Mies haluaa ostaa mulle ja lapselle maasturin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jepulis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hassua, mulla oli vähän samanlainen tilanne. Maasturi ostettiin ja pari vuotta ostamisesta ajoin kolarin (lapsi kyydissa) jossa pienemmässä autossa ollessamme meille olisi käynyt pahemmin. Joten, itse muutin kantaani maasturin suhteen tuona päivänä...
 
Mun äiti ajoi pahan kolarin viimeisillään raskaana.
Jos ei olisi ollut niin massiivinen auto, olisi käynyt äidille ja vauvalle paljon pahemmin.

En nyt kuitenkaan kehottaisi ketään hankkimaan kolarivaaran takia isoa autoa,
mutta täytyy myöntää, että isossa autossa on paljon turvallisempi olo kuin jossain perus Avensiksen kyydissä..
 
[QUOTE="jepulis";24319687]autoksi. Koska se on turvallisin kulkuneuvo kolaritestien perusteella. En nyt tiedä, mitä mieltä olla asiasta. Eikö tuo ole jo hieman liioittelua?[/QUOTE]
Tuskin se liioittelua on. Sen lisäksi tosin saattaa olla niin, että miehesi statukseen sopii paremmin maasturilla ajava vaimo?
 
Itse tykkäsin maasturista. En ole ollut missään kolarissa, mutta upein etu on ollut että näkee kauas. Pystyy kaupunkiajossakin ennakoimaan tilanteita eri tavalla kun näkee sen autoletkan ylitse mitä edessä on.
 
Tuskin se liioittelua on. Sen lisäksi tosin saattaa olla niin, että miehesi statukseen sopii paremmin maasturilla ajava vaimo?

Sellaisista miehistä mulle tulee aina mieleen, että ne eivät taida kauheasti luottaa vaimonsa ajotaitoon...

Huolen turvallisuudesta ymmärtää varmaan jokainen vanhempi, mutta musta on silti kyseenalaista hankkia liikenteessä etulyöntiasema massalla. Entäs jos itse mokaa, ajaa kolarin ja tappaa toisen perheen vain siksi, että oma auto on massiivisempi? Tai vastapuolella jää lapsi täysorvoksi, kun päälle tuli maasturi, vaikka perusfarkulla olisi säästynyt henkiä... Kannattaa hetki miettiä tätäkin puolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24319918:
Eiole tulossa katumaasturi (sellainen löytyy jo) vaan "ihan oikea" maasturi.

Mikä maasturi on siis kysesssä? Yhdysvalloissa kumpiakin kutsutaan SUV-nimellä ja ihan yhtä huonosti pärjäävät turvallisuustilastoissa. Lisäksi siellä on selvästi havaittavissa se että mitä isompi auto niin sitä todennäköisemmin tämän ison auton kuljettaja kuolee auto-onnettomuudessa.
 
Sellaisista miehistä mulle tulee aina mieleen, että ne eivät taida kauheasti luottaa vaimonsa ajotaitoon...

Huolen turvallisuudesta ymmärtää varmaan jokainen vanhempi, mutta musta on silti kyseenalaista hankkia liikenteessä etulyöntiasema massalla. Entäs jos itse mokaa, ajaa kolarin ja tappaa toisen perheen vain siksi, että oma auto on massiivisempi? Tai vastapuolella jää lapsi täysorvoksi, kun päälle tuli maasturi, vaikka perusfarkulla olisi säästynyt henkiä... Kannattaa hetki miettiä tätäkin puolta.

No joo, mulla on ollut ajokortti 12 vuotta. Takana aktiivista ajoa sama aika ja kolareita nolla. Kyllä se maasturi on hankinnassa siksi, että mies ei luota muiden tiellä liikkujien ajotaitoon, vaikka minun ajotaitooni luottaakin. Sutähän se hokee, että ei voi olla varma, kuka törppö jonain päivänä ajaa päälle! En muuten hetkeäkään usko edes sitä, että farmari säästäisi toisen kolarin osapuolen hengen! Onhan Volvo V70:n massakin jo 1700 kg...
 
Mikä maasturi on siis kysesssä? Yhdysvalloissa kumpiakin kutsutaan SUV-nimellä ja ihan yhtä huonosti pärjäävät turvallisuustilastoissa. Lisäksi siellä on selvästi havaittavissa se että mitä isompi auto niin sitä todennäköisemmin tämän ison auton kuljettaja kuolee auto-onnettomuudessa.

En viitsi sanoa, että ei tutut tunnista kohtis harvinaisen auton (aika todennäköisesti) meille saapuessa. Auto on on pärjännyt erinomaisesti vertailuissa, on verrokkiluokkansa voittaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24320059:
No joo, mulla on ollut ajokortti 12 vuotta. Takana aktiivista ajoa sama aika ja kolareita nolla. Kyllä se maasturi on hankinnassa siksi, että mies ei luota muiden tiellä liikkujien ajotaitoon, vaikka minun ajotaitooni luottaakin. Sutähän se hokee, että ei voi olla varma, kuka törppö jonain päivänä ajaa päälle! En muuten hetkeäkään usko edes sitä, että farmari säästäisi toisen kolarin osapuolen hengen! Onhan Volvo V70:n massakin jo 1700 kg...

V70 onkin farmari sieltä massiivisimmasta päästä, mutta joku perus-focus-megane-mikälie -farkku ei massalla jyrää. Unohdetaan kuitenkin se paino ja mietitään hetki maasturin keularakennetta. Haluaisitko itse jalankulkijana, tai haluaisitko lapsesi törmäävän autoon, jonka keula on polven korkeudella vai vyötärön tasolla? Ihan sama, kauanko olet ajanut, koska ihminen voi ilmestyä yllättäen eteesi jo huomenna ja silloin on väliä, millaisella autolla ajat. Auton valinnassa luulisi käyttötarkoituksen ratkaisevan, ei pelon määrän. Arvelen, ettei lapsesi liiku vielä yksin liikenteessä? Talutapa ekaluokkalaista suojatien yli maasturin keulan edestä, niin tiedät, missä ne konkreettiset uhat ovat.
 

Yhteistyössä