Mies ei saa tavata lapsiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eiköhän asia ole sitten selvä. Lapset pysyvät vaan äidin luona kun todellista halua saada lapset isälle ei tunnu olevan. Kunnon isä järjestää asiansa niin, että lapset on aina etusijalla. Kasvakaa jo aikuiseksi!

Eli meilla tilanne on se, ettei mies ole tavannut lapsiaan yli kolmeen kuukauteen koska ex ei ole antanut. Nyt on aika varattu lastenvalvojalle jotta paasisivat jonkinlaiseen sopuun. Tilannetta hankaloittaa viela sekin, ettei meilla ole mahdollisuutta ottaa lapsia yoksi tilanpuutteen ja toiden vuoksi, ei ainakaan viela.
Nyt on alkanut huolestuttaa voiko ex siihen yottomyyteen vedoten olla antamatta lapsia ollenkaan?

Ensinnäkin. Minä olen ydinperheellinen, lapset koulussa ja erosta ei ole koskaan puhuttu. En eroaisi vaikka mies pettäisi, lapset tarvitsevat isänsä.

Mutta. Jos nyt KUVITTELEN itseni sen lasten äidin osaan, niin voin kuvitella, että minulla olisi sairaan paha mieli lasteni takia. Joiden isälle joku turha akka on tärkeämpi kuin omat lapset. Tuo ämmä ilmeisesti määrää, että lapset eivät saa olla isänsä luona yötä.

Minulle tulisi tunne, että isä haluaa äkkiä nähdä lapset jotta voi sanoa tavanneensa lapsiaan. Jos tulisi tunne, että isä ei enää välitä lapsistaan, kun on löytänyt jonkun muijan, niin ei paljon kiinnostaisi järjestellä niitä 15 minuutin tapaamisia.

Valitettavasti ap sinulla on peiliin katsomisen paikka kuten on lasten isälläkin.

[QUOTE="Aloittaja";23486599]Miehen puolesta työssäkäynti ei ole ongelma, vaan minun. Molemmat opiskellaan ja minä teen sen lisäksi viikonloput yötyötä, ja sen vuoksi pitäisi saada nukuttua päivät. Syksyllä tilanne onneksi muuttuu kun aloitan työt täyspäiväisesti, mies jatkaa opiskelua. Asumme tällä hetkellä pienessä kaksiossa, eikä ole varaa vielä muuttaa suurempaan. (Ja minulle todella olisi ongelma jos kotona touhuaisi kaksi pientä lasta kun yritän nukkua, itsekästä tai ei)
Mitään tapaamissopimusta ei ole heillä ikinä ollutkaan, kun mies eron jälkeen oli exän luona päivittäin katsomassa lapsia ja olivat muutenkin hyvissä väleissä. Kaikki muuttui kun minä tulin kuvioihin. Muutimme aika pian yhteen, eikä miehen ex sen jälkeen ole enää antanut tavata lapsia.[/QUOTE]

Hyi kauhea! jonkun nukkumisen takia lapset eivät sa nähdä isäänsä, ja vielä kaksiossa asutte.
Muuta pois, ap.

Kunnolliselle isälle lapset ovat aina ykkönen. Jos joku akka sanoo, että haluaa nukkua, niin lapset eivät saa nähdä isäänsä, niin silloin kunnollinen isä pistää välit poikki tuohon akkaan. Kunnollin3n isä hoitaa lapsiaan kun niin kuuluu tehdä.

[QUOTE="Aloittaja";23487175]En edes haluaisi mieheni roikkuvan siellä harvase päivä. Halua järjestää asiat on, se nyt vaan ei tapahdu hetkessä. Mitään 'hyvä äitipuoli' leikkiä en tässä kyllä pelaa.[/QUOTE]

No isän kuuluu järjestään niin että lapset voivat tulla. Ei kukaan haluaisi eksäänsä kotiinsa roikkumaan. Päivänselvää.

sinun nukkumiset eivät merkitse mitään. Jos et voi nukkua, niin eroa lasten isästä. hänen kuuluu hoitaaa tekemäsnä lapset omalla vuorollaan. sinun nukkumiset eivät merkitse mitään. kaikki muutkin nukkuvat vaikka lapset ovat kotona.

Jos tässä ero tulisi, niin kyllä se olisi mies joka lähtisi, ja lähtisikin muuten niin kauas, että sitten ei ainakaan lapsiaan pystyisi tapaamaan. On se kumma kun aina se uusi nainen on kauhea akka tai ämmä. Meidän tilanne ei ole ollenkaan niin yksinkertainen miltä se saattaa vaikuttaa, en vaan halua tänne lisää
yksityiskohtia kertoa.

