Mies jäi kiinni pettämisestä, miten toimin? Haluan erota ehdottomasti.

  • Viestiketjun aloittaja nyt apua
  • Ensimmäinen viesti
"alma"
Ok, mä olen nyt hoitovapaalla työstä, jossa palkka 3500/kk. Miehen tulot 6000/kk. Asutaan vuokralla.
Ny sit oletetaan, että mies onkin pettänyt mua. Tulee poru ja haluan heti eron. Tilillä ei ole rahaa, kun ei ole tullut mieleen säästää.
Ja nyt siis valtaosa palstaaisista on sitä mieltä, että on ihan oikeus ja kohtuus, että soitan sossuun ja ne järjestää heti kämpän ja muuton? Ja töihinkään mun ei ole mikään kiire palata, vaan sossu maksaa kunnes lapsi täyttää 3v.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja oikeus tietää;25575785:
Tää on ihme juttu jota en ymmärrä, minka helvatan takia sitä ei sais toiselle petoksen uhrille kertoa? Vika on aina molemmissa pettäjissä, sekä miehessä että naisessa! Niin miksi jos toisen puoliso saa petoksen selville, niin toisen pettäjän puolison ei tarvitse tietää?? Kyllä vaan kuuluu ja pitäs olla yleinen sivusto josta näkisi kaikkien pettäjien koko nimet ja paikkakunnat mielellään kuvien kera :D
Mä kannatan tätä sivusto ideaa! :D

Tosin mä syytän nykyyhteiskuntaa ja mediaa pettämisten lisääntymisestä siitä on tehty yleisesti hyväksyttävää, mediaa paapoo ja ylistää näitä vaimonsa jättäneitä salarakkaan kanssa olleita julkkiksia, heistä ja heidän uusista rakkaistaan tehdään moni sivuisia juttuja joissa hehkutetaan kuinka nyt löyty tosi onni ja kuinka nyt on ihanaa...........
Nyt on katsokaas muotia pettää, ottaa salarakas kaikilla on... olet out/outo jos sulla ei ole, omanapaisuus on myös nostettu kultajalustalle muista ei tarvitse välittää, ihmissuhteista on tullut kertakäyttökamaa ja avioero prosentit sen kun kasvaa...
 
"huom"
[QUOTE="kisu";25577856]Tota anteeksi nyt vaan mutta lähivanhemman tilanne ei vaikuta elareihin mitenkään ainoastaan etävanhemman TULOT vaikuttaa!

Lisäksi jos isä on työtön=vähävarainen niin kela maksaa elatusavun= Minimimäärän joka on yli 100e aina(muistaakseni 124e/KK on tuo minimi summa,että alle sen ei kyllä saa).

Siski toisekseen lainmukaan on oikeus olla hoitovapaalla sinne kun lapsi täyttä ä3vuotta, joten siitä ei kukaan käy nurisee! ap saa asumistuen ja toimeentulotuen tuolta ajalta joka kuukausi.

Ja jos se on se mitä ap haluaa tehä niin mitä helvettiä se ketään liikuttaa? ei vaikuta teitin elämään mitenkään.[/QUOTE]
Nyt puhut ihan täyttä paskaa. Ensinnäkin, kyllä vain lähivanhemman tulot vaikuttaa. Vai meinaatko, että jos lähivanhempi tienaa vaikka 3000 netto ja etävanhempi tienaa 1000 euroa netto, niin silti etän pitäis maksaa hirmuelareita? Kuule esim. meidän lapsen tapauksessa lapsen äiti(lähi) on katsottu elatuskykyisemmäksi kuin etä(isä), vaikka ISÄ TIENAA ENEMMÄN, joten lapsen äiti maksaa suhtessa suuremman osan lapsen tarpeesta.

