Mies ei suostu pelkosektioon:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja justiinsajuu:
Ärsyttää kun tuollaisia pelkosektioita on mentykin keksimään. Synnytin ensimmäisen lapseni aika pikkulikkana, jos suoraan sanon. Iältäni ja kooltani olin pieni, mutta eipä tullut mieleenikään synnyttää lastani muuten kuin on tarkoitettu. Ja hienosti se vauva sieltä tulikin, sisulla ja myös sillä kivulla. Ja minustakin on outoa, että pelkää jotain mitä ei ole kokenut. Itse en osannut pelätä etukäteen juuri tuosta syystä.

Et taida olla tekstistäsi päätellen kovin koulutettu tai fiksu ihminen.

Myönnän kyllä, että hieman kärjistetysti kirjoitin tuon. Että herättäisi huomiota. Ainakin arvosanojeni, äo-testien mukaan olen älykäs, mutta oikeastaan en mitään sellaista vaikutelmaa tässä hakenutkaan. Tuosta tekstistä saa siis melko vapaasti ajatella mitä vaan haluaa.

Haha. Kuule äö-testit ei kerro mitään sosiaalisesta älykkyydestä mikä sulta puuttuu totaalisesti.

Kyllä ne jotain kuitenkin kertovat ja se on äo-testi ei äö-testi että haha vaan. Minullehan on aivan sama mitä sinä olet minusta mieltä muutaman lauseen kirjoitettuani. Enpä muuten olisi kovin otettu sinunkaan sosiaalisesta älykkyydestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja yöök:
Minusta jo pelkkä otsikko on niin naista alistava ettei tosikaan. Jos jostain asiasta nainen on vastuussa ja saa päättää omasta ruumiistaan niin se on lapsen synnyttäminen. Vai pitääkö sekin tehdä kuten mies haluaa. Uskomaton kusipää tuo ap:n mies, anteeksi kiroilu mutta en voi tajuta miten joku voi olla noin idiootti. Sen lisäksi että hän ei todellakaan päätä naisen puolesta tässä asiasta, hän ei ole ottanut edes selvää faktoista koskien suunniteltua sektiota ja alatietä.

Mihinkähän faktoihin viittaat tässä? Mitä miehen pitäisi tietää, että olisi sektion kannalla?

Minun mielestä olisi hyvä että mies olisi ollut mukana siellä pelkopolilla tai ainakin selvillä niistä faktoista minkä takia vaimonsa haluaa tuon pelkosektion ja miksi se hänelle on myönnetty. Niiden luulisi auttavan ymmärtämään vaimon tilannetta ja tämän valintaa.

Silloinkin vaikka mies yhä olisikin yleisesti alatiesynnytyksen kannalla.

:laugh: voi teitä ihmiset, en minäkään anna miehelle anusta kun pelkään että se sattuu. Eikä mun ole pakko antaa. Ap:lla jos pelottaa synnytys ei hänen ole pakko synnyttää alakautta, tyhjää ei pelkopolilla anneta lupaa sektioon. Jos pelko on suuri se vaikuttaa hengitykseen ja ponnistus ei onnistu ja äiti voi menettää tajun kun ei hengitä eikä lapsi saa pahimmillaan happea, eli suuri pelko on todella iso riski synnyttäjälle.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
:laugh: voi teitä ihmiset, en minäkään anna miehelle anusta kun pelkään että se sattuu. Eikä mun ole pakko antaa. Ap:lla jos pelottaa synnytys ei hänen ole pakko synnyttää alakautta, tyhjää ei pelkopolilla anneta lupaa sektioon. Jos pelko on suuri se vaikuttaa hengitykseen ja ponnistus ei onnistu ja äiti voi menettää tajun kun ei hengitä eikä lapsi saa pahimmillaan happea, eli suuri pelko on todella iso riski synnyttäjälle.

Ei voi tietää etukäteen kun ap ei ole edes yrittänyt koskaan synnyttää alateitse. Ja alateitse synnyttäminen on normaalia ja luonnollista, mutta anukseen pökkiminen ei ole.

Ei voi tietää etukäteen kun ap ei ole edes yrittänyt koskaan synnyttää alateitse. Ja alateitse synnyttäminen on normaalia ja luonnollista, mutta anukseen pökkiminen ei ole.

:laugh: no miksi pitää yrittää jos se pelottaa? onko parempi viedä hätäsektioon kuin äiti ei saa peloltaan hengitettyä ja molempien henki vaarantuu? Reikä se on anuski ja luonnollinen reikä kaiken lisäksi:laugh:

Mä olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta ja kerran tehty sektio. Se mitä mä pelkään on sektio... Mikä sua siinä alatiesynnytyksessä pelottaa?

samat sanat. Tai siis mulle ei oo tehty sektiota, kaks kertaa synnyttäny alakautta ja kolmas syntyy kesällä. Mutta joka raskaudessa mun suurin pelonaihe on ollu että joudun syystä tai toisesta sektioon.Onneksi en ainakaa näinä kahtena kertana oo joutunut, toivottavasti en nytkään.

