Mies jäi kiinni pettämisestä, miten toimin? Haluan erota ehdottomasti.

  • Viestiketjun aloittaja nyt apua
  • Ensimmäinen viesti
"sasa"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25577661:
J En halunnut, että samaan syssyyn olisi viel tullut hoitoonlähtö jne, nuokin asiat kun vei aikansa. Itselle sain aikaa taas erosta ylipääseminen ja se, että oppi hoitamaan kaiken yksin. Ymmärrän vallan mainiosti jos ap haluaa olla viel pienen lapsen kanssa hetken kotona, edes sen 6kk.
Ja yhteiskunnanko pitäisi sponsoroida kaikki tuo? Järjestämällä asuminen ja maksamalla eläminen? Vain siksi, että aikuinen on tehnyt päätökset lopettaa avio/avoliitto syystä x tai y ja _haluaisi_ olla kotona potemassa vitutusta?

Ei ihme, että yhteiskunnan sosiaalipuoli on ihan tukossa ja rahat loppu, jos ajattelumalli ihmisten keskuudessa on tosiaan tuollainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25577685:
Kukapa ei haluais olla kotona pienen kanssa, mutta kun se ei vaan aina ole valintakysymys, mitä te ette siinä ymmärrä? Jos on varaa jäädä kotiin lapsen kanssa, niin siitä vaan, mutta jos ei voi elättää itseään ja lastaan vain kotona olemalla, niin sitten töihin tai muu ratkaisu järjestettävä miehen kanssa. Jos päätyy eroon lapsen ollessa alle vuoden ikäinen, niin pitää siitä osata kantaa sitten myös vastuu.
Toki ymmärrän, ettei aina ole varaa. On perheitä joilla on asuntolainat, paljon lapsia jne. Nyt kuitenkin lienee kyse siitä, että ap haluaisi olla edes sen 6kk vielä kotona ja tarvitsee tällä hetkellä apua asunnon hankkimiseen ja käytännön asioiden järjestämiseen. kotihoidontukea saakin, sitten haetaan kelalta asumistuki jne. Ap:han ei ole jäämässä loppuiäkseen tukien varaan, vaan pieneksi hetkeksi, jonka jälkeen palaa töihin. Tuet ovat kaiketi tarkoitettu tällaisiin tilanteisiin. Vastuunottamista ja kantamista on myös oman ja lapsen hyvinvoinnin takaaminen. Verorahoistaan ap sitten maksaa valtiolle takaisin saamansa avun.
 
"alma"
Olen ollut aiemmin siinä uskossa, että sossusta ei edes saa mitään rahaa, jos on kotihoidontuella. Se kun on sellainen itse valittu köyhyys, eikä mikään pakkotilanne.
 
"sipsi"
Henkilökohtaisesti, jos valita saisin mihin maksamani verot laitetaan, haluaisin niillä juuri tällaisia tilanteita tukea! Varmasti sillä hetkellä menevät suureen tarpeeseen, kyllä ap vielä hyvin töihin ehtii :)
 
[QUOTE="sasa";25577691]J
Ei ihme, että yhteiskunnan sosiaalipuoli on ihan tukossa ja rahat loppu, jos ajattelumalli ihmisten keskuudessa on tosiaan tuollainen.[/QUOTE]

Minusta on eriasia tarvita hetkellisesti apua kuin rakentaa koko elämänsä niin, ettei ole aikomustakaan työskennellä koskaan.
 
"huom"
[QUOTE="alma";25577722]Olen ollut aiemmin siinä uskossa, että sossusta ei edes saa mitään rahaa, jos on kotihoidontuella. Se kun on sellainen itse valittu köyhyys, eikä mikään pakkotilanne.[/QUOTE]

Kyllä monet tahot katsovat, että kotihoidontuki nimen omaan on valittu koyhyys. Esim. sillä perusteella ei voi vaatia isompia elareita, koska sossu kuitenkin katsoo että elarit lasketaan työtulojen mukaan, ei hetkellisen köyhyyden (kht, työttömyys). Eli etävanhempi ei (onneksi) joudu maksumieheksi, jos äiti päättää jäädä lapsen kanssa kotiin kotihoidontuelle. Eli voi olla että ap (tai joku muu) saa vain vaikkapa 80 euroa elareita, vaikka on kotihoidontuella.
 