Jos etä on vähävarainen, niin sitten kela voi maksaa erotuksen siihen kelan maksamaan minimielatustukeen, joka on siinä 150 euron huitteilla. MUTTA VAIN JOS ISÄ ON VÄHÄTULOINEN. Jos isällä on hyvät tulot ja niin vaikka äidilläkin tai lapsen kulutus on katsottu pieneksi, voi elariksi määräytyä vaikkapa mainitsemani 80 euroa.

HUOM. minimielari on tasan 0 (nolla) euroa. Googleta vaikka "minimielari 0 eua" tms, niin huomaat että olit väärässä.

Lain mukaan toki on oikeus olla hoitovapaalla, mutta ei se sitä tarkoita, että esim. etävanhemman vastuulle tulisi silloin isommat elarit ja tätäen lähin vapaaehtoinen hoitovapaa kaatuisi etän maksettavaksi.
 
"sasa"
[QUOTE="...";25577885]sasa ja muut kaltaisensa:
Sossussa töissä olevana, ehjää lapsiperhettä pyörittävänä äiti-ihmisenä tätä teidän ajatusmaailmaanne kommentoin.
Avioeroa ja toisen osapuolen pettämistä vähättelevänä menette jo niin asiattomuuksiin ja osoitatte kypsymättömyytenne ja sosiaalisen kehittymättömyytenne, etten oikeastaan tiedä kannattaako teille kirjoittaa (epäilen kykyänne ymmärtää toisen ihmisen tuottamaa tekstiä).No, joka tapauksessa; sos.asemilla asioi niin paljon toimeentulotukea nostavia, joille tuki on ihan kuriositeetti -kuuluu niinkun asiaan. Tämmöinen ISON kriisin (ero on rinnastettavissastressitilana lähes omaisen kuolemaan) tukeminen, jotta saa elämän taas uomiinsa on todella oikein hyvä syy turvata sosiaalityöntekijään. Se on lapsen edun mukaista ennen kaikkea. Ennemmin muutama kuukaus tt-tukea, kuin lapsi tuollaisesta syystä päivähoitoon![/QUOTE]

Onko nyt niin, että nykyaikana tällaisissa tilanteissa ainoa omainen, johon otetaan yhteyttä on viranomainen?
 
[QUOTE="alma";25577912]Ok, mä olen nyt hoitovapaalla työstä, jossa palkka 3500/kk. Miehen tulot 6000/kk. Asutaan vuokralla.
Ny sit oletetaan, että mies onkin pettänyt mua. Tulee poru ja haluan heti eron. Tilillä ei ole rahaa, kun ei ole tullut mieleen säästää.
Ja nyt siis valtaosa palstaaisista on sitä mieltä, että on ihan oikeus ja kohtuus, että soitan sossuun ja ne järjestää heti kämpän ja muuton? Ja töihinkään mun ei ole mikään kiire palata, vaan sossu maksaa kunnes lapsi täyttää 3v.[/QUOTE]

Ei, vaan sä voit palata sinne töihin, jos tunnet sen olevan oikea ratkaisu sinulle ja lapsellesi. Me ollaan kaikki erilaisia, minen olisi ollut kykenevä töihin heti.. Ero ja kaikki muutokset sen hetkisessä elämässä vei yksinkertaisesti voimat.
 
"..."
Valitettavan usein. Olisihan toki kaunista, jos yhteisöllisyys olisi voimissaan ja perheyhteisöt kattaisivat sukua ja isovanhempia niin, että pidettäisiin huolta kaikkien henkisestä ja taloudellisesta hyvinvoinnista.

JOs kuitenkaan ei ole tällaista verkostoa, niin mitä ihmeen vikaa siinä sossussa on. Miksi sinäkin koet, että me ollaan luusereita varten?
Eikö ole mukavaa, että ihan "tavalliset" (mitä se sitten tarkoittaakaan) ihmiset saavat tukea jostain vaikeissa elämäntilanteissa?

