Mitähän pitäisi tehdä ja miten edetä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehellä on alkanut aina vaan enemmän ja enemmän nousta elämän ainoaksi tärkeäksi asiaksi pelaaminen. Joko netissä kavereiden tai tuntemattomien kanssa tai sitten livenä kavereidensa kanssa. Ja pelaa siis lautapelejä.

Mies on aina korostanut sitä miten tärkeää on saada harrastaa enkä ole koskaan harrastamista kieltänyt. Mutta kun näiden perinteisten juoksulenkkien ja sählyn rinnalle muutamia vuosia sitten nousi nuo lautapelit niin homma on alkanut karata käsistä. Tuntuu että elämä on vain yhtä suurta suunnitelmaa siitä koska seuraavan kerran pelataan porukalla ja kenen luona ja kestääkö se yön yli vai onko vain muutaman tunnin juttu vaiko päivän kestävä. Ja sitten näitä kertoja odotellessa on kiva lähestulkoon joka ilta pelata netin välityksellä.

Ja jos peli on sellainen missä on jotain tuntemattomia ulkopuolisia niin koneelta ei voi edes poistua. Kavereiden kanssa pelatessa mies sentään usein voi pitää jonkun tauon tarvittaessa, mutta ulkopuolisten kanssa ei. Pari viikkoa sitten tälläinen peli kesti kolme tuntia ja mies ei voinut kertaakaan nostaa persettään penkistä. En tiedä olisiko laskenut alleen, jos kusihätä ois yllättänyt vai miten tilanne oltaisiin ratkaistu. :/

Meillä on kolme pientä lasta. Mies on hyvä isä. Tekee lasten kanssa kaikenlaista, käy uimassa, pelailee, ulkoilee, tekee legoja jne jne.

Itselläni ei juuri omaa aikaa ole. Rahaakaan ei ole mihinkään isompiin irtiottoihin ja tuntuu ettei voimiakaan, koska mies on niin paljon noissa omissa jutuissaan että en vaan viitsi edes miettiä itselleni mitään.

Ja kyllä tästä olen miehelle maininnut, mutta hän vastavetona aina heittää että minäkin olen paljon koneella. Joo kyllä olen ja varmasti voisin vähentääkin. En kuitenkaan KOSKAAN ole koneella niin etten pysty irtoamaan siitä ja ettenkö irtoaisikin. Nytkin päivällä kun käyn netissä niin saatan samalla tehdä ruokaa ja vain ohimennen aina kurkata ruutua ja kirjottaa jotain seisaaltaan ja taas mennä muihin puuhiin. Ja toisaalta koska aikuiskontakteja on niin vähän niin kyllä sitä vaan kaipaa sitten edes keskustelupalstalle vähän turisemaan jostain turhasta vaikka mies niin tätä keskustelupalstatouhua halveeraakin aina.

Seksiä on kohtalaisen vähän ja täytyy sanoa, että ei siinä oikein jaksa innostua jos toinen on ensin viisi iltaa putkeen viettänyt koneen äärellä ja vaikka koittaisi saada jotain keskustelua aikaan niin siitä ei tule mitään koska samalla mies pelaa ja puhuu kaveriensa kanssa skypessä tai mesen välityksellä ja juttelu on minun kanssani tasoa "jaa mitä, odotas niin suljen tän skypen". Sitten kuudentena iltana mies pomppii sohvalle viereeni ja ruinaa seksiä ja ottaa sitten itseensä kun minä sanon, että olisi kiva joskus jotain muutakin kuin vain kuulla ruinaamista seksistä kun muuten kiinnostaa vain pelaaminen ja kaverit. Ja silloinkin mies vetoaa siihen, että mitä me muka tehtäisiin kun minä katselen vain telkkaria. Noh... voitaishan sitä katsella vaikka yhdessä telkkaria ja jutella jotain samalla tai sitten tehdä jotain muuta. Mutta tottakai minä katson telkkaria - mitä muuta minä tekisin? En ainakaa kotitöitä jaksa aina tehdä koska niitä minä saan tehdä ihan riittämiin aamusta iltaan. Ja usein televisiota katsellessa minä nimenomaan juuri viikkaan pyykkejä eli kotityö sekin.

