mies ei tullu yöllä kotiin. ei oo koskaan tehnyt näin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eikö niillä kellään ole töitä, kun keskellä viikkoa spontaanisti ryyppäävät koko yön?

No, monilla ihmisillä on viikonloppuna töitä, tai esim. tietty määrä päiviä putkeen, sitten taas vapaata. Toisten rytmi ei ole sama kuin teidän 8-16 ma-pe-ihmisillä.
Ja tuokin ap:n mies kun tuntuu niin rapajuoppo olevan kun ihan pari kertaa vuodessa käy.
Luultavasti on joku rekkakuski tai palomies joka sitten vahingossa vapaailtanaan erehtyi pitämään hauskaa muijan kanssa erikseen aikataulua sopimatta.

Käännetäänkö vielä niinpäin, että jos lähtee viihteelle eikä saavu+ilmoita yöksi kotiin niin silloin ei välitä kumppanista eikä liiemmin lapsistaan?

Jos tuon tekee mies, niin välittää tottakai. Mutta jos akka tekee saman, sellaselle ämmälle annetaan ensin nyrkillä käkättimeen ja sen jälkeen heitetään niskaperseotteella ovesta ulos. Ja tavarat perässä.

[QUOTE="Hömelö";29178312]Aikuinen vastuuntuntonen ihminen ei oleta, että voi ilmottamatta ja ennalta sopimatta olla yön pois, nakittaa lasten hoidon yöks ja seuraavaks päiväks puolisolle, nukkua päivän ja odottaa, että kaikesta tästä kiitollisena puoliso vielä yksin siivoo ja kokkaa kun toinen nukkuu krapuloissaan päivän. Ennalta sovittuna ok, mutta on kakaramaista hetken mielijohteesta tehä tommosta ja odottaa että vaimo ymmärtää. Minä suuttuisin.[/QUOTE]

Minä en. Sen verran harvinaisesta ajan vietteestä mieheni kohdalla olisi kyse että sanoisin että pidä hauskaa. Seuraavana päivänä varmasti kokkaisin jotain huippua rapulamättöä ja pitäisin muutenkin hyvänä ;)
Ei tarvii olla niin kuoleman vakavaa kaiken! Miks joskus ei saa olla spontaani?
Ja miten ihmeessä YH:t pärjää kun tuntuu olevan niin vaikea yksin lapsia hoitaa yks yö ja päivä. Ja vitja kun pitää siivotakin :D
Mulla on kyllä ihmeellinen mies, sekin pystyy siihen kun mä olen poissa! :D

Eikö oo hurjaa kun joku on erimieltä pirttihirmujen kanssa :D

Oikeastaan, omasta näkökulmasta voisi kysyä, "miehet, kuka kehtaa myöntää on joutunut ottaa tässä ketjussa kymmenittäin pesivän kaltaisen pirttihirmun omakseen"? ;-)

Huomaa nyt säkin että mä suon vapaa aikaa naiselle yhtälailla. Mutta minusta aikuisen elämä ei tarvitse olla täynnä säännöksiä. VARSINKAAN jos lapsilla on kaksi tervettä vanhempaa, niin mihin vittuun niitä molempia tarvitaan kokoajan? Ootteko te aivan kädettömiä jos ette pärjää ilman miestänne? Jopa minä osaan hoitaa ruoat, pyykit ja lapset YKSIN. Ja helposti. Ja nautin siitä että toinen saa mennä minne haluaa.

Vituttaa sunkaltaiset urpåt jotka on takajaloillaan hirnumassa jos mies on kyseenalaistamassa pikkuvaimon säännöskirjaa.

[QUOTE="Vierailija";29178391]Avasin ketjun ihan siksi, että arvasin maailman ihanimman miehen osallistuvan keskusteluun. Ja oikeassa olin, Vierasmies on niin ennalta arvattava. Olet oikea helmi. :) Naiset! Kuka kehtaa myöntää, että on napannut tuon helmen omakseen?[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";29178426]Jos tuon tekee mies, niin välittää tottakai. Mutta jos akka tekee saman, sellaselle ämmälle annetaan ensin nyrkillä käkättimeen ja sen jälkeen heitetään niskaperseotteella ovesta ulos. Ja tavarat perässä.[/QUOTE]

Hoh. Ei meillä vaan. Molemmat saa mennä.

Teillä noin?

Ketjusta paistaa läpi surullisesti suomalainen alkoholikulttuuri. Monen mielestä on ihan ok, että perheellinen mies menee baari-illan jälkeen jatkoille todennäköisesti juomaan lisää.. Ja jos on sitä mieltä ettei asia ole ok on pirttihirmu tms.