[QUOTE="sasa";25577965]Onko nyt niin, että nykyaikana tällaisissa tilanteissa ainoa omainen, johon otetaan yhteyttä on viranomainen?[/QUOTE]
 
"sipsi"
[QUOTE="...";25577885]sasa ja muut kaltaisensa:
Sossussa töissä olevana, ehjää lapsiperhettä pyörittävänä äiti-ihmisenä tätä teidän ajatusmaailmaanne kommentoin.
Avioeroa ja toisen osapuolen pettämistä vähättelevänä menette jo niin asiattomuuksiin ja osoitatte kypsymättömyytenne ja sosiaalisen kehittymättömyytenne, etten oikeastaan tiedä kannattaako teille kirjoittaa (epäilen kykyänne ymmärtää toisen ihmisen tuottamaa tekstiä).No, joka tapauksessa; sos.asemilla asioi niin paljon toimeentulotukea nostavia, joille tuki on ihan kuriositeetti -kuuluu niinkun asiaan. Tämmöinen ISON kriisin (ero on rinnastettavissastressitilana lähes omaisen kuolemaan) tukeminen, jotta saa elämän taas uomiinsa on todella oikein hyvä syy turvata sosiaalityöntekijään. Se on lapsen edun mukaista ennen kaikkea. Ennemmin muutama kuukaus tt-tukea, kuin lapsi tuollaisesta syystä päivähoitoon![/QUOTE]

Kiitos sinulle, täyttä asiaa! Näinkin vanhana ihmisenä jaksan yhä vaan ihmetellä asennetta, jonka mukaan on mentävä vaikka harmaan kiven läpi, jaksettava kaikki vaan, sattui elämässä mitä hyvänsä...
 
"..."
Tuo vaan todistaa sinun kyvyttömyytesi eläytyä toisen asemaan.

Ihmiset luottavat monesti siihen, että parisuhde kestää, kaikki pysyvät terveinä, molemmille vanhemmille on töitä etc. Kaikkeen pahaan varautuminen olisi tosi raskasta. Kyllä; saat kysyä sosiaalityöntekijältä apua. Sossu ei "järjestä" sulle mitään. Paitsi ehkä tukea ja palveluohjausta. Voitte yhdessä miettiä ratkaisuja asumiseen ja taloudellisen tilanteen korjaamiseen. Et ymmärrä tätä kirjoittaessasi, millä lailla ihminen voi erotilanteessa olla rikki. Etenkin pienen vauvan kanssa!

[QUOTE="alma";25577912]Ok, mä olen nyt hoitovapaalla työstä, jossa palkka 3500/kk. Miehen tulot 6000/kk. Asutaan vuokralla.
Ny sit oletetaan, että mies onkin pettänyt mua. Tulee poru ja haluan heti eron. Tilillä ei ole rahaa, kun ei ole tullut mieleen säästää.
Ja nyt siis valtaosa palstaaisista on sitä mieltä, että on ihan oikeus ja kohtuus, että soitan sossuun ja ne järjestää heti kämpän ja muuton? Ja töihinkään mun ei ole mikään kiire palata, vaan sossu maksaa kunnes lapsi täyttää 3v.[/QUOTE]
 
"sasa"
[QUOTE="...";25578000]Valitettavan usein. Olisihan toki kaunista, jos yhteisöllisyys olisi voimissaan ja perheyhteisöt kattaisivat sukua ja isovanhempia niin, että pidettäisiin huolta kaikkien henkisestä ja taloudellisesta hyvinvoinnista.

JOs kuitenkaan ei ole tällaista verkostoa, niin mitä ihmeen vikaa siinä sossussa on. Miksi sinäkin koet, että me ollaan luusereita varten?
Eikö ole mukavaa, että ihan "tavalliset" (mitä se sitten tarkoittaakaan) ihmiset saavat tukea jostain vaikeissa elämäntilanteissa?[/QUOTE]

No aika luuseriksi lasken jos aikuinen, terve ihminen ei isonkaan kriisin tullessa keksi muuta kuin yhteiskunnan kukkaron suunnakseen. Varsikin, kun usein näitä juttuja lukiessa saa vaikutelman, että ihan itse on miinakentät rakennettu korttitaloja rakentaessaan. Sitten kun hatarat kyhäelmät romahtaa, haetaan sitä syytä ja apua ihan muualta kuin sieltä peilistä.