Toivottavasti edes joku jaksoi lukea. :(

Riippuvuushan tuo on. On ainakin siinä tapauksessa, jos sanot, että yritä olla viikko ilman, ja mies hermostuu tai ei pysty.
Mites ne lapset, jos sinä katsot telkkaria ja mies istuu perse koneen edessä? Mikäs toimintamalli heille tulee, mitä tekevät? Jos sä lähdet lasten kanssa ulos tai tekemään jotain kivaa, niin huomaako mies teidän poissaoloa. Onko tyytyväinen rauhasta, vai huomaisko, että jää jostain paitsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Riippuvuushan tuo on. On ainakin siinä tapauksessa, jos sanot, että yritä olla viikko ilman, ja mies hermostuu tai ei pysty.
Mites ne lapset, jos sinä katsot telkkaria ja mies istuu perse koneen edessä? Mikäs toimintamalli heille tulee, mitä tekevät? Jos sä lähdet lasten kanssa ulos tai tekemään jotain kivaa, niin huomaako mies teidän poissaoloa. Onko tyytyväinen rauhasta, vai huomaisko, että jää jostain paitsi?

Ei ei... siis tämä keskittyy lähinnä siihen aikaan kun lapset on unilla.

Kurjaa :|
Oletteko puhuneet kunnolla asiasta? Jos ette, niin kerro miehellesi, että sulla on asiaa ja haluat puhua ilman, että telkkari tai tietokone tms. on siinä sivussa häiritsemässä, et tosiaan puhutte ja kuuntelette. Mieti etukäteen mitä sanot ja koita pysyä rauhallisena, ettei mene riidaksi. Kerro, mitä tunteita tuo herättää sinussa - älä syyllistä, mutta kysy, miksi tuo kaikki on miehelle niin tärkeää
Jaksuja!

Tuohon peliporukkaan kuuluu muutama muukin. Yksi on lapseton ihminen ja osallistuu oikeastaan jokaiseen pelikertaan ja usein pelaavat ihan kaksinkin.

Pari muuta on sellaisia joilla on 1-3 lasta. Yhdellä heistä on päsmäri vaimo, joka ei anna todellakaan usein lupaa mennä mihinkään omiin menoihin tai jos antaa niin lapsi pitää vähintään saada hoitoon jotta vaimo saa myös omaa aikaa.

Yksi on sellainen, joka tosi tosi harvoin osallistuu. Syy ilmeisesti myös siinä ettei "pääse".

Yksi on sellainen joka mieluusti osallistuisi ja sanookin sen, mutta usein jättää väliin ja onkin oman perheensä kanssa. Mielestäni kuitenkin osallistuu sopivassa määrin. Sen verran että itseänikään se määrä ei häiritsisi yhtään. Mutta tätä juuri haukutaan eniten tyyliin "mikä siinä on ettei voi tulla pelaamaan kun kerran selvästi tekisi niin kauheesti mieli" jne. Vaikka siis kysehän on vain siitä, että hän osaa asettaa sen perheensä etusijalle eikä niitä kavereita ja pelejä vaikka miten kovasti sitten tekisikin mieli tehdä jotain.

No onko mitään esimerkkejä miten teidän mielestänne pitäisi tätä asiaa hoitaa? Ja raivostuttaa se, että mies vetää taatusti esiin sen korttinsa siitä minkä verran minä olen koneella. Mutta en koe tätä riippuvuudeksi, koska en tee esim. sellaista että olen koneella ja lapsi pyytää ruokaa. Sitten pitkän odottelun jälkeen menen kiukkuisena antamaan sitä, koska lapsi on pyytäny sitä jo monta kertaa. Annan ruuan äkkiä ja juoksen takaisin vauhdilla koneelle ja jos lapsi vielä erehtyy jotain pyytämään niin kiukuttelen takaisin.

Eli siis noin EN tee. Mutta mies tekee tuota ihan jatkuvaan.