"sasa"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25577710:
Nyt kuitenkin lienee kyse siitä, että ap haluaisi olla edes sen 6kk vielä kotona ja tarvitsee tällä hetkellä apua asunnon hankkimiseen ja käytännön asioiden järjestämiseen. kotihoidontukea saakin, sitten haetaan kelalta asumistuki jne. Verorahoistaan ap sitten maksaa valtiolle takaisin saamansa avun.
Aikuinen, terve ihminen joka osaa lukea ja kirjoittaa osaa varmasti itse hoitaa paperityöt ja hankkia asunnon. Rahaa ei tossa tilanteessa mielestäni tarvitse yhtään, koska haluaa erota miehen pettämisen vuoksi. Silloin on ihan oma valinta lähteä ovet paukkuen ja se pitää kyllä maksaa ihan itse, koska kyse ei ole mistään väkivallasta tai leskeksi joutumisesta.

Ja tuo verorahoista takaisinmaksu on suurta harhaa tuollaisissa tapauksissa. Mikäli tulot ovat niin pienet, että on oikeutettu asumistukeen, ei tule koskaan maksamaan tukia takaisin. Asumistuki on kuukausittain nettosummaltaan luultavasti suurempi kuin ennakonpidätys. Eli kalliiksi tulee yhteiskunnalle vastaavat tapaukset.

Minua vituttaa suuresti tämä ajatusmalli, että yhteiskunnan pitäisi turvata sama elintaso kaikille, yksilön valinnoista huolimatta.
 
näin se vaan on
[QUOTE="sipsi";25577725]Henkilökohtaisesti, jos valita saisin mihin maksamani verot laitetaan, haluaisin niillä juuri tällaisia tilanteita tukea! Varmasti sillä hetkellä menevät suureen tarpeeseen, kyllä ap vielä hyvin töihin ehtii :)[/QUOTE]

No kyllä minä laittaisin mieluummin oikeasti hätää kärsiville, kuten pitkäaikaistyöttömille, vanhuksille, sairaille, jne. Enkä miessuhteissaan metsään menneille wannabe-kotiäideille, joilla työpaikka on olemassa, mutta jotka vaan eivät nyt haluaisi sinne mennä. Jos ei halua laittaa niin pientä hoitoon, niin eiköhän ensisijaisesti pidä kääntyä sen ISÄN puoleen, että miten homma hoituu? Eikä yhteiskunnan, tsiisus...
 
[QUOTE="sasa";25577745]Aikuinen, terve ihminen joka osaa lukea ja kirjoittaa osaa varmasti itse hoitaa paperityöt ja hankkia asunnon. Rahaa ei tossa tilanteessa mielestäni tarvitse yhtään, koska haluaa erota miehen pettämisen vuoksi. Silloin on ihan oma valinta lähteä ovet paukkuen ja se pitää kyllä maksaa ihan itse, koska kyse ei ole mistään väkivallasta tai leskeksi joutumisesta.

Ja tuo verorahoista takaisinmaksu on suurta harhaa tuollaisissa tapauksissa. Mikäli tulot ovat niin pienet, että on oikeutettu asumistukeen, ei tule koskaan maksamaan tukia takaisin. Asumistuki on kuukausittain nettosummaltaan luultavasti suurempi kuin ennakonpidätys. Eli kalliiksi tulee yhteiskunnalle vastaavat tapaukset.

Minua vituttaa suuresti tämä ajatusmalli, että yhteiskunnan pitäisi turvata sama elintaso kaikille, yksilön valinnoista huolimatta.[/QUOTE]

Minen huomannut, että ap oli jossain kertonut palkkansa suuruuden. Anteeksi jos on mennyt ohi. Ja varmasti osaa hakea, luulen, että kun tämä aloitus on tehty on ap:n pää ollut tyhjänä sattuneesta syystä ja siksi kysynyt neuvoja muilta.
 