Miesltäni tianteessa mättää eniten juurikin tuo akoholin käyttö. Vai onko niin, että kaikilla joille asia on ok, mies on tyyliin absolutisti ;)

Ei hyvää päivää :laugh: onnea vaan teidän sopimushelvettiin! :laugh:

Se, että lapsista huolehditaan yhdessä ei ainakaan mulla tarkoita että niistä huolehditaan kokoajan ja molemmat samaan aikaan.

Ei mullakaan. Mutta pitää toisen kuitenkin olla selvillä toisen menoista ja kaikki menot muutenkin sovitaan yhdessä. Miksi ihmeessä isä ei haluaisi varmistaa, ettei äidillä satu olemaan jotain suunnitelmia jos saattaa mennäkin pidempään? Miksi ihmeessä isä ei haluais ennakolta ilmoittaa lapsilleen, että saattaa tulla vasta seuraavana päivänä?

Sun lapset ei sitten ilmeisesti sun perään paljon huutele :D

mitta missähän välissä kävisin kun mies on joka vapaa iltansa pois kotoo.. Joudun hommaan aina ulkopuolisen hoitajan lapsille ja ilmottaan kk etukäteen menoistani!
Mies ilmottaa viis min. ennenku läjtee ovesta ulos.
Siinä sitä tasapuolisuutta. Mies ei oo koskaan ollu lasten kans kolmistaan kotona, siis ei koskaan ! Mä oon lasten kans 24/7

Mies tarvitsee omaa tilaa ja rentouttavia irtiottoiltoja aina toisinaan. Vaimon pitää silloin ymmärtää pysytellä hissuksiin taka-alalla, ja olla valmiina kokkaamaan seuraavana päivänä (tai milloin mies nyt sitten kotiutuukaan) miehelle herkkuruokia ja pitää krapulaoluet kylmässä.

Kukaan mies jaksa mitään pirttihirmuja katsella.

Eikö oo hurjaa kun joku on erimieltä pirttihirmujen kanssa :D

Oikeastaan, omasta näkökulmasta voisi kysyä, "miehet, kuka kehtaa myöntää on joutunut ottaa tässä ketjussa kymmenittäin pesivän kaltaisen pirttihirmun omakseen"? ;-)

Huomaa nyt säkin että mä suon vapaa aikaa naiselle yhtälailla. Mutta minusta aikuisen elämä ei tarvitse olla täynnä säännöksiä. VARSINKAAN jos lapsilla on kaksi tervettä vanhempaa, niin mihin vittuun niitä molempia tarvitaan kokoajan? Ootteko te aivan kädettömiä jos ette pärjää ilman miestänne? Jopa minä osaan hoitaa ruoat, pyykit ja lapset YKSIN. Ja helposti. Ja nautin siitä että toinen saa mennä minne haluaa.

Vituttaa sunkaltaiset urpåt jotka on takajaloillaan hirnumassa jos mies on kyseenalaistamassa pikkuvaimon säännöskirjaa.

Mites nyt kun olette Vaimo-Rakkaan kanssa samoilla linjoilla? Onko helvetti tosiaan jäätynyt??

:laugh:

Luotan mieheeni, hänkin luottaa minuun. Molemmat saa käydä viihteellä kun haluaa (ei mitään kauheita menijöitä olla), saa käydä mökkireissuilla, ulkomailla, ihan missä tahansa ilman toista eikä toinen soittele perään mustasukkaisena. MUTTA NÄISTÄ ASIOISTA SOVITAAN ETUKÄTEEN. Jos mun mies ei ilmottais edes aamuyön puolella, ettei tule yöksi kotiin, niin olisin todellakin kaulin kädessä seuraavana päivänä odottamassa. Jos taas aamulla olis edes tekstari puhelimessa, että meni vähä överiksi ja nukun kaverilla, tuun seuraavana päivänä kotio niin kyllä minäkin ostaisin rapulahemmottelupaketin rakkaalleni. :)

[QUOTE="nuuh";29178400]Laita nyt vielä vatkaimet, pesukoneet ja muumilaaksot täysille että mies VARMASTI tajuaa tehneensä vuosisadan mokan!!! :D Miks ne vieraat piti tälle päivälle kutsua? Eikö koko perhe voisi viettää kalsari- ja pitsapäivää? Vai meneekö liian rennoksi? Nutturaan tulee liikaa elastisuutta ja huulet vois vahingossa kääntyä sellaiseen tiiättekö öö, hymyasentoon :)
No niin, mä lähen töihin ja toivottavati joku ukoistanne tulee ostaa krapulakaljat![/QUOTE]

Ne vieraat on kutsuttu jo 2viikkoa sitten ja mies tiesi, että ne on tänään tulossa.

