mies haluaa tietää naisten mielipiteen..

  • Viestiketjun aloittaja miekkonen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Naiset arvostavat rehellistä ja suoraselkäistä miestä. Jos olet muuten luotettava ja kunnollinen enpä näe mitään syytä miksi se automaattisesti heikentää sun mahdollisuuksia naisen silmissä! Mut jos et välitä lapsesta ja jätät heidät, en arvostais sua miehenä tai pystyis luottaa.. :/
 
vaikea tilanne
En jatkaisi ja tilanne pahenisi jos asia tulisi ilmi vasta myöhemminkin (oma luonteeni on muutenkin vaikea) Lapsi kuitenkin sitoisi teitä vielä enemmän kun olisi niin pienikin(jos otat vastuuta) Olen ollut tilanteessa jossa mies pimitti pitkään tiedon olemassa olevasta lapsestaan.
 
Kyllä mä haluaisin tietää mielellään ekoilla treffeillä.

Sen lisäksi haluaisin tietää kuinka kauan sen exän kanssa on oltu, onko se tuleva vauva ollut eron syy vai joku muu, onko se vauva joku viimeisten jyystöjen vahinko jonka exä on päättänyt kuitenkin pitää vai onko mies vaan vastuuta ja perhe-elämää pakoillakseen karannut suhteesta, ja myös ehkä sen, onko exä ihminen, jonka kanssa jatkossa mahdollisesti pystyy asioita lapseen liittyen sopimaan, vai onko tiedossa hullun lailla tappelua, sotkua ja säätöä.

Vastausten perusteella voisin ihan hyvin harkita niitä seuraaviakin treffejä, ei se elämä yleensä automaattisesti ole mustaa ja valkoista, eikä yhtä automaattisesti se raskaana oleva exä ole hyvä ja se mies se paha. Voi olla, ettei kumpikaan edes ole se paha (tai hyvä).

Ja tämä siis siinä tapauksessa, että olisin ylipäätään etsimässä jotain vakavampaa suhdetta treffaillessani.

Jos taas olisin hakemassa treffikaverilta hetken hupia/hauskaa seuraa/satunnaista tai säännöllistä "ei-mitään-vakavaa", niin haluaisin ehkä silti tietää, mutta mulle olisi kyllä rehellisesti aivan yksi lysti, vaikka jossain olisi viisi naista paksuna sille miehelle. Miettisin mahdollisia tulevia treffejä ihan muilla perustein.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
"vieras"
Sinuna keskittyisin nyt elämään yksinäni, valmistautumaan vauvan tuloon ja etsisin tilanteen tasaannuttua elämänkumppania.

Kyllähän lapsesta tulisi kertoa hetimmiten. Jos joku hylkäisi minut siksi, että minulla on lapsia (olen tosin onnellisessa parisuhteessa) niin saisi hylätäkin. Mitäpä luulet, että tuollainen hylkääjä sanoisi siinä vaiheessa, kun totuus lapsesta joskus paljastuisi? Minusta tuntui lisäksi väärältä lasta itseäänkin kohtaan pimittää tieto hänestä joltain muulta. Kyllä se on niin, että ottaessaan pitää tietää tuollaiset asiat.
 
"vieras"
Ongelma on myös etten halua lasta mutten pysty jättämään vastuutanikaan
Sitten vaihtoehtoja on vain yksi: Kannat vastuusi. Mitä muutakaan voit? Suosittelen muutenkin suhtautumaan tulevaan vauvaan silkalla rakkaudella, lapsi ei ole itse valinnut syntymäänsä.

Ps. Jätitkö eksäsi raskauden vuoksi? Jos, niin minä en kyllä haluaisi olla uusi kumppanisi. Tuollaiset asiat on silti selvitettävä ja kerrottava rehellisesti ja suoraan, koska toisella yksinkertaisesti on oikeus tietää noin isot asiat.
 