Sitten esim. lupaa lapsille että mennään ulos hetken päästä. Lapset vähitellen inttävät ja inttävät enemmän ja enemmän että koska mennään ja mies kiukkuaa takaisin ja lopulta ulosmeno perutaan koska lapset on kiukutelleet liikaa. Eikä mies suostu näkemään syy-yhteyttä siinä, että lapset odottivat innoissaan ulosmenoa ja koska se lykkääntyi ja lykkääntyi niin siitä syystä tuli jo riehumista ja kinaa lasten kesken ja lopulta mies suuttuu lapsille ihan itse aiheuttamastaan jutusta ja peruu sen hauskan. Ja vaikka syy ilmanmuuta on miehessä itsessään niin ei suostu sitä käsittämään, koska lasten muka pitäisi pystyä odottamaan jos hän sanoo että KOHTA.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onko mitään esimerkkejä miten teidän mielestänne pitäisi tätä asiaa hoitaa? Ja raivostuttaa se, että mies vetää taatusti esiin sen korttinsa siitä minkä verran minä olen koneella. Mutta en koe tätä riippuvuudeksi, koska en tee esim. sellaista että olen koneella ja lapsi pyytää ruokaa. Sitten pitkän odottelun jälkeen menen kiukkuisena antamaan sitä, koska lapsi on pyytäny sitä jo monta kertaa. Annan ruuan äkkiä ja juoksen takaisin vauhdilla koneelle ja jos lapsi vielä erehtyy jotain pyytämään niin kiukuttelen takaisin.

Eli siis noin EN tee. Mutta mies tekee tuota ihan jatkuvaan.

Sitten esim. lupaa lapsille että mennään ulos hetken päästä. Lapset vähitellen inttävät ja inttävät enemmän ja enemmän että koska mennään ja mies kiukkuaa takaisin ja lopulta ulosmeno perutaan koska lapset on kiukutelleet liikaa. Eikä mies suostu näkemään syy-yhteyttä siinä, että lapset odottivat innoissaan ulosmenoa ja koska se lykkääntyi ja lykkääntyi niin siitä syystä tuli jo riehumista ja kinaa lasten kesken ja lopulta mies suuttuu lapsille ihan itse aiheuttamastaan jutusta ja peruu sen hauskan. Ja vaikka syy ilmanmuuta on miehessä itsessään niin ei suostu sitä käsittämään, koska lasten muka pitäisi pystyä odottamaan jos hän sanoo että KOHTA.

Lisään vielä, että esim. tämän ketjun aikana olen mm. imettänyt, vaihtanut nuorimmalle vaipan, lohduttanut vanhinta lasta sohvalla, auttanut keskimmäistä palapelissä ja muutenkin koko ajan pomppinut tästä jossain ja jutellut lasten kanssa. Eli en koe olevani niin kovin kiinni tässä koneessa, vaikka sen äärellä istuisinkin toistuvasti hetken.

Ja kun tosiaan koen, että minullakin saa olla jotain elämässäni... Harrastuksia ei ole ja olen niin kiinni lapsissa ja kodissa että keskustelupalsta, huutonet, leivontablogit jne ovat sellaista piristystä päivän mittaan.

Molemmille teille konekielto kuukaudeksi ja katsotte mitä tapahtuu. Sitten ei voi mies vetää sun koneella oloa tähän juttuun mukaan.

Täydellinen konekielto on kyllä minusta huono, koska ainakin itse tarvitsen tuota huutonettiä koska myyn sielläjatkuvasti jotain. Ja se taas on vähän kuin pakollista, jotta saan tähän kotonaoloon pientä lisärahaa. Myyn siis ihan omien lasten vaatteita siellä, mutta se ottaa toki oman aikansa kun sinne niitä aina pistää.

Mutta koneella ei ole oltava joka päivä, vaikka huuto.netissä olisikin asioita hoidettavana... Joka toinen päivä sulle kone, joka toinen miehelle? Joka kolmas yhdessä? Jäisi kaksi päivää aina väliin, niin ei pitäisi olla mahdotonta??

Mutta koneella ei ole oltava joka päivä, vaikka huuto.netissä olisikin asioita hoidettavana... Joka toinen päivä sulle kone, joka toinen miehelle? Joka kolmas yhdessä? Jäisi kaksi päivää aina väliin, niin ei pitäisi olla mahdotonta??

Niin no itseasiassa mietin nyt, että voinhan minä hoitaa omat juttuni päivällä ja vain jos jotain pakollista huutonetissä niin sitten ne illalla. Eli siis vaikka jotain tilinumeron ilmoittamista tms. Mies istuu päivät tietokoneella työnsä puolesta.

Yhteistyössä