Mies haluaa tappaa minut (?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parempi harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parempi harmaana

Vieras
Okei.. Mitenhän mä tän kertoisin..

Meillä on ollut pidempään ongelmia mm. luottamuksen kanssa. Mies ei ole tehnyt mitään luottoa horjuttavaa, mutta mun on vaikea luottaa ihmisiin. Mä sairastuin masennukseen synnytyksen jälkeen ja taisteltiin pitkään kahdestaan mun ongelmien kanssa ennen kuin tajuttiin hakea mulle lääkitys ja apua, joka on nyt helpottanut, olen vanha minä taas..

Mies kärsi meidän riitelystä ja mun masennuksesta tosi paljon. On töissä paljon (sai ylennyksen) ja mä myönnän, mä en ole helpottanut yhtään meidän tilannetta! Tuntuu että välillä sekoitan pakkaa tahalteen.. Ollaan puhuttu erosta monta kertaa, mutta meillä ei ole mitään suurta ongelmaa mistä emme pääsisi yli ja viihdymme toistemme kanssa niin hyvin, ettei erossa ole ollut mitään järkeä.

MUTTA! Meillä oli kiista viikonloppuna ja kummatkin väsyttiin siihen totaalisesti ja nukuttiin loppujen lopuksi eri huoneissa. Tänään olin miehen koneella ja poistelin päätteeksi sivuhistoria tietoja ja näin mitä mies on hakenut meidän riidan jälkeen.. "haluan tappaa vaimoni" "haluan tappaa itseni tai vaimoni" "vaimoni tekee minut hulluksi" "näin tunnistat narsistin".

Mä en ole vihainen, enkä vaadi miestä tilille tästä heti ja nyt, olen vain pettynyt että tämä on mennyt tähän etten tee enää miestä onnelliseksi.

Onkohan nämä vain riidan jälkeisiä raivon purkamisia, vai voisikohan jotain oikeasti joskus tapahtua? Mitä te tekisitte? Väkivaltaa meillä ei ole ollut.

Mies ilmeisesti hakenut vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa olevien keskusteluista.

Onko mies saanut mitään apua itse? Masennus voi sairastuttaa myös läheisen, ja jos vielä olet käyttäytynyt/käyttäydyt yhä tavoilla, joita kirjoituksessasi kuvailit, niin mieti missä hevetissä mies elää.

[QUOTE="vieras";28151960]Mies ilmeisesti hakenut vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa olevien keskusteluista.

Onko mies saanut mitään apua itse? Masennus voi sairastuttaa myös läheisen, ja jos vielä olet käyttäytynyt/käyttäydyt yhä tavoilla, joita kirjoituksessasi kuvailit, niin mieti missä hevetissä mies elää.[/QUOTE]

Mies on yhtä paha kuin minäkin riitelyssä. Otan oman vastuuni, mutten ala ottamaan kaikkea niskoilleni. Ei meidän elämä helvettiä ole, mutta tää vuosi hankalaa ja raskasta ja kuka vain väsyy. Mä just mietin että sillä on olllut suuria tunteita sisällä ja vain googlettanut apua. Koska välillä kun mä suutun todella paljon, tekisi mieli lyödä, mitä en tietenkään tee.

Mies on diagnosoinut sut kyökkipsykologialla, aivan kuin tällä palstalla suurin osa ex-kumppaninsa, narsistiksi. Ja ilmeisesti on tuntenut sinua kohtaan ridan aikana aika suunnatonta vihaa.

Mies on yhtä paha kuin minäkin riitelyssä. Otan oman vastuuni, mutten ala ottamaan kaikkea niskoilleni. Ei meidän elämä helvettiä ole, mutta tää vuosi hankalaa ja raskasta ja kuka vain väsyy. Mä just mietin että sillä on olllut suuria tunteita sisällä ja vain googlettanut apua. Koska välillä kun mä suutun todella paljon, tekisi mieli lyödä, mitä en tietenkään tee.

Voi riidan aikana ollakin, mutta luepa tuo aloituksesi. Syyttelet miestä, et luota, tahallasi olet hankala ja siihen vielä sinun masennuksesi ja uusi vauva.

Hyvä jos mies saa keskusteluapua nyt itsekin. Voisit olla tukena hänelle nyt niinkuin hän oli sinun rinnallasi, kun sairastit.