Kaikki menot sovitaan yhdessä? No kun aikuisen ihmisen menot eivät ole mitään lupa-asioita. Kyllä ihmisellä on oikeus mennä ilmoittaen.
Miksi ihmeessä äiti/vaimo ei avaisi sitä kuonoaan jos on tietoinen omasta seuraavan päivän menostaan ja vielä kun mies on menossa viihteelle? Tuollaisessa tapauksessa vastuu on kyllä sillä joka ei osannut sanoa tietämäänsä tapahtumaa.

Miksi pienille lapsille pitäisi etukäteen kertoa ja satuilla että iskä/äiti on viihteellä x määrän?

Toki helppo ratkaisu on ilmoittaa aina et menee ehkä pari päivää. Jos menee vähemmän niin hyvä juttu :)

[QUOTE="vieras";29178490]Ei mullakaan. Mutta pitää toisen kuitenkin olla selvillä toisen menoista ja kaikki menot muutenkin sovitaan yhdessä. Miksi ihmeessä isä ei haluaisi varmistaa, ettei äidillä satu olemaan jotain suunnitelmia jos saattaa mennäkin pidempään? Miksi ihmeessä isä ei haluais ennakolta ilmoittaa lapsilleen, että saattaa tulla vasta seuraavana päivänä?

Sun lapset ei sitten ilmeisesti sun perään paljon huutele :D[/QUOTE]

[QUOTE="vieras";29178519]Mites nyt kun olette Vaimo-Rakkaan kanssa samoilla linjoilla? Onko helvetti tosiaan jäätynyt??

:laugh:

[/QUOTE]

Varmaan siksi, että ollaan rentoja ja elämässä pärjääviä ihmisiä jotka osaa selvittää monimuotoiset elämäntapahtumat ilman että niitä on erikseen sovittu ja kirjattu punakynällä kolmeen kertaa reissuvihkoon.

Kaikki menot sovitaan yhdessä? No kun aikuisen ihmisen menot eivät ole mitään lupa-asioita. Kyllä ihmisellä on oikeus mennä ilmoittaen.
Miksi ihmeessä äiti/vaimo ei avaisi sitä kuonoaan jos on tietoinen omasta seuraavan päivän menostaan ja vielä kun mies on menossa viihteelle? Tuollaisessa tapauksessa vastuu on kyllä sillä joka ei osannut sanoa tietämäänsä tapahtumaa.

Miksi pienille lapsille pitäisi etukäteen kertoa ja satuilla että iskä/äiti on viihteellä x määrän?

Toki helppo ratkaisu on ilmoittaa aina et menee ehkä pari päivää. Jos menee vähemmän niin hyvä juttu :)

Missä kohtaa sanoin mistään luvan kysymisestä? Onko sun mielestä yhdessä sopiminen luvan kysymistä? Jos on, niin olet todellakin jäänyt jollekin kouluasteelle.

Ja meillä kyllä lapset kaipaa molempia vanhempiaan aamulla, jos ei ole ennalta tietoisia että toinen voi olla yökylässä jossain. Tulevat aamulla aina herättämään. Teillä on todella outo perhe, jos lapset ei kaipaa isää kotiin eikä kysele perään. Tai ilmeisesti ei auttais edes kysyminen kun teillä äiti ei edes teidä, missä isä liikkuu :D todella täydellisen kuuloinen perheidylli..

[QUOTE="noh";29178532]Koska ap lähtee bilettämään ja jätät lapset miehen hoitoon?[/QUOTE]

viikonloppuna. Ja sillon oon yön poissa. Mutta toisin kuin eräät, mä oon sentään ilmottanut siitä miehelle jo aikoja sitten, että tämmönen meno tulee.

Meillä ei tartte lupia kysellä menemisille. Mutta kyllä meillä yleensä menot hoidetaan niin, että kysytään "mulla ois nyt tämmönen iltameno, onkohan sulla sillon jotain eli onnistuuko se? Ja luultavasti voi mennä yön yli!"

Tässä tapauksessa en tiennyt ennen kymmentä iltaa, että lähti juomaan. Tiesin, että yhteen opiskelujuttuun meni mutten tiennyt, että siellä ryypätään.

Ehkäpä ap:n mies ei lähtiessään tiennyt viihtyvänsä niin hyvin, että saattaa mennä pidempään. Ja vaimon soitellessa perään, ei uskaltautunut suoraan sanomaan että viipyy pitkään, jos aavisteli vaimon siitä kilarit vetävän ja joutuvansa kesken hauskan pidon riidan keskelle. Halusi siis ensin pitää hauskaa sen yön ja ottaa riitelyn vastaan sen jälkeen? Aika pitkälle olen samaa mieltä niiden kanssa jotka ketjussa ovat ilmaisseet hiukan rennomman suhtautumisen tälläiseen tapahtumaan. Eihän tuossa ole käynyt mitään vahinkoa, vaikka on perhe ja lapsia, niin ei se tarkoita sitä ettei voi milloinkaan ottaa omaa aikaa (jopa etukäteen suunnittelematta). Jos toinen on kuitenkin kotona, niin hommahan on hoidossa, sallittakoon pienet lipsumiset puolin ja toisin. Jos ollaan aikuisia ja parisuhteessa, niin nuo lipsumiset pysyvät kohtuudessa ilman suurta kontrollointia ja etukäteis sopimuksia.