"sasa"
[QUOTE="sipsi";25577725]Henkilökohtaisesti, jos valita saisin mihin maksamani verot laitetaan, haluaisin niillä juuri tällaisia tilanteita tukea! Varmasti sillä hetkellä menevät suureen tarpeeseen, kyllä ap vielä hyvin töihin ehtii :)[/QUOTE]

Tällaisiin tilanteisiin?

Mies on pettänyt ja nyt AP:tä vituttaa. Sekö on riittävä peruste käynnistää yhteiskunnan kriisiapu? Kun on vähän paha mieli? Missä se suuri tarve on? Ap ei ole yhtäkkiä joutunut leskeksi tai vastaavaa. Sen mies on jäänyt kiinni pettämisestä ja nyt hän "haluaa erota ehdottomasti"

Haloo.
 
"sipsi"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25577746:
No kyllä minä laittaisin mieluummin oikeasti hätää kärsiville, kuten pitkäaikaistyöttömille, vanhuksille, sairaille, jne. Enkä miessuhteissaan metsään menneille wannabe-kotiäideille, joilla työpaikka on olemassa, mutta jotka vaan eivät nyt haluaisi sinne mennä. Jos ei halua laittaa niin pientä hoitoon, niin eiköhän ensisijaisesti pidä kääntyä sen ISÄN puoleen, että miten homma hoituu? Eikä yhteiskunnan, tsiisus...
Työskentelen noiden kaikkien mainitsemiesi ryhmien kanssa, joten annan osaltani panosta heille paljonkin :)

Tunnetko ap:n, kun noin ilkeästi katsot asiaksesi häntä nimitellä?

Kyllä minä ymmärrän, etteivät kaikki halua alle vuoden vanhaa hoitoon laittaa, ja entä jos tilanne on se, että isä EI auta? Ja edelleen, jos kyse on puolesta vuodesta, ei yhteiskunta taatusti siihen kaadu. Monin verroin ehtii ap työssäollessaan hetkellisen tukensa takaisin maksaa. Jokaisen tilanne on erilainen, joten en noin rajusti lähtisi ykeistämään kuitenkaan :)
 
"sasa"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25577757:
Minen huomannut, että ap oli jossain kertonut palkkansa suuruuden. Anteeksi jos on mennyt ohi. Ja varmasti osaa hakea, luulen, että kun tämä aloitus on tehty on ap:n pää ollut tyhjänä sattuneesta syystä ja siksi kysynyt neuvoja muilta.
Kirjoitit ihan itse:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25577710:
Nyt kuitenkin lienee kyse siitä, että ap haluaisi olla edes sen 6kk vielä kotona ja tarvitsee tällä hetkellä apua asunnon hankkimiseen ja käytännön asioiden järjestämiseen. kotihoidontukea saakin, sitten haetaan kelalta asumistuki jne.
 
"kurkku"
Palatakseni tähän toisen naisen miehelle kertomiseen niin nykypäivänhän on vaikka kuinka mahdollisuuksia "kertoa" asioista niin ettei oma henkilöllisyys paljastu. Eipähän sitten kukaan ammu sitä sanansaattajaa....
 
"sipsi"
[QUOTE="sasa";25577769]Tällaisiin tilanteisiin?

Mies on pettänyt ja nyt AP:tä vituttaa. Sekö on riittävä peruste käynnistää yhteiskunnan kriisiapu? Kun on vähän paha mieli? Missä se suuri tarve on? Ap ei ole yhtäkkiä joutunut leskeksi tai vastaavaa. Sen mies on jäänyt kiinni pettämisestä ja nyt hän "haluaa erota ehdottomasti"

Haloo.[/QUOTE]

Kyllä, juuri tällaisiin tilanteisiin :) Tilanteeseen, jossa ihminen tarvitsee hetkellisesti tukea saadakseen taas elämän rullaamaan. Kyllä ap ehtii töihin vielä, kun lapsi vähän kasvaa, Olen edelleen sitä mieltä, että maksamiamme verorahoja kyllä syydetään paljon paljon turhempiin asioihin.

