Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
no ostitko sinä sitten miehellesi lahjan kun onhan se myös hänen lapsensa

Ei mies ponnista synnytyksessä kuule paljon paskaakaan.
siis mitenkähän tää nyt liitty tähän :o

Siten että nainen tekee synnytyksessä kyllä aika paljon työtä ja lahjan ostaminen on ihan huomaavainen ja kiva juttu, varsinkin, jos on etukäteen mennyt sellaista lupaamaan.

Minä taisin saada lahjaksi karkkia, tosin vaatimatta, vaan ihan odottamatta, koska mies vaan on niin kultainen. Ja sain tunnustusta tekemästäni työstä, vaikka teinkin sen ihan vapaaehtoisesti ja mielelläni.

Siten että nainen tekee synnytyksessä kyllä aika paljon työtä ja lahjan ostaminen on ihan huomaavainen ja kiva juttu, varsinkin, jos on etukäteen mennyt sellaista lupaamaan.

Minä taisin saada lahjaksi karkkia, tosin vaatimatta, vaan ihan odottamatta, koska mies vaan on niin kultainen. Ja sain tunnustusta tekemästäni työstä, vaikka teinkin sen ihan vapaaehtoisesti ja mielelläni.
mä en ole koskaan aatellu noin, että mut pitäis nostaa jollekin jalustalle sen takia, että mä teen lapsen synnytyksessä ja odottamisessa enemmän töitä kuin mies. vieraatkinhan tuo ne lahjat molemmille vanhemmille. meillä ei ainakaa kukann ole käynyt onnittelemassa niin, että lahja olis vain äidille tuotu. mies on tuonut kukkia sairaalaan kyllä.

No tuota en minäkään ole lahjaa saanut, kun olen neljä lasta synnyttänyt.
En edes kukkia halunnut, kun mies olisi sairaalaan tuonut.
Vauvalle meillä on ollut tapana ostaa jokin pieni nalle tms. sairaalassa olo aikana.
Mies kyllä on hyysännyt karkkia ja muuta herkkuja sairaalaan sitten.
Kyllähän se terve vauva on ollut paras lahja molemmille.

mä en ole koskaan aatellu noin, että mut pitäis nostaa jollekin jalustalle sen takia, että mä teen lapsen synnytyksessä ja odottamisessa enemmän töitä kuin mies. vieraatkinhan tuo ne lahjat molemmille vanhemmille. meillä ei ainakaa kukann ole käynyt onnittelemassa niin, että lahja olis vain äidille tuotu. mies on tuonut kukkia sairaalaan kyllä.

No kukat sairaalaanhan OVAT lahja. Hyvin toimittu. Oikeastaan tässä taitaa ola nyt kyse jostain sellaisesta kokonaiskuvasta, jota ei meille kerrota. Ehkä kotona on jo moneen kertaan syytelty siitä kumman syy on jos lapsi on sairas ja mies on luvannut suuria lahjoja, joita ei nyt kuulukkaan.

Meillä on 2 lasta, enkä kummallakaan kerralla ole mitään lahjoja saanut tai kukkia.
Enpä ole sellasia kyllä kaivannutkaan, kyllä se lapsi on se paras lahja mitä voi saada ja toki se miehen tuki siellä synnytyksessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Olin todella odottanut mieheltä lahjaa kun synnytin meille terveen lapsen. Varsinkin kun mies raskausaikana oli puhunut minulle että ostaa lahjan kun vauva on maailmassa. Miksi sitten puhui kun ei kuitenkaan ostanut.
Lisäksi minulla on perussairaus ja vaaransin terveyteni jotta saisimme lapsen. Raskaus oli ns. riskiraskaus ja raskausaika oli vaikea. Tuloksena siis kuitenkin terve lapsi.
Kuitenkin kaiken tämän jälkeen olisin kaivannut pientä lahjaa kiitokseksi kovasta urakasta ja ponnisteluista.
Valitanko turhaan?
Ovatko muut saaneet mieheltä lahjaa, mitä?