"akka"
Ei se mies aina ole se kusipää.
Mun pojan exä halus vauvan ja molemmilla oli opinnot kesken.Poika sanoi että ei vielä, ei tässä elämäntilanteessa että katsellaan myöhemmin kun koulut on käyty ja työpaikat molemmilla.
Koko seurustelusuhde oli kestänyt muutaman vuoden jonka aikana sen exä jätti sen kolmesti.
No kului muutama kuukausi,exä oli jättänyt salaa ehkäisyn pois ja tuli paksuksi.
Oli myös pannut poikani parhaan kaverin kanssa.
Poika oli tukena koko raskausajan ja paini sen ongelman kanssa että onko lapsi mun vai kaverin.
Pysyi rinnalla siitä huolimatta.
Kun vauva syntyi niin oli poikani muksu ja exä päätti kun vauva oli kuukauden vanha että hän jättää mun poikani ja vaihtaa paikkakuntaa ja totesi ettei ala kahta lasta kasvattaa.
Muutti sen verran kauemmas ettei pojalla ollut rahallisesti mahdollisuutta käydä vauvaa tapaamassa kun kerran kuukaudessa ja sai olla siellä kaksi tuntia akan vahtiessa vieressä ja vittuillessa huonosta isänä olemisesta koko ajan.Syyllistämistä siitä kun ei tapaa lasta tarpeeksi usein ja valitusta siitä miten hänellä on raskasta ja uuvuttavaa yksin vauvan kanssa.
Siinä on aika vaikeeta alkaa solmia lapseen minkäänlaista sidettä ja pojastani on tehty paska ja kusipäinen ihminen joka ei kanna vastuutaan.
Samalla akka päätti ettei minusta ole mummoksi kun ei pojastani ole isäksi,hän ei tee meidän suvulla kuulemma yhtään mitään vaan pärjää loistavasti yksin.
No sitä sai mitä halusi, eipä olla lapsesta kuultu neljään vuoteen.
Ainoastaan sen verran tiedämme että se akka on hyvä äiti lapselle ja pitää hyvän huolen.
Moni naisihminen on sitä mieltä kuultuaan että pojallani on lapsi jota hän ei koskaan tapaa että ei siitä ole mieheksi eikä seurustelukumppaniksi.
On kuitenkin niitä jotka ymmärtävät tilanteen eivätkä tuomitse.
 
guakhai
Kuinka moni nainen joutuu tilanteeseen, jossa ilmoitetaan "Onnea! Susta tulee äiti! Tiedän, että et halunnut lasta, mutta MÄ halusin ja nyt mulla on OIKEUS tehdä se sun perillinen."

Toki vahinko raskaudet, liian myöhään havaittu raskaus aborttia ajatellen jne, mutta noin yleisesti ottaen valta on äidillä. Toki pääsääntöisesti myös vastuu..

Mut jos joku on susta tosi kiinnostunut, ei anna vauvan häiritä.
 
Kuinka moni nainen joutuu tilanteeseen, jossa ilmoitetaan "Onnea! Susta tulee äiti! Tiedän, että et halunnut lasta, mutta MÄ halusin ja nyt mulla on OIKEUS tehdä se sun perillinen."

Toki vahinko raskaudet, liian myöhään havaittu raskaus aborttia ajatellen jne, mutta noin yleisesti ottaen valta on äidillä. Toki pääsääntöisesti myös vastuu..

Mut jos joku on susta tosi kiinnostunut, ei anna vauvan häiritä.
Joillekin naisille tuo on totta, mutta ei tasa-arvoisissa perheissä/kulttuureissa. Lestadiolaisissa perheissä naisilla ei ole paljoa valinnanvaraa.
 
fgdkgfjkfjkgh
Mutta eihän elämäni nyt voi tähän loppua?
Ei elämä siihen lopu!:)
Itse en välttämättä pitäisi minään esteenä. Jos jostakusta olen kiinnostunut, niin ei tuo siihen vaikuttaisi. Tosin itselläni on myös lapsi ja yhteishuoltajuus.