Kovin on ketjussa kahdella nikillä yhtenevät aatokset - siamilaiset kaksoset?
 
"sasa"
[QUOTE="sipsi";25577802]Kyllä, juuri tällaisiin tilanteisiin :) Tilanteeseen, jossa ihminen tarvitsee hetkellisesti tukea saadakseen taas elämän rullaamaan. Kyllä ap ehtii töihin vielä, kun lapsi vähän kasvaa, Olen edelleen sitä mieltä, että maksamiamme verorahoja kyllä syydetään paljon paljon turhempiin asioihin.

Kovin on ketjussa kahdella nikillä yhtenevät aatokset - siamilaiset kaksoset?[/QUOTE]

Jos tällaisessa tapauksessa yhteiskunta joutuu maksumieheksi, niin ne rahat menevät kyllä ihan yhtä hukkaan ja turhuuteen kuin Kreikkalaisten verovälttelijöiden "tukemiseen"

Siamilaisista kaksosista en tiedä, mutta minä kirjoitan vain sasana.
 
näin se vaan on
[QUOTE="sipsi";25577802]
Kovin on ketjussa kahdella nikillä yhtenevät aatokset - siamilaiset kaksoset?[/QUOTE]

Taidetaan olla "sasan" kanssa ainoat tervepäiset tyypit koko ketjussa, sellaiset, jotka osaa kantaa vastuunsa omista teoistaan. :)

Edelleenkin sitä mieltä, että jos ei halua töihin ja lasta hoitoon, niin sitten vaikka kattelee sitä kusipääpettäjämiestään sen aikaa kun kotona haluaa olla. Oma valinta.
 
"kisu"
[QUOTE="huom";25577743]Kyllä monet tahot katsovat, että kotihoidontuki nimen omaan on valittu koyhyys. Esim. sillä perusteella ei voi vaatia isompia elareita, koska sossu kuitenkin katsoo että elarit lasketaan työtulojen mukaan, ei hetkellisen köyhyyden (kht, työttömyys). Eli etävanhempi ei (onneksi) joudu maksumieheksi, jos äiti päättää jäädä lapsen kanssa kotiin kotihoidontuelle. Eli voi olla että ap (tai joku muu) saa vain vaikkapa 80 euroa elareita, vaikka on kotihoidontuella.[/QUOTE]

Tota anteeksi nyt vaan mutta lähivanhemman tilanne ei vaikuta elareihin mitenkään ainoastaan etävanhemman TULOT vaikuttaa!

Lisäksi jos isä on työtön=vähävarainen niin kela maksaa elatusavun= Minimimäärän joka on yli 100e aina(muistaakseni 124e/KK on tuo minimi summa,että alle sen ei kyllä saa).

Siski toisekseen lainmukaan on oikeus olla hoitovapaalla sinne kun lapsi täyttä ä3vuotta, joten siitä ei kukaan käy nurisee! ap saa asumistuen ja toimeentulotuen tuolta ajalta joka kuukausi.

Ja jos se on se mitä ap haluaa tehä niin mitä helvettiä se ketään liikuttaa? ei vaikuta teitin elämään mitenkään.
 
"alma"
Harva nyt varsinaisesti haluaa alle 1-vuotiasta hoitoon laittaa. Eikä ilmeisesti edes ap:n ole pakko niin tehdä. Hän voi jatkaa pettäjämiehensä kanssa ja hoitaa lapsen kotona. Tai hän voi ottaa lainaa, jonka turvin olla viel lapsen kanssa kotona. Tai sitten palata sinne töihin, niinkuin moni muukin.
Mutta en näe mitään syytä miksi hänen pitäisi juosta vauva kainalossa sossuun ja saada sieltä asunto ja rahat, kun kerran muitakin vaihtoehtoja on. Ekö sen toimeentulotuen pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto?
 
