, mutta siltikään en hyväksy, että lähdetään tuntemattomien ihmisten tekoja levittelemään ihan soittamalla sen toisen puolisolle. Toki varmaan kertoilisin omille ystävilleni asian laidan, mutten siis sille oudolle tyypille, kun ei oo mun asia.[/QUOTE]

Mutta käännäpä asia toisinpäin - olisiko sinusta kivaa, että itse olisit viimeinen, joka puolisosi touhuista tietää?
 
"petetty"
toisaalta miksi ei kertoa? Vaikka se ei periaatteessa kuuluu ap_lle niin siltikin...ihan sama loppujen lopuksi onko se oikein vai väärin se on ap:n yksityisasia. Toisekseen ihmisiä on erilaisia. Itse olinsin ollut kiitollinen ystävästä tai ihmisestä joka olisi minulle totuuden kertonut...joten mitä väliä
 
"jeps"
[QUOTE="vieras";25576028]Mutta käännäpä asia toisinpäin - olisiko sinusta kivaa, että itse olisit viimeinen, joka puolisosi touhuista tietää?[/QUOTE]

Ei olis kivaa, todellakaan, mutta en siltikään hyväksy sitä että lähdetään sorkkimaan toisten elämää. Eihän sitä voi tietää, vaikka ko. naisella olis avoin suhde, jossa pettäminen hyväksytään tai katsotaan läpi sormien, kunhan siitä ei tarvitse kuulla. Mites siinä sitten? Menet ja sotket heidän koko suhteen ja miksi?

En tule ikinä ymmärtämään, miksi petetyt keskittyy tapauksen jälkeen siihen kolmanteen osapuoleen eikä itseensä ja puolisoonsa. Ei se ole sen kolmannen syy, vaikka olis kuinka teidän miestänne vokotellut.
 
Sen naisen puolisolla on oikeus tietää, mitä muijansa touhuu. Sun tapauksessa multa ei heruis sääliä kumpaakaan kohtaan. Epätietosuus on pahinta.

Mä oon ite jo aijemmin täällä kertonu omat taustani. Neljä vuotta olin exän kanssa joka oli väkivaltanen, käytti fyysistä ja henkistä. Käytti alkoa, käytti huumeita vaan kun ryyppäs, hormoneita käytti ja jotain nappeja joita vei äidiltään. Mua haukku, nöyryytti jopa kavereittesa edessä, arvosteli ja vertaili aina joihinkin muihin ihmisiin. Petti mua mennen tullen ton suhteen ajan. Kaikista niistä jäi kiinni, kun yks ton niljakkeen kavereista kerto mulle mitä kaikkea teki. En uskonu ja jotenkin suljin silmäni kaikelta ja uskoin vaan, sen mitä exä sano kun noista asioista tapeltiin. Ite olin niin, romuna kaikesta, että ite käytin myös alkoa tosi paljon. Jotenkin kaikki paska oli helpompi ottaa vastaan kännissä, ei sillon tuntunu miltään. Asuin mulle vieraassa kaupungissa, en tuntenu ketään ja kaikki kaverit jäi mun synnyin/koti kaupunkiin sillon. Mun itsetunto oi ihan pohjalla ja uskoin myös kaiken sen, että mussa oli aina vikaa. Lopulta tossa touhussa kävi niin, että aloin loput puolivuotta meijän suhteesta nukkua olohuoneen lattialla, en pystyny nukkua sen ihmisen vieressä. Noihin samoihin aikoihin mun alkon käyttö lisäänty huimasti ja yks ainoo kaveri muutti samalle paikkakunalle kuin missä mä asin tuollon. Tän kaverin kanssa alettiin liikkumaan joka viikonloppu ja siitähän seuras kotona täys sota. Tohon mennessä mulla oli jo aika paljon miespuolisia tuttuja baareissa ja aina oli seuraa. Lopulta ajauduin ite pettämään, minä joka en ois itestäni ikinä voinu uskoa jotain sellasta. Siihempä toi suhde päättyki, jäin nimittäin kiinni itseteossa. Turpiin tuli mulle, mun kaverille ja tälle miehelle. Sillon myös mun exä uhkas, että pilaa multa kaikki jutut mitä mulle tulee ja sotkee mun asiat. Onneks pääsin tosta perslävestä eroon kokonaan, puistattaa ajatella että, oon vajonnu niin alas, että oon tollasen ihmisen kanssa asunu neljä vuotta ja luulin olevani rakastunu.

Älä vaan anna anteeks, jos miehes alkaa katumaan. Teet itelles ja lapselles palveluksen kun muutatte muualle ja jatkatte elämää kaksin ja on varmasti paljon parempaa elämää. Hyi mikä sika toi sun ukkos on!!!
 

Yhteistyössä