Mies haluaa juhlimaan hääpäivää, vauva 3kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti10

Vieras
Yöksi vauvan haluaisi hoitoon ja meille omaa aikaa, mutta minä en pysty! En kykene nauttimaan omasta ajasta, kun mietin vauvaa koko ajan ja rinnat täyttyy maidosta.. mies ei vain ymmärrä miksi en voi yhdeksi yöksi jättää vielä.

Olisiko vinkkejä mitä voisi tehdä kahdestaan kotona vauvan ollessa paikalla?

Kyllä miekin haluisin! Ja oon nainen. Ei se vauva siihen kuole jos muutaman tunnin/yön on poissa kotoa. Pitää muistaa myös parisuhde sen jälkeen kun on vauvan saanut, se on yllättävän tärkeää!

Taitaa olla itsekäs mies sinulla, kun ajattelee vain omia tarpeitaan eikä lainkaan vauvaa tai sinun tunteitasi...
Kyllä hääpäivää voi viettää kotonakin, ei siihen mitään yökyläilyjä tarvita. Ihme ajattelutapa vaan valloillaan, että aina pitäisi työntää lapset hoitoon. Eri asia, jos haluatte viettää ryyppäjäisiä, silloin lapset pois näkemästä!

Riippuu, onko vauva sellainen, että saa esim. sänkyyn nukkumaan tai viihtyy kantoliinassa. Mietin, miltä kuulostaisi kompromissi - kävisitte vaikka ravintolassa syömässä oikein hyvin, ja tulisitte sitten kotiin vaikkapa vuokraleffan kanssa? Tai jos on pätäkkää, kävisitte vaikka jossain kylpylähotellissa sellaisessa paikassa, missä on luotettava lapsenvahti, vaikka isovanhempi lähellä, ja voi viedä vauvan vaikka vaunukävelylle pariksi tunniksi? En minäkään olisi vielä kolmikuista osannut jättää yöksi, en tosin tuomitse niitä, jotka näin tekevät. En ole itsekään aina ihan noudattanut tunti/ikäkuukausi -sääntöä.

En vain pysty jättämään, sama oli esikoisen kanssa. Vauva on vielä niin pieni eikä kaikki pysty näin pian menemään jonnekin ilman kääröä.Pitää miehelle ehdottaa että mentäisi syömään yhdessä.. :) En usko parisuhteens iihen kaatuvan, että ensikuukaudet/vuosi ollaan suht tiiviisti näin. Ja jos kaatuu, niin ei se ollut hyvä parisuhde alunperinkään :)

Ihme porukkaa, käskee jättämään imetettävän vauvan hoitoon. Ensinnäkin tuon ikäinen tarvitsee äitiä jos on rintaruokinnalla ja toisekseen kuvitelkaa äidin tuskaa kun rinnat täyttyvät maidosta.
Minä ehdottaisin tuota muutaman tunnin hoitoa ja sen jälkeen haette vauvan kotiin ja jatkatte rauhallista juhlomista kotona.
Kyllä miehenkin tulisi ymmärtää.

En mäkään olis pystynyt vauvaa noin pienenä jättämään yöksi. Samanikäisenä oli kolmisen tuntia mummun ja vaarin kanssa, kun käytiin miehen synttäripäivänä ulkona syömässä. Voisko se olla teille vaihtoehto? Sen jälkeen kotiin ja vaikka hyvä leffa jne...

En mä vaan tajua miksi vauva pitäis jättää jonnekin, jos äiti ei halua?

Eikö joku vois tulla teille vahtimaan vauvaa illaksi niin tulisitte sitten ravintolasta kotiin myöhemmin? Voihan ne romanttiset jatkot järjestää kotona kun vauva nukkuu.

Ei sitä nyt mun mielestä vaan voi mennä niin kuin ennen, kun vauva on noin pieni! Kyllä te ehditte vielä ja käyttäkää mielikuvitusta kun järjestätte toisillenne aikaa!

minäkin ennen raskautta kuvittelin että helposti tuon ikäisen voi muutamaksi tunniksi jättää hoitoon tjms. muttei se mennytkään niin! :) imetys sitoo meidät edelleenkin, pumpulla ei mulla tule jne. mies ei meilläkään aina käsittänyt tätä alussa.. luuli että voi sille nyt yhden illan/ yön antaa tuttipullosta korviketta jne..

Jessus mitä ohjeita... Kyllä sitä parisuhdetta hoidetaan muilla tavoin silloin, kun vauva on pieni eikä niin, että viedään vauva hoitoon. Ihan varmasti onnistuu vauvanehdoilla, vaikka hotelliyökin.

