Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26109004]Aika vähän elatusapua saa per lapsi. Luulin että elatusapu olisi ollut jotain 100 luokkaa per lapsi..[/QUOTE]

Se onkin 140e/lapsi mutta mies maksaa vain 40e

140e x 4 olis niin paljon niin joutuu maksamaan kelalle vain tuon verran

Tai puolet asumiskuluista on miehen osa ja jos asumistukea saa, niin puolet on tuloa miehellesi. eli 850-450=400

Tuosta 400€ sinun ja lastesi osuus on varmaan 2/3 ja miehen 1/3 riippuu montako lasta sulla on. Noissa elatusmaksuissa otetaan huomioon lapsen osuus asumiskuluista.

Miksi te ette käy töissä? Älkää tosiaan tehkö lisää lapsia, jos nyt jo tekee tiukkaa maksaa periaatteessa yhden lapsen elatusmaksu miehen edelliselle vaimolle heidän yhteisistä lapsista.

Sähän saat varmaan elarit omista tenavista, lapsilisät ja sen asumistuen tuohon päälle.

Sähkölaskun saa takaisin sossusta, kuten saa lääkärimaksut ja kotivakuutuksenkin sekä lääkekulut. Pitää maksaa ensin, sitten viedä lasku ja kuitti maksusta sossuun ja saa ne takaisin muutamassa päivässä, sossun asiakkaana.

[QUOTE="A.p";26109005]Siis saadaan työmarkkinatuet mutta jäädään silti vielä sähkölaskun verran miinukselle. Jäätiin viime vuonnakin ja mies sai vapautuksen :o outo juttu[/QUOTE]

Oisko mitä jos menisitte töihin ja maksaisitte itse omat pentunne ilman että ne jää yhteiskunnan elätettäväksi...?

[QUOTE="A.p";26109011]Se onkin 140e/lapsi mutta mies maksaa vain 40e

140e x 4 olis niin paljon niin joutuu maksamaan kelalle vain tuon verran[/QUOTE]

Ja valitatte jostain olemattomasta 160e kun voisitte joutua maksamaan 560e elatusmaksuja. Sinuna olisin hiljaa.

Miun eksä tuli pari päivää eroilmoitukseni jälkeen "keskustelemaan" kanssani kera omatekoisen sopimuslapun. Paperissa pyydettiin allekirjoitusta ylläolevaan tekstiin, jossa minun olisi pitänyt luopua kaikista vaateistani koskien lasteni elatusta ja kaikkia muitakin lapsiini kohdistuvia menoja. Arvatkaa allekirjoitinko?

Ja kaikella "kunnioituksella" eksääni kohtaan, uskon vakaasti että vielä jonain päivänä tämä kaikki kaatuu hänen niskaansa. Suorastaan toivon.

Muoks. Huomatkaa asiavirhe. Tarkoitin tietysti LAPSIIMME.

Mulla kaksi lasta, joista myös elatus maksut saan niin, että lasten isä maksaa mulle osan (joka onkin aina myöhässä, tai jotakin muita käsittämättömiä ongelmia siinä maksussa) ja sitten kelalta saan osan. Kyllä munkin lasten isä yritti josakin vaiheessa kun sai itse uusia lapsia valittaa tuosta osasta, mitä itse maksaa, mutta maksu pysyi kyllä ennallaan. Ja olenkin sitä mieltä, että ihan oikein se on, jos isä joutuu osalistumaan lastensa elatukseen ihan itsekin.

Mies sai työttömyysrahaa 900e ja silloin jouti maksamaan 50e per kk

nyt töissä jossa palkka 1750e ja maksaa 0e..

ei kyllä olla minnekään ilmoitettu etä on töissä :D ;)

Tai puolet asumiskuluista on miehen osa ja jos asumistukea saa, niin puolet on tuloa miehellesi. eli 850-450=400

Tuosta 400€ sinun ja lastesi osuus on varmaan 2/3 ja miehen 1/3 riippuu montako lasta sulla on. Noissa elatusmaksuissa otetaan huomioon lapsen osuus asumiskuluista.

Miksi te ette käy töissä? Älkää tosiaan tehkö lisää lapsia, jos nyt jo tekee tiukkaa maksaa periaatteessa yhden lapsen elatusmaksu miehen edelliselle vaimolle heidän yhteisistä lapsista.

Sähän saat varmaan elarit omista tenavista, lapsilisät ja sen asumistuen tuohon päälle.

Olivat ottaneet huomioon koko asumistuen 450 e, olivat siis ottaneet miehelle tulona huomioon 1080e. Ei tää kyllä ihan näin voi oikeesti mennä. Mennään tänään käymään kelassa niin sillähän se selviää.

Luulen just et eivät oo ottaneet mun lapsia huomioon mitenkään tossa asimistuessa. Tosin siinä ei oltu otettu huomioon vuokran määrääkään mitenkään

[QUOTE="A.p";26109342]Olivat ottaneet huomioon koko asumistuen 450 e, olivat siis ottaneet miehelle tulona huomioon 1080e. Ei tää kyllä ihan näin voi oikeesti mennä. Mennään tänään käymään kelassa niin sillähän se selviää.

Luulen just et eivät oo ottaneet mun lapsia huomioon mitenkään tossa asimistuessa. Tosin siinä ei oltu otettu huomioon vuokran määrääkään mitenkään[/QUOTE]

Pe**kele. JOS sitä heppiään heiluttaa ilman ehkäisyä ja saattaa maailmaan lapsia, niin on se kele jos niistä ei suotu edes 40€/kk maksaan. Piuhat äkkiä poikki mieheltä ja sinulta.

Tiedätkö, täällä Suomessa olisi parempiakin kohteita laittaa rahaa menemään kuin holtittomien ihmisten kersojen kulut. Niitä lapsia kun siemmennetään niin tarttis valmis olla maksamaankin. Noillakin rahoilla saisi kouluihin vaikka parempi laatuista ruokaa, mikä menis tasan kaikkien lasten hyväksi.

Kelan sijaan, menkääpä tänään työkkäriin ja etsikää sitä työtä. Oikeasti.

täällä isä saa työmarkkinatukeen lapsikorotuksen koska hänellä on alaikäinen lapsi, vaikkakaan lapsi ei asu hänen luona. Isä maksaa joka kuukausi tuon lapsikorotuksen verran elatusapua äidille ja kela maksaa loput. Ihan lastenvalvojalla tehdyt paperit. Isälle siis jää oma työttömyyskorvaus ittelleen.

[QUOTE="A.p";26109342]Olivat ottaneet huomioon koko asumistuen 450 e, olivat siis ottaneet miehelle tulona huomioon 1080e. Ei tää kyllä ihan näin voi oikeesti mennä. Mennään tänään käymään kelassa niin sillähän se selviää.

Luulen just et eivät oo ottaneet mun lapsia huomioon mitenkään tossa asimistuessa. Tosin siinä ei oltu otettu huomioon vuokran määrääkään mitenkään[/QUOTE]

Jos asutte virallisesti yhdessä tottakai asumistuki otetaan miehelle tuloiksi,ei sitä pelkästään sulle makseta.Eikä tietenkään sun lapsia oteta menoihin,eihän sun lapset ole miehesi vastuulla vaan sun ja lasten isän.

Yhteistyössä