Vauva ei kestä pitkiä aikoja erossa äidistä ( 3kk ikäinen vain noin 3 tuntia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin Katri Kanninen kirjoittanut! Voik kun ihmiset muistais, että vauva-aika on lyhyt osa elämää, ja silloin voi mennä vauvan ehdoilla, tehdä sen, mitä vauvan hoidolta jää aikaa. Ja JOUSTAA, jos vaativa vauva, niin ei kai ole järkeä äidin alkaa harrastaa jotain kodin ulkopuolista, kovasti aikaa vievää juttua. Matkustaakin ehtii myöhemmin, tai sitten mennä koko perhe yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Meidän lapset olivat viime viikonloppuna ekan kerran yökylässä mummolla, ikää kolme ja neljä vuotta. Mukavaa oli heillä ollut, ja mukavaa oli meilläkin, ja parasta kaikessa: ei tippaakaan huono omatunto, koska tasan tiesin lasteni olevan kyllin vanhoja olemaan vuorokauden erossa äidistään ja isästään.

kas kas ja meillä on tiedetty jo lasten ollessa alle 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä en lapselleni halua:
narsismi on yksi mielen sairaus, joka johtuu vauva-iän traumoista.

Kukapa haluaisi, mutta mistä tuota niin varmana tiedetään. nimimerkillä on niitä narsisteja nähty mamman lellipennuistakin kehittyneen.

Narsismi kehittyy ihan oikeasti varhaislapsuuden kokemuksista. Se on ehkäistävissä oleva vakava mielensairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tätä en lapselleni halua:
narsismi on yksi mielen sairaus, joka johtuu vauva-iän traumoista.

Kukapa haluaisi, mutta mistä tuota niin varmana tiedetään. nimimerkillä on niitä narsisteja nähty mamman lellipennuistakin kehittyneen.

Narsismi kehittyy ihan oikeasti varhaislapsuuden kokemuksista. Se on ehkäistävissä oleva vakava mielensairaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Suosituksia ja tutkimuksia on vaikka millä mitalla joka asiasta ja vaikka mihin suuntaan. Jokainen vanhempi itse voi käyttää omaa järkeä tuossa yökyläilyssä ja ihan lapsikohtaisesti.

Monet ei käytä maalaisjärkeä. He asettavat omat tarpeensa vauvan tarpeiden edelle. Kun elämme minäminäminä-kulttuurissa, jossa on niin vaikea edes hetken ajan elää vauvan ehdoilla.....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hyvin Katri Kanninen kirjoittanut! Voik kun ihmiset muistais, että vauva-aika on lyhyt osa elämää, ja silloin voi mennä vauvan ehdoilla, tehdä sen, mitä vauvan hoidolta jää aikaa. Ja JOUSTAA, jos vaativa vauva, niin ei kai ole järkeä äidin alkaa harrastaa jotain kodin ulkopuolista, kovasti aikaa vievää juttua. Matkustaakin ehtii myöhemmin, tai sitten mennä koko perhe yhdessä.

No juu, itse kokisin sen niin että mitä vaativampi vauva niin sitä tärkeämpi äidille on saada sitä omaa hengähdystaukoa, vaikka harrastusten parista.

Samaa mieltä olen, ja tuota on noudatettu jokaisen lapsen kanssa. Ei ole tullut niin tärkeää menoa, että se olisi lapset syrjäyttänyt. Liikutaan ja toimitaan koko perheen voimin, enkä koe, että olisin siksi mistään jäänyt paitsi.

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Mä olen erimieltä. Minusta lapsen on välillä hyvä oleskella muiden kuin äidin seurassa. Äiti saa hengähdystaukoa ja lapsi tottuu erossa olemiseen.
Ja miksi puhutaan aina niin paljon siitä että äidin läsnäolo on tärkeää, meillä ainakin on yhtälailla isä mukana lasten hoidossa, mitä nyt töiltään kerekeää.

Täysin samoilla linjoilla.

Yhteistyössä