Mies hajotti vessanoven pirstaleiksi nyrkeillä hakkaamalla.

nimbus
[QUOTE="vieras";26836883]Et kerro vielä aamulla mitään erosta. Ovesta sanot, että kävi vahinko ja ovi hajos.[/QUOTE]

Kyllä lapset huomaavat kireän tai vaisun tunnelman ja äidin väkinäisen selityksen. Parempi olisi sanoa, että isälle ja äidille tuli riitaa, ja isä löi hermostuksissaan oven mäsäksi. Siitä olisi pääsisi kätevästi siihen, että isä muuttaa nyt ainakin vähäksi aikaa muualle, kun äidille ja isälle tulee niin helposti riitaa.

Meillä kävi välillä lapsuudenkotona tuollaisia "vahinkoja" (isä hajotti paikkoja, mutta ei lyönyt äitiä tai lapsia) ja sellaiset järkyttivät niin mieltä, ettei olisi tullut mieleenkään kysyä miksi joku tavara tai huonekalu on kadonnut tai rikkinäisenä varastossa. Kotona oli niin järkyttävän ahdistava tunnelma monesti, että olisin toivonut että vanhempani olisivat eronneet. Aina oli pieni pelko ilmassa ja piti jatkuvasti tarkkailla isää, kun tilanteet kehittyivät niin nopeasti, että kiirettä sai pitää, jos halusi ehtiä pois näköpiiristä ennen kuin mitään tapahtui.
 
Samat lapsuudenkokemukset! Ja tässä sitä ollaan. Heilläkin 31 vuotta avioliittoa ja ero. Mutta mä olen nuori vielä :) 28 ens viikolla.
Eli sullakin elämä vielä edessä ja lapsilla koko lapsuus vielä koettavissa! Parhaimmassa tapauksessa he saavat onnellisen ja rennon äidin ja isän joka heidän kanssaan ollessaan panostaa siihen suhteeseen, eikä alkoholilla ole osuutta siinä suhteessa.

Ja sun ja mun vanhempien kohtalot eivät todellakaan odota meitä kumpaakaan. He tekivät ne virheet siksi että meidän ei niitä enää tarvitsisi toistaa ja nyt kun saat itsesi irti tuosta suhteesta voin melkein vannoa että et enää koskaan tule löytämään itseäsi vastaavanlaisesta suhteesta.
 
"vieras"
Mä NIIIN toivoisin että olisin teillä, ja olisin aamuun asti vahtimassa että sinä ja lapsesi tosiaankin lähdette heti aamulla! ja jos ette meinaisikaan lähteä niin PAKOTTAISIN teidät kasseinenne ovesta ulos. Ihan oikeasti, LUPAA että te lähdette, lähdette vaikka miehesi sanoisi aamulla mitä! Lupaa että laitat kellon soimaan vaikka kahdeksalta ja lähdette ihan heti, ostatte vaikka kaupasta matkalla aamupalaa mutta lähdette HETI, ettet ehdi jäädä miettimään!
Teet ihan korvaamattoman palveluksen lapsillesi ja itsellesi jos tosiaan lähdet tuosta liitosta, ihan varmasti parhaat päätöksen minkä vain voit koskaan tehdä ja lapsesi arvostavat sitä myös ihan varmasti koko elämänsä <3
 
[QUOTE="vieras";26837217]Sen ajan kun lapset ovat isällään käytät kodin ehostamiseen, siivoukseen ja kaupassa käyntiin. Et ottanut eron jotta pääsisit rilluttelemaan vaan jotta lapsilla olisi entistä parempi koti. Kaija Koon biisi on oksettava.[/QUOTE]

Kyllä mä ihan omankin hyvinvointini takia olen eroamassa. Aion pistää pystyyn minimalistisen kodin (poislukien lastenhuone), ja kaupat on vieressä. Kyllä aion elää vähän itsellenikin, anteeksi nyt vaan :D Mitään muuta tehnytkään, kuin uhrannut itseni perheeni eteen. Kuten sanottua, juon vain parisen kertaa vuodessa, enkä aio juopoksi heittäytyä nytkään.
 
"sasasa"
Lapsille sanot asiallisesti rauhallisesti ja rauhaa rakentavasti että äiti ja isi eroaa. Isi muuttaa pois. Mutta saatte viettää aikaa isänne kanssa. Isi ja äiti rakastaa teitä silti vaikka eivät enää yhdessä asukkaan.
Elämässä voi tapahtua tämmöistä.
 
  • Tykkää
Reactions: The Maiden
"vieras"
Mulle tuli tosi onnellinen olo kun luin tätä, ihan oikeasti, melkein kyynel silmäkulmassa :D Jotenkin vaan alkoi tuntua siltä että teille tulee niiiiin hyvät ajat tulevaisuudessa, ettette edes tiedä :) ihanaa, olet hyvä äiti kun ymmärrät itsesi ja lastesi parhaan.
ja muista, että kun lapset ova isällään niin käytät sen ajan itseesi etkä mihinkään siivoamiseen ja kaupassa käyntiin!!
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja The Maiden
"vieras"
[QUOTE="vieras";26837334]Mulle tuli tosi onnellinen olo kun luin tätä, ihan oikeasti, melkein kyynel silmäkulmassa :D Jotenkin vaan alkoi tuntua siltä että teille tulee niiiiin hyvät ajat tulevaisuudessa, ettette edes tiedä :) ihanaa, olet hyvä äiti kun ymmärrät itsesi ja lastesi parhaan.
ja muista, että kun lapset ova isällään niin käytät sen ajan itseesi etkä mihinkään siivoamiseen ja kaupassa käyntiin!![/QUOTE]

Mulle kans :)
 
  • Tykkää
Reactions: The Maiden
no hoh hoh
[QUOTE="vieras";26837217]Sen ajan kun lapset ovat isällään käytät kodin ehostamiseen, siivoukseen ja kaupassa käyntiin. Et ottanut eron jotta pääsisit rilluttelemaan vaan jotta lapsilla olisi entistä parempi koti. Kaija Koon biisi on oksettava.[/QUOTE]

Eiköhän se koti parane jo sillä, kun juoposta on päästy eroon. Kotia ehtii kyllä ehostaa myöhemminkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"vieras"
Hyvä juttu! Pysykkin päätöksessä! Eroa et kyllä tule katumaan ikinä. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että samanlaisessa tilanteessa eronneena se oli elämäni paras päätös, kuten myös lasten.
Uskon, että nautit täysillä uudesta, onnellisesta elämästä! Siitä tulee ihan mahtavaa, onnea matkaan! :)

Äläkä anna sen missään nimessä läsyttää sua takaisin, sitä virhettä älä tee!
Tsemppiä tulevaan!
 

Yhteistyössä