Vapauteen kuuluu vastuu.
 
"höpöhöpö"
[QUOTE="sasa";25578068]No aika luuseriksi lasken jos aikuinen, terve ihminen ei isonkaan kriisin tullessa keksi muuta kuin yhteiskunnan kukkaron suunnakseen. Varsikin, kun usein näitä juttuja lukiessa saa vaikutelman, että ihan itse on miinakentät rakennettu korttitaloja rakentaessaan. Sitten kun hatarat kyhäelmät romahtaa, haetaan sitä syytä ja apua ihan muualta kuin sieltä peilistä.

Vapauteen kuuluu vastuu.[/QUOTE]

Tällä ap:lla on VASTUU kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Jos hän jää tilanteeseen, missä kumpikaan vanhemmista ei voi hyvin, on riski, ettei kasvatusVASTUU täyty. Eli jos lapsen etua ajatellaan, niin yhteiskunta tukee ap:tä niin kauan, että hän pystyy seisomaan omilla jaloillaan.

Ja turha miettiä jotain nuoruuden kotileikkien, anteeksi "avoliittojen" eroja ja verrata niitä siihen tilanteeseen kun kuvioissa on jo lapsi/lapsia. Tilanteen vaihtelevat ja vain todella ajattelemattomat, kokemattomat ja t...t ihmiset ovat noin jyrkkiä mielipiteissään kuin sinä & co.

AP, hae apua sieltä mistä saat. Hoida itsesi ja lapsesi kuntoon ja näytä näille(kin) öykkäreille, miten pystyt vielä tulevaisuudessa kantamaan kortesi kekoon... Ja hyvä että lapsestasi kasvaa tänne veronmaksaja, niin että joku on joskus palkattuna myös pyyhkimään noiden "itsellään pärjäävien" p...tä.
 
"..."
No minun näkökulmastani nämä kirjoituksesi vain kertovat sen, että et osaa asettua toisten asemaan. Jos itse pysyt kasassa kriisitilanteissa, ei se lie tarkoita, että kaikki kokisivat samoin. Kuten jo tuossa aiemmin totesin, ei tällaisen selittäminen kaltaisellesi ole kovin hedelmällistä hommaa.

Ps. Tuo "terveys" käsitteenä on sitten taas asia erikseen. Jos on vakavan kriisin keskellä, niin voiko ajatella, että on masentunut/ahdistunut? Määritelläänkö silloin terveeksi.

Ja hyvänen aika tuota "itse on miinat asennettu" -asennetta. Se jos joku kertoo sinun kypsymättömyydestäsi.

[QUOTE="sasa";25578068]No aika luuseriksi lasken jos aikuinen, terve ihminen ei isonkaan kriisin tullessa keksi muuta kuin yhteiskunnan kukkaron suunnakseen. Varsikin, kun usein näitä juttuja lukiessa saa vaikutelman, että ihan itse on miinakentät rakennettu korttitaloja rakentaessaan. Sitten kun hatarat kyhäelmät romahtaa, haetaan sitä syytä ja apua ihan muualta kuin sieltä peilistä.

Vapauteen kuuluu vastuu.[/QUOTE]
 
"..."
NÄin!

[QUOTE="höpöhöpö";25578139]Tällä ap:lla on VASTUU kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Jos hän jää tilanteeseen, missä kumpikaan vanhemmista ei voi hyvin, on riski, ettei kasvatusVASTUU täyty. Eli jos lapsen etua ajatellaan, niin yhteiskunta tukee ap:tä niin kauan, että hän pystyy seisomaan omilla jaloillaan.

Ja turha miettiä jotain nuoruuden kotileikkien, anteeksi "avoliittojen" eroja ja verrata niitä siihen tilanteeseen kun kuvioissa on jo lapsi/lapsia. Tilanteen vaihtelevat ja vain todella ajattelemattomat, kokemattomat ja t...t ihmiset ovat noin jyrkkiä mielipiteissään kuin sinä & co.

