Mies haluaa tappaa minut (?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parempi harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mhm";28152057]Vaikka oisin kuinka vihainen, en silti ikinä ole ajatellut haluavani tappaa ketään.
Taikka googlettaa sitä.

Ehkä oon lukenut liikaa Amerikkalaisia rikosjuttuja, mutta eräässä tapauksessa jossa äiti oli tappanut lapsensa oli googlettanut muutamaa viikkoa ennen mm täysin varmaa tukehduttamiskeinoa ja chloroformia.[/QUOTE]

Googlettanut ehkä myös piparkakkutaikinaa.
Ei ajatukset riitä... mutta ymmärrän edelleen, että voi kauhistuttaa.

[QUOTE="noo";28152064]Mä en usko, että miehesi on sua tappamassa. Ehkä hän haki netistä apua tunteidensa kanavoimiseen. Siis että hänelle tuli tunne "haluan tappaa sen" ja ehkä säikähti sitä. Ja mietti, että miten tästä nyt selvitään, mitähän muut on tällaisessa hankalassa tilanteessa tehneet.

Mut siis en tietty yhtään tiedä, millainen miehesi on luonteeltaan muuten. Mun tulkinnassa saattaa heijastu se, että itte hengailen aika tasapainoisten miesten kanssa.[/QUOTE]

Tasapainoinen, hyväsydäminen, ystävällinen, muiden tunteen itsensä edelle laittava.. Huoh. Väsynyt selkeästi ainakin on. Niin kuin me kaikki.

Miksi sitten ihmettelet haluaako tappaa sinut vai ihmetteletkö?
Oikeastaan, missä nyt ongelma? (En pahalla).

Että mitä pitäisi tehdä. Pitäisikö minun olla peloissani ja lähteä? Pyytää miestä lähtemään? Jutella tästä hänen kanssaan? Antaa olla vai häh.. En oikein tiedä mitä ajatella, mutta en taas voi soittaa tästä ystävilleni tai miehelle..

[QUOTE="mhm";28152079]No onko susta sit todellakin ok googletella noita juttuja, vaikkakin piparkakkujen googlettelun ohessa?[/QUOTE]

Riippuu siitä miksi googlettelee. Sitähän voi nyt vaan arpoa.

Että mitä pitäisi tehdä. Pitäisikö minun olla peloissani ja lähteä? Pyytää miestä lähtemään? Jutella tästä hänen kanssaan? Antaa olla vai häh.. En oikein tiedä mitä ajatella, mutta en taas voi soittaa tästä ystävilleni tai miehelle..

Mikset voi soittaa? Kyllä hajurako vois tehdä oikeesti ainakin hyvää. En tiedä susta mutta en uskaltais nukkua samassa huoneessa ihmisen kanssa joka on miettinyt mun tappamista.

[QUOTE="mhm";28152088]Mikset voi soittaa? Kyllä hajurako vois tehdä oikeesti ainakin hyvää. En tiedä susta mutta en uskaltais nukkua samassa huoneessa ihmisen kanssa joka on miettinyt mun tappamista.[/QUOTE]

En mä halua ystävien kanssa puhua tästä. En tod. Tiedän jo mitä ne sanoisi. Mies on töissä enkä haluaisi sanoa "tutkineeni" mitä hän on googlettanut. Rikoin hänen yksityisyyttään. Haluan vain selkeyttää ajatuksia ja miettiä mitä mun oikein pitäisi tehdä. Mikä olisi oikein.

Vaikea kirjoittaa koko tarinaa, mutta en mä syyttele täysin mun miestäni, olen hankala, mutta niin on hänkin. Kumpikaan ei anneta periksi. Juu olen masentunut, mutta minkä mä sille voin? Hän tiesi että tämä voi tulla, mutta oikeasti (myöntää sen itsekin) pahensi tätä sairautta. Ja joo on hakeutunut apuun, koska mä pakotin sen hakemaan apua mulle ja hänelle. Olen tukena, puhun, kuuntele, me keskustellaan ja mä kerron. Me kaikki riidat, kaikki ongelmat puhutaan kotona. Mitään ei jää "taka-alalle".