Ollaanpa täällä ilkeitä ap:lle. Mun mielestä lasten äiti tässä on naurettava. Jos aikasemmin on tapaamiset käyneet ilman yöpymisiä, niin uuden naisystävän myötä niiden evääminen kertoo vaan katkeruudesta ja kenties halusta torperoida isän uusi suhde.
Itse ymmärrän ihan ehdottomasti ap:ta nukkumisasiassa. Ehkä lapset voisi olla vaikka kerran kuussa viikonloppuna teillä? Silloin pystyisit nukkumaan kuitenkin kolmena viikonloppuna kuussa. Sitten jos näyttäis että onnistuu, niin useemmin.
Tsemppiä!

[QUOTE="Aloittaja";23487749]Jos tässä ero tulisi, niin kyllä se olisi mies joka lähtisi, ja lähtisikin muuten niin kauas, että sitten ei ainakaan lapsiaan pystyisi tapaamaan. On se kumma kun aina se uusi nainen on kauhea akka tai ämmä. Meidän tilanne ei ole ollenkaan niin yksinkertainen miltä se saattaa vaikuttaa, en vaan halua tänne lisää
yksityiskohtia kertoa.[/QUOTE]

Mutta mitäs jos lasten huoltajuus olis isällä? Olisitko valmis alkamaan heille "äitipuoleksi"? Silloinhan sun myös pitäisi kestää se, että et aamuisin saisi niin rauhassa nukkua. Onko sulla omia lapsia?

No isän kuuluu järjestään niin että lapset voivat tulla. Ei kukaan haluaisi eksäänsä kotiinsa roikkumaan. Päivänselvää.

Kylla tama ex mieheni kotiinsa halusi roikkumaan viela silloin, kun mina en ollut kuvioissa. Eika miehenikaan sinne halua menna. Pakkohan ne tapaamiset on kuitenkin jostain aloittaa. Eihan kahta pienta lasta voi vaan systa isan luokse, kun eivat ole moneen kk nahneetkaan!

[QUOTE="Aloittaja";23486599]Miehen puolesta työssäkäynti ei ole ongelma, vaan minun. Molemmat opiskellaan ja minä teen sen lisäksi viikonloput yötyötä, ja sen vuoksi pitäisi saada nukuttua päivät. Syksyllä tilanne onneksi muuttuu kun aloitan työt täyspäiväisesti, mies jatkaa opiskelua. Asumme tällä hetkellä pienessä kaksiossa, eikä ole varaa vielä muuttaa suurempaan. (Ja minulle todella olisi ongelma jos kotona touhuaisi kaksi pientä lasta kun yritän nukkua, itsekästä tai ei)
Mitään tapaamissopimusta ei ole heillä ikinä ollutkaan, kun mies eron jälkeen oli exän luona päivittäin katsomassa lapsia ja olivat muutenkin hyvissä väleissä. Kaikki muuttui kun minä tulin kuvioihin. Muutimme aika pian yhteen, eikä miehen ex sen jälkeen ole enää antanut tavata lapsia.[/QUOTE]

Tämän mimmin logiikka, äly ja moraali on niin sekaisin, että ei tilanne voi olla todellinen. Jos hän olisi lasten äiti, hän siis tällä logiikalla jättäisi lapset hoitamatta syksyyn asti - siis puoli vuotta taivasalla! Kun on itse äiti tai kun valitsee avopuolisokseen isän, kuuluvat lapset perheeseen. Lapset ovat osa perhettä myös silloin, kun vanhempi opiskelee, tekee yötöitä, seurustelee tai on väsynyt.

Kuules nyt, lapsia ei voi pistää sivuun siksi aikaa, kun itse keskittyy elämään. Ne on osa elämää.

Ei tässä kukaan ole lapsia sivuun elämästä laittamassa. Sivussahan he ovat olleet melkein 4kk, ja ihan miehen exän tahdosta. Jos haluaisimme heidän sivussa pysyvän emme edes yrittäisi saada tapaamisia, vaan jatkaisimme näin.

[QUOTE="mä";23487471]No eiköhän asia ole sitten selvä. Lapset pysyvät vaan äidin luona kun todellista halua saada lapset isälle ei tunnu olevan. Kunnon isä järjestää asiansa niin, että lapset on aina etusijalla. Kasvakaa jo aikuiseksi![/QUOTE]

Samaa mieltä. Aloittaja valittaa, että eksä ei halua, että lapset tapaavat isäänsä, vaikka todellisuudessa itse estää lapsia ja isää tapaamasta.