AP, hae apua sieltä mistä saat. Hoida itsesi ja lapsesi kuntoon ja näytä näille(kin) öykkäreille, miten pystyt vielä tulevaisuudessa kantamaan kortesi kekoon... Ja hyvä että lapsestasi kasvaa tänne veronmaksaja, niin että joku on joskus palkattuna myös pyyhkimään noiden "itsellään pärjäävien" p...tä.[/QUOTE]
 
nojoo
Nöppönen kirjoittaa fiksuja. Sasan ja kumppaneiden kommenteista paistaa läpi täydellinen kyvyttömyys ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia eivätkä samassa tilanteessa.

Mielestäni tässä tilanteessa ei ole kyse siitä, haluaako äiti jäädä kotiin vetämään lonkkaa yhteiskunnan tuella, tässä on kysymys siitä, miten suuressa elämänmuutostilanteessa lapsen jaksamista tuettaisiin parhaiten. Vai ajattelevatko nämä ajattelemattomat päänaukojat tästäkin, että "mitäs meni muksu syntymään noin paskoille luuserivanhemmille, siinähän kärsii"?

Ap:lle tsemppiä. Raha-asiat järjestyvät kyllä! Nyt vaan rakentamaan uutta elämää itsellesi ja pienokaisellesi. Haleja!
 
[QUOTE="sasa";25578068]No aika luuseriksi lasken jos aikuinen, terve ihminen ei isonkaan kriisin tullessa keksi muuta kuin yhteiskunnan kukkaron suunnakseen. Varsikin, kun usein näitä juttuja lukiessa saa vaikutelman, että ihan itse on miinakentät rakennettu korttitaloja rakentaessaan. Sitten kun hatarat kyhäelmät romahtaa, haetaan sitä syytä ja apua ihan muualta kuin sieltä peilistä.

Vapauteen kuuluu vastuu.[/QUOTE]
Ap:n elämässä on nyt kriisi ja hän haluaa järjestää itselleen joko uuden paikan asua tai sitten mies hommaa uuden kodin. Itse sain käsityksen, että ap:n suunta on palata takaisin töihin, kunhan lapsi hiukan kasvaa ja muut käytännön asiat ja oma jaksaminen on kunnossa. Myös tämä on vastuunottamista. Pienillä tukitoimilla nyt voidaan välttyä isommilta tukitoimilta myöhemmin.
 
"sasa"
[QUOTE="höpöhöpö";25578139]Tällä ap:lla on VASTUU kasvattaa lapsestaan hyvä ihminen. Jos hän jää tilanteeseen, missä kumpikaan vanhemmista ei voi hyvin, on riski, ettei kasvatusVASTUU täyty. Eli jos lapsen etua ajatellaan, niin yhteiskunta tukee ap:tä niin kauan, että hän pystyy seisomaan omilla jaloillaan.

Ja turha miettiä jotain nuoruuden kotileikkien, anteeksi "avoliittojen" eroja ja verrata niitä siihen tilanteeseen kun kuvioissa on jo lapsi/lapsia. Tilanteen vaihtelevat ja vain todella ajattelemattomat, kokemattomat ja t...t ihmiset ovat noin jyrkkiä mielipiteissään kuin sinä & co.

AP, hae apua sieltä mistä saat. Hoida itsesi ja lapsesi kuntoon ja näytä näille(kin) öykkäreille, miten pystyt vielä tulevaisuudessa kantamaan kortesi kekoon... Ja hyvä että lapsestasi kasvaa tänne veronmaksaja, niin että joku on joskus palkattuna myös pyyhkimään noiden "itsellään pärjäävien" p...tä.[/QUOTE]

Ilmeisesti kuulun sitten todella pieneen vähemmistöön ajatuksella, että aikuinen ymmärtää syy-seuraus-suhteita ja vastaa itse valinnoistaan. Vai onko palstalle vain valikoitunut ylivoimainen enemmistö ihmisiä, jotka osaavat ulkoa eri tulonsiirtovaihtoehtojen hakulomakkeet ja sumeilematta käyvät yhteiskunnan kukkarolla kun pienikin mahdollisuus tulee? Joiden mielestä sossussa käyminen on elinkeino siinä missä töissäkäyntikin?