En halua aliarvioida kenenkään synnytyspelkoa, mutta itse pelkään sektiota enemmän koska siinä on riskejä paljon paljon enemmän kuin alatiesynnytyksessä. Kun on lukenu sektion riskit vastaan alatiesynnytyksen riskit niin kyllä riemusta kiljuen synnytän alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mä olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta ja kerran tehty sektio. Se mitä mä pelkään on sektio... Mikä sua siinä alatiesynnytyksessä pelottaa?

samat sanat. Tai siis mulle ei oo tehty sektiota, kaks kertaa synnyttäny alakautta ja kolmas syntyy kesällä. Mutta joka raskaudessa mun suurin pelonaihe on ollu että joudun syystä tai toisesta sektioon.Onneksi en ainakaa näinä kahtena kertana oo joutunut, toivottavasti en nytkään.

En halua aliarvioida kenenkään synnytyspelkoa, mutta itse pelkään sektiota enemmän koska siinä on riskejä paljon paljon enemmän kuin alatiesynnytyksessä. Kun on lukenu sektion riskit vastaan alatiesynnytyksen riskit niin kyllä riemusta kiljuen synnytän alakautta.

Mulle on tehty sektio eikä siinä ole yhtään mitään pelättävää =) meillä ihmisillä on erinlaisia pelkoja ja niitä ei pidä KENENKÄÄN väheksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja km:

Mulle on tehty sektio eikä siinä ole yhtään mitään pelättävää =) meillä ihmisillä on erinlaisia pelkoja ja niitä ei pidä KENENKÄÄN väheksyä.

On tehty mullekin. Ja eniten edelleen pelkään sektiota.

Meitä on tosiaan moneen junaan.

:laugh: no miksi pitää yrittää jos se pelottaa? onko parempi viedä hätäsektioon kuin äiti ei saa peloltaan hengitettyä ja molempien henki vaarantuu? Reikä se on anuski ja luonnollinen reikä kaiken lisäksi:laugh:

Onpas sulla hyvä asenne. Miksi ylipäätään yrittää mitään jos pelottaa. Mun mielestä se vaan menee niin, että normaaleja asioita pitää yrittää. Mm. normaali alatiesynnytys on sellainen. Ei mennä heti siitä mistä aita on matalin. Kun kuitenkin alatiesynnytyksessä on niin paljon positiivisia puolia, mutta pelon takia niitä ei kai sitten nähdä. Mutta sieltä sen vauvan on tarkoitettu tulevan, miksi tehdä jotain luonnonvastaista. Ja mikäs sen parempaa kun pelkonsa voittaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ssssss:
Alkuperäinen kirjoittaja yöök:
Minusta jo pelkkä otsikko on niin naista alistava ettei tosikaan. Jos jostain asiasta nainen on vastuussa ja saa päättää omasta ruumiistaan niin se on lapsen synnyttäminen. Vai pitääkö sekin tehdä kuten mies haluaa. Uskomaton kusipää tuo ap:n mies, anteeksi kiroilu mutta en voi tajuta miten joku voi olla noin idiootti. Sen lisäksi että hän ei todellakaan päätä naisen puolesta tässä asiasta, hän ei ole ottanut edes selvää faktoista koskien suunniteltua sektiota ja alatietä.

Mihinkähän faktoihin viittaat tässä? Mitä miehen pitäisi tietää, että olisi sektion kannalla?

Fakta: suunniteltu sektio on turvallinen toimenpide.

Vai meinaatko että sairaalat myöntäisivät sen jos se olisi vaarallinen:)

Meinaatko että sairaalat sallisivat alatiesynnytykset, jos ne olisivat vaarallisia? :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:
eikä siis suostua sektioon!!! Sinä synnytät, sinä tiedät pelkos määrän! Anna miehesi vastustaa rauhassa, mutta älä missään nimessä muuta mieltäsi hänen takiaan!! Pelko voi pahentaa synnytystä ennestään! Eli jos olet saanut luvan sektioon, pidä siitä kiinni. Miehesi on tyhmä tämän asian suhteen!!!

Näihin sanoihin yhdyn kyllä täysin!!!
Tsemppiä!

Onpas sulla hyvä asenne. Miksi ylipäätään yrittää mitään jos pelottaa. Mun mielestä se vaan menee niin, että normaaleja asioita pitää yrittää. Mm. normaali alatiesynnytys on sellainen. Ei mennä heti siitä mistä aita on matalin. Kun kuitenkin alatiesynnytyksessä on niin paljon positiivisia puolia, mutta pelon takia niitä ei kai sitten nähdä. Mutta sieltä sen vauvan on tarkoitettu tulevan, miksi tehdä jotain luonnonvastaista. Ja mikäs sen parempaa kun pelkonsa voittaminen.