Miten se luottamuspula sitten ilmenee? Eikö se ole turhasta syyttelyä? Sanot itse, että olet tahallasi vaikea. Et sinä masennuksellesi mitään voinut, et sairastunut tahallasi. Mutta monesti läheisen masennus sairastuttaa sen toisenkin. Asetu siinä vähän miehesi asemaan ja ole hänelle tukena nyt. Hänkin tuki sinua, kun sinä sairastit. Älä tahallasi hankaloita asioita.

[QUOTE="vieras";28152209]Miten se luottamuspula sitten ilmenee? Eikö se ole turhasta syyttelyä? Sanot itse, että olet tahallasi vaikea. Et sinä masennuksellesi mitään voinut, et sairastunut tahallasi. Mutta monesti läheisen masennus sairastuttaa sen toisenkin. Asetu siinä vähän miehesi asemaan ja ole hänelle tukena nyt. Hänkin tuki sinua, kun sinä sairastit. Älä tahallasi hankaloita asioita.[/QUOTE]

Huoh, mä en itsekkäästi täällä odota että mies hoitaa mua. Ihan yhtä paljon hän on saanut tukea ja apua minulta. Ja joo olen vaikea, mutta hän on aivan yhtä lailla. Niin kuin laitoin, kumpikaan ei anna periksi. Hän ei ole kummoinen tuki masennukseni aikana. Minä se sain hänen selkää taputtaa paljon ja jutella.

Huoh, mä en itsekkäästi täällä odota että mies hoitaa mua. Ihan yhtä paljon hän on saanut tukea ja apua minulta. Ja joo olen vaikea, mutta hän on aivan yhtä lailla. Niin kuin laitoin, kumpikaan ei anna periksi. Hän ei ole kummoinen tuki masennukseni aikana. Minä se sain hänen selkää taputtaa paljon ja jutella.

Mitä sinä odotat? Ja olisiko kamalan hankala ajatus olla syyttelemättä miestä, kun sinä kärsit luottamuspulasta. Eihän mies ole siinä mitenkään syyllinen. Tai olisit olematta tahallaan vaikea. Miksi pitää olla, jos tilanne kotona on muutenki raskas?

[QUOTE="vieras";28152242]Mitä sinä odotat? Ja olisiko kamalan hankala ajatus olla syyttelemättä miestä, kun sinä kärsit luottamuspulasta. Eihän mies ole siinä mitenkään syyllinen. Tai olisit olematta tahallaan vaikea. Miksi pitää olla, jos tilanne kotona on muutenki raskas?[/QUOTE]

Mikä sua vaivaa? Kuinka monta kertaa mun pitää kirjoittaa, toi luottamusongelma ei nyt liity mitenkään tähän tappamisjuttuun, mutta se oli vain esimerkki meidän ongelmista mistä ei päästä yli tai ympäri. Mä en syyttele mun miestä, mun mies ei ole pahemmin tässä ollut mikään helpottava osapuoli. Yhtä syyllisiä ollaan.

Eli se on täysin MUN vikaa jos toiselle tulee halu tappaa mut?

Mä en ole vaikea, mutta en anna myöskään meidän ongelmien olla pimennossa, siinä olen ehkä periksi antamaton. En ole täällä joka päivä nalkuttava vaimo joka syyttelee miestä jokaisesta asiasta. Mut niinhän se on, naisen vika on kaikki ongelmat kotona. Ok.

Koita puhua rauhallisesti miehen kanssa siitä, millaisia tunteita nuo riidat miehessä (ja sinussa) herättävät. Teillä on aikamoinen umpisolmu setvittänä, mutta kyllähän se mahdollista on, jos te kumpikin yritätte. Älkää pitäkö toisianne itsestäänselvyyksinä. Ja jos sinun tilanteesi on nyt lääkityksen ja muun avun ansiosta jo parempi, niin ettekö voisi nyt keskittyä siihen parisuhteeseenne. Mä luulen, että noiden vaikeiden aikojen jälkeen se kaipaisi erityishuomiota.

Koita puhua rauhallisesti miehen kanssa siitä, millaisia tunteita nuo riidat miehessä (ja sinussa) herättävät. Teillä on aikamoinen umpisolmu setvittänä, mutta kyllähän se mahdollista on, jos te kumpikin yritätte. Älkää pitäkö toisianne itsestäänselvyyksinä. Ja jos sinun tilanteesi on nyt lääkityksen ja muun avun ansiosta jo parempi, niin ettekö voisi nyt keskittyä siihen parisuhteeseenne. Mä luulen, että noiden vaikeiden aikojen jälkeen se kaipaisi erityishuomiota.