Miten meillä on varaa arvostellaa vaikkapa Kreikkaa, koska olemme näköjään ihan samanlainen kansakunta, joka haluaa ajella ykkösluokassa konkurssiin?
 
näin se vaan on
[QUOTE="sasa";25578207]Ilmeisesti kuulun sitten todella pieneen vähemmistöön ajatuksella, että aikuinen ymmärtää syy-seuraus-suhteita ja vastaa itse valinnoistaan. Vai onko palstalle vain valikoitunut ylivoimainen enemmistö ihmisiä, jotka osaavat ulkoa eri tulonsiirtovaihtoehtojen hakulomakkeet ja sumeilematta käyvät yhteiskunnan kukkarolla kun pienikin mahdollisuus tulee? Joiden mielestä sossussa käyminen on elinkeino siinä missä töissäkäyntikin?

Miten meillä on varaa arvostellaa vaikkapa Kreikkaa, koska olemme näköjään ihan samanlainen kansakunta, joka haluaa ajella ykkösluokassa konkurssiin?[/QUOTE]

Ihan täys peesi tälle! Pelottavaa on myös se, että ap:n lailla ajattelevat (=yhteiskunta maksaa, kun mulle käy huonosti) yleensä siirtävät sen ajattelutavan jälkikasvuun ja kohta meillä on taas koko perhe sossuluukulla, kun ei ole koskaan tarvinnut kantaa itsestään minkäänlaista vastuuta. Mistään mielenterveyskuntoutujastahan ei ollut tässä kyse (vai?), vaan ihan normaalista ihmisestä, jolla jopa työpaikka on. Lapsi ei siihen kuole jos menee alle vuoden ikäisenä hoitoon, eikä tällaisissa erokriiseissä yleensäkään suuntana voi olla mikään pitkä sairasloma kun niin elämä nyt potkii. Oksettaa tällainen paapomisyhteiskunta, missä teillä on selkäranka hyvät ihmiset??
 
"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25577981:
Ei, vaan sä voit palata sinne töihin, jos tunnet sen olevan oikea ratkaisu sinulle ja lapsellesi. Me ollaan kaikki erilaisia, minen olisi ollut kykenevä töihin heti.. Ero ja kaikki muutokset sen hetkisessä elämässä vei yksinkertaisesti voimat.
Mutta jos mä en halua töihin, koska kotona on kivempaa, niin on oikein, että yhteisunta elättää minua ja lastani. Vaikka sekä minulla että lapsen isällä olisi kaikki mahdollisuudet huolehtia elatuksesta itsekin. Ei vaan mene mun oikeustajuun.
Mutta mulla onkin sellainen keroutunut maailmankatsomus, että yksilöllä on jonkinlainen vastuu itsestään.
 
"höpö"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25577685:
Kukapa ei haluais olla kotona pienen kanssa, mutta kun se ei vaan aina ole valintakysymys, mitä te ette siinä ymmärrä? Jos on varaa jäädä kotiin lapsen kanssa, niin siitä vaan, mutta jos ei voi elättää itseään ja lastaan vain kotona olemalla, niin sitten töihin tai muu ratkaisu järjestettävä miehen kanssa. Jos päätyy eroon lapsen ollessa alle vuoden ikäinen, niin pitää siitä osata kantaa sitten myös vastuu.
No HÖPÖ hÖPÖ!!
Sekö ei ole vastuun kantamista että haluaa ITSE hoitaa omaa lastansa??
Sinustako vastuun kantaminen on sitä, että laitetaan alle vuoden ikäinen hoitoon,jonka yhteiskunta maksaa( olikohan se lähes 1000e lasku yhteiskunnalle per kk yhdestä hoitolapsesta..muistaisin niin).