äiti sanoo lastenvalvojalla että tottakai suostuu tapaamisiin perjantaista- sunnuntaihin joka toinen viikko ja yksi päivä viikolla. Se on sitten isän velvollisuus järjestää niin että tapaamiset toimii. Tämä on lastenoikeus ei tapaamiset hoidu kuten isälle milloinkin sopii

[QUOTE="vieras";23493905]äiti sanoo lastenvalvojalla että tottakai suostuu tapaamisiin perjantaista- sunnuntaihin joka toinen viikko ja yksi päivä viikolla. Se on sitten isän velvollisuus järjestää niin että tapaamiset toimii. Tämä on lastenoikeus ei tapaamiset hoidu kuten isälle milloinkin sopii[/QUOTE]

onneksi näin.

Ongelma on sinun. Keksi siihen ratkaisu. Etkö edes esim kahtena yönä kahdeksasta voi sen vertaa joustaa? Jos asutte kaksiossa, niin johan siinä on sinulle yksi huone nukkumista varten lasten ollessa toisessa huoneessa/ulkona/jossakin. Toi on oikeasti aika säälittävä tekosyy. Mitä tekisit jos sinulla olisi omia lapsia?

1. Mun mielestä on varsin ymmärrettävää, ettei exä yhtäkkiä haluakaan isää kotiinsa tapaamaan lapsiaan vaikka aiemmin se on sopinut. Kyllä aika monelle on lähes eroon verrattava kolaus se, kun exä löytää uuden onnen. Sitä ennen on mukamas vielä jotain mahdollisuuksia (oli jättäjä kumpi tahansa) mutta uusi suhde tarkoittaa elämän jatkumista hyvin konkreettisesti.

2. Vaikka ymmärrän äitiä tässä niin tiedostan myös, että tavallaan se on aika lapsellinen ajattelutapa. Inhimillistä kuitenkin. Hänen pitäisi kuitenkin antaa lapset päivätapaamisiin.

3. Toisaalta isällä on täysi mahdollisuus ottaa lapset yökylään, joten en ymmärrä miksei ota, jos siis äiti lapset antaisi kunhan saisivat jäädä yöksi...? Kahden pienen lapsen yh:na ei ole helppoa, varmasti hän kaipaa toista vanhempaa avuksi siihen. Toisen vanhemman velvollisuus on hoitaa oma osansa vanhemmuudesta.

4. Ap voi hankkia korvatulpat, nukkua kaverin luona tai kestää univaje. Niin me muutkin tosiaan teemme. Ap sentään joutuisi tilanteeseen vain muutaman kerran kuukaudessa, eli ihan kohtuullista vaikkeivät ne omia lapsia olekaan. Me, joilla on omia lapsia, joudumme kehittelemään kaikenlaista ihan 24/7 jos haluamme yhdistää töitä, opintoja ja perhe-elämää ;)

Ongelma on sinun. Keksi siihen ratkaisu. Etkö edes esim kahtena yönä kahdeksasta voi sen vertaa joustaa? Jos asutte kaksiossa, niin johan siinä on sinulle yksi huone nukkumista varten lasten ollessa toisessa huoneessa/ulkona/jossakin. Toi on oikeasti aika säälittävä tekosyy. Mitä tekisit jos sinulla olisi omia lapsia?

Enpä tiedä mitä tekisin jos minulla olisi omia lapsia. Miehen lapset kun ei eivät ole minun. Enkä ymmärrä miten olen tähän asti estänyt/ estän isää tapaamasta lapsiaan? Lapsiakaan ei varmasti voi monen kk jälkeen vaan ykskaks laittaa viikonlopuksi isälleen, hyvä jos nuorempi enää häntä edes tunnistaa.

ja kyllä lapset voidaan muutaman kuukauden jälkeen laittaa isälleen viikonlopuksi. Isän on vaan selvittävä oman jälkikasvunbsa kanssa. Se voi olla aluksi hankalaa mutta siitä selviää kyllä. Lapsia ja isää ei eroteta vain sen takia että tapaamisissa on ollut 3kk tauko.

ja kyllä lapset voidaan muutaman kuukauden jälkeen laittaa isälleen viikonlopuksi. Isän on vaan selvittävä oman jälkikasvunsa kanssa. Se voi olla aluksi hankalaa mutta siitä selviää kyllä. Lapsia ja isää ei eroteta vain sen takia että tapaamisissa on ollut 3kk tauko.

Yhteistyössä