No onpa kyllä ohjeita, jos äiti ei nimenomaan halua jättää vauvaa :/

Meillä oli nuorin hoidossa yön yli ekaa kertaa 1,5kk iässä. Vietiin illalla, matkalla nukahti yöunille. Aamulla toivat takaisin. Ja ihme kyllä, en ikävöinyt yhtään :ashamed: Varmaan ehkä siksi, että tämä nuorin on meidän neljäs lapsi ja oli pakko päästä kotiympyröistä relaamaan :)

Ei helvetti mitä skeidaa taas tää ketju täynnä.

Joo maailma tuhoutuu ja lapsi kuolee jos jättää pariksi tunniksi mummon huomaan.

teipatkaa te vaan se vauva kiinni rintaanne kymmeneksi vuodeksi niin parisuhde kiittää ja lapsesta tulee tunnevammainen nössö.

En minäkään olisi pystynyt tuonikäistä jättämään. Ei olisi ollut kyllä minusta iloa hääpäiväjuhlinnassa, kun olisi ajatukset olleet kuitenkin koko ajan vauvassa. Puolivuotiaan kanssa oli sitten jo ihan eri ääni kellossa. Silloin sitä jopa itse halusi hetken jo omaakin aikaa. Onneki puoliso tämän ymmärsi.

Kuuntele omaa sydäntäsi! Jos tuntuu, että muutaman tunnin poissaolo esim. se ravintolassa käynti piristäisi, tehkää niin! Aina on niitä, joiden mielestä jo kaksiviikkoinen pitää jättää naapurille, kun vanhemmat lähtee viikoksi Kanarialle ryyppäämään, ja aina on niitä, joiden mielestä kolmivuotias ei voi olla puolta tuntia isän kanssa, kun äiti käy kaupassa. Kukaan ei voi sanoa, mikä kenenkin tilanteessa on oikein ja mikä melkein oikein, paitsi nuo ääripäät nyt ovat pahasta lapsellekin.

Ymmärsinkö nyt oikein, että parin tunnin hoitoon jättäminen olisi kuitenkin OK aloittajalle itselleen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onpa kyllä ohjeita, jos äiti ei nimenomaan halua jättää vauvaa :/

Meillä oli nuorin hoidossa yön yli ekaa kertaa 1,5kk iässä. Vietiin illalla, matkalla nukahti yöunille. Aamulla toivat takaisin. Ja ihme kyllä, en ikävöinyt yhtään :ashamed: Varmaan ehkä siksi, että tämä nuorin on meidän neljäs lapsi ja oli pakko päästä kotiympyröistä relaamaan :)

minusta tuntuisi vieläkin ihan hullulta ajatukselta että vauva olisi muualla yön. varmaan juuri siksi että se ei tähän asti ole ollut edes minkäänlainen vaihtoehto kun imetys on pitänyt meidät symbioosissa:) nyt kohta 5 kk.

jos joku olisi aiemmin sanonut että kuinka pitkään olen käymättä missään olisin ollut hyvin ihmeissäni, mutta tässäpä tämä on mennyt ihan luonnollisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja psykologi:

Joo maailma tuhoutuu ja lapsi kuolee jos jättää pariksi tunniksi mummon huomaan.

teipatkaa te vaan se vauva kiinni rintaanne kymmeneksi vuodeksi niin parisuhde kiittää ja lapsesta tulee tunnevammainen nössö.

Voin sanoa etta tallaista kuulee vain Suomessa. Ihmeellista jos ei yhdeksi yoksi voi vauvaa jattaa. Itse menin haihin kun vauva oli 2kk, oli mummonsa hoiteissa. Todella hyvin meni ja minulle oli hyva paasta pois kotipiireista.

Kuka tässä on tuominnut pariksi tunniksi jättämisen? Aloittajaa on vain kannustettu kuuntelemaan itseään tuossa yöhoitoasiassa. Oma muksuni on nyt 1 v 4 kk, ja alkaisin olla kypsä jättämään yöksi. Ennen ei ole ollut, tosin parikuisena oli jo kerran isänsä kanssa seitsemän tuntia, ja puolivuotiaasta asti ollut isovanhempien kanssa 1-4 tuntia kerrallaan satunnaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Voin sanoa etta tallaista kuulee vain Suomessa. Ihmeellista jos ei yhdeksi yoksi voi vauvaa jattaa. Itse menin haihin kun vauva oli 2kk, oli mummonsa hoiteissa. Todella hyvin meni ja minulle oli hyva paasta pois kotipiireista.

J avain Suomessa kuulee ylpeilyä siitä, että vauva on syntymästään saakka itsenäinen ja pärjää kyllä.

Tai juu, kyllä myös Venäjällä tällaista kuulee. Siellähän babushkat hoitavat lapset. Ja yhteiskunta on henkisesti todella priimakunnossa.

Yhteistyössä