Mutta se on vaarallista jos äiti tosissaan pelkää. Kuten ihminen joka pelkää hevosta ei kannata heti hypätä selkään ja lähteä laukkaamaan sillä. Tai ihminen joka pelkää autolla ajoa niin heti kaupunkiin ajamaan. Sen vuoksi käydään pelkopolilla jotta niistä peloista päästään mutta jos ihminen ei voita pelkoaa ei kannata lähteä riskeeraamaan koska jos menee todella huonosti lapsi voi olla hengenvaarassa kuten myös äiti sen pelon vuoksi. Varmasti sinullaki on pelkoja mitä et suinpäin yrittäis lopettaa, jokaisella on. Synnytys nyt vaan sattuu olemaan sellainen että sitä pelkoa ei voi pikku hiljaa vähentää ja totutella kuten vaikka hevosen pelkoa tai autolla ajoa.

Menee samaan kategoriaan ystäväni ENTISEN miehen "sinähän imetät vielä ainakin puoli vuotta"- juttujen kanssa...vaimo oli sitä mieltä että 6 kk riittäisi.

Siis kun äijä ei synnytä, eikä äijälle sektiota tehdä, niin äijä ei päätä.

Sama täällä. Sektioon ei enää toivottavasti tarvi mennä, mutta synnyttää voin millon vaan!

Miehellä on asiaan varmasti aiheellisesti sanottavaa, kyseessä on hänenkin lapsensa.

Mikä siinä on niin vaarallista, jos pelkäävä äiti synnyttää? Omalla psyykellään äiti tuskin saa vahinkoa vauvalle aikaan, jos pyörtyy pelosta, niin sitten henkilökunta antaa happea ja odottelee, että äiti tokenee, ja sitten jatketaan. Ja ainahan on mahdollisuus kiirelliseen sektioon jos tulee ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hei, mä en tarvii nyt todistelua alatiesynnytyksen puolesta enää yhtään,kiitos! Se ei ollut se, mitä kysyin, joten antakaa sen aiheen nyt olla. Mulla on syyni pelätä ja sillä selvä, ei kuulu teille. Pelko on todellista, sen vain sanon. Teillä ei ole siihen sanomista ja parannusehdotuksia, ette ole lääkäreitä ettekä psykologeja.

Mistä tiedät monta kallonkutistajaa tai lääkäriä täälläkin palstailee ;)

Täällä yksi psykologi ja olen sitä mieltä, että sinun kehostasi on kyse ja varmasti ammatti-ihmiset ovat tilanteesi arvioineet, kun ovat sektion tarpeellisuutta arvioineet. Luota itseesi ja heihin :).

Ei näille ihmisille auta selittää, osa selvästi tekee tahallaan ettei ymmärrä ja loput on yksinkertaisia kun ajattelevat että kun minä niin kaikki muutki voi ja haluaa eikä voi pelätä. Nauroin minäki 6-vuotiaana kaverin hämähäkki pelolle mutta sitte kasvoin sen vaiheen ohi, kaikki ei kasva :whistle:

Nykyään mentaliteetti joka asiassa on se, että mennään siitä, mistä aita on matalin. Eli tehdään kaikki helpoimman kautta. Ja tämä on yleisellä tasolla sanottu, en tarkoita ap:tä, jonka tapauksesta mulla ei ole tietä. Mutta kyllä joillakin on se asenne, että nykyään synnytyskään ei saisi sattua yhtään saati näkyä missään (repeämät tms).

Ei miehelläsi siihen mitään sanomista ole.
Mutta oletko varma, että miehesi juttujen taustalla ei ole pelko siitä, että sektiossa sinulle tai vauvalle käy jotain? Toisin sanoen miehen kohdalla taas saattaa olla kyse siitä, että tuo leikkaus pelottaa miestäsi.

Mikä siinä on niin vaarallista, jos pelkäävä äiti synnyttää? Omalla psyykellään äiti tuskin saa vahinkoa vauvalle aikaan, jos pyörtyy pelosta, niin sitten henkilökunta antaa happea ja odottelee, että äiti tokenee, ja sitten jatketaan. Ja ainahan on mahdollisuus kiirelliseen sektioon jos tulee ongelmia.

Oletko tyhmä vai esitätkö? Ja hätäsektion riskit ovat paljon suuremmat kuin suunnitellun.

Aikuisia ihmisiä ja kovin on pelkureita. Sori, mutta en arvosta. Ei ole onneksi kavereissa tuollaisia. Kaikki on alateitse synnyttäneet, ja tämän ketjun lukeneena olenkin erityisen ylpeä heistä kaikista.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Nykyään mentaliteetti joka asiassa on se, että mennään siitä, mistä aita on matalin. Eli tehdään kaikki helpoimman kautta. Ja tämä on yleisellä tasolla sanottu, en tarkoita ap:tä, jonka tapauksesta mulla ei ole tietä. Mutta kyllä joillakin on se asenne, että nykyään synnytyskään ei saisi sattua yhtään saati näkyä missään (repeämät tms).

Ei miehelläsi siihen mitään sanomista ole.
Mutta oletko varma, että miehesi juttujen taustalla ei ole pelko siitä, että sektiossa sinulle tai vauvalle käy jotain? Toisin sanoen miehen kohdalla taas saattaa olla kyse siitä, että tuo leikkaus pelottaa miestäsi.

Siis ei tietä, vaan tietoa. Ja tosiaan, ammattilaiset ovat ap:n tilanteen jo arvioineet.

Yhteistyössä