"kisu"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25577830:
Taidetaan olla "sasan" kanssa ainoat tervepäiset tyypit koko ketjussa, sellaiset, jotka osaa kantaa vastuunsa omista teoistaan. :)

Edelleenkin sitä mieltä, että jos ei halua töihin ja lasta hoitoon, niin sitten vaikka kattelee sitä kusipääpettäjämiestään sen aikaa kun kotona haluaa olla. Oma valinta.
Tarkoitat siis että oelt ainoa empatiakyvytön ihminen joka tähän ketjuun on vastannut! Ei oo oma valinta vaan miehen kun on pettänyt,eiki nainen ole silloin valinnut asiaa, ero on seuraus miehen teosta.

Eikä se oo sun mielipiteestä kiinni tai siitä mitä sä haluat.

Ap:lla on lainmukaan oikeus:asumistukeen,elatustukeen,toimeentulotukeen, ja vanhempainrahaan/kotihoidontukeen(mikä nyt kulloinkin).
 
"..."
sasa ja muut kaltaisensa:
Sossussa töissä olevana, ehjää lapsiperhettä pyörittävänä äiti-ihmisenä tätä teidän ajatusmaailmaanne kommentoin.
Avioeroa ja toisen osapuolen pettämistä vähättelevänä menette jo niin asiattomuuksiin ja osoitatte kypsymättömyytenne ja sosiaalisen kehittymättömyytenne, etten oikeastaan tiedä kannattaako teille kirjoittaa (epäilen kykyänne ymmärtää toisen ihmisen tuottamaa tekstiä).No, joka tapauksessa; sos.asemilla asioi niin paljon toimeentulotukea nostavia, joille tuki on ihan kuriositeetti -kuuluu niinkun asiaan. Tämmöinen ISON kriisin (ero on rinnastettavissastressitilana lähes omaisen kuolemaan) tukeminen, jotta saa elämän taas uomiinsa on todella oikein hyvä syy turvata sosiaalityöntekijään. Se on lapsen edun mukaista ennen kaikkea. Ennemmin muutama kuukaus tt-tukea, kuin lapsi tuollaisesta syystä päivähoitoon!
 
"sasa"
[QUOTE="kisu";25577872]Tarkoitat siis että oelt ainoa empatiakyvytön ihminen joka tähän ketjuun on vastannut! Ei oo oma valinta vaan miehen kun on pettänyt,eiki nainen ole silloin valinnut asiaa, ero on seuraus miehen teosta.

[/QUOTE]

Ero on kyllä ihan AP:n oma valinta! Missään ei ole sääntöä, että pettäminen johtaa automaattiseen eroon. Se on ihan oma valinta. Ja siinäkin tilanteessa pitää itse kantaa vastuu valinnastaan. Ei yhteiskunnan.
 
"..."
Niin ja ps. sosiaalityö on muutakin kuin sitä "rahan syytämistä". Kriisitilanteessa siitä voi olla oikeasti hyötyä (palveluohjaus, keskusteluapu ym.). Ei ihmisen tarvitse olla uusavuton, että myöntää tarvitsevansa ulkopuolista apua!

[QUOTE="...";25577885]sasa ja muut kaltaisensa:
Sossussa töissä olevana, ehjää lapsiperhettä pyörittävänä äiti-ihmisenä tätä teidän ajatusmaailmaanne kommentoin.
Avioeroa ja toisen osapuolen pettämistä vähättelevänä menette jo niin asiattomuuksiin ja osoitatte kypsymättömyytenne ja sosiaalisen kehittymättömyytenne, etten oikeastaan tiedä kannattaako teille kirjoittaa (epäilen kykyänne ymmärtää toisen ihmisen tuottamaa tekstiä).No, joka tapauksessa; sos.asemilla asioi niin paljon toimeentulotukea nostavia, joille tuki on ihan kuriositeetti -kuuluu niinkun asiaan. Tämmöinen ISON kriisin (ero on rinnastettavissastressitilana lähes omaisen kuolemaan) tukeminen, jotta saa elämän taas uomiinsa on todella oikein hyvä syy turvata sosiaalityöntekijään. Se on lapsen edun mukaista ennen kaikkea. Ennemmin muutama kuukaus tt-tukea, kuin lapsi tuollaisesta syystä päivähoitoon![/QUOTE]
 

Yhteistyössä