On yllättävän yleistä että (pitkän) suhteen jälkeen exän kanssa päätyy vielä sänkyyn. "Vanhan suola janottaa"
Joten jos siinä tilanteessa on noin käynyt, ymmärtäisin. Tosin miettisin sitä että nainen on päättänyt yksin pitää lapsen.
Jos sitten olet jättänyt raskaana olevan exäsi, niin arvostus kyllä laskisi huomattavasti.
Kummassakin tapauksessa luottamus ei olisi itsestäänselvää. Mutta kaikki riippuisi minkälaisen vaikutelman noin yleisesti annat.
 
En kertoisi ensimmäisillä treffeillä, emmehän me ensimmäisillä treffeillä olla perhettä perustamassa vaan treffeille lähdetään kiinnostuksesta ja tutustumisen halusta. Jos nainen kysyisi, kyllä kertoisin, jos ei kysy, keskittyisin ottamaan selvää millaisen naisen kanssa olen treffeillä ja olenko hänestä kiinnostunut. Seuraavilla treffeillä keskustelu voi mennä lapsi-asioihin jo ihan itsestäänkin. Yleensä se kysymys "onko sulla lapsia?" jomman kumman suusta pääsee. Joskus se pääsee jo ensimmäisillä treffeillä.

Epäilen, ettei hanskojen tiskiin lyöminen johdu tuosta lapsesta sinänsä vaan siitä, että exäsi on raskaana ja sinä tapailet jo uusia naisia. Siitä tulee sellainen mielikuva, että olet hyljännyt raskaana olevan naisen ja laittanut uutta matoa onkeen samantien.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
miekkonen
No siis, jätin exän muutama päivä positiivisen testin jälkeen. Mutta olin suunnitellut sitä jo pidempään ja kerroinkin sen exälle mutta hän ei usko. Kaikki ketä asiasta ovat kuulleet ovat haukkuneet minut pelkuriksi
 
No siis, jätin exän muutama päivä positiivisen testin jälkeen. Mutta olin suunnitellut sitä jo pidempään ja kerroinkin sen exälle mutta hän ei usko. Kaikki ketä asiasta ovat kuulleet ovat haukkuneet minut pelkuriksi
Pelkurin maineen saa tuollaisesta hyvin herkästi. Pureutumatta sen paremmin eron syihin voin todeta, että ehkä pelisilmää olisi kannattanut hiukan harjoittaa ja miettiä asiaa pidemmälle. Etenkin, kun suunnittelet heti seuraavaa suhdetta, vaikka edellisessäkin on vielä käsiteltävää... no, ei tuo oikein hyvältä näytä.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Ongelma on vaan mun nuori ikä. Oon 21v ja harva tän ikäinen mitään vauvoja haluaa elämäänsä, varsinkaan jos ei oo oma
Tunnen monia tuon ikäisiä isiä ja ovat onnellisia lapsistaan. Moni on eronnut, mutta jotkut tekemässä jo toista ja ihan suunnitellusti. Eikös se nimenomaan sun lapsesi olisi eikä kenenkään muun?

Nainen arvostaa miestä, joka kantaa vastuunsa jälkikasvustaan. 21 vuotias nainen ei ole enään mikään teini ja moni oikeasti on tuossa iässä jo rauhoittunut eikä baarielämä kiinnosta vaan enemmänkin ura, opiskelu ja tuleva perhe-elämä. Miehillä voi olla toisin, mutta naisilla loppuu kiinnostus tuollaiseen nopeammin.

Tietysti suurinosa tuon ikäisistä haluaa aloittaa ihan alusta ja haluaa lapsettoman miehen, mutta tuon ikäisille naisille ei ole mitenkään erikoista haluta lapsia tai vähintään haluta niitä muutaman vuoden sisään. Jos löydät kumppanin, hän todennäköisesti haluaa tuossa iässä oikeasti vakiintua ja suunnitella kanssasi tulevaisuutta, häitä ja lapsia, vaikka toki ei välttämättä ihan samantien. Jos tällä hetkellä ajatus pysyvästä kumppanista, perhe-elämästä tuntuu todella kaukauselta, ei kannata hankkiutua vielä parisuhteeseen. Voit saada seuraavankin tyttöystäväsi raskaaksi ja esimerkiksi kondomin todennäköisyys on sellaista 97-98 luokkaa, joten 2-3 naista sadasta tulisi raskaaksi tuosta huolimatta. Tuo on varsin suuri luku. Seksiä harrastamalla voit tulla isäksi ja mitä enemmän sitä seksiä harrastat, sitä todennäköisempää on, että teet naisen raskaaksi.