Eipä ole tullut koskaan mieleenikään vaatia tai odottaa mieheltä lahjaa siitä hyvästä, että _tein_hänelle_lapsen?? Nythän noita on kolme, olisko jo myöhäistä pyytää? Voisin vaatia kolme lahjaa yhell kertaa? :xmas:

En minäkään odottanut mitään lahjaa mut esikoinen kun oli syntynyt ehdotti miehen äiti että ostaa esim. sormuksen ja nyt toisesta lapsesta mies osti sormuksen jota olin kauan haaveillut ja ihaillut,nyt ollaan sitte naimisissa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Olin todella odottanut mieheltä lahjaa kun synnytin meille terveen lapsen. Varsinkin kun mies raskausaikana oli puhunut minulle että ostaa lahjan kun vauva on maailmassa. Miksi sitten puhui kun ei kuitenkaan ostanut.
Lisäksi minulla on perussairaus ja vaaransin terveyteni jotta saisimme lapsen. Raskaus oli ns. riskiraskaus ja raskausaika oli vaikea. Tuloksena siis kuitenkin terve lapsi.
Kuitenkin kaiken tämän jälkeen olisin kaivannut pientä lahjaa kiitokseksi kovasta urakasta ja ponnisteluista.
Valitanko turhaan?

Eipä ole tullut koskaan mieleenikään vaatia tai odottaa mieheltä lahjaa siitä hyvästä, että _tein_hänelle_lapsen?? Nythän noita on kolme, olisko jo myöhäistä pyytää? Voisin vaatia kolme lahjaa yhell kertaa? :xmas:

Aika harva varmaan vaatii tai pyytää, ei käy mielessäkään siinä vaiheessa. Pointti on siinä että jotkut miehet ovat ajattelevaisempia ja haluavat antaa jotain. :)

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
kyllä mielestäni edes kukkien ostaminen äidin suuren työn jälkeen on sopivaa, ja eikös miehet ihan perinteisesti ole jotenkin vaimoaan muistaneet synnytyksen jälkeen?

ja kyllä, meilläkin mies osti molempien synnytysten jälkeen jotain pientä lahjaa. kertoo se vähän siitä arvostuksesta, ja saa naiselle hyvän mielen..

No joo mutta kukat ja lahjat ovat aika eri asia. Olen minäkin kukkia saanut aina kun lapsi syntyi ja joskus muulloinkin =)

Joku tuolla aiemmin naureskeli sen olevan kateutta, jos jokin sanoo "mä en saanut lahjaa, enkä olisi kyllä halunnutkaan" jne.

Voi voi, ei se sitä ole... toiset on materialisteja, toiset ei.

Toiset ei ehkä halua mitään koruja tai krääsää nurkkiinsa...

Minä oon miehelle sanonut meidän vitsikkäällä huumorilla, että jos ostaa mulle joululahjan, lentää joulukuusi parvekkeelta jouluna ulos. Minä en halua lahjoja! En tarvitse mitään lahjoja jouluna, mulla on IHANA PERHE! SE RIITTÄÄ! ( Ja riitti myös sillon kun oon lapseni synnyttänyt, tosin pieni kukkakimppu on ollut ihan kiva, mutta en sitä odottanut enkä vaatinut!!!!! )

En saanut kukkia tai lahjoja ja en niitä edes odottanut, suurin palkinto oli se kun mies tuli vauvan kanssa huoneeseen, siinä oli se lahja mitä halusin.
Lahjojen antaminen kuuluu muulle suvulle ja ystäville.

En saanut mieheltäni mitään lahjaa vauvan saannin jälkeen ja en kyllä odottanutkaan. Ostin itse itselleni Kalevala Lapsikorun, johon laitoin kaksi punaista kiveä muistuttamaan 2 ihanasta lapsesta. Voihan niitä lahjoja itsekkin itselle ostaa...tuleepahan mieluisia ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja lailai:
Valitanko turhaan?