Ehkäpä ap:n mies ei lähtiessään tiennyt viihtyvänsä niin hyvin, että saattaa mennä pidempään. Ja vaimon soitellessa perään, ei uskaltautunut suoraan sanomaan että viipyy pitkään, jos aavisteli vaimon siitä kilarit vetävän ja joutuvansa kesken hauskan pidon riidan keskelle. Halusi siis ensin pitää hauskaa sen yön ja ottaa riitelyn vastaan sen jälkeen? Aika pitkälle olen samaa mieltä niiden kanssa jotka ketjussa ovat ilmaisseet hiukan rennomman suhtautumisen tälläiseen tapahtumaan. Eihän tuossa ole käynyt mitään vahinkoa, vaikka on perhe ja lapsia, niin ei se tarkoita sitä ettei voi milloinkaan ottaa omaa aikaa (jopa etukäteen suunnittelematta). Jos toinen on kuitenkin kotona, niin hommahan on hoidossa, sallittakoon pienet lipsumiset puolin ja toisin. Jos ollaan aikuisia ja parisuhteessa, niin nuo lipsumiset pysyvät kohtuudessa ilman suurta kontrollointia ja etukäteis sopimuksia.

Ei olis joutunut riidan keskelle. Se, että puran tänne, ei tarkoita että purkaisin samalla tavalla miehelle. Ja kotiin tullessakaan ei riidelty. Ei edes ääntä korotettu. Sanoin, että kyllä pikkasen pisti kiukustumaan. Mies sanoi, että ymmärtää kyllä ja kysyi mikä mua eniten suututti. Sitten sanoin mikä, mies sanoi oman näkökantansa ja sitten sanoin mikä asia kuitenkin toimi ja mies meni hyvin mielin nukkumaan. Pakkoko sitä on kuitenkaan riitaa miehen kanssa alottaa, kun asioista voi puhua normaalistikin niinkuin aikuiset.

No kerros mulle nyt Äiti Teresa, että millaisia traumoja ja kehityshäiriöitä ne lapset saa jos kerran kaks vuodessa toinen vanhempi ei olekaan aamulla kotona ja toinen sanoo, että hänellä meni myöhään kun oli ystävien juhlissa? Kerro nyt, mitä pysyvää vammaa/haittaa syntyy? Jos tuota tilannetta vanhempi ei saa käännetty siten, että se on OK vaan lapset alkaa oirehtia, niin kannattaisi vähän pysähtyä miettimään missä on todellinen vika.

[QUOTE="vieras";29178543]Missä kohtaa sanoin mistään luvan kysymisestä? Onko sun mielestä yhdessä sopiminen luvan kysymistä? Jos on, niin olet todellakin jäänyt jollekin kouluasteelle.

Ja meillä kyllä lapset kaipaa molempia vanhempiaan aamulla, jos ei ole ennalta tietoisia että toinen voi olla yökylässä jossain. Tulevat aamulla aina herättämään. Teillä on todella outo perhe, jos lapset ei kaipaa isää kotiin eikä kysele perään. Tai ilmeisesti ei auttais edes kysyminen kun teillä äiti ei edes teidä, missä isä liikkuu :D todella täydellisen kuuloinen perheidylli..[/QUOTE]

No kerros mulle nyt Äiti Teresa, että millaisia traumoja ja kehityshäiriöitä ne lapset saa jos kerran kaks vuodessa toinen vanhempi ei olekaan aamulla kotona ja toinen sanoo, että hänellä meni myöhään kun oli ystävien juhlissa? Kerro nyt, mitä pysyvää vammaa/haittaa syntyy? Jos tuota tilannetta vanhempi ei saa käännetty siten, että se on OK vaan lapset alkaa oirehtia, niin kannattaisi vähän pysähtyä miettimään missä on todellinen vika.

Alat NIMITELLÄ? Mieti nyt helvetti itsekin, miten sinä täällä kirjoitat! Minkäikäinen sinä oikein olet? Teidän perheessänne taitaa olla ne aikuisetkin ihan täysiä teinejä :D

Ja mun tehtävä ei ole valehdella lapsille kenenkään puolesta. Jos isä ei aamulla ole kotona, niin pitäiskö sitten valehdella? Että joo, iskä on siellä ja siellä, jos ei ole hajuakaan missä toinen on? Entä jos on vaikka jäänyt junan alle? Sitten sanon, että on tuossa naapurin pekalla yötä ja tulee kohta. Mitä ...ttua?? :laugh:

Yhteistyössä