Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";26109580]Sorry, ei mene noin. Asumistukea ei jaeta henkilömäärällä, se nousee pikkuisen lisäasujilla, mutta lastenosuus tuesta on todella pieni. lähempänä totuutta on, että miehesi osuus on 200 euroa kuin 100 euroa.

Minäkin sanoisin, että yrittäkää nyt työllistyä, kouluttautukaa tai jotain.

Musta on ihmeellistä, että tosiaa vinkutaan 160 elarista 4:stä lapsesta. Minä saan yhdestä eksältäni 200 euroa!

Ja tosiaan töissä on käytävä, vaikka välillä ei huvittaisi yhtään.[/QUOTE]

Töissäollessaan mies maksoikin lasten äidille suoraan. Mutta jos maksuapautus on olemassa niin kenelle muulle se olisi kuin työttömälle? Ei se voi mennä niin että asumistuesta on riippuvainen. Jos asumistukemme olisi 40e pienempi niin mies saisi maksuvapautuksen. Kyllä tossa on tapahtunut jokin virhe ihan varmasti. Kun ei ole vuokran määrää eikä mitään otettu huomioon.

Sillä sun 27% maksetaan kuule SUN LASTEN koulunkäynti, lääkäri jne jne. Eikä piisaakkaan. Ei se ihan noin mene että kaikki verorahat menisivät pelkästään kelalle ja sossulle. Vaikkei sossusta ja kelasta sais kukaan yhtään mitään, niin silti sulle olis lasten koulunkäynti ilmaista ja lääkärimaksut ihan olemattomat.

Voi jeesus. Ihan kun en tuota tietäisi ja luoja kun meniskin kaikki mun lasten koulunkäyntiin, terveyspalvelujen parantamiseen jne. kaikkien yhteiseen hyvään.

Mutta kun siitä menee osa näille loisille. Se osan lahjoittaisin mieluusti vaikka vanhusten huoltoon. Sen sijaan että tätä loislaumaa tuetaan. Työikäisi ja kykyisiö ihmisiä jotka holtittomasti vaan lisääntyy valtion kustannuksella.

[QUOTE="A.p";26109548]Voin kertoa etten oo kommentoimassa näihin "mee töihin" kommentteihin mitään.
Tässä maassa on työttömiä ja te raukat luulette että kaikki ihan omasta vapaasta tahdostaan on työttömiä. Huoh[/QUOTE]

Kuule mua ihmetyttää jos ei töitä löydy .
Mä olen itse opintovapaalla töistä . Mulle on tarjottu tänä aikana 3 eri työtä kun henkilö on luullut että olen työtön.
He ovat sanoneet että kun ei työ kiinnosta ihmisiä kun tuillakin elää . Haastatteluun tulee kyllä työttömiä mutta asenne on jo haastattelussa sellainen että varmasti tulee ongelmia jos ko. henkilön palkkaa :(

[QUOTE="A.p";26109598]Töissäollessaan mies maksoikin lasten äidille suoraan. Mutta jos maksuapautus on olemassa niin kenelle muulle se olisi kuin työttömälle? Ei se voi mennä niin että asumistuesta on riippuvainen. Jos asumistukemme olisi 40e pienempi niin mies saisi maksuvapautuksen. Kyllä tossa on tapahtunut jokin virhe ihan varmasti. Kun ei ole vuokran määrää eikä mitään otettu huomioon.[/QUOTE]

JOOO mulle kans. MÄKIN haluun vapautuksen mun lasten elatusvelvollisuudesta. Onko se niin vaikea käsittää että OMISTA lapsista joutuu ITSE maksamaan.

Ei helvetti tätä maailmaa. Mihin tää on menossa. Jotenkin luulis että kaikille on selkeää että ensisijaisetsi huolehditaan niistä aikaan saaduista lapsista

ja lopeta se vinkuminen muutamasta kympistä mitä et saa kupattua yhteiskunnalta. mitä vähemmän te loiset saatte ilmaista rahaa sitä enemmän ne työt sitten ehkä maistuu.

[QUOTE="hep";26109602]Voi jeesus. Ihan kun en tuota tietäisi ja luoja kun meniskin kaikki mun lasten koulunkäyntiin, terveyspalvelujen parantamiseen jne. kaikkien yhteiseen hyvään.