Kenellä tahansa on VARAA jäädä kotiin hoitamaan lasta, kunnes lapsi on 3v, tämän mahdollistaa kotihoidontuki! Jos siinä sivussa saa vähän asumistukea, niin voi kauheeta sentään!!

Sinunlaisesi kommentoijat voisivat hiipiä nolona taka-vasemmalle tällaisesta ketjusta, jossa toisella on HÄTÄ. Rankka elämäntilanne, joka voi johtaa vaikka masennukseen, jos ei saa oikeanlaista tukea. Mene sinä neuvomaan muita!

Ja AP:LLE PALJON TSEMPPIÄ! HOIDA IHMEESSÄ LAPSESI ITSE AINAKIN 2-VUOTIAAKSI;SE ON TÄYSIN MAHDOLLISTA, JA SIINÄ EI OLE MITÄÄN HÄVETTÄVÄÄ JOS SAA YHTEISKUNNALTA TUKEA SIIHEN. TÄRKEINTÄ ON LAPSESI TYYTYVÄISYYS JA SINUN VOINTISI ÄITINÄ!!!KAIKKI JÄRJESTYY KYLLÄ!
 
"..."
No niin. Tässä todistus luetun ymmärtämisen rajallisuudesta, jota alunperin epäilinkin. "Aikuinen ymmärtää syy-seuraus-suhteita"?

Oikeasti?? :)

No, mukavaa jatkoa sinulle kuitenkin, vaikka keskustelu kanssasi ei mahdollista olekaan.

T. Sossu

[QUOTE="sasa";25578207]Ilmeisesti kuulun sitten todella pieneen vähemmistöön ajatuksella, että aikuinen ymmärtää syy-seuraus-suhteita ja vastaa itse valinnoistaan. Vai onko palstalle vain valikoitunut ylivoimainen enemmistö ihmisiä, jotka osaavat ulkoa eri tulonsiirtovaihtoehtojen hakulomakkeet ja sumeilematta käyvät yhteiskunnan kukkarolla kun pienikin mahdollisuus tulee? Joiden mielestä sossussa käyminen on elinkeino siinä missä töissäkäyntikin?

Miten meillä on varaa arvostellaa vaikkapa Kreikkaa, koska olemme näköjään ihan samanlainen kansakunta, joka haluaa ajella ykkösluokassa konkurssiin?[/QUOTE]
 
"sasa"
[QUOTE="höpö";25578281]No HÖPÖ hÖPÖ!!
Sekö ei ole vastuun kantamista että haluaa ITSE hoitaa omaa lastansa??
Sinustako vastuun kantaminen on sitä, että laitetaan alle vuoden ikäinen hoitoon,jonka yhteiskunta maksaa( olikohan se lähes 1000e lasku yhteiskunnalle per kk yhdestä hoitolapsesta..muistaisin niin).

[/QUOTE]

Avain sana _itse_. Tarkoittaa yleensä työtä tekemällä, josta saa rahaa, jolla _itse_ hoidetaan oman elämän käänteet.

Missä yhteiskunta säästää, jos nyt maksetaan tonni kotonaolosta, kun AP:tä vituttaa miehen pettäminen?

Onneksi kohta loppuu rahat, niin tämä paapominen loppuu omaan mahdottomuuteensa, koska minkään kansakunnan kukkaro ei tuollaista kestä.
 
"sasa"
[QUOTE="...";25578288]No niin. Tässä todistus luetun ymmärtämisen rajallisuudesta, jota alunperin epäilinkin. "Aikuinen ymmärtää syy-seuraus-suhteita"?

Oikeasti?? :)

No, mukavaa jatkoa sinulle kuitenkin, vaikka keskustelu kanssasi ei mahdollista olekaan.

T. Sossu[/QUOTE]

Eikös sossun pitäisi olla _viimeinen_ oljenkorsi? Nyt sitä tyrkytetään Kelan ohella _ensimmäiseksi_ terveelle ihmiselle jolla on työpaikka.
 
[QUOTE="alma";25578278]Mutta jos mä en halua töihin, koska kotona on kivempaa, niin on oikein, että yhteisunta elättää minua ja lastani. Vaikka sekä minulla että lapsen isällä olisi kaikki mahdollisuudet huolehtia elatuksesta itsekin. Ei vaan mene mun oikeustajuun.
Mutta mulla onkin sellainen keroutunut maailmankatsomus, että yksilöllä on jonkinlainen vastuu itsestään.[/QUOTE]

Eikai tässä kyse ollut siitä, että kotona olisi kivempaa? Itse sanoin tuolla aikaisemmin, että on eriasia saada apua elämään myös rahallisesti silloin kun menee hetken huonosti, kuin olla kotona aikomustakaan ikinä koskaan tehdä mitään. Ja on vastuu itsestään.. jaksaminen on iso osa sitä (henkinen ja fyysinen). On kyettävä huolehtimaan siitä lapsesta ja itsestään niin, että tulevaisuudessa ei tarvitse vielä enemmän apua. Jos ap saa apua nyt kun ei mene niin hyvin ja saa nousta jaloilleen tukitoimin, voi se ehkäistä sitä, että isommilta ongelmilta vältytään tulevaisuudessa. Minun oikeustajuni mukaan autetaan silloin kun apua tarvitaan (hyväksikäyttäjät on asia erikseen).
 
"vieras"
[QUOTE="sasa";25577889]Ero on kyllä ihan AP:n oma valinta! Missään ei ole sääntöä, että pettäminen johtaa automaattiseen eroon. Se on ihan oma valinta. Ja siinäkin tilanteessa pitää itse kantaa vastuu valinnastaan. Ei yhteiskunnan.[/QUOTE]

Kannattaisiko sun harkita ulkomaille muuttoa, kun kerran tunnut vihaavan hyvinvointivaltion toimintaa oikein kunnolla.
 
nojoo
[QUOTE="sasa";25578337]Eikös sossun pitäisi olla _viimeinen_ oljenkorsi? Nyt sitä tyrkytetään Kelan ohella _ensimmäiseksi_ terveelle ihmiselle jolla on työpaikka.[/QUOTE]

Edelleen, tässä on mielestäni kyse siitä lapsesta, ei sen äidistä. Suurten elämänmuutosten (vanhempien ero) yhteyteen ei mielestäni kannata lisätä uusia elämänmuutoksia (päivähoidon aloittaminen), kun ei ole pakko. Eihän ap aikonut loppuelämäänsä sossun elättinä elää...

Ja juu, itse en ole koskaan penniäkään sossusta saanut, mutta silti ymmärrän ja hyväksyn, että muut voivat saada.
 
"alma"
[QUOTE="sasa";25578337]Eikös sossun pitäisi olla _viimeinen_ oljenkorsi? Nyt sitä tyrkytetään Kelan ohella _ensimmäiseksi_ terveelle ihmiselle jolla on työpaikka.[/QUOTE]

Tätä minäkin ihmettelen. Mutta ilmeisesti olemme ehdotoman väärässä. Mua ärsyttää suomalaisessa yhteiskunnassa se, että ollaan olevinaan niin ylpeitä, ettei esim. vanhemmilat tai ystäviltä voi pyytää mitään apua tällaisissa "yllättävissä" kriisitilanteissa, mutta sossuun kyllä kirmataan tukka putkella.
Näiltä pääntaputtajilta on tainnut unohtua sekin, että ap:n tapauksessa ero ei edes tullut yllätyksenä, vaan hän oli siihen pidemmän aikaa henkisesti valmistautunut. Luulisi siis, että tuona aikana olisi voinut ihan käytännön tasollakin jotenkin ennakoida.
 

Yhteistyössä