Miksi suhde lapsesi äitiin ei toiminut? Kenellekään yhdenillanjutuille ei tarvitse tuollaisia kertoa, mutta jos haluat jotain vähänkään pidempää, tulee tuollaiset kysymykset eteen. Jos syy on, ettet ollut valmis isäksi, nainen todennäköisesti lähtee. Harva nainen haluaa seurustella miehen kanssa, joka jättää kun nainen tulee raskaaksi. Ei kukaan voi tietää etukäteen minkälainen on isänä tai onko valmis. Oikeastaan kukaan ei ole "valmis" isäksi, siihen kasvetaan.
 
No siis, jätin exän muutama päivä positiivisen testin jälkeen. Mutta olin suunnitellut sitä jo pidempään ja kerroinkin sen exälle mutta hän ei usko. Kaikki ketä asiasta ovat kuulleet ovat haukkuneet minut pelkuriksi
En ihmettele, vaikka voitkin puhua totta.

Edit: jätä ne uudet suhteet ainakin pois muutamaksi kuukaudeksi. Yhdenillan suhteeton eriasia, niissä ei tarvitse kertoa mitään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Birgitte
Nyt olen Datan kanssa niin samaa mieltä, ettei minulla ole järkeä tässä ketjussa enää olla. Data on jo kaiken sanonut. Yhdenillanjutut voivat ap:n kohdalla toimia, mutta kyllä niistäkin raskaaksi voi tulla, joten huolehdihan ehkäisystä, ap!
 
"..."
Minulle aikoinaan kerrotiin tuo asia, kun olimme jo seurusteleet 2kk, olin kieltämättä hyvin tyrmistynyt. Mies kertoi kuitenkin miten lapsi tulee vaikuttamaan tulevaisuuteen, hän oli ajatellut kaiken valmiiksi.
Minä kyllä pysyin hänen rinnalla, mutta jos olisi kertonut tuon heti, olisin varmaan lähtenyt karkuun enkä olisi edes antanut mahdollisuutta toiselle.
 
"Daisy"
Tää nyt ei suoranaisesti liity aiheeseen mutta itse olin rv 10 kun tapasin nykyisen mieheni, minulla ei kylläkään ollut parisuhdetta takana vaan ihan puhdas vahinko kävi yhden illan jutun kanssa..
ihan heti ekoilla treffeillä en nykyiselleni kertonut, en oikein osannut ajatella ettö meistä mitään tulisi, ainakaan minun puolestani koska vauva oli tulossa.
muutaman kerran tapailun jälkeen kun mies osoitti selvää kiinnostusta päätin kertoa hänelle ja kyllähän hän säikähti ja halusi miettiä asiaa..
kauaa hän ei kuitenkaan jahkaillut vaan tuli siihen tulokseen että sillä ei ole väliä vaan haluaa kuitenkin olla kanssani.
nyt vauva on 6kk ja meillä menee hyvin!
lapsen oikea isä ei kylläkään ile millään lailla elämässä mukana vaikka lapsesta tietääkin..
 
hhbjj
en ymmärrä mikä tuossakin on niin kauheaa naisille, vain 1 virhe muiden joukossa...
Tämä mammafoorumi on ehkä vähän huono paikka kysellä neuvoja kyseiselle asialle. Suurin osa täältä on kuitenkin äitejä ja kokevat myötätuntoa tietysti äidiksi tulevaa kohtaan. Miehet leimataan helposti välinpitämättömiksk sioiksi ja asetutaan puolustamaan äitiä (ja samalla omaa egoaan).

Ehkä sinun kannattaisi kysellä asiaa enemmän oman ikäisiltäsi.
 

Yhteistyössä