Mies ei suostu pelkosektioon:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä siinä on niin vaarallista, jos pelkäävä äiti synnyttää? Omalla psyykellään äiti tuskin saa vahinkoa vauvalle aikaan, jos pyörtyy pelosta, niin sitten henkilökunta antaa happea ja odottelee, että äiti tokenee, ja sitten jatketaan. Ja ainahan on mahdollisuus kiirelliseen sektioon jos tulee ongelmia.

Oletko tyhmä vai esitätkö? Ja hätäsektion riskit ovat paljon suuremmat kuin suunnitellun.

:) Kerro pois ku kerran alotit!

Eikö olisi parempi jättää ne omat biologiset lapset hankkimatta jos kerran niin pelottaa.
Tiedätkö kuinka yleistä on saada keskenmeno ja tiedätkö kuinka kivulias silloin olet,tosin riippuuhan se viikoistakin milloin sen saa ;)
Tiesitkö kaikki muutkin riskit kuten raskausajan diabeteksen se vasta kamalaa onkin ja ei muuten ole mikään vain läskien äitien tauti tuo :(
Raskauteen liittyy aivan kamalasti kaikkea joten suosittelen harkitsemaan sterilisaatioita kokonaan sillä vielä siitä lapsesta olisi kannettava vastuukin,ei kuulemma voi poiskaan laittaa jos tekee mieli mennä humputtelemaan.

Koko ketjua lukematta kommentoin kuitenkin...

Mä halusin myös pelkosektion nelosta odottaessani. Ja sainkin sen kovan taistelun jälkeen. Meillä myöskin mies vastusti sektiota. Ja koitti kääntää päätäni loppuun asti. Syyksi selvisi se, että hän ihan tosissaan pelkäsi sektiota, siis sitä, onko se turvallinen minulle ja vauvalle. Ja oli huolissaan, miten pärjään vastasyntyneen ja 1v kanssa heti sektion jälkeen. Että ymmärrän miestäkin, että häntä pelotti vaimon ja lapsensa puolesta. Minulle kuitenkin oli itsestäänselvää, että koska MINÄ synnytän, päätän sen tavan itse, ja tiesin itselleni parhaimmaksi vaihtoehdoksi sektion, joten pysyin kannassani.

Kaikki meni hyvin, ja mies oli onnellinen sitten kun operaatio oli ohi, samoin minäkin!

Kätilöt: Keisarileikkauksia tehdään liian helposti
05.05.2008 13:10

Synnytysten normaaliin kulkuun puututaan Suomen Kätilöliiton mielestä liikaa.

Ensisynnyttäjistä joka viides turvautuu keisarileikkaukseen, vaikkei siihen aina ole lääketieteellistä perustetta.

Liitto antoi kannanottonsa Kätilöpäivillä Kuopiossa maanantaina.

- Entistä enemmän on siirrytty asiantuntijuudesta asiakaskeskeisyyteen kaupallisten toimijoiden tapaan. Asiakkaat haluavat elämänhallinnan nimissä määrätä lapsen syntymäpäivän. Monet lääketieteellisesti perustelemattomat synnytyksen käynnistykset ja keisarileikkaukset ovat seurausta tästä, kuvaa kehitystä Kätilöliiton puheenjohtaja Terhi Virtanen.

Myös epiduraalipuudutusten käyttö on kymmenessä vuodessa lisääntynyt 28 prosentista 70:een synnyttäneistä.

Keisarileikkauksia tehdään keskimäärin 16,5 prosentissa synnytyksistä, mutta niiden käyttö vaihtelee selvästi sairaaloittain.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1527597&ref=lk_is_ko_1

Synnytyspelolle annetaan liian usein periksi
26.10.2007 07:20

Suomessa tehdään vuosittain jopa yli tuhat turhaa keisarileikkausta synnytyspelon takia.

Duodecim-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan synnytyksissä turvaudutaan usein lääkärin kannalta helpoimpaan vaihtoehtoon eli keisarileikkaukseen, kun potilaan pelkoa ei osata hoitaa.

Noin viisi prosenttia raskaana olevista kärsii vaikeasta synnytyspelosta. Tutkimuksesta selviää, että pelkoa hoitamalla voitaisiin välttää jopa 1 200 keisarileikkausta.

Tutkimuksen mukaan synnytyspelon takia tehtävien keisarileikkausten määrä vaihtelee suuresti sairaaloiden ja jopa saman sairaalan eri yksiköiden välillä. Myös äidin koulutustaso ja ikä vaikuttavat synnytystapaan.

Keisarileikkauksiin liittyy lehden mukaan kauaskantoisia riskejä, jotka voivat vaikuttaa myös myöhempiin raskauksiin.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1448593&ref=lk_is_ko_1

Yhteistyössä