Siinä tää onkin että me puhutaan kokoajan. Me ollaan toistemme parhaita ystäviä. Vaikka meillä onkin huonoja päiviä, ei ole päivää milloin ei tiedettäisi millaisella mielellä toinen on. Kokoajan keskitytään meihin ja parisuhteen hoivaamiseen, läheisyyttä on ja vietämme vapaa-ajat yhdessä. Lapsen kanssa mies on jopa enemmän kuin minä ja perheenä teemme paljon asioita. Suhteemme ei ole kuollut. Riitoja on vain nyt tänä vuonna ollut enemmän, johtuen mun masennuksesta ja siitä koituneista ongelmista plus miehen väsymyksestä. Me ei muuta tehdäkään kun keskitytään meihin.. Just eilenkin oltiin koko päivä yhdessä, katsottiin elokuvia, juteltiin ihan kaikesta ja nukahdettiin käsi kädessä. Sen takia nuo googletukset tuntuu oudoilta ja olenkin näin mietteliäs että mitä pitäisi tehdä. Ja koska meidän parisuhde on muuten toimiva (miinus nämä ongelmat) ei se "Jätä se" ole niin helppoa.. Pitäisikö minun pelätä?

Mikä sua vaivaa? Kuinka monta kertaa mun pitää kirjoittaa, toi luottamusongelma ei nyt liity mitenkään tähän tappamisjuttuun, mutta se oli vain esimerkki meidän ongelmista mistä ei päästä yli tai ympäri. Mä en syyttele mun miestä, mun mies ei ole pahemmin tässä ollut mikään helpottava osapuoli. Yhtä syyllisiä ollaan.

Eli se on täysin MUN vikaa jos toiselle tulee halu tappaa mut?

Haluaisin vaan tietää, että miten se miehestä tekee syyllisen jos sinulla on luottamuksen kanssa ongelmia tai kun sinä olet tahallasi hankala.

[QUOTE="vieras";28152445]Haluaisin vaan tietää, että miten se miehestä tekee syyllisen jos sinulla on luottamuksen kanssa ongelmia tai kun sinä olet tahallasi hankala.[/QUOTE]

Huoh. Edelleenkin tää luottamusongelma ei liity tähän nyt mitenkään ja se oli vain esimerkki, ja joo mies ei ole pettänyt mua tai muuta tuollaista, mutta on sellaisia asioita mitä on tehnyt jotka on pahentanut mun luottamusongelmaa. Joten kyllä hän on yhtälailla syyllinen ja mitä väliä sillä on? MÄ EN OLE TAHALLENI HANKALA! Ollaan kumpikin yhtä jääräpäitä riitelyn takia, ei anneta toisillemme yhtään periksi, kun voisin vain alistua ja antaa mennä niin kuin mies tahtoo.

Anna jo olla! Tiedän tiedän, on täysin mun vikaa että mies haluaa tappaa mut. Tai ajattelee sitä.

Huoh. Edelleenkin tää luottamusongelma ei liity tähän nyt mitenkään ja se oli vain esimerkki, ja joo mies ei ole pettänyt mua tai muuta tuollaista, mutta on sellaisia asioita mitä on tehnyt jotka on pahentanut mun luottamusongelmaa. Joten kyllä hän on yhtälailla syyllinen ja mitä väliä sillä on? MÄ EN OLE TAHALLENI HANKALA! Ollaan kumpikin yhtä jääräpäitä riitelyn takia, ei anneta toisillemme yhtään periksi, kun voisin vain alistua ja antaa mennä niin kuin mies tahtoo.

Anna jo olla! Tiedän tiedän, on täysin mun vikaa että mies haluaa tappaa mut. Tai ajattelee sitä.

"Meillä on ollut pidempään ongelmia mm. luottamuksen kanssa. Mies ei ole tehnyt mitään luottoa horjuttavaa, mutta mun on vaikea luottaa ihmisiin. Mä sairastuin masennukseen synnytyksen jälkeen ja taisteltiin pitkään kahdestaan mun ongelmien kanssa ennen kuin tajuttiin hakea mulle lääkitys ja apua, joka on nyt helpottanut, olen vanha minä taas..

Mies kärsi meidän riitelystä ja mun masennuksesta tosi paljon. On töissä paljon (sai ylennyksen) ja mä myönnän, mä en ole helpottanut yhtään meidän tilannetta! Tuntuu että välillä sekoitan pakkaa tahalteen."

Niin kai sitten.

[QUOTE="vieras";28152523]"Meillä on ollut pidempään ongelmia mm. luottamuksen kanssa. Mies ei ole tehnyt mitään luottoa horjuttavaa, mutta mun on vaikea luottaa ihmisiin. Mä sairastuin masennukseen synnytyksen jälkeen ja taisteltiin pitkään kahdestaan mun ongelmien kanssa ennen kuin tajuttiin hakea mulle lääkitys ja apua, joka on nyt helpottanut, olen vanha minä taas..

Mies kärsi meidän riitelystä ja mun masennuksesta tosi paljon. On töissä paljon (sai ylennyksen) ja mä myönnän, mä en ole helpottanut yhtään meidän tilannetta! Tuntuu että välillä sekoitan pakkaa tahalteen."

Niin kai sitten.[/QUOTE]

Niin mä myönnän etten ole helpottanut tilannetta, tulkitaan että olen äärettömän hankala ja mies ei ole tehnyt mitään väärää? Otan vastuun etten ole mikään puhdas pulmunen. Mun on vaikea luottaa ihmisiin, varsinkin miehiin, eikä mieheni ole koskaan pettänyt minua, joten siitä on minun turha häntä syytellä. On asioita mitkä ei ole helpottanut asiaa yhtään, ja se ei kuulu tähän ongelmaan mitenkään. Miksi sä takerrut tähän?

No jos henkikultasi on sulle yhtään tärkeä niin otat edes sen pienen hajuraon miehestä. Teillä on lapsiakin ja olet heidän turvallisuudestaan vastuussa! Herranjestas nainen.

[QUOTE="hmmm";28152564]No jos henkikultasi on sulle yhtään tärkeä niin otat edes sen pienen hajuraon miehestä. Teillä on lapsiakin ja olet heidän turvallisuudestaan vastuussa! Herranjestas nainen.[/QUOTE]

En ole lähtemässä. Mieluiten haen miehelle apua ja selvitän tätä yhdessä. Mä tiedän että jos mies tekisi jotain, kohdistuisi se ennemminkin itseensä, eikä lapseen.

Niin mä myönnän etten ole helpottanut tilannetta, tulkitaan että olen äärettömän hankala ja mies ei ole tehnyt mitään väärää? Otan vastuun etten ole mikään puhdas pulmunen. Mun on vaikea luottaa ihmisiin, varsinkin miehiin, eikä mieheni ole koskaan pettänyt minua, joten siitä on minun turha häntä syytellä. On asioita mitkä ei ole helpottanut asiaa yhtään, ja se ei kuulu tähän ongelmaan mitenkään. Miksi sä takerrut tähän?

Mitä sinä haluat sitten kuulla? Sinä olet tässä keskustelussa ainoa, joka miehen tuntee ja itse sanot, että et pelkää miestä ja että hän todennäköisesti on vaan etsinyt jotain keskusteluja aiheesta vertaistueksi.

En ole lähtemässä. Mieluiten haen miehelle apua ja selvitän tätä yhdessä. Mä tiedän että jos mies tekisi jotain, kohdistuisi se ennemminkin itseensä, eikä lapseen.

Mitä sä sitten täällä haet? Että tarviisko sun pelätä? Ilmeisesti pelkäät kuitenkin kun asiaa täällä jauhat. Ja miestäsi puolustat. Tee vaan toki omat päätöksesi, eihän ne muutkaan kiltit miehet oo koskaan perhettään satuttanut..

eli mies on sulle jostain helvetin vihainen!!! se pitää kaivaa esiin että miksi!
oletko sinä se joka puhuu=mies kokee että mikään ei riitä ja mies se joka vaikenee=sä koet että mies ei välitä... ja kierreon valmis?

Yhteistyössä