Aika harva varmaan vaatii tai pyytää, ei käy mielessäkään siinä vaiheessa. Pointti on siinä että jotkut miehet ovat ajattelevaisempia ja haluavat antaa jotain. :)

Mulla on juuri tuollainen mies, antaa paljon ja on ajattelevainen vaikkei kallista ostaisikaan. =) Sain ap viestistä sen käsityksen, että terve lapsi olisi syy ostaa vähintään joku kalliimpi koru. Mikä olisi vammaisen lapsen lahjahinta? =)

Alkuperäinen kirjoittaja lailai:
Valitanko turhaan?

Mulla on juuri tuollainen mies, antaa paljon ja on ajattelevainen vaikkei kallista ostaisikaan. =) Sain ap viestistä sen käsityksen, että terve lapsi olisi syy ostaa vähintään joku kalliimpi koru. Mikä olisi vammaisen lapsen lahjahinta? =)

Ai, no saattoihan ap sitten tarkoittaakkin kallista lahjaa..itse tarkoitan sitä ajatusta ja elettä mieheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän suku on sitten ilmeisesti outo,kun miehet ostaa naisille lapsivuodelahjan,yleensä korun,mitä nainen kantaa ja kun lapset täysikäsiä,koru annetaan lapselle,joka antaa sen mahdollisesti esikoiselleen!
En ole ennen tätä tapaa mitenkään outona pitänyt...mielestäni kaunis tapa.

Hei! Meillä sama tapa!:)
Oli mukava aikoinaan saada äidiltäni sormus,jota oli kantanut sormessaan koko elinikäni ja tietää että isäni oli sen ostanut!Oli se hieman erilaista kuin että äiti olisi sen 18v-synttäreinä käynyt ostamassa!:) Kohta luovutan saman sormuksen esikoiselleni ja muille myöhemmin mieheni ostaman sormuksen!:)
En ymmärrä miten tämä tapa liittyy materialismiin,kun se lahja on oikeasti sille lapselle myöhemmin!

Mä en edes haluaisi kallista lahjaa. Jostain seksikkäistä pikkareista olen ikionnellinen. hienointa oli se arvostus, jota sain mieheltä. Ku se arvostus jo pitää sisällään niin kaiken mahdollisen, että ei tarvinnut mitään pyytää erikseen. En mä mistään timanteista nauti, mulle se on lahja, kun mies tekee iltapalaa. Tai pyöräyttää vaikka pirtelön.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän suku on sitten ilmeisesti outo,kun miehet ostaa naisille lapsivuodelahjan,yleensä korun,mitä nainen kantaa ja kun lapset täysikäsiä,koru annetaan lapselle,joka antaa sen mahdollisesti esikoiselleen!
En ole ennen tätä tapaa mitenkään outona pitänyt...mielestäni kaunis tapa.

Hei! Meillä sama tapa!:)
Oli mukava aikoinaan saada äidiltäni sormus,jota oli kantanut sormessaan koko elinikäni ja tietää että isäni oli sen ostanut!Oli se hieman erilaista kuin että äiti olisi sen 18v-synttäreinä käynyt ostamassa!:) Kohta luovutan saman sormuksen esikoiselleni ja muille myöhemmin mieheni ostaman sormuksen!:)
En ymmärrä miten tämä tapa liittyy materialismiin,kun se lahja on oikeasti sille lapselle myöhemmin!

Mulla on sellanen kultainen timattisormus, joka kulkee meidän puolella suvussa ja se siirtyy tyttäreltä tyttärelle rippilahjana. Eli meidän vanhin tyttö saa sen rippilahjaks. On kait jo n. 100 vuotta vanha...
(mitähän sit jos ei ois tyttöä tullut... :whistle: )

Yhteistyössä