[QUOTE="mhm";28152009]Kyl mä pelästyisin. Ja todennäköisesti myös lähtisin. Ei todellakaan ole normaalia googletella toisen tappamiseen liittyviä asioita..[/QUOTE]

Onhan monilla erilaisia sairaita ajatuksia, ne on itseasiassa joskus yleisiäkin stressaavissa tilanteissa. En minä tuomitsisi epänormaaliksi pakkoajatuksia omaavaakaan.

Kyllähän tuo toki vo pelottaa ja hämmästyttää mutta mutta...

[QUOTE="vieras";28152004]Voi riidan aikana ollakin, mutta luepa tuo aloituksesi. Syyttelet miestä, et luota, tahallasi olet hankala ja siihen vielä sinun masennuksesi ja uusi vauva.

Hyvä jos mies saa keskusteluapua nyt itsekin. Voisit olla tukena hänelle nyt niinkuin hän oli sinun rinnallasi, kun sairastit.[/QUOTE]

Vaikea kirjoittaa koko tarinaa, mutta en mä syyttele täysin mun miestäni, olen hankala, mutta niin on hänkin. Kumpikaan ei anneta periksi. Juu olen masentunut, mutta minkä mä sille voin? Hän tiesi että tämä voi tulla, mutta oikeasti (myöntää sen itsekin) pahensi tätä sairautta. Ja joo on hakeutunut apuun, koska mä pakotin sen hakemaan apua mulle ja hänelle. Olen tukena, puhun, kuuntele, me keskustellaan ja mä kerron. Me kaikki riidat, kaikki ongelmat puhutaan kotona. Mitään ei jää "taka-alalle".

no kyllä mua pelottais jos mies olis netistä ettiny miten vois tappaa mut, siis jos on vihanen ni miks ei ennemmin oo sit vaikka käyny jollain asunnonvälityssivulla ja kattelu vaikka uutta asuntoo ittellensä, miks joku googlais "vaimon tappamisvinkkejä"

• Tykkää
Reactions: lissukka.
no kyllä mua pelottais jos mies olis netistä ettiny miten vois tappaa mut, siis jos on vihanen ni miks ei ennemmin oo sit vaikka käyny jollain asunnonvälityssivulla ja kattelu vaikka uutta asuntoo ittellensä, miks joku googlais "vaimon tappamisvinkkejä"

No ei se nyt mitään vinkkejä ole googlettanut, enemmänkin keskusteluja muista samassa tilanteessa olevien kanssa.

Onhan monilla erilaisia sairaita ajatuksia, ne on itseasiassa joskus yleisiäkin stressaavissa tilanteissa. En minä tuomitsisi epänormaaliksi pakkoajatuksia omaavaakaan.

Kyllähän tuo toki vo pelottaa ja hämmästyttää mutta mutta...

Vaikka oisin kuinka vihainen, en silti ikinä ole ajatellut haluavani tappaa ketään.
Taikka googlettaa sitä.

Ehkä oon lukenut liikaa Amerikkalaisia rikosjuttuja, mutta eräässä tapauksessa jossa äiti oli tappanut lapsensa oli googlettanut muutamaa viikkoa ennen mm täysin varmaa tukehduttamiskeinoa ja chloroformia.

Mä en usko, että miehesi on sua tappamassa. Ehkä hän haki netistä apua tunteidensa kanavoimiseen. Siis että hänelle tuli tunne "haluan tappaa sen" ja ehkä säikähti sitä. Ja mietti, että miten tästä nyt selvitään, mitähän muut on tällaisessa hankalassa tilanteessa tehneet.

Mut siis en tietty yhtään tiedä, millainen miehesi on luonteeltaan muuten. Mun tulkinnassa saattaa heijastu se, että itte hengailen aika tasapainoisten miesten kanssa.

[QUOTE="mhm";28152009]Kyl mä pelästyisin. Ja todennäköisesti myös lähtisin. Ei todellakaan ole normaalia googletella toisen tappamiseen liittyviä asioita..[/QUOTE]

Kyllä mulla on masentuneena pyörinyt kaiken maailman tappo ajatuksen päässä. Se on vaan.. sitä turhautuneisuutta. En mä ole peloissani.. Mietin vain rauhallisesti mitä pitäisi tehdä..

Ottaa puheeksi miehelle? Vai yrittää vain tehdä asiat paremmiksi.. En mä tiedä.

Yhteistyössä