Mutta kun siitä menee osa näille loisille. Se osan lahjoittaisin mieluusti vaikka vanhusten huoltoon. Sen sijaan että tätä loislaumaa tuetaan. Työikäisi ja kykyisiö ihmisiä jotka holtittomasti vaan lisääntyy valtion kustannuksella.[/QUOTE]

Luuletko sä, että se sun 27% riittää EDES sun lasten koulunkäyntiin? No ei riitä. Vaikkei suomessa ois yhtään "loista" eikä vanhuksia niin se sun maksama vero ei yksinään riittäis teidän perheen koulumaksuihin sekä lääkärimaksuihin

[QUOTE="plääh";26109612]JOOO mulle kans. MÄKIN haluun vapautuksen mun lasten elatusvelvollisuudesta. Onko se niin vaikea käsittää että OMISTA lapsista joutuu ITSE maksamaan.

Ei helvetti tätä maailmaa. Mihin tää on menossa. Jotenkin luulis että kaikille on selkeää että ensisijaisetsi huolehditaan niistä aikaan saaduista lapsista[/QUOTE]

Saathan säkin apua elatukseen. Jätä lapsilisät nostamatta

Mies saa siis 500 euroo kuussa. Siitä 160 hänen lasten elämiseen, sekä neljäsosa teidän vuokra-asunnon maksusta tai siis siitä osasta mikä jää asumistuen jälkeen maksettavaksi eli sata euroo. Hänelle jää 240 muihin menoihin. Jos sillä ei elä syytä on ruveta varmaan tekemään töitä.

Luuletko sä, että se sun 27% riittää EDES sun lasten koulunkäyntiin? No ei riitä. Vaikkei suomessa ois yhtään "loista" eikä vanhuksia niin se sun maksama vero ei yksinään riittäis teidän perheen koulumaksuihin sekä lääkärimaksuihin

tajuatko ääliö että tuo veroprossa ei ole ainoa mistä ihmiset maksavat veroja? kukaan ei idiootti väittänyt että tuo riittäisi, yhdessä kyllä kaikkien muiden verojen kanssa. näiden loisten takia huoltosuhde senkun pahenee, ja koko ajan kupataan lisää ja lisää veronmaksajien selkänahasta.

[QUOTE="tii";26109618]Vuokra 850€/kk. EIKÖ todellakaan löydy halvempaa??[/QUOTE]

Ei oikein tahdo löytyä. Asutaan nyt jo liian pienessä. Eikä asuinaluetta voida vaihtaa, tosin asutaan nyt halvalla asuinalueella. Tuossa on vesimaksut neljältä mukana ja niistä saadaan aina takaisin tosi paljon. Noin 50-60 e kuussa

Lapset kouluikäisiä ja heillä yhteinen pieni huone. Olohuoneeseen ei mahdu sänkyä joten meidän sänky on toisessa makkarissa. Pieni kolmio siis meillä

[QUOTE="A.p";26109562]No mun järjen mukaan asumistuki jaettuna henkilöiden määrällä eli 450/4

Mutta kelan mukaan tuo 450 on kokonaan miehen tuloa. Mä maksan sit varmaan vuokran kokonaisuudessaan omasta rahastani :D[/QUOTE]

Laskitko sä myös vuokran niin että mies maksaa siitä 1/4 ?

Muuttakaa eri asuntoihin kirjoille niin ei ole näitä ongelmia.

[QUOTE="A.p";26109645]Ei oikein tahdo löytyä. Asutaan nyt jo liian pienessä. Eikä asuinaluetta voida vaihtaa, tosin asutaan nyt halvalla asuinalueella. Tuossa on vesimaksut neljältä mukana ja niistä saadaan aina takaisin tosi paljon. Noin 50-60 e kuussa

Lapset kouluikäisiä ja heillä yhteinen pieni huone. Olohuoneeseen ei mahdu sänkyä joten meidän sänky on toisessa makkarissa. Pieni kolmio siis meillä[/QUOTE]

Missäpäin maata kolmiossa noin kalliit vuokrat?

[QUOTE="A.p";26109626]Saathan säkin apua elatukseen. Jätä lapsilisät nostamatta[/QUOTE]

Kun niitä ei voi jättää nostamatta... :headwall: Ja minkä helkkarin takia jättää nostamatta vaikka voisikin? Siksikö että muut saisivat jaettavaa taas vähän enemmän. Joo, kyllä mä sen pienen omani pois otan kun sitä valtion kassaa osaltani kartutankin.

Ja btw. me maksetaan omaa omakotitaloa pois pienemmällä summalla kun te maksatte vuokraa. Kohtuullistakaa asumismenonne niin jää enemmän rahaa SUN lapsillesi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Nyt on taas järjen jättiläinen liikenteessä. Ei riitä, ei kulta pieni. Mutta riittäisi paljon enempään jos nämä eräät ei vaan sossuilisi vaan tekisivät hekin osuutensa, maksaisivat kulunsa itse ja vielä veroa valtiolle siitä työstää.

Minä ja Maija. Meillä on yhteinen kanssa. Minä annan kassaan 7€ ja Maija 0€ koska hänellä ei ole tuloja. Maija tarvitsee 3€ jotta voi elää ja ottaa sen yhteisestä kassasta => jäljelle jää vain 4€ yhteisten asioiden hoitoon.

Kun Maija menis töihin ja saisi rahaa me molemmat voisimme laittaa kassaan rahaa. Minä 7€ koska tuloni ovat isommat. Maija 5€. Yhteensä meillä on 12€ mikä on 3 kertaa suurempi summa yhteiseen hyvään kuin tuossa ylhäällä olevassa versiossa.

[QUOTE="vieras";26109657]Laskitko sä myös vuokran niin että mies maksaa siitä 1/4 ?

Muuttakaa eri asuntoihin kirjoille niin ei ole näitä ongelmia.[/QUOTE]

Laskin joo, mutta sillä ei ole väliä kun kela laskee koko asumistuen ja miehen työmarkkinatuen hänen tuloiksi. Tuloraja vapautukselle oli se 1040e ja miehellä se täten ylittyy. Eihän meille jää vuokran jälkeen yhteensäkkään niin paljoa. Asumistukihan on ihan sen mukaan miten kallis ja iso asunto on, ei sitä voi yksinään laskea tuloksi. Ei ikinä ole asumistukea katsottu missään tuloiksi sellaisenaan.

Maksuvapautusta haetaan siis vuosi takautuvasti. Tammikuussa oli vielä saanut vapautuksen. Mutta joutuu maksamaan helmi- huhtikuun elarit joka on aika monta sataa (160/kk). Nyt sitten taas ei maksa kun ei ole varaa maksaa ja hakee taas takautuvasti. lapsen äiti saa sen 140e x 4 joka kuukausi ja miehen työmarkkinatuesta menee neljän lapsen lapsikorotus kelalle.

Jos joku vaikka vastais itse kysymykseeni

[QUOTE="A.p";26109728]Maksuvapautusta haetaan siis vuosi takautuvasti. Tammikuussa oli vielä saanut vapautuksen. Mutta joutuu maksamaan helmi- huhtikuun elarit joka on aika monta sataa (160/kk). Nyt sitten taas ei maksa kun ei ole varaa maksaa ja hakee taas takautuvasti. lapsen äiti saa sen 140e x 4 joka kuukausi ja miehen työmarkkinatuesta menee neljän lapsen lapsikorotus kelalle.

Jos joku vaikka vastais itse kysymykseeni[/QUOTE]

Mä vastaan: Sun miehesi täytyy maksaa omista lapsistaa piste. Ei pitäisi edes olla mahdollisuutta saada maksuvapautusta omista lapsista.

Tämä on suora vastaus kysymykseesi.

Mitäs luulet ap, löytyisikö niitä töitä helpommin ja nopeammin jos yhteiskunta ei maksaisi teidän elämää? Luulen että yhtäkkiä niitä töitä olisi vaikka kuinka paljon..

[QUOTE="minttu";26109750]Mä vastaan: Sun miehesi täytyy maksaa omista lapsistaa piste. Ei pitäisi edes olla mahdollisuutta saada maksuvapautusta omista lapsista.

Tämä on suora vastaus kysymykseesi.[/QUOTE]

No kyllä se nyt vaan on mahdollista. En kysynyt että mikä on sun MIELIPIDE tähän asiaan vaan kysyin että miten tämä asia menee. Maksuvapautus on olemassa ja se työttömänä yleensä haetaan. Kuka muu voisi olla pienempituloisenpi kuin työtön? Työtön ei vapautusta saa koska saa asumistukea. No kela varmaan selvittää asian tänään.

[QUOTE="hep";26109665]Nyt on taas järjen jättiläinen liikenteessä. Ei riitä, ei kulta pieni. Mutta riittäisi paljon enempään jos nämä eräät ei vaan sossuilisi vaan tekisivät hekin osuutensa, maksaisivat kulunsa itse ja vielä veroa valtiolle siitä työstää.[/QUOTE]

Niin mut ku maksetaanhan tuistakin verot, että siinähän tulee valtion kassaan tuloa. Ja miks mun täytyy vielä maksaa enemmän veroo eli se 20 prossaa ku mun kamu, joka käy töissä mut maksaa vaan 15 prossaa palkasta... Et kuka täs elättää ja ketä, hei?!!?

Yhteistyössä