mies ja pelaaminen, kertokaa mielipiteenne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa pelaa niin paljon kuin haluaa. En ole hänen elämänsä herra, äiti, enkä päättäjä.
Hän viettää elämänsä kuten haluaa.

-
Saapihan tuosta suuttua ja voihan sitä yrittää muuttaakin toisen tapoja.

Parempi pelit kuin huorat.

Noh ilmeisesti mies pelaa jotain netti moninpeliä kun "ei voi keskeyttää".

Kannattaisi miehen etsiä joku sellainen peliporukka missä ymmärretään että ihmisillä on perheitä ja velvoitteita ja joskus ei vaan voi jatkaa pelaamista oli pelitilanne mikä tahansa, näitä peliporukoita on jokaisessa kansallisuudessa ja jokaisessa massamoninpelissä netissä. Se jos oma virtuaalinen "kunnianhimo" ei anna periksi sille että pelailee vähemmän fanaattisten kavereiden kanssa peliä jotka ymmärtää muutakin kuin sen mitä ruutu hänelle näyttää, niin silloin se ongelma on erittäin selkeästi miehen korvien välissä, pitää tajuta että on perhe ympärillä ja se ei odota sitä että pääset ehkä parin tunnin jälkeen irti koneesta, ilta toisensa jälkeen, vuosi vuoden jälkeen.

Tottakai jos tälläinen harrastus on tärkeä miehellesi niin pitää jonkin verran pystyä tekemään kompromisseja suuntaan ja toiseen, ehdota miehellesi jonkun casuaalin peliporukan kanssa pelaamista ja peliaikojen lyhentämistä tai harventamista, sillä ehdolla että sitten kun menee sovitusti pelaamaan niin saa pelata "rauhassa", siinä missä sinä saat sitten tehdä omia juttuja rauhassa muuna aikana.

Sillä poikkeuksella toki että oikea elämä ei aina odota sitä vapaata hetkeä koneelta.

• Tykkää
Reactions: Millenia
meillä oli sama ongelma, ei ole enää. Aloin katsella sarjoja netistä kuulokkeet korvilla enkä keskeyttänyt ennen kun oli jaksot katottuna. oppipahan ukko kuin ärsyttävää se on :)

Mulla ainakin tuli paha mieli ap:n lapsien puolesta. On parempi olla poissa kotoa, kuin olla kotona ja osoittaa omalla käyttätymisellään, että lapset eivät ole iskän mielestä minkään huomion arvoisia. Lisäksi lasten ei pidä nähdä väkivaltapelejä, sen nyt luulisi olevan itsestäänselvää.

Tänään sanoin miehelle että sovitaanko niin että et pelaa sillon kun lapset on hereillä. Kysyi miksi. Sanoin että ei ole lasten pelejä. Vastasi että no ei taida ihan olla. Saa nähdä muistaako.
Eihän hän siis pelaa välttämättä pitkiä aikoja putkeen, koska tasan tietää mitä olen siitä mieltä. Pelaisi kyllä jos olisi mahollisuus. Mua vaan ahdistaa se että esim. viime viikonloppuna lapset saatiin hoitoon illaksi, minulla oli omia kavereita kylässä ja ilmotin miehelle jo päivällä että saa koko illan tehä mitä haluaa, vaikka nähä kavereita! Olin tosi ilonen hänenkin puolesta että pitkästä aikaa hänkin voi tehä mitä vaan. Niin muutaman tunnin oli kaupoissa ja tuli kotiin PELAAMAAN koko illaksi. Kivahan se on että saa sit tehä sitä mistä tykkää mutta... AAARGHH!!

meillä mies saattaa pelata siitä kun tulee kotiin siihen asti kun menee nukkuu ja viikonloput on nenä kiinni pokerissa..

muoks.. annoin miehelle vaihtoehdon, perhe tai pokeri. valitsi perheen, mutta.. muutaman kerran on jo isännällä ote lipsunut..

Itsekkin pelasin ennen lapsia, mutta se on jäänyt luonnollisesti lasten syntymisen myötä hyvin vähälle! Pelaamisessa ei sinänsä ole minusta mitään vikaa eikä se ole lapsellista, tai jos onkin niin mitäpäs se haittaa mutta minusta aikuisen on oltava niin vastuullinen ettei jää "koukkuun", ei anna pelin viedä! Sama juttu se on esim. alkoholin kanssa (sen kanssa meillä ei kyllä ongelmaa onneksi), että kyllä mustakin ois hauskaa vetää kunnon kännit viikonloppusin ja pitä hauskaa, mutta järki ja vastuu pitää olla siinäkin hommassa, etä mitä siitä sitten seuraa ja kehen kaikkeen se vaikuttaa.

Kyllä 5 tuntia illassa on perheenisälle hemmetin paljon. Me ollaan molemmat himopelaajia täällä, mutta ei meilläkään nouse pelaaminen tuollaisiin lukemiin. Ja että aina pelaa sellaista sessiota, että ei voi ollenkaan keskeyttää... ymmärrän täysin että ärsyttää.

Toisaalta taas sinun asenteessasi on vikaa, kun inhoat sitä pelaamista niin paljon. Niinkuin tässä aiemmin mainittiin, olisit varmaan hetken onnellinen jos hän tekisi mitä tahansa muuta, mutta oikeasti se harrastuksen vaihto ei loppujen lopuksi paljoa muuttaisi tilannetta. Jos sinulle ihan oikeasti olisi ok, että hän käy joka ilta pelaamassa koripalloa 5h, mutta tietokonepeli ei käy, niin enemmän minä sinun mielenliikkeittäsi ihmettelisin kuin miehesi.

Kepsiksellä oli asiaa tuossa, keskustele miehesi kanssa ja koita saada hänet ymmärtämään, että pelata voi myös vähän rennommin ja vähemmän. Kyllä se onnistuu, onnistui minultakin, joka pelasi yhteen väliä Wowia 24/7, raidi tai kaksi päivässä, välissä vähän ruokaa ja unta.

[QUOTE="eräs äiti";25634887]Mies EI pelaa 5 tuntia päivässä todellakaan! Enkä hyväksyisi 5 tunnin koripalloa![/QUOTE]
Ai, se oli jonkun toisen mies, pahoittelen. Siinä tapauksessa en niin hirveästi ymmärrä sinun inhoasi. Toki minusta olisi suotavaa jos mies pelaisi kuitenkin lasten nukkuessa, eikä aina sokeana muulle maailmalle, ainakin ne ajat täytyy olla muille sitten selvänä.

Mutta miksi ihmeessä yrität saada miehen vaihtamaan harrastustaan? Olisiko kiva kun hän alkaisi vittuilemaan että ihme pentujen touhua tuollainen kutominen, menisit edes lenkille. Minusta toisen harrastuksen moittiminen ja liikunnasta vihjailu on kauniinkin sanaparsin jokseenkin: "olet idiootti, treenaa plösö".

Meillä mies pelaa päivässä noin 7 tuntia. Aloittaa melkein heti kun tulee töistä, pelaa 12 asti yöllä. Mutta välillä katsotaan salkkarit ja saatetaan käydä kaupassa. Viikonloppuisin pelaa joskus koko päivän, joskus ei ollenkaan. Tämänkin illan suunnitelmat kavereiden kanssa piti perua kun oli joku kova matsi illalla..

Mut neulominen ei oo mulle niin tärkeetä ettenkö mä ennättäs käymään lenkillä ja tekemään paljon muutakin joka päivä ja joka ilta. Mut mä voin olla neulomatta vaikka kaks viikkoa, eikä tee kipeetä. On mullakin asioita joihin mä haluan keskittyä niin ettei kukaan häiritse, esim. tänään olisin halunnu kattoo idolsin rauhassa niin että ois kuullutkin jotain, joskus se onnistuu joskus ei. Mutta kun mainoskatko pärähtää käyntiin niin tehään tehokkaasti kotihommia ja pestään lasten hampaita sen ajan. Noissa peleissä ei niitä taukoja näytä olevan..
Se on ihan totta että tästä pelaamisesta on tullu mulle MÖRKÖ ja mä vihaan sitä, koska se tuntuu olevan niin hemmetin tärkeä osa miehen elämää. Ja KYLLÄ se tuntuu siltä kun oikein suututtaa että eikö tosiaan nelikymppinen mies keksi MITÄÄN muuta järkevämpää tekemistä omalle ajalle kuin aina se sama ammuskelu tietokoneella. Minä en vois elää sellasen miehen kanssa joka pelaa 5 tai 7 tuntia joka päivä, en edes sellasen joka pelaa 2 tuntia joka päivä jos se on perheen ajasta pois. En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi on PAKKO pelata joka päivä, edes hetki?

[QUOTE="eräs äiti";25635115]Mut neulominen ei oo mulle niin tärkeetä ettenkö mä ennättäs käymään lenkillä ja tekemään paljon muutakin joka päivä ja joka ilta. Mut mä voin olla neulomatta vaikka kaks viikkoa, eikä tee kipeetä. On mullakin asioita joihin mä haluan keskittyä niin ettei kukaan häiritse, esim. tänään olisin halunnu kattoo idolsin rauhassa niin että ois kuullutkin jotain, joskus se onnistuu joskus ei. Mutta kun mainoskatko pärähtää käyntiin niin tehään tehokkaasti kotihommia ja pestään lasten hampaita sen ajan. Noissa peleissä ei niitä taukoja näytä olevan..
Se on ihan totta että tästä pelaamisesta on tullu mulle MÖRKÖ ja mä vihaan sitä, koska se tuntuu olevan niin hemmetin tärkeä osa miehen elämää. Ja KYLLÄ se tuntuu siltä kun oikein suututtaa että eikö tosiaan nelikymppinen mies keksi MITÄÄN muuta järkevämpää tekemistä omalle ajalle kuin aina se sama ammuskelu tietokoneella. Minä en vois elää sellasen miehen kanssa joka pelaa 5 tai 7 tuntia joka päivä, en edes sellasen joka pelaa 2 tuntia joka päivä jos se on perheen ajasta pois. En kerta kaikkiaan ymmärrä miksi on PAKKO pelata joka päivä, edes hetki?[/QUOTE]
No eihän se olekaan pakko. Teidän pitää löytää joku tasapaino tuohon hommaan, mutta se ei ole mitään tasapainoa, että sinä kerrot kuinka pelaaminen on perseestä ja sitä ei pidä harrastaa. Eikä sekään ole tasapaino että ukko jatkaa samaan malliin ja sinä katkeroidut. Jos pelaaminen ei sitten ole enää ongelma, niin ei ole myöskään mitään syytä, miksi ei SAISI pelata joka päivä. Se pelaaminen sinne iltaan kun lapset nukkuu ja ei aina ihan tiedottomana muusta maailmasta. Siitä olisi varmasti hyvä lähteä.

Se oli mun mies joka pelaa sen 5h illassa, mutta VASTa lasten mentyä nukkumaan, siihen asti on täysin mukana lasten hoitamisessa ja sen jälkeenkin jos tulee jotain akuuttia esim kipeiden lasten kanssa niin kyllä heittää kuulokkeet nurkkaan epäröimättä.

Pelit on mun miehen harrastus ja vaikka mullakin asia herättää tollasua nega-tunteita kun on mennyt osittain niin överiks niin en silti koe että olisin oikeutettu motkottamaan miehelle vapaa-ajan käytöstään, mitenkään haitallista kun se ei ole, esim uhkapeliä tms. Ja mies voi hyvin olla viikon pelaamatta välillä jos on jotain erityistä hommaa mutta iltasin kun lapset on nukkumassa ja on tylsää niin hänen valintansa on pelaaminen ja se on hänen valintansa, niin pitkään kun se ei vaikuta lapsiin niin se on ok.

Itsellä niin paha masennus päällä että illalla kun saan lapset sänkyyn niin olen ihan aivokuollut, siinä enää mitään parisuhdeaikaa vietetä kuin korkeintaan olemalla lähellä.

Se oli mun mies joka pelaa sen 5h illassa, mutta VASTa lasten mentyä nukkumaan, siihen asti on täysin mukana lasten hoitamisessa ja sen jälkeenkin jos tulee jotain akuuttia esim kipeiden lasten kanssa niin kyllä heittää kuulokkeet nurkkaan epäröimättä.

Pelit on mun miehen harrastus ja vaikka mullakin asia herättää tollasua nega-tunteita kun on mennyt osittain niin överiks niin en silti koe että olisin oikeutettu motkottamaan miehelle vapaa-ajan käytöstään, mitenkään haitallista kun se ei ole, esim uhkapeliä tms. Ja mies voi hyvin olla viikon pelaamatta välillä jos on jotain erityistä hommaa mutta iltasin kun lapset on nukkumassa ja on tylsää niin hänen valintansa on pelaaminen ja se on hänen valintansa, niin pitkään kun se ei vaikuta lapsiin niin se on ok.

Itsellä niin paha masennus päällä että illalla kun saan lapset sänkyyn niin olen ihan aivokuollut, siinä enää mitään parisuhdeaikaa vietetä kuin korkeintaan olemalla lähellä.
Joo yhdistin alkuun sen sinun 5h ja ap:n miehen "lapset hereillä, kuulokkeet päässä poissa tästä maailmasta". Se kuullosti jo vähän pahalta :D

No vaikka kuinka on masennus niin eikö tästä paljosta pelaamisesta kärsi parisuhde?
Onko pelaamisella osuutta masennukseesi?

Naiset ei ymmärrä tuota. Jos mies pelaa vaikka 21-01 se on hirveää, mutta jos nainen vaikka katsoo televisiota ja tekee käsitöitä ja lukee 21-01, niin ei kukaan mies siitä motkota.

Jätä tuollainen sika! Löydät varmasti täydellisemmän miehen :) Sellaisen joka on yhtä täydellinen kuin miehesi mutta VIELÄ täydellisempi